Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 1.9E] Problem ze sprzęgłem...

Wszystko co nie pasuje do w/w kategorii.
ODPOWIEDZ
jarul7
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 02 kwie 2009, 12:33
Lokalizacja: Trzebiatów

[B3 1.9E] Problem ze sprzęgłem...

Post autor: jarul7 » 02 kwie 2009, 13:23

Witam wszystkich!

Mam od jakiegos czasu problem ze sprzęgłem. Zaczeło się tak,że pedał sprzegła podnosił sie tylko do połowy no wiec pojechałem do mechanika a on powiedział,że to pompa sprzęgła i trzeba wymienić. No to kupiłem używke,wymienił mi, no i pojezdziłem pare dni a teraz z nową pompą znowu mi siada pedał. Jak odpowietrze to jakiś czas jest dobrze ale wkońcu i tak siada. Po odpowietrzeniu pedał bierze normalnie a jak siądzie to mam sprzęgła ze trzy cm,a czasem pedał juz nawet nie odbije ale przewaznie odbija tylko,że po tych trzech cm to juz jest pustka:( Miałem tez wyciek płynu hamulcowego prawdopodobnie z korektora siły hamowania czy jakoś tak i mechanik powiedzał,że przez to sie pompa zapowietrza i jakoś złaczył przewody żeby go obejść. Teraz płyn juz nie wycieka ale sprzęgło dalej sie psuje:(
...a i jeszcze coś,jak odkręce odpowietrznik to poleci chwile biała piana a póżniej nic nawet płyn nie leci. Czy tak powinno być czy powinien lecieć?

Błagam o pomoc bo już nie wiem co jest...

Awatar użytkownika
malymoto
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 56
Rejestracja: 16 lip 2008, 15:55
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: malymoto » 02 kwie 2009, 13:53

Pompa sprzęgła jest prawdopodobnie dobra tylko siłownik pada nie ubywa Ci płynu w zbiorniczku :?:
Power of TDI :)

jarul7
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 02 kwie 2009, 12:33
Lokalizacja: Trzebiatów

Post autor: jarul7 » 02 kwie 2009, 14:22

No po tym obejsciu korektora nie ubywa. Wczoraj zostawiłem samochód na ręcznym na pare godzin i nic nie ubyło. Wczesniej jak tak zrobiłem to miałem niespodzianke jak wcisnełewm hamulec :mrgreen:
A które to Pompa a które siłownik bo już sie pogubiłem?
A i dzisiaj jak wracałem z pracy to tak mi siadł pedał,że juz nie mogłem biegu wbic.

Awatar użytkownika
malymoto
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 56
Rejestracja: 16 lip 2008, 15:55
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: malymoto » 02 kwie 2009, 14:28

Siłownik masz w skrzyni wyciska on sprzęgło . Da sie go wyjąć tylko troche zabawki przy tym jest a pompe masz w kabinie przy dzwigni .
Power of TDI :)

jarul7
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 02 kwie 2009, 12:33
Lokalizacja: Trzebiatów

Post autor: jarul7 » 02 kwie 2009, 14:52

A no to w takim razie mechanik wymienił mi siłownik(to co odbija pedał).
Możliwe,że ten drugi też jest walnięty bo to w końcu uzywany był jakiś. Jak najlepiej moge to sprawdzic? A czy mogła by być jakas jeszcze przyczyna zapowietrzania? A może to samo sprzęgło nawala?

Awatar użytkownika
malymoto
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 56
Rejestracja: 16 lip 2008, 15:55
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: malymoto » 02 kwie 2009, 15:00

W takim razie mechanik wymienił ci pompe a siłownik masz w skrzyni i może on ma przeciek i zapowietrza sie albo trafiłeś też taką marną pompe jak stara. Musi być jakaś nieszczelność . Zerknij pod pedał sprzegła czy sucho jest i idz dalej przewodem do skrzyni to zobaczysz .
Power of TDI :)

jarul7
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 02 kwie 2009, 12:33
Lokalizacja: Trzebiatów

Post autor: jarul7 » 02 kwie 2009, 15:07

No dobrze postaram sie sprawdzic. Ale samo sprzęgło raczej dobre jest?

[ Dodano: 2009-04-02, 18:37 ]
Płyn raczej nie ucieka, od wczoraj było tyle samo,sprawdzałem też pod pedał i jest sucho. Próbowałem jeszcze odpowietrzyć ale to pomaga tylko na chwile.Przedwczoraj zrobiłem po odpowietrzeniu jakieś 200km-teraz runda po mieście i znowu pedał w podłodze, juz wogóle nie chciał odbić i nie mogłem biegu wbić.

Awatar użytkownika
malymoto
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 56
Rejestracja: 16 lip 2008, 15:55
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: malymoto » 02 kwie 2009, 19:55

Sprzęgło raczej jest dobre . Poszukaj dobrze gdzieś jest nieszczelność jeśli nic nie znajdziesz obstawiam siłownik w skrzyni .
Power of TDI :)

Awatar użytkownika
enzoo
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 965
Rejestracja: 28 wrz 2007, 14:53
Imię: Mirosław
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Legnica

Post autor: enzoo » 03 kwie 2009, 08:40

siłownik sprzęgła na pewno nic innego jak już wymieniłeś pompe sprzęgła. ja też miałem podobny problem wymieniłem na poczatku siłownik a później dopiero pompe sprzęgła
AUDI 80 B3 1.9 113 KM - było :(
AUDI Cabrio 2.3 NG - było :(
AUDI 80 B4 Avant 1.9 1Z+ - jest :)
AUDI 80 B4 Avant 2.3 NG Quattro - było :)
AUDI A6 C5 Avant 4.2 ARS Quattro - jest :)

EGR OUT, wtryski 216, ECU AEL Munior, nastawnik HDK, pompa 11mm, GT1549S - póki co :D

Biała Szczała

cancer83
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 12
Rejestracja: 06 sty 2009, 21:22
Lokalizacja: Ełk / Białystok

[B4 All z ABS] Demontaż / Montaż pompy sprzęgła

Post autor: cancer83 » 22 maja 2009, 19:25

Witam

W mojej B4 również mam podobnie. Pedał sprzęgła nie zawsze wraca do początkowego położenia i czasem trzeba go podciągać czubkiem buta.
Moim zdaniem jest to wina prawdopodobnie "lekko" zuzytej (po 16 latach i 200 tys km użytkowania:) pompy sprzęgła. Wydaje mi się że gdyby był to wysprzęglnik lub nieszczelność na przewodzie ubywało by płynu hamulcowego w zbiorniczku (w wypadku nieszczelności w pompie wraca on do zbiorniczka wyrównawczego drugim przewodem, prawda?).
Poziom płynu w zbiorniczku cały czas utrzymuje się na stałym poziomie, więc myślę że wyciek można wykluczyć? Czy znajdzie się ktoś kto będzie mógł potwierdzić moje przypuszczenia???
Przy okazji pytanie jak wymienić pompę sprzęgła w Audi B4 z ABSem? Przybierałem się do demontażu (2 śruby imbusowe od strony kabiny) i obawiam się trochę o dostęp od strony komory silnika. Dostęp jest skutecznie utrudniony przez moduł ABS, przekładnię (na jej wysokości znajduję się metalowy przewód doprowadzający płyn do pompy) oraz serwo hamulców. Czy ktoś doświadczony byłby w stanie podać jakiś algorytm najmniej problematycznej metody demontażu (i co chyba trudniejsze montażu) pompy. Szczególnie obawiam się o przykręcenie metalowego przewodu z płynem). Ile czasu orientacyjnie może zająć taka "zabawa" (łącznie z chyba nieukniknionym demontażem części od strony komory silnika)?

Z góry dziękuję za odpowiedź i pozdrawiam
Paweł

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga