[1.8 jn] po wymianie parownika duże spalanie
[1.8 jn] po wymianie parownika duże spalanie
Witam wszystkich forumowiczów. Na wstępie chciałbym zaznaczyć,że przejrzałem całe forum i nie znalazłem podobnego problemu. Byłem ostatnio na wymianie parownika. Po jego wymianie wzrosło mi spalanie z 14 na ok 20 litrów na 100km ! silnik pracuje równo lecz po operacji wymiany obroty na ciepłym silniku wzrosły do 1200 na biegu jałowym Dodam, że jest to spalanie w cyklu miejskim. wymieniłem : kopułkę,palec, kable,świece. Dodam że jest to instalacja pierwszej generacji.A gazownicy doszczelnili mi jeszcze mikser. Jeśli ktoś by wiedział co dolega mojej niuni byłbym bardzo wdzięczny.Z góry serdecznie dziękuję i pozdrawiam.
- michael80b3
- Forum Audi 80
- Posty: 573
- Rejestracja: 27 gru 2008, 12:04
- Lokalizacja: Lubelskie LKR
Spece twierdzą że ustawiali :evil: Dodam że jak auto odebrałem to na piegu jałowym dobrze wkręcała się na obroty. Ale przy obciążeniu do 2000 obrotów już miała ogromne kłopoty żeby sie zebrać. Wróciłem pogrzebali trochę przy parowniku i dawce i zaczeła normalnie wkręcać się na obroty. Dodam że wcześniej miałem parownik levato teraz wymienili mi na jakiś mtm czy coś takiego.
Właśnie ruszali i dalej pali jak smok! Obrotami też kręcili! Szczerze mówiąc jestem podłamany bo wymieniłem parownik z racji jego wieku i stanu.Myślałem że spadnie też spalanie,a tu wyszło na odwrót.Jakieś 2 miesiące temu wymieniałem też czujnik temp.Po odebraniu auta gazownicy trochę źle włożyli ten wąż który idzie od nagrzewnicy do parownika i płyn cały wyleciał przez co auto trochę się zagotowało temp ok 110 stopni.zalałem auto nowym płynem i odpowietrzyłem także parownik jest dobrze dogrzany. Czy ta usterka może mieć jakiś wpływ na mój problem?
czujnik temp.nie ma nic do tego. a ta śruba dodatkową na parowniku nie powinni raczej ruszac jezeli parownik jest dobry,nia zwieksza sie nie dawke wtrysku a dawkę podawania gazu! (dodam ze mi jak padl parownik nie mialem zadnej regulecji obrotów i tą srubą zwiększałem i spalanie z jakichś 8,5L wzrosło na ponad 10/100km)
Witam ponownie. Auto jest po wizycie u gazownika Wreszcie podłączyli pod analizator spalin i okazało się że dawka była za uboga na wysokich obrotach.Gazownik twierdzi że teraz jest książkowo zobaczymy jakie będzie spalanie bo obroty dalej oscylują w granicach 1200 obr. Dodam Ze auto nie chodzi na benzynie. mam jeszcze pytanie:czy wymiana filtra powietrza będzie miała wpływ na zmniejszenie spalania? Mam te auto od 09.2008 r i jeszcze go nie zmieniałem.Dziękuję za porady i pozdrawiam wszystkich fanów audi.
Oczywiście, że stan filtra powietrza ma wpływ na spalanie. Jeśli jest on zatkany, to auto będzie więcej palić. Skoro jeszcze nie zmieniałeś filtra powietrza, to warto go zmienić. Polecam filtr powietrza Filtron albo Mann. Nie jest to duży wydatek, a będziesz miał pewność, że jest dobry. Poprzedni właściciel przed sprzedażą autka też pewnie za bardzo nie inwestował w wymianyserial28 pisze:czy wymiana filtra powietrza będzie miała wpływ na zmniejszenie spalania?
A co to ma do rzeczy? Kolega nic nie wspominał, że mu zasysa lewe powietrze.Satar pisze:Sprawdź gumową uszczelkę pod podstawą gaźnika/układu wtryskowego. Może być pęknięta
Najłatwiej tą uszczelkę sprawdzić łapiąc za obudowę filtra powietrza przy włączonym silniku i próbować ją lekko poruszać na boki i wsłuchując się czy nie będzie miało to wpływy na pracę silnika.
Uszczelka jest ok gazownicy doszczelnili mi cały układ bo wcześniej strasznie falowały obroty.Auto przestało pracować na benzynie po strzale dodam jeszcze że z obrotami jest dziwna sprawa bo wzrastają wraz ze wzrostem temperatury. Przed wymianom parownika takie coś zdarzało się sporadycznie po wymianie jest to nagminne