[ABT 2.0+LPG] Problem z wentylatorem chłodnicy
- radziobiker
- Forum Audi 80
- Posty: 346
- Rejestracja: 09 gru 2007, 14:29
- Lokalizacja: Bożepole Małe
u mnie znowu jest problem przekręce kluczyk w stacyjce i wentylatory pracują non stop, może to być czujnik w chłodnicy? gdy wyciągne wtyczke jest ok termostat pracuje ok silnik się nagrzewa dobrze wskaznik też dobry, ten wyłącznik w chłodnicy zwiera obieg napięcia na wentyle?.
Trzeba go wymienić czy może coś podeszło sprawdzić?
Trzeba go wymienić czy może coś podeszło sprawdzić?
Masz uszkodzony włącznik wentylatora chłodnicy, czyli ten "czujnik w chłodnicy", wymień i będzie OK, miałem ten sam problem. Przed pójściem do sklepu sprawdź jaki to czujnik, tzn. ile ma pinów na wyjściu, jeśli masz jeden wentylator to powinny być 2 piny, jeśli 2 wentylatory, to 3 piny.p!otr@$ pisze:u mnie znowu jest problem przekręce kluczyk w stacyjce i wentylatory pracują non stop, może to być czujnik w chłodnicy? gdy wyciągne wtyczke jest ok termostat pracuje ok silnik się nagrzewa dobrze wskaznik też dobry, ten wyłącznik w chłodnicy zwiera obieg napięcia na wentyle?.
Trzeba go wymienić czy może coś podeszło sprawdzić?
Żeby nie śmiecić zakładając nowy temat: mam problem mianowicie wentylator chodzi ok. Włącza się kiedy trzeba i wyłącza też jak zbije temperature. Problemem jest że wystarczy że zgasze silnik na włączonym wentylatorze i wyjme kluczyki wiatrak staje. A powinien chyba schłodzić i dopiero się wyłączyć automatycznie? Dodam tylko że jeśli zgasze silnik a nie wyjme kluczyków (nie odetne zasilania "po stacyjce") to wszystko działa jak trzeba i wentylator chodzi dopóki nie schłodzi chłodnicy. Wymieniałem chłodnice jakiś czas temu i może mądry pan mechanik podpiął nie tak jak trzeba? Jak wiecie jak to przywrócić do stanu właściwego proszę o podpowiedzi bo nie chce kiedyś przegrzać autka jak zgasze silnik po staniu w korkach i będzie ze 110 stopni.
to nie tak...spiczi pisze:kacper85, Kolego jak się nie mylę to są dwa biegi wentylatorów. Jeden jest przy niższej temp i jak wtedy zgasisz autko to wentylatory stają, ale jeśli jest ta wyższa temp to nawet po wyjęciu kluczyka ze stacyjki wentylatory chodzą aż zbiją temperaturę.
Nie wszystkie mają dwa obiegi, jeśli są to pierwszy załącza się szybciej i kręci wentylami nieco wolniej...
Oba biegi wyłączają się po wyjęciu kluczyka ze stacyjki.
I teraz jeśli po zgaszeniu silnika w ciągu chyba 10 min temperatura ma tendencję wzrostową i w dodatku osiągnie temp 110st C na czujniku przykręconym do kolektora ssącego to włączają się wentylatory. Ma to na celu ochronę wtryskiwaczy przed przegrzaniem...
I tu może być pies pogrzebany. Napisałeś że ma to chronić wtryskiwacze no i właśnie dlatego może u mnie tak nie ma bo mam gaźnik? A pisałem że tak chyba powinno być bo tak miałem w starej Renówce 19 1,8 na monowtrysku i właśnie może przez ten wtrysk wentylator w niej działał nawet po wyjściu z samochodu dopóki nie schłodził płynu do bezpiecznej temperatury. Ma sens taka teoria <ok>PMX pisze: I teraz jeśli po zgaszeniu silnika w ciągu chyba 10 min temperatura ma tendencję wzrostową i w dodatku osiągnie temp 110st C na czujniku przykręconym do kolektora ssącego to włączają się wentylatory. Ma to na celu ochronę wtryskiwaczy przed przegrzaniem...