Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80.1,8s,90KM] Dziwny problem z gazem

Wszystko co związane z LPG
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
marek25aa2
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 79
Rejestracja: 04 paź 2008, 22:39
Lokalizacja: Siedlce

[80.1,8s,90KM] Dziwny problem z gazem

Post autor: marek25aa2 » 09 maja 2009, 10:21

MOj problem jest troche smieszny,na wolnych obrotach kiedy samochod jest rano odpalony i wcisne mu ssanie tak ze obroty maja ok 300-400 i szybko naciskam i puszczam pedal hamulca to obroty sie normuja do 1000 kiedy przestaje wciska wracaja na 300-400 czego moze byc to wina ???

Dodam ze instalacja wyregulowana jest dobrze.

Awatar użytkownika
olek70
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 311
Rejestracja: 24 mar 2009, 19:56
Lokalizacja: EZG

Post autor: olek70 » 09 maja 2009, 20:12

Zawsze mi się wydawało, że alternator ładuje cały czas, a nie jak dostaje obciążenie w postaci zapalonych stopów. Wydaje mi się, że masz jakiś problem z serwem, ewentualnie jakąś nieszczelność na wężu podciśnieniowym między silnikiem, a serwem.

Awatar użytkownika
pawelbicz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 377
Rejestracja: 05 sty 2007, 03:35
Lokalizacja: Katowice/Krzeszowice

Post autor: pawelbicz » 09 maja 2009, 22:57

Sprawdź zaworek zwrotny przy serwie hamulcowym.. (zamontowany na tym sztywnym przewodzie, który łączy serwo z kolektorem ssącym..)

Awatar użytkownika
kaczaza5
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 712
Rejestracja: 23 gru 2007, 13:51
Lokalizacja: Gorzkowice

Post autor: kaczaza5 » 10 maja 2009, 09:52

Sorry chłopacy, ale farmazony pitolicie <haha>
To normalne zjawisko, że obroty się zwiększają...
Zobaczcie sobie gdzie jest podpięty przewód, który wchodzi do serwa, leci do kolektora ssącego...
Jak zaciągnie powietrza z kolektora (przy naciskaniu pedału hamulca), to delikatnie zmienia mu się mieszanka i dostaje trochę mniej powietrza i dlatego tak jest...

Ale zaworek, też możesz sprawdzić na wszelki wypadek, od strony serwa powinno dać się zassać powietrze, ale dmuchnąć już nie (albo odwrotnie? :roll: )
Tak czy siak w jedną stronę powinien tylko puszczać...
U mnie jak ten zaworek padł to nie było hamulcy, i biegi ciężko się zmieniały...

Awatar użytkownika
marek25aa2
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 79
Rejestracja: 04 paź 2008, 22:39
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: marek25aa2 » 12 maja 2009, 10:10

Ale nie jest normalne ze podczas jazdy raz obroty sa na 1000-1100 a raz na przayklad jak troche przejade to potrafia spac do 0 tak ze samochod wogole gasnie.Gaz jest wyregulowany dobrze i teraz sie zastanawiam czy wymieniac membrany w parowniku badz kupic nowy parownik czy szukac innej przyczyny???

Nie mam juz sily do tego silnika,na benzynie jest wszystko ok na gazie tylko na wolnych obrotach to sie dzieje.

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 12 maja 2009, 11:12

marek25aa2, Po pierwsze, to po kiego grzyba zakładasz dwa wątki o tym samym problemie! :evil: . Robisz w ten sposób bałagan i utrudniasz udzielenie pomocy (przecież to Tobie powinno na tym zależeć!). Po drugie to najpierw może odpowiedz na pytania jakie zostały zadane bo wróżyć nie umiemy. Pytałem jaki przebieg ma instalacja, to ważne bo pozwala się mniej więcej zorientować czy rzeczywiście warto zaglądać do parownika. Pisałem Ci już w tamtym wątku, żebyś pojechał do innego gaziarza na potwierdzenie poprawności regulacji. Możesz ostatecznie podjechać na diagnostykę i zrobić analizę spalin (na obu paliwach i przy biegu jałowym oraz na podwyższonych obrotach). Wyniki zapisz i podaj na forum to Ci powiemy czy jest dobrze czy nie. Natomiast jeśli instalacja rzeczywiście jest poprawnie wyregulowana, tak jak wspomniałeś, to podejrzenia kaczaza5 są jak najbardziej uzasadnione. W pierwszej kolejności należałoby sprawdzić ten zaworek oraz jeśli masz I generację LPG i parownik typu "pneumatyk" dokładnie obejrzeć cienką rurkę podciśnienia sterującego membraną I stopnia, czy jest szczelna i nie pozałamywana.

Awatar użytkownika
marek25aa2
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 79
Rejestracja: 04 paź 2008, 22:39
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: marek25aa2 » 12 maja 2009, 11:45

Instalacja ma okolo 100 tys napewno. Gaz jest I generacji,bylem u innego gaziarza i powiedzial ze jest wyregulowany dobrze. Nie mam pojecia co z tym juz zrobic.Parownik jest firmy Voltran,znalazlem juz do niego zestaw naprawczy i sie waham czy robic to. Sprawdze oczywisice ten zaworek,tylko ze z hamulcami jest wszystko dobrze

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 12 maja 2009, 11:55

marek25aa2 pisze:Sprawdze oczywisice ten zaworek,tylko ze z hamulcami jest wszystko dobrze
Numer polega na tym, że ten reduktor prawdopodobnie jest sterowany podciśnieniem pobieranym z dolotu, które przy niesprawnym zaworku może się znacznie zmieniać. Stąd możliwe problemy. Po 100 tys. przebiegu warto przynajmniej zajrzeć do parownika. Spuszczałeś z niego kiedykolwiek tą oleistą maź? Jeśli nie to możesz się nieźle zdziwić kiedy go rozbierzesz.

Awatar użytkownika
marek25aa2
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 79
Rejestracja: 04 paź 2008, 22:39
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: marek25aa2 » 12 maja 2009, 11:59

Maz wypuscilem nie tak dawno,bylo niby troche lepiej ale jakby sie pogarszalo teraz ;//

Awatar użytkownika
nowi2
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 281
Rejestracja: 09 mar 2009, 09:39
Lokalizacja: Jawidz/Lublin

Post autor: nowi2 » 12 maja 2009, 12:21

najpierw sprawdź sobie parownik. Rozbierz, wyczyść, oceń czy guma na membranie nie jest jak kamień ;-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zasilanie LPG”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl