Witam wszystkich po długiej przerwie.
Od tamtej pory pytań nic się nie działo aż do wczoraj.
Nigdy nic nie pukało.
Zaglądnąłem pod spód i okazało się z\że leci olej z amora .
Moje pytanie do klubowiczów brzmi.... czy łożysko amortyzatora jest smarowane jakimś olejem czy po prostu wyciekł mi olej z amortyzatora i mam go do wymiany??
A drugie pytanko czy muszę wyjąć cały Macpherson spiąć ściągaczem sprężynę i wyjąć amora czy jest jakiś łatwiejszy sposób? Pomóżcie ...? 8-)
[80 b4 1.9 TD aaz]problem z amorem?
Witam.nie jestem az takim specem ale łożysko na amortyzatorze nie jest smarowane żadnym olejem więc bardziej cieknie z amortyzatora. żeby wyjąć amortyzator to najlepiej jest odkręcic McPersona od sworznia,zdjąć przegub,poodpinac koncówki i przewody i masz całą kolumne na wierzchu a wtedy o wiele łatwiej ściągasz sprężynę itd.
sam niedawno to robiłem też...
sam niedawno to robiłem też...
Jeśli widać cieknący olej po kolumnie to amortyzator jest do wymiany(puścił uszczelniacz), napewno trzeba wymienić oba na jednej osi.
Najszybciej wyjąć amortyzator można tak w kolejności: ściskamy ściągaczem sprężynę odkręcamy pod maska taka dużą podkładkę i potem odkręcamy łącznik stabilizatora , końcówke układu kierowniczego,przy zwrotnicy przegub napędowy, przegub wahacza(swożeń), przewody hamulcowe mocowane do kolumny oraz zacisk hamulcowy jak przy wymianie klocków i mamy całą kolumnę wyjętą potem tylko odkręcamy od poduszki z łożyskiem gwintowana tulejkę z dwoma nacięciami wszystko zdejmujemy pamiętając jak było założone na pręcie amortyzatora wraz ze sprężyna i odkręcamy nakrętkę dociskającą wkład amortyzatora. Wkładamy nowy wkład i wszystko składamy w odwrotnej kolejności.
Trzeba pamiętać by dobrze dokręcić po wymianie nakrętkę amortyzatora, wymienić odbój z osłoną i ewentualnie wymienić jak ciężko chodzi łożysko lub całą poduszkę kolumny z łożyskiem.
Najszybciej wyjąć amortyzator można tak w kolejności: ściskamy ściągaczem sprężynę odkręcamy pod maska taka dużą podkładkę i potem odkręcamy łącznik stabilizatora , końcówke układu kierowniczego,przy zwrotnicy przegub napędowy, przegub wahacza(swożeń), przewody hamulcowe mocowane do kolumny oraz zacisk hamulcowy jak przy wymianie klocków i mamy całą kolumnę wyjętą potem tylko odkręcamy od poduszki z łożyskiem gwintowana tulejkę z dwoma nacięciami wszystko zdejmujemy pamiętając jak było założone na pręcie amortyzatora wraz ze sprężyna i odkręcamy nakrętkę dociskającą wkład amortyzatora. Wkładamy nowy wkład i wszystko składamy w odwrotnej kolejności.
Trzeba pamiętać by dobrze dokręcić po wymianie nakrętkę amortyzatora, wymienić odbój z osłoną i ewentualnie wymienić jak ciężko chodzi łożysko lub całą poduszkę kolumny z łożyskiem.
jezeli bedziesz poduchy wymienial to tylko ori febi lemforder nawet to nie to samo co ori Boge u mnie febi po przejechaniu 500 km nadawaly sie do wywalenia myslalem ze bylo zle wymienione ale wymienione byly kolejny raz na febi i do bani ori kosztuja wiele wiecej bo ponad 100 zł oczywiscie za 1 sztuke ale rewelka