[80 B4 1.6]Jaka temperatura silnika
[80 B4 1.6]Jaka temperatura silnika
Witam
Panowie jaka powinna być prawidłowa temperatura silnika, pokazywana na wskazniku deski rozdzielczej w B4 1.6 z wielopunktowym wtryskiem z '94r. i przy jakiej temperatuze (według wskaznika na desce) powinny zalonczyć sie wiatraki na chłodnicy ????
Pytam, bo dopiero kupilem auto i miało ono zaciety termostat w pozycji otwartej i po trasie wogóle nie dało sie go zagrzać. W miescie maxymalna temperatura to 93stopnie, a wiatrak zalonczył sie juz przy 90 stopniach.
Teraz gdy wymieniłem termostat to temperatura podeszła pod około 94 stopnie i wiatraki nadal sie nie wlonczyły. Wystraszylem sie i zgasilem auto.
Bardzo prosze o podanie mi, jaką temperature powinien mieć silnik. Czy jezeli temperatura na wskazniku dojdzie do 100 stopnie to znaczy ze auto sie przegrzało?
I dlaczego wczesniej, to znaczy gdy termostat był cały czas otwarty to wiatraki włączyły sie juz przy 90 stopniach a teraz, to znaczy przy sprawnym termostacie, wiatraki nie załączyły sie przy 94 stopniach.
Jeszcze jedno pytanko.
Czy odpowietrzanie układu chłodzenia takiego silnika nastepuje samoczynnie, czy trzea odkrecac jakiś zaworek np., czy cos w tym rodzaju?
Z góry dziekuje za wszelakie odpowiedzi na temat temperatury pracy tego silnika i błagam MODÓW aby nie kasoawali tego tematu, bo przeszukałem juz całe forum i nie znalazłem konkretnych informacni na temat tych temperatur, a rano bede sie bał odpalic auto i jechac do pracy.
Pozdrawiam
Greg
Panowie jaka powinna być prawidłowa temperatura silnika, pokazywana na wskazniku deski rozdzielczej w B4 1.6 z wielopunktowym wtryskiem z '94r. i przy jakiej temperatuze (według wskaznika na desce) powinny zalonczyć sie wiatraki na chłodnicy ????
Pytam, bo dopiero kupilem auto i miało ono zaciety termostat w pozycji otwartej i po trasie wogóle nie dało sie go zagrzać. W miescie maxymalna temperatura to 93stopnie, a wiatrak zalonczył sie juz przy 90 stopniach.
Teraz gdy wymieniłem termostat to temperatura podeszła pod około 94 stopnie i wiatraki nadal sie nie wlonczyły. Wystraszylem sie i zgasilem auto.
Bardzo prosze o podanie mi, jaką temperature powinien mieć silnik. Czy jezeli temperatura na wskazniku dojdzie do 100 stopnie to znaczy ze auto sie przegrzało?
I dlaczego wczesniej, to znaczy gdy termostat był cały czas otwarty to wiatraki włączyły sie juz przy 90 stopniach a teraz, to znaczy przy sprawnym termostacie, wiatraki nie załączyły sie przy 94 stopniach.
Jeszcze jedno pytanko.
Czy odpowietrzanie układu chłodzenia takiego silnika nastepuje samoczynnie, czy trzea odkrecac jakiś zaworek np., czy cos w tym rodzaju?
Z góry dziekuje za wszelakie odpowiedzi na temat temperatury pracy tego silnika i błagam MODÓW aby nie kasoawali tego tematu, bo przeszukałem juz całe forum i nie znalazłem konkretnych informacni na temat tych temperatur, a rano bede sie bał odpalic auto i jechac do pracy.
Pozdrawiam
Greg
Ostatnio zmieniony 25 kwie 2007, 12:55 przez FuBu, łącznie zmieniany 1 raz.
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
- Organista18
- Forum Audi 80
- Posty: 491
- Rejestracja: 07 gru 2006, 16:17
- Lokalizacja: Lębork
- Kontakt:
tysiące? Jasne stary, najłatiej tak napisać. Ja wczoraj szukałem informacji na tym i innchy forach do póżnych godzin nocnych, i odnosnie silnika 1.6 na wielopunkcie nie znalazłem nic.
Ale oczywiscie takich wątków według Ciebie jest tysiące.
Gdyby wypowiedział sie ktoś kto ma taki silnik w B4 to byłbym naprawde wdzieczny.
Ale oczywiscie takich wątków według Ciebie jest tysiące.
Gdyby wypowiedział sie ktoś kto ma taki silnik w B4 to byłbym naprawde wdzieczny.
tych watkow moze nie jest tysiace, ale kilka bylo, z jednym sam wczoraj pisalem (o temperaturze i termostacie). Mam B4 1.6 ADA z 95r, optymalna temteratura to mniej wiecej 90-93 stopnie, ale nie panikuj jak silnik ma troche wiecej, nic sie nie stanie strasznego. Jak juz pzrekroczy 110 to mozesz sie zastanawiac nad udaniem sie do mechanika
Ja tez musze wymienic termostat, u mie z kolei jest temperatura z niska, kolo 80 regularnie
poczytaj sobie temat viewtopic.php?t=3149 i viewtopic.php?t=2988&start=15
pozdriawiam, i zalecam mniej paniki, wiecej rozsadku
Ja tez musze wymienic termostat, u mie z kolei jest temperatura z niska, kolo 80 regularnie
poczytaj sobie temat viewtopic.php?t=3149 i viewtopic.php?t=2988&start=15
pozdriawiam, i zalecam mniej paniki, wiecej rozsadku
A czy przy 110 stopniach nie pokrzywi sie nic w silniku, np. głowica itp?
Wczoraj jak złapał te 94-95 stopni i nie załączył wiatraków to sie wystraszyłem i zgasilem auto. W gumowych wezach i w poblizy głowicy słyszałem ze cos zaczyna powoli bylgotać, tak jak by zaczeło sie gotować, ale na wskazniku było tylko 94-95stopni. Mysle ze moze to bulgotanie to było od odpowietrzania sie układu, a nie od gotującego sie płynu
Auto zalane mam oczywiscie płynem, a nie wodą.
Boje sie go potrzymac i zagrzac do 100stopni bo jak juz przy 95 bulgotało to co bedzie przy 100?
Ehh, mamnadzieje ze to nie uszczelka pod głowicą :roll:
Wczoraj jak złapał te 94-95 stopni i nie załączył wiatraków to sie wystraszyłem i zgasilem auto. W gumowych wezach i w poblizy głowicy słyszałem ze cos zaczyna powoli bylgotać, tak jak by zaczeło sie gotować, ale na wskazniku było tylko 94-95stopni. Mysle ze moze to bulgotanie to było od odpowietrzania sie układu, a nie od gotującego sie płynu
Auto zalane mam oczywiscie płynem, a nie wodą.
Boje sie go potrzymac i zagrzac do 100stopni bo jak juz przy 95 bulgotało to co bedzie przy 100?
Ehh, mamnadzieje ze to nie uszczelka pod głowicą :roll:
- Organista18
- Forum Audi 80
- Posty: 491
- Rejestracja: 07 gru 2006, 16:17
- Lokalizacja: Lębork
- Kontakt:
Musisz sprawdzić na bagnecie od oleju czy nie masz objaw padniętej uszczelki pod głowica (białej mazi), no i ubywającego płynu. Możesz również mieć uszkodzony czujnik temp. lub wskaźnik i źle ci pokazuje, no ale te bulgotanie.... a jak termostat??? może nie otwiera. No i sprawdź czy masz sprawne wentylatory, ściągnij wtyczkę z czujnika na chłodnice i zmostkuj styki przy załączonym zapłonie, jak sie włączą to OK 8-)
No tak jak pisalem w pierwszym poscie, ale przypomne sie jeszcze raz. Mianowicie kupile auto kilka dni temu i gdy wracalem nim do domu to po autostradzie wskazówka temperatury spadałe do zera, uznalem ze jest zaciety termostat w pozycji max otwartej. Tak tez było. Wykrecilem stary termostat i wkrecilem nowy.Oczywiscie podczas zmiany termostatu musialem zpuscic płyn z układu.
Po wymianie zalałem nowy płyn i odpaliłem auto. Temperatura doszła do 94-95 stopni i wiatraki sie nie załonczyły.
Dodam ze wczesniej, to jest przed wymianą termostatu, czyli na tym starym zacietym, wiatraki włączały sie przy temp 90 stopni i szybko zbijały temp o kilka stopni.
Na nowym termostacie temp doszła do 94-95 i wiatraki sie nie załączyły.
To bulgotanie o którym pisałem mogło być skutkiem odpowietrzania sie układu, ale tego pewnien nie jestem.
Jutro poprostu odpale auto i sprawdze czy dojdzie do temp powyzej 100 stopni. Jak tak to znaczy ze jest zle, jak nie to znaczy ze jest OK.
Okaze sie jutro.
Po wymianie zalałem nowy płyn i odpaliłem auto. Temperatura doszła do 94-95 stopni i wiatraki sie nie załonczyły.
Dodam ze wczesniej, to jest przed wymianą termostatu, czyli na tym starym zacietym, wiatraki włączały sie przy temp 90 stopni i szybko zbijały temp o kilka stopni.
Na nowym termostacie temp doszła do 94-95 i wiatraki sie nie załączyły.
To bulgotanie o którym pisałem mogło być skutkiem odpowietrzania sie układu, ale tego pewnien nie jestem.
Jutro poprostu odpale auto i sprawdze czy dojdzie do temp powyzej 100 stopni. Jak tak to znaczy ze jest zle, jak nie to znaczy ze jest OK.
Okaze sie jutro.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 560
- Rejestracja: 07 lut 2007, 14:50
- Imię: Jacek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.6 ABC+lpg
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
u mnie wiatraki wlaczaja sie tak przy 92 C
jak jezdze mo miescie i sie autko zagrzeje temp. dochodzi do 92- 95 a po zalaczeniu wiatrakow spada do 90 i to jest optymalna tem silnika przy jezdzie po miescie
na trasie nigdy nie osiagnalem 95 C zreguly wskaznik tem podchodzi do 80 -85 C i sie utrzymuje. zreszta tem otoczenia tez jest nie bez znaczenia
jak jezdze mo miescie i sie autko zagrzeje temp. dochodzi do 92- 95 a po zalaczeniu wiatrakow spada do 90 i to jest optymalna tem silnika przy jezdzie po miescie
na trasie nigdy nie osiagnalem 95 C zreguly wskaznik tem podchodzi do 80 -85 C i sie utrzymuje. zreszta tem otoczenia tez jest nie bez znaczenia
w spr. temperatury
U mnie też źle pokazywał wskaźnik temperaturę - tyle że dochodził max. do 60 C, a faktycznie było 90-95 Powodem był uszkodzony czujnik temperatury - ten dający pomiar na wskaźnik na desce. Po wymianie (50 zł) wskazuje dobrze