Mam problem z nowo nabytym audi coupe
problem typu odpalanie na cieplym silniku i ogromne zużycie...
wiem ze sa juz inne podobne posty ale nikt nie pisze o spalaniu .
Problem chyba powszechny ladnie odpala jak jest zimny a jak cieply to musze krecic z 50sekund byc może że to wszystko wina np..czujnika temp. przeplywomierza....itd ale od czego zaczac dosc ze spala ok 20l i to juz kosztuje a co dopiero wymieniac wszystko podejzane mysle ze juz ktos to przerabiał więc można zacząc od najtańszych rzeczy .
Podczas kręcenia śmierdzi paliwem i wachają się obroty , temp ok 70'C myśle ze za niska
jednak czemu jest tak wysokie spalanie???
Dodam że mam nowe filtry i świece NGK kable i cewka zapłonowa również
Od czego zacząc Panowie
Pozdrawiam
[B4 coupe ACE 2.0 16v] Problem zużycie paliwa ok. 20l/100km
ja też obstawiałbym czujnik temperatury cieczy chłodzącej. jeśli nie to, to dopiero można zacząć coś szukać.
Na temat niedogrzania silnika i problemów z termostatem były sporo na forum więc poszukaj.
stanowczo za niska. sprawdź węże układu chłodzenia czy na rozgrzanym silniku otwiera Ci się na duży obieg (tzn. czy wszystkie są gorące). jeśli węże u dołu chłodnicy będą zimne na gorącym silniku, to termostat nie otwiera obiegu.Sqadan pisze:temp ok 70'C myśle ze za niska
Na temat niedogrzania silnika i problemów z termostatem były sporo na forum więc poszukaj.
Witam dzieki za wskazowki
Czujnik wymienilem (2 piny pod cewka z tylu bloka ) temeperaturka ok:)! 90-100'C
natomiast niepatrzylem spalania ale z odpalaniem na cieplym problem dalej jest
termostat dobry otwiera na duzy obieg.
niewiem jak powinna pracowac sonda lambda bo na mierniku oscylowala tylko do polowy skali dochodzi ale nimam pojecia jak ma oscylowac w silniku z mechanicznym wtrysku normalnie w ksztalcie "S" czyli od dolu do gory na zmiane lampki od zielonej .zolte czerwone po dwie ale oscylawani jest tylko do 2 zoltej-normalnie powinna chyba na calosc-
no i po czytaniu bledow skasowalem ten blad czujnika temperatur ale pojawil sie tak:
00516 Czujnik pozycji przepustnicy – zamknięty przełącznik – F60
czy to moze miec tez wplyw na takie zachowanie wspomne ze po wymianie czujnika obroty mam ok 900-1100 min
czytalem o tym systemie troche KM-multi (chyba bo na kazdy cylinder osobno) i jest wiele rzeczy ktore moga byc zepsute : czujnik temp. sonda. regulator cisnienia itd jednak sadze ze cisnienie jest caly czas za duze moze regulator skoro smierdzi paliwem i z rury leci dym bialo niebieski
co jednak wam pomoglo w takim problemie
Pozdrawiam i THX
Czujnik wymienilem (2 piny pod cewka z tylu bloka ) temeperaturka ok:)! 90-100'C
natomiast niepatrzylem spalania ale z odpalaniem na cieplym problem dalej jest
termostat dobry otwiera na duzy obieg.
niewiem jak powinna pracowac sonda lambda bo na mierniku oscylowala tylko do polowy skali dochodzi ale nimam pojecia jak ma oscylowac w silniku z mechanicznym wtrysku normalnie w ksztalcie "S" czyli od dolu do gory na zmiane lampki od zielonej .zolte czerwone po dwie ale oscylawani jest tylko do 2 zoltej-normalnie powinna chyba na calosc-
no i po czytaniu bledow skasowalem ten blad czujnika temperatur ale pojawil sie tak:
00516 Czujnik pozycji przepustnicy – zamknięty przełącznik – F60
czy to moze miec tez wplyw na takie zachowanie wspomne ze po wymianie czujnika obroty mam ok 900-1100 min
czytalem o tym systemie troche KM-multi (chyba bo na kazdy cylinder osobno) i jest wiele rzeczy ktore moga byc zepsute : czujnik temp. sonda. regulator cisnienia itd jednak sadze ze cisnienie jest caly czas za duze moze regulator skoro smierdzi paliwem i z rury leci dym bialo niebieski
co jednak wam pomoglo w takim problemie
Pozdrawiam i THX
Ostatnio zmieniony 16 maja 2009, 17:26 przez Sqadan, łącznie zmieniany 1 raz.
dzis kupilem termostat i nowa sonde
mam nadzieje ze sie poprawi bo w miescie uzyskuje 90'C ale na trasie spada do 60'C
no i kopcenie z rury i smrodzik paliwa zuzycie ok 18l/100km troche lepiej
szukam tego F60 czyli czujnika przepustnicy TPS-a ale nie moge znalesc polecicie mi jakiegos handlaza z czesciami do tego audi?
Pozdrawiam :mrgreen:
[ Dodano: 2009-05-19, 21:24 ]
Witam:)
Nowa sonda jest, termostat tez mam temperature OK 90 i ponad wentylatorki chodza . zalozylem rowniez ten czujnik TPS F60 i bledow juz niema jednak dalej mam i skasowac nie moge (00522 Czujnik temperatury chłodziwa silnika – G62) o co chodzi czujnik jest nowy wiec niemozliwe ze nie sprawny......
moze mi ktos pomoc i doradzic?
Pozdrawiam
mam nadzieje ze sie poprawi bo w miescie uzyskuje 90'C ale na trasie spada do 60'C
no i kopcenie z rury i smrodzik paliwa zuzycie ok 18l/100km troche lepiej
szukam tego F60 czyli czujnika przepustnicy TPS-a ale nie moge znalesc polecicie mi jakiegos handlaza z czesciami do tego audi?
Pozdrawiam :mrgreen:
[ Dodano: 2009-05-19, 21:24 ]
Witam:)
Nowa sonda jest, termostat tez mam temperature OK 90 i ponad wentylatorki chodza . zalozylem rowniez ten czujnik TPS F60 i bledow juz niema jednak dalej mam i skasowac nie moge (00522 Czujnik temperatury chłodziwa silnika – G62) o co chodzi czujnik jest nowy wiec niemozliwe ze nie sprawny......
moze mi ktos pomoc i doradzic?
Pozdrawiam
To, że czujnik jest nowy, wcale nie oznacza, że jest on w pełni sprawny. Dlatego warto go sprawdzić. Sprawdź też połączenie czujnika (wtyczkę i przewód), gdyż czasem to z ich winy wywala błąd.Sqadan pisze:Nowa sonda jest, termostat tez mam temperature OK 90 i ponad wentylatorki chodza . zalozylem rowniez ten czujnik TPS F60 i bledow juz niema jednak dalej mam i skasowac nie moge (00522 Czujnik temperatury chłodziwa silnika – G62) o co chodzi czujnik jest nowy wiec niemozliwe ze nie sprawny......
Ps.
Może przydadzą Ci się informacje z tego wątku, gdyż dotyczy on podobnego silnika (tyle, że z lpg) https://audi80.pl/b4-20-6a-lpg-probl ... t28801.htm
Panowie problem rozwiazaany :)!
wielkie THX grze!!!
myslalem o tych kablach wczesniej ale nie sprawdzalem przy kompie okazalo sie ze wtyczka na czujnik temp plynu ma bladzaca mase raz byla raz nie okazalo sie ze jak stal normalnie to masa byla ale jak juz odpalilem autko czy w trakcie odpalania masa znikala wielkie hallo
zrobilem kabelki itd.
pali jak zlotko spalanie ok 10l/100 wiec chyba ok temp 85/C w miescie 95'C
mam ladne wolne fajnie sie wkreca no i oczywicie po wyzej 3000tys /obr ladnie przyspiesza ( ale nie oszczednie:) ale pozytek jest poznalem auto na wskros:)
dzis regulowalem sobie szybki bo szumialo i poprawilem dzialanie wspomagania bo krecilo sie jakby bzz
jeszcze raz dzieki i koncze temacik z mojej strony
oczywiscie moge cos doradzic i poradzic bo po 2 tyg ciaglej grzebanki cos tam wiem
POZDRAWIAM
wielkie THX grze!!!
myslalem o tych kablach wczesniej ale nie sprawdzalem przy kompie okazalo sie ze wtyczka na czujnik temp plynu ma bladzaca mase raz byla raz nie okazalo sie ze jak stal normalnie to masa byla ale jak juz odpalilem autko czy w trakcie odpalania masa znikala wielkie hallo
zrobilem kabelki itd.
pali jak zlotko spalanie ok 10l/100 wiec chyba ok temp 85/C w miescie 95'C
mam ladne wolne fajnie sie wkreca no i oczywicie po wyzej 3000tys /obr ladnie przyspiesza ( ale nie oszczednie:) ale pozytek jest poznalem auto na wskros:)
dzis regulowalem sobie szybki bo szumialo i poprawilem dzialanie wspomagania bo krecilo sie jakby bzz
jeszcze raz dzieki i koncze temacik z mojej strony
oczywiscie moge cos doradzic i poradzic bo po 2 tyg ciaglej grzebanki cos tam wiem
POZDRAWIAM