Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 b4] Zmienne napięcie ładowania 13.5V oraz "żabki&am

Wszystko co znajduje się w komorze silnika.
ODPOWIEDZ
eM-dzeJ
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 18
Rejestracja: 10 gru 2008, 01:41

[80 b4] Zmienne napięcie ładowania 13.5V oraz "żabki&am

Post autor: eM-dzeJ » 18 maja 2009, 01:59

Witam jak w temacie

Mam problem z akkumulatorem, a może tylko z napięciem (elektryką) bo zauważyłem że raz ładuje mi (oryginalny ale już stary regulator napięcia z wymienionymi szczotkami)
około 13.95V - 14.05V a raz koło 13.55V - 13.80V
Podałem przedziały: wyższa wartość bez świateł i wyłączony nawiew, niższa ze światłami i nawiewem. Ostatnio najniższy prąd przy nawiewie na IV biegu światłach i klimie jaki zauważyłem spadło z 13.65V do 13.35V !!

Wymieniłem regulator napięcia na nowy. Nie zauważyłem na razie skoków napięcia, ale jest niskie napięcie około 13.75V-13.85V, a przy światłach i nawiewie spada do koło 13.6V-13.7V. Wykluczam kable jako spadek napięcia, bo na regulatorze i na klemach akumulatora było to samo napięcie w danym momencie pomiaru.

Audi 80 B4 Kombi 1992 LPG
Pobór prądu mam rzędu 0.065 A (w tym 0.03 LPG)
Pytanie:
1) Jakie macie ładowanie w waszym AUDI 80 b4.
2) Co może być przyczyną nie stabilnego napięcia (słyszałem że jest coś takiego jak dioda w alternatorze to może być to?
3) Czy spadek napięcia przy włączaniu kolejnych urządzeń jest normalny? U mnie od 0.1 do 0.3V spada napięcie...
4) akumulator mam Centry Standard 60Ah jest na gwarancji, ale co dziwne z nim to gubi napięcie. Po jednym dniu na parkingu od pełnego naładowania prostownikiem (Naładowany w warsztacie) napięcie spada z 12.6V (nie jeżdżę czasem samochodem z tydzień dwa i wtedy) po dwóch dniach 12.44 po trzech, czterech 12.3, po pięciu sześciu 12.2 po około tygodniu 12.1V i dalej spada jak postoi z 10-14 dni nie odpalam (około 11.7V). Czemu tak spada mi napięcie przy poborze rzędu 0.06A to normalne ? Z takim poborem według mnie powinien odpalać nawet po 30 dniach?
5) przy redukcji biegów zbliżając się np; do zakrętu na 2 biegu lub trzecim przy około 1000-1200 obrotów jak zaczynam przyśpieszać zaczyna żabkować dusi się (LPG) czemu? od 1700- 2000 obrotów łapie jakby drugi oddech i dopiero czuć dobre przyśpieszenie. Podobnie jest z 4 biegiem.

Proszę o odpowiedź i z góry dzięki.

Awatar użytkownika
spiczi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2453
Rejestracja: 02 sty 2008, 14:48
Lokalizacja: RBR/RZ
Kontakt:

Post autor: spiczi » 18 maja 2009, 10:14

Odp1.
Napięcie ładowania na światłach mijania i dmuchawie nie powinno być niższe niż 13,9v
Odp2.
Dioda w alternatorze może powodować złe napięcie ładowania (zanieś alternator do jakiegoś elektryka niech sprawdzi)
Odp3.
Spadek napięcia po włączeniu kolejnych urządzeń jest normalny
Odp4.
Pobór prąd jest w miare ok(masz lpg, które może żreć koło 0,03A), choć mógł być niższy, sprawdź czy coś nie bierze prądu niepotrzebnie (radio w stanie czuwania, jakaś żarówka). A i pobór prądu na postoju odczytuj po 0,5-1min od rozpoczęcia pomiaru, bo na początku pomiaru startuje komputer i inna elektryka w aucie.
Odp5. Poczytaj w dziale "silniki benzynowe" napewno jakiś podobny wątek o ABK znajdziesz.
Pozdrawiam ;-)

W dodatku chyba cały temat powinien być w dziale elektryka. I o większości rzeczy o które pytasz napewno było tam pisane.

eM-dzeJ
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 18
Rejestracja: 10 gru 2008, 01:41

Post autor: eM-dzeJ » 18 maja 2009, 16:25

Pobór prądu na postoju jest 0.065A i tak zostaje jak radio wyjąłem 0.063A i zauważyłem że napięcie po 1-2 minucie po odpaleniu spada z 13.9V przy światłach i nawiewie do 13.7 nawet. Jak włączę klime i nawiew na 4 biegu i światła to do 13.4V, ale co dziwne jak wyłączę klime nawiewy i światła nie wraca do 14.0V, a co najwyżej 13.8V (potem włączam światła i 13.7V-13.6V różnie). Czytałem w innych tematach że trzeba szukać dobrych regulatory żeby ładowały pod 14.3-14.4 bez świateł. Czy to może być wina starego oryginalnego (BOSCH 14V4C), ale zużytego już regulatora i nowego Torpan na 14.5V za 20zł, ale jakiegoś słabego chyba bo Torpan znowu ładuje tylko max 13.88V, szukać kolejnego regulatora ?

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 18 maja 2009, 17:36

Pobór prądu na postoju masz zbyt duży.

eM-dzeJ
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 18
Rejestracja: 10 gru 2008, 01:41

Post autor: eM-dzeJ » 18 maja 2009, 23:05

czarekj pisze:Pobór prądu na postoju masz zbyt duży.
0.065 A w tym LPG 0.03 A czyli koło 0.03 A ~ 0.035 A sam samochód
to jest B4 nie B3
to ile według ciebie powinien mieć?

Awatar użytkownika
spiczi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2453
Rejestracja: 02 sty 2008, 14:48
Lokalizacja: RBR/RZ
Kontakt:

Post autor: spiczi » 19 maja 2009, 21:06


Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 19 maja 2009, 22:22

to jest B4 nie B3
Dla akumulatora jest bez różnicy w jakim aucie jest zamontowany. Nawet gdyby to było najnowsze Audi A8, to i tak pobór prądu w spoczynku o wartości 60 mA to za dużo.

Awatar użytkownika
marasss2
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 44
Rejestracja: 29 lis 2008, 17:58

Post autor: marasss2 » 20 maja 2009, 18:20

Witam podłaczę się pod temat bo już powoli brak mi pomysłów.A więc tak miełem taki problem że po 2 dniach stania auto umierało tzn jego akumulator no i zaczołem wtedy dużo zytać no i sprawdziłem pobór prądu a tam 0.38A i zdziwienie i szukanie przyczyn i tak radio nie wiedomo czemy bierze mi 0.18A więc poszło pod stacyjkę i teraz bierze 0.01 więc luz mierzę pobór a tu zostaje 0.2A nadal więc szukam ciepły przekażnik od świateł swiadczył o usterce wymiana i jest dobrze 0.08A ale nadal dużo więc szukam dalej i kolejna ciepła rzecz przełacznik od elektrycznego szyberdachu sprawdzam i zostaje 0.04A i by było chyba juz dobrze bo tak autoalarm 0.01 i radio 0.01 więc zostaje 0.02A więc chyba wszystko ok.A teraz mój problem ładowanie skacze mi od 3,7v do 13,3 i nie dalej co może być przyczyną podejżewam że trzeba wymienic regulator ale myśle tez o tej diodzie która tam jest bo coś też na ten temt czytałem.Co o tym myslicie.

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 20 maja 2009, 21:50

marasss2 pisze:A teraz mój problem ładowanie skacze mi od 3,7v do 13,3 i nie dalej co może być przyczyną podejżewam że trzeba wymienic regulator ale myśle tez o tej diodzie która tam jest bo coś też na ten temt czytałem.Co o tym myslicie.
Zacznij od wymiany regulatora, to najprostsza naprawa i może się okazać skuteczna.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Komora silnika”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl