Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 1,6 td] temperatura/kontrolka poziomu cieczy

ODPOWIEDZ
sliw
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 13
Rejestracja: 11 maja 2009, 09:37
Lokalizacja: Łódź

[B3 1,6 td] temperatura/kontrolka poziomu cieczy

Post autor: sliw » 16 maja 2009, 09:05

Witam jeszcze raz.
Przez całą noc szukałem informacji na necie i na naszym forum . Wiele problemów bardzo podobnych do mojego, jednak nie do końca.
W związku z brakiem znalezienia odpowiedzi poddałem się i postanowiłem napisać.

Sprawa wygląda tak. uszkodził się wąż chłodzenia który idzie do/z nagrzewnicy.
wylało się sporo płynu wiec poprawiłem wąż i dojechałem na miejsce do domu ok 40 kilo.
W trakcie tej drogi niestety uszkodził się przy okazji wężyk wysokiego ciśnienia miedzy pompą a wtryskiem, nieco zalało mi silnik i trochę pochlapało na boki.

miedzy innymi zalało wsuwki od czujników oleju przez co zaczęła migać kontrolka oleju (słaby styk ) - poprawiłem zarobiłem od nowa i dziala ok) .
Uzupełniłem braki w płynie chłodniczym i odpowietrzyłem (przynajmiej próbowałem - wszystkie węże gorące , ogrzewanie działa ) .
Wyjechałem dzisiaj na parę minut i mimo temperatury ok 70 stopni kilka razy mrygnęła mi kontrolka płynu chłodzenia.
jesli auto jest na niskich obrotach, wszystko jest ok . przy wolnej jeździe również . Jak gwałtowniej przyspieszam zaczyna mrygać .
Jednak nie jest to normalne jej swiecenie (pulsacyjne) wiec podejrzewam bardziej jakiś słaby styk.
Który z czujników i w którym miejscu odpowiada za czujnik kontrolki ?
Czy jakieś pomysły się Wam nasuwają odnośnie przyczyn ?
z góry dziękuję za wszelkie wskazówki .

Awatar użytkownika
kikut104
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 118
Rejestracja: 29 kwie 2008, 16:30
Lokalizacja: Chełm Lubelskie

Post autor: kikut104 » 16 maja 2009, 10:02

Jeżeli przy gwałtownym ruszaniu lub hamowaniu miga Ci kontrolka od płynu chłodzącego to znaczy że tego płynu po prostu brakuje. Sprawdź jego stan w zbiorniczku wyrównawczym.

sliw
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 13
Rejestracja: 11 maja 2009, 09:37
Lokalizacja: Łódź

Post autor: sliw » 16 maja 2009, 10:07

oczywiście sprawdziłem :( .
Odpaliłem go jeszcze raz na ogrzewaniu. chodził dość długo . płynu juz nie ubyło.
jest ponad stan minimum i to sporo (czy może mrygać od zbyt dużego stanu np. w związku z cisnieniem ?)
Gdzieś doczytałem ze moze to być wina również po stronie płynu . jesli zbyt rozcieńczony jest . A ja uzupełniałem teraz wodą bo tylko to miałem podrodze .

Awatar użytkownika
Niki20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6758
Rejestracja: 03 gru 2008, 17:47
Imię: Dominik
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Harta/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Niki20 » 16 maja 2009, 14:38

Od zbyt dużego stanu mrygać nie powinna... Może po prostu czujnik poleciał... :roll:

Awatar użytkownika
spiczi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2453
Rejestracja: 02 sty 2008, 14:48
Lokalizacja: RBR/RZ
Kontakt:

Post autor: spiczi » 16 maja 2009, 21:14

koolego jeśli mruga Ci kontrolka od poziomu płynu to czujnik jest w zbiorniczku wyrównawczym. Wchodzi od dołu i z tego co piszą na forum jest to jedna całość i nikomu nie udało się chyba wyciągnąć czujnika z zbiorniczka (jest od spodu zbiornika). Jeśli poprawnie odpowietrzyłeś układ (opis gdzieś na forum) do gdy silnik ostygnie ubierz płynu żeby było na minimum i spróbuj pojeździć. Może sie okazać że dopuki płyn był w układzie to czujnik był ok, ale gdy płynu ubyło czujnik sie zepsuł i teraz tak pokazuje. Mimo wszystko zacznij od podczyszczenia styków dochodzących do czujnika. Co do chłodziwa które masz teraz w układzie to nie jest dobre. Z wody wytrąca się kamień, w dodatku płyny do chłodnic mają lepsze własciwości chłodzące niż zwykła woda i mają wyższą temp wrzenia. Zalecam wymiane na nowy płyn chłodniczy. pozdrawiam

Awatar użytkownika
michael80b3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 573
Rejestracja: 27 gru 2008, 12:04
Lokalizacja: Lubelskie LKR

Post autor: michael80b3 » 16 maja 2009, 21:43

Kolego, koniecznie wymień wodę na płyn i posprawdzaj styki na czujniku.

Awatar użytkownika
spiczi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2453
Rejestracja: 02 sty 2008, 14:48
Lokalizacja: RBR/RZ
Kontakt:

Post autor: spiczi » 16 maja 2009, 22:01

Kolego jeszcze mi się przypomniało. Jeśli jechałeś bez wody, to silnik i turbina dostała po d...e i wskazane było by szybciej niż planowana wymiana wymienić olej i filtr, bo gdy nie było wody to olej przejął funkcje chłodzącą i jego właściwości mogły się pogorszyć. Chyba że jeździsz na jakimś firmowym półsyntetyku to wymiana odrazu może nie jest konieczna, ale warto skrócić okres przebiegu tego oleju. pozdrawiam

denis44
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 388
Rejestracja: 12 lip 2007, 13:50
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: denis44 » 17 maja 2009, 21:09

za kontrolkę odpowiadają przynajmniej dwa czujniki, ten w zbiorniku i szary temp. z tyłu bloku (ten włącza kontrolkę gdy temp. przekroczy 120). Odepnij kostkę z czujnika pod zbiornikiem, zrób kilka km i będziesz wiedział czy to on szwankuje...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TD”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl