Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 ABT] Wysokie Spalanie PB i LPG

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
kasjan
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 16 maja 2009, 15:25

[80 B4 ABT] Wysokie Spalanie PB i LPG

Post autor: kasjan » 16 maja 2009, 15:46

Tak na wstępie:
Audi 80 B4
2.0 o oznaczeniu ABT

Od początku walczę ze spalaniem! Ostatni zbiornik LPG znowu miałem 16L/100km – Jazda: Ogień w mieście. Brak fantazji a może strach przed wsadzeniem kilku stówek metodą chybił-trafił. Rzeczy które mogą namierzyć to:
VAG-COM Version: Release 311.2-N


Chassis Type: 8C - Audi 80 B4
Scan: 01,02,03,08,15,26

Address 01 -------------------------------------------------------
Controller: 8A0 907 311 B
Component: 2,0l R4 MONO D01
Coding: PMC 01
3 Faults Found:
00515 - Camshaft Position (Hall) Sensor (G40)
03-00 - No Signal
00525 - Oxygen Sensor (G39)
29-10 - Short to Ground - Intermittent
00670 - Throttle Position Sensor (G127)
03-10 - No Signal - Intermittent
Readiness: N/A

Skipping Address 15-Airbags

End -------------------------------------------------------
W uproszczeniu:

Hall – zniknął bo skasowaniu i się nie pojawił – był b. rzadko więc pewno jakiś pojedynczy zawał.

Sonda Lambda – słaby sygnał – Ale po podłączeniu przez kolegę Simon.pg narysowała odpowiednia sinusoidę tylko przesuniętą z wartości 0,4 na 0,8. Przy próbach zmieniana wartości reagowała w dół i górę ale zaraz wracała na 0,8. Po tym myślę że sonda działa!

Czujnik Pozycji Przepustnicy – mierzony miernikiem – Pokazywał dużo za małe wartości … nie pokazywał zakresów jakie powinien.


Dla rozwiania dalszych zapytań – LPG było montowane przeze mnie i zrobiłem na nim już ~6 tyś km. Ostatnio byłem u gazownika by sprawdził czy to problem z LPG – wyregulował i powiedzmy prowizorycznie zabezpieczone przed automatycznym rozregulowaniem przez wstrząsy czy coś innego.

Zauważyłem po dłuższych postoju że motor ma problem z ustaleniem obrotów (tak to nazwę) np. rano jak odpalę na PB i chcę ruszyć bez gazu to zdechnie! Muszę sprzęgło , lekko przygazować i wtedy już jest OKO – Podejrzewam że trzeba coś rozkręcić i przeczyścić krokowy czy cuś.

Auto ma wmiarę nowe kable wysokiego napięcia – swiece zmienie bo nie wiem co to tam jest ale palą.

Kolejną sprawą – może oddzielną a może powiązaną jest temperatura motoru – trzyma mi na kresce 80 stopni, czasem w kroku jest cieplej, a czasem jest dzień który trzyma 90 stopni – Termostat wymieniałem bo wcześniej wogole się nie grzał nawet 50 stopni nie łapał. Wentylator włącza się za każdym razem. Nie wiem ile powinien on trzymać ? 80 ? 90 ?

Kolejną sprawą jest spalanie LPG w trasie. Jazda ekonomiczna tak do 120km/h mam około 9 litrów zaś jazda ~140km/h wychodziło mi tak 10-10,2 L/100km. Dziwną sprawą jest że powiedzmy na początku trasy przyspieszanie jest jakby złą mieszankę dostawał – pedał w dół – buuuu i dopiero po jakis 200 obrotach w górę zaczyna normalnie się zbierać – Powiedzmy już po jakimś czasie jechania, jakby się wszystko unormowywało to pedał gazu reaguje coraz czulej i lepiej przyśpiesza – może dlatego mniej pali ? Tutaj jest to moje przypuszczenie na czujnik pozycji przepustnicy .. ale czy na pewno..??

Spalanie PB jest podobne jak LPG … ~15litrow/100km.

Dodam że któryś z garów trochę mi ssie oleju. Ale mimo że motor nie chodzi najlepiej (przez tą reakcje na pedał gazu) Nie widzę straty mocy aż takiej, więc myślę że gdzieś pierścień uszczelniający nie kompresyjny puścił.


Ktoś miał bliskie spotkanie z takim przypadkiem? Jest ktoś w stanie coś poradzić ? Ktoś jest w stanie pomóc bo ręce opadają … ??



PS.

Przypomniało mi się jeszcze o jednej rzeczy. Często mam tak że kiedy chcę hamować silnikiem i puszczam gaz na biegu to motor nie hamuje tylko ciagnie! Jak nie podniesie obrotów to przynajmniej trzyma. Przy lekkim odpuszczeniu nogi z pedału ale lekko czując go przed podeszwę pedał idzie w dół i albo skacze dół i górę .. tak jak obroty.

Były podejrzenia poduszek silnika ale pod skrzynia wymieniona i lewa motoru też .. więc odpada! Nie wiem czy to ma powiązanie czy oddzielna sprawa ... ale no taka też dolegliwość jest.

Awatar użytkownika
olek70
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 311
Rejestracja: 24 mar 2009, 19:56
Lokalizacja: EZG

Post autor: olek70 » 16 maja 2009, 21:25

Spalanie na trasie wydaje mi się, że jest w normie. U mnie pali podobnie. W mieście około 13 l. Ale miałem tak jak ty. Zaczął palić 15-17 l. po mieście. Przyczyną był pęknięty wąż podciśnienia serwa. Miejsce pęknięcia znajdowało się przy kolektorze ssącym, pod taką srebrną tkaniną. Może u ciebie jest podobnie.

patryk_85
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 93
Rejestracja: 12 kwie 2007, 18:31
Lokalizacja: Otwock

Re: [80 B4 ABT] Wysokie Spalanie PB i LPG

Post autor: patryk_85 » 16 maja 2009, 22:19

kasjan pisze:
PS.

Przypomniało mi się jeszcze o jednej rzeczy. Często mam tak że kiedy chcę hamować silnikiem i puszczam gaz na biegu to motor nie hamuje tylko ciagnie! Jak nie podniesie obrotów to przynajmniej trzyma. Przy lekkim odpuszczeniu nogi z pedału ale lekko czując go przed podeszwę pedał idzie w dół i albo skacze dół i górę .. tak jak obroty.
ten typ tak ma, jeszcze nikt nie znalazł rozwiązania tego problemu

Poza tym:

Spalanie u mnie i nie da rady mniej niż 9,5-10 trasa max 12 miasto.
Jeżeli temperatura nie przekracza 80 stopni a jesteś pewien w 100% że termostat dobry a układ odpowietrzony to wymień czujnik temperatury szary 3 pinowy - normalnie powinno być ponad 90 stopni.

Awatar użytkownika
grze
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3198
Rejestracja: 09 lip 2008, 17:57
Lokalizacja: południe

Post autor: grze » 17 maja 2009, 11:40

patryk_85 pisze:kasjan napisał/a:


PS.

Przypomniało mi się jeszcze o jednej rzeczy. Często mam tak że kiedy chcę hamować silnikiem i puszczam gaz na biegu to motor nie hamuje tylko ciagnie! Jak nie podniesie obrotów to przynajmniej trzyma. Przy lekkim odpuszczeniu nogi z pedału ale lekko czując go przed podeszwę pedał idzie w dół i albo skacze dół i górę .. tak jak obroty.


ten typ tak ma, jeszcze nikt nie znalazł rozwiązania tego problemu

Poza tym:

Spalanie u mnie i nie da rady mniej niż 9,5-10 trasa max 12 miasto.
Jeżeli temperatura nie przekracza 80 stopni a jesteś pewien w 100% że termostat dobry a układ odpowietrzony to wymień czujnik temperatury szary 3 pinowy - normalnie powinno być ponad 90 stopni.
zobacz tu: https://audi80.pl/b4-20-abt-problem- ... +samoczynn*

kasjan
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 16 maja 2009, 15:25

Post autor: kasjan » 18 maja 2009, 08:49

olek70 pisze:Spalanie na trasie wydaje mi się, że jest w normie. U mnie pali podobnie. W mieście około 13 l. Ale miałem tak jak ty. Zaczął palić 15-17 l. po mieście. Przyczyną był pęknięty wąż podciśnienia serwa. Miejsce pęknięcia znajdowało się przy kolektorze ssącym, pod taką srebrną tkaniną. Może u ciebie jest podobnie.
Olek a tak samo zachowywał Ci się wtedy na PB ? Czy tylko na LPG ?

Dzięki za podpowiedzi! Widzę że miałeś podobne sytuacje jak ja mam.

Dodam dla Ciekawości ... wczoraj zatankowałem i jakieś 100km przeleciałem po miescie potem wypadłem trochę po okolicznych wioskach polatać ... wyjezdziłem butle do końca już spowrotem w mieście .. spalanie wyszło poniżej 12... Także coś jest nie tak oprócz przepałów że go źle leje ...

Awatar użytkownika
olek70
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 311
Rejestracja: 24 mar 2009, 19:56
Lokalizacja: EZG

Post autor: olek70 » 18 maja 2009, 09:50

Na PB nie sprawdzałem, bo szkoda kasy. Jedynie na wolnych obrotach tak jakby co jakiś czas wypadł jeden zapłon i delikatnie zakolebało silnikiem.

kasjan
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 16 maja 2009, 15:25

Post autor: kasjan » 21 maja 2009, 23:16

Do waszych rad zastosuje się po weekendzie. Dzisiaj chłopaki zrobili mi modyfikacje w dostarczaniu powietrza i wywaleniu odmy. Motor inaczej już pyrka ... widziałem już też inne nagrzewanie się.


Zobaczymy jutro na trasie na majovwke jak będzie palił. Po weekendzie zobaczymy spalanie ma miescie i zaczniemy wymiany czujników :)

Awatar użytkownika
widmo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1267
Rejestracja: 18 sie 2007, 11:57
Lokalizacja: Kraków

Post autor: widmo » 22 maja 2009, 02:13

patryk_85 pisze:ten typ tak ma, jeszcze nikt nie znalazł rozwiązania tego problemu
Ten typ tak na pewno nie ma :-P

Jesli nie działa ci odcięcie tzn hamowanie silnikiem znaczy ze TPS moze szwankowac.
u mnie w ABT gdy puszczę gaz silnik obniza obroty i czuć hamowanie samochodu.
Hamowanie Silnikiem powinno działać do około 1800obr/min jednakże zalezy to od ustawienia TPSu
kasjan pisze:00515 - Camshaft Position (Hall) Sensor (G40)
Jeśli skanowanie było na wyłączonym silnik to jest to całkowicie normaly bład.
kasjan pisze:00525 - Oxygen Sensor (G39)
29-10 - Short to Ground - Intermittent
Na 100% silnik pracował wczesniej na lpg i stad ten błąd. Centralka lpg odcina sygnał lanbdy przy pracy na gazie i sama go używa do ustalenia skladu mieszanki, dla ECU podpinana jest MASA. Stąd błąd ze sonda zwarta do masy.
kasjan pisze:00670 - Throttle Position Sensor (G127)
03-10 - No Signal - Intermittent
sprawdziłbym ustawienie TPSu, ewentualnie zrobił adaptację TPSu VAGiem. Możliwe ze ścieżka na potencjometrze przepustnicy (TPS) jest wytarta stąd objaw braku hamowania silnikiem i duże spalanie.
kasjan pisze:Nie wiem ile powinien on trzymać
.
Przy prawidłowo odpowietrzonym i szczelnym ukladzie chłodzenia oraz sprawnym szarym czujniku w kroccu glowicy powienie trzymać 90*C
wentylator powinien włączać sie przy 95-97*C


Zadam parę tendencyjnych pytan :-P

1. Zapłon ustawiony prowidłowo ?
2. Sprawdzony czujnik niebieski w kroćcu głowicy ?
3. Lambda sprawdona miernikiem czy oscyloskopem (ewentualnie programem do LPG) ?
4. TPS sprawdzony i czy powraca błąd w VAGu ?

patryk_85
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 93
Rejestracja: 12 kwie 2007, 18:31
Lokalizacja: Otwock

Post autor: patryk_85 » 23 maja 2009, 03:29

widmo pisze:
patryk_85 pisze:ten typ tak ma, jeszcze nikt nie znalazł rozwiązania tego problemu
Ten typ tak na pewno nie ma :-P
To jakoś nie widzę jak na razie rozwiązania na forum, wiem że problem mają tylko te audice na ABTz nowszym typem sterownika 93r i wyżej, u mnie problem jest kiedy silnik jeździ na gazie, po dłuższej jeździe na benzynie (bądź restarcie sterownika->1h bez aku, potem do włączenia wentylatora) wszystko wraca do normy-nie dodaje już gazu. Kiedyś nawet swoją teorie podawałem dlaczego tak jest (podciśnieniowy parownik gazu podaje gaz nawet podczas hamowania silnikiem) ale nie potrafię tego udowodnić, pisałem już o tym w kilku wątkach i do tej pory wszystko sprawdziłem.

Awatar użytkownika
widmo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1267
Rejestracja: 18 sie 2007, 11:57
Lokalizacja: Kraków

Post autor: widmo » 23 maja 2009, 03:53

patryk_85 pisze:podciśnieniowy parownik gazu podaje gaz nawet podczas hamowania silnikiem
a czy centralka gazu obsługuje opcję Cut Off ?? własnie ta funkcja i jej odpowiedniue ustawienie powoduje tzw hamowanie silnikiem i odciecie paliwa.

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 23 maja 2009, 11:18

widmo pisze:a czy centralka gazu obsługuje opcję Cut Off ?? własnie ta funkcja i jej odpowiedniue ustawienie powoduje tzw hamowanie silnikiem i odciecie paliwa.
W tym przypadku Cut-off w sterowniku LPG akurat nic nie ma do rzeczy :-( . Cut-off tylko odcina dopływ gazu, a tu dochodzi do otwierania przepustnicy przez nastawnik. Za takie zachowanie odpowiada tylko nastawnik przepustnicy w połączeniu z TPS-em sterowany przez ECU. Moim zdaniem jest to kwestia odpowiedniej regulacji wzajemnego położenia i współpracy obu elementów oraz położenia samej przepustnicy.

Awatar użytkownika
widmo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1267
Rejestracja: 18 sie 2007, 11:57
Lokalizacja: Kraków

Post autor: widmo » 23 maja 2009, 14:51

patryk_85 pisze:mają tylko te audice na ABTz nowszym typem sterownika 93r i wyżej
czyli przy nowszym typie ECU powinieneś mieć przepustnice z silniczkiem krokowym na 6 pinów.

Do swojego ABT starszy typ sterownika bo z 92r. silniczek krokowy na 4 piny przełożyłem tą nowszą przepustnicę (bez dodatkowego wężyka podciśnienia)
silniczek załozyłem swój 4 pinowy i były problemy z utrzymaniem wolnych obrotów.
odcięcie paliwa działało. wiec myśle ze problem moze być po stronie ustawienia TPSu oraz samego ustawienia klapki przepustnicy.

Danek, a czy Cut Off nie odpowiada (pewnym stopniu) za hamowanie silnikiem gdy sie jedzie na LPG ?

Cut-off - jest to opcja ktora powoduje zamkniecie gazu podczas kiedy hamujemy silnikiem czyli zdejmiemy noge z gazu - ona umozliwia zaoszczedzenie pewnej ilosci gazu ale czesto sprawia klopoty polegajace na gasnieciu silnika podczas zejscia z obrotow.
Wartosc w oknie - przejscie cut-off to pozycja silniczka krokowego w ktory przechodzi on po zdjeciu nogi z gazu.
prog cut-off to obroty ponizej ktorych silniczek krokowy zpowrotem otwiera sie tak aby pilnowac skladu mieszanki.
czas w milisekundach to czas do zamkniecie silniczka krokowego po odpuszczeniu gazu - wazne jesli czas ten bedzie za krotki to bedzie dlawilo np silnik podczas zmiany biegow - po odpuszczeniu gazu podczas zmiany jesli silniczek zamknal by sie to bylby problem aby zaczal od razu jechac po zapieciu nastepnego biegu i wcisnieciu gazu

Dobrze to rozumuje czy jestem w błędzie ?

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 23 maja 2009, 21:39

widmo pisze:Dobrze to rozumuje czy jestem w błędzie ?
Dobrze. Co do zasady. Natomiast konkretne ustawienia i parametry zależą od typu sterownika. W różnych sterownikach różnie się to ustawia i różnymi wartościami operuje.
Natomiast hamowanie silnikiem (cut-off) nie powoduje zamykania lub otwierania przepustnicy. A o to pytał Kasjan.

mrowczak123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2
Rejestracja: 17 wrz 2013, 06:54
Lokalizacja: Ostrołęka

Post autor: mrowczak123 » 17 wrz 2013, 07:34

Witam, postanowiłem się dołączyć i nieco odświeżyć wątek. :)
Jestem nowy na Forum i nowy w świecie Audi80 więc nie zalewajcie mnie proszę nadmiarem Technicznego żargonu. :)
A więc tak.
Audi 80 B4 ( C8 wedle waszego katalogu) 2.0 90 KM ABT LPG+Gaz rocznik 1992.
Jak łatwo się domyślić jestem tu z powodu zbyt wysokiego spalania gazu (15-16 litrów przy dość oszczędnej jeździe po mieście).
Jest zbyt wysokie jak na mój gust. W aucie jest "nowy silnik" (poprzedni właściciel wymienił, bo stary po prostu się skończył, jak on to ujął, za to gaz podpięty w styczniu), gaz za to jest stary, bo instalacja jest z 2001 roku. Nie wiem jeszcze jaki to typ i model owej instalacji, ale gdy będę wiedział dam znać (butla niedawno wymieniona na tą nowego typu-koło zapasowe, poprzednio stał kociołek). Udało mi się zbić trochę to spalanie (do nieco ponad 14l) po wymianie filtru powietrza (oj trzeba było), doprowadzeniu rury dolotowej (jakiś geniusz stwierdził, że wlot powietrza jak i rura dolotowa są nie potrzebne) i wywaleniu niepotrzebnego tałatajstwa z bagażnika.
W czasie jazdy na gazie zdarza się, że auto trzyma samoczynnie obroty (zdejmuję nogę z gazu a obroty nie spadają, a od czasu do czasu zdarza im się gwałtownie rosnąć). Zdarza się tak zwykle na chłodnym silniku powyżej 2K obrotów na minutę.

BTW, czy pompa wspomagania od 80 ABT różni się od 80ABK?

spnsr
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 214
Rejestracja: 10 wrz 2009, 13:38
Lokalizacja: Tychy

Post autor: spnsr » 17 wrz 2013, 12:14

Co do rosnących obrotów może to być regulator wolnych obrotów (jak kto woli silnik krokowy).
Gaz to sprawdzić przede wszystkim jaka to generacja gazu bo to bardzo ważne.
Jak 1 szukać przyczyny we wszystkich połączeniach miedzianych zaczynając od szczelności przy butli aż po parownik. Jak Parownik jest z 2001roku może być już membrana w nim "strzelona" i będzie zalewał gazem. Jak wszystko jest poprawne wystarczy tylko dobra regulacja.
2 generacja + szukać jak wyżej oraz sprawdzić sondę lambda bo ma bardzo duży wpływ na spalanie. Sterowanie odbywa się właśnie przez nią.
Także pierwsze co sprawdzić czy na przewodzie doprowadzającym gaz do kolektora, bądz przed przepustnice czy jest tzw. śruba do regulacji mieszanki. Jak jest to masz 1 gen. i trzeba sprawdzić to co napisałem wyżej.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl