[B4 1Z 1.9 Tdi] wyciek oleju ze skrzyni biegów
[B4 1Z 1.9 Tdi] wyciek oleju ze skrzyni biegów
Zauwarzyłem wyciek oleju ze skrzyni biegów z mechanizmu sterowania biegów w miejscu gdzie wchodzi cięgno do skrzyni. Jest tam napewno jakis uszczelniacz, tylko jak to zdemontowac i uszczelnić??
Ten uszczelniacz da się wyjąć i włożyć bez wyjmowania skrzyni z samochodu. Możesz co najwyżej odkręcić skrzynię na poduszkach i opuścić jej tył. Nie za mocno by nie poniszczyć oprzyrządowania silnika. Musisz odkręcić mechanizm zewnętrzny zmiany biegów - drążek z przegubem i wysunąć go do tyłu auta. Jedna śrubka - kluczyk nasadowy na długim ramieniu. Niestety przy wyjmowaniu uszczelniacz ulega uszkodzeniu, więc trzeba mieć drugi na wymianę. Musisz miec przyrządzik w stylu ostrego dłutka o szerokości max. 4 mm. Nowy uszczelniacz nasmaruj olejem i wbij równomiernie tak by nie "pokaleczyć" gumy. Uszczelniacz nr 16x24x6 - tylko dobrej firmy, taki aby nie wchodził w reakcję z olejem syntetycznym. Pozdrawiam.
- michael80b3
- Forum Audi 80
- Posty: 573
- Rejestracja: 27 gru 2008, 12:04
- Lokalizacja: Lubelskie LKR
[B4 2,0 ABK ] simering wybieraka biegów
witam wszystkich szukałem ale nie znalazłe nic na temat wymiany simeringa na wybieraku biegów w szkrzyni mam problem bo mi z niego cieknie olej potrząc z kanału powinno sie udać go wymienic może ktoś to robił bardzo bym prosił o opis lub link, rozmiar simeringa
Część w ETKA nazywa sie: Uszczelniacz wału
a wg mnie powinno być Uszczelniacz wybieraka skrzyni biegów :roll:
numer orginału : 012 301 457C
wymiary: 16x24x6 mm (śred. wew/ śred. zew/ wysokość)
Koszt w ASO w granicach 20-30zł
Z zamiennika:
Hans Preis/Topran
HP 108 572
koszt max 20 zł
Z innych producentów nie widziałem
Ani Elring ani VictorReinz ani Corteco <osohozi>
Wymiana dość prosta.
odkręcasz śrubę łączącą wybierak skrzyni z drążkiem zmiany biegów.
Bodajże klucz 10mm
Drążek odsuwasz delikatnie na bok, tak aby mieć miejsce na manewrowanie.
Metoda lajt dla cierpliwych
wciskasz wybierak do środka skrzyni tzn wbijasz "4" bieg
Teraz zabawa zeby podważyć delikatnie "srodek uszczelniacza tak aby wsunąć do środka lekko wygięty mały śrubowkręt i podważyć uszczelniacz i ciągnąc go do siebie.
Powinien się wywinąc na zewnątrz wtedy płaskimi szczypcami (kombinerki etc) łapiesz uszczelniacz i go wyjmujesz.
Metoda harcorowa :evil: <lol>
wbijasz "4"
Potrzeby małe ostre dłutko (srubowkręt do pobijania) i mały młoteczek
Tuż przy krawędzi uszczelniacza przy łączeniu z ALU korpusem skrznki nabijasz dłutkiem w uszczelniacz tak aby się wklęsł do środka wybieraka.
Trzeba to robić umijętnie zeby nie zrobić rys i wgniotów na korpusie skrzyni !
to samo tyczy sie wybieraka zeby bo nie uszkodzić.
Tutaj także kombinerki lub płaskoszczypy i wyciągamy lekko zagiety uszczelniacz.
w Obu przypadkach moze troszkę oleju się polać.
Nowy uszczelniacz montujemy przez wprasowanie
tzn mały młoteczek i drewienko zeby go nie uszkodzić.
lub odpowiednio dopasowana tuleja np nasadka bodajrze 24mm lub 27mm z zestawu narzędzi dziadka lub brata
miejsce do wprasowania nowego uszczelniacza pasuje odłuścić zmywacz uniwersalny , Izopropanol, denaturat, w ostatecznosci Benzyna ekstrakcyjna.
wewnetrzną "wargę" uszczelniacza jak i sam wałek wybieraka lekko zwilżyć olejem.
Ogólnie wymiana nie jest trudna jednak wymaga precyzji i cierpliwości.
a wg mnie powinno być Uszczelniacz wybieraka skrzyni biegów :roll:
numer orginału : 012 301 457C
wymiary: 16x24x6 mm (śred. wew/ śred. zew/ wysokość)
Koszt w ASO w granicach 20-30zł
Z zamiennika:
Hans Preis/Topran
HP 108 572
koszt max 20 zł
Z innych producentów nie widziałem
Ani Elring ani VictorReinz ani Corteco <osohozi>
Wymiana dość prosta.
odkręcasz śrubę łączącą wybierak skrzyni z drążkiem zmiany biegów.
Bodajże klucz 10mm
Drążek odsuwasz delikatnie na bok, tak aby mieć miejsce na manewrowanie.
Metoda lajt dla cierpliwych
wciskasz wybierak do środka skrzyni tzn wbijasz "4" bieg
Teraz zabawa zeby podważyć delikatnie "srodek uszczelniacza tak aby wsunąć do środka lekko wygięty mały śrubowkręt i podważyć uszczelniacz i ciągnąc go do siebie.
Powinien się wywinąc na zewnątrz wtedy płaskimi szczypcami (kombinerki etc) łapiesz uszczelniacz i go wyjmujesz.
Metoda harcorowa :evil: <lol>
wbijasz "4"
Potrzeby małe ostre dłutko (srubowkręt do pobijania) i mały młoteczek
Tuż przy krawędzi uszczelniacza przy łączeniu z ALU korpusem skrznki nabijasz dłutkiem w uszczelniacz tak aby się wklęsł do środka wybieraka.
Trzeba to robić umijętnie zeby nie zrobić rys i wgniotów na korpusie skrzyni !
to samo tyczy sie wybieraka zeby bo nie uszkodzić.
Tutaj także kombinerki lub płaskoszczypy i wyciągamy lekko zagiety uszczelniacz.
w Obu przypadkach moze troszkę oleju się polać.
Nowy uszczelniacz montujemy przez wprasowanie
tzn mały młoteczek i drewienko zeby go nie uszkodzić.
lub odpowiednio dopasowana tuleja np nasadka bodajrze 24mm lub 27mm z zestawu narzędzi dziadka lub brata
miejsce do wprasowania nowego uszczelniacza pasuje odłuścić zmywacz uniwersalny , Izopropanol, denaturat, w ostatecznosci Benzyna ekstrakcyjna.
wewnetrzną "wargę" uszczelniacza jak i sam wałek wybieraka lekko zwilżyć olejem.
Ogólnie wymiana nie jest trudna jednak wymaga precyzji i cierpliwości.
- wampir1988
- Audi 80 Klub
- Posty: 903
- Rejestracja: 20 gru 2009, 22:59
- Lokalizacja: okolice Oświęcimia
Odgrzewam kotleta ba mam problem z tym nieszczęsnym uszczelniaczem. Zauważyłem cieknący olej ze skrzyni więc kupiłem owy uszczelniacz i postanowiłem wymienić. Po zdemontowaniu starego okazało się, że ośka wybieraka mechanizmu zmiany biegów jest w jednym miejscu zardzewiała i wymiana pewnie nic nie da. Tak jak przypuszczałem po wymianie cieknie nadal. Teraz moje pytanie brzmi: Czy ktoś rozbierał tą skrzynie i wyjmował ośkę wybieraka? Jeśli tak to proszę o jakieś wskazówki bo zamierzam trochę stoczyć tą ośkę pod nowy, mniejszy uszczelniacz. Skrzynia CGT