Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 b3] opornica

ODPOWIEDZ
łapa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 73
Rejestracja: 05 lis 2008, 20:14
Lokalizacja: Gorzów wielkopolski

[80 b3] opornica

Post autor: łapa » 22 maja 2009, 17:28

Witam
Proszę was o pomoc.
Otuż w mojej audii nawiew działa tylko na 3i4 biegu proszę was o przysłanie mi fotki gdzie się znajduje opornica z tego co mi wiadomo to gdzieś w schowku koło całego tego silniczka ale gdzie to nie wiem z góry dzieki

Awatar użytkownika
Kokolino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3371
Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
Imię: Radosław
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Kokolino » 22 maja 2009, 17:41

Odkręć schowek, wsadź tam głowę i zobaczysz gdzie jest wpięty przewód o silnika nagrzewnicy. I tam gdzie są wpięte kostki od silnika to właśnie jest opornica.
Sądzę jednak że jak działa dmuchawa na trzecim biegu to winy należałoby szukać w przełączniku wentyla. Oczywiście moge się mylić ale cosik mi gdzieś dzwoni że przy uszkodzonej opornicy działałby tylko czwarty bieg.

Awatar użytkownika
ivaszko
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 290
Rejestracja: 25 maja 2008, 00:17
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: ivaszko » 22 maja 2009, 17:42

odkręć schowek i po kablu dojdziesz to klapki gdzie sie znajduje opornica.wyciągasz klapkę, odpinasz wtyczkęi gotowe :-)

Awatar użytkownika
dardaw2
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 691
Rejestracja: 11 lis 2008, 15:38
Lokalizacja: Lubelskie\Poznań
Kontakt:

Post autor: dardaw2 » 22 maja 2009, 20:30

kokolino1, ja miałem uszkodzoną opornicę i nie działał mi 1 i 2 tak jak autorowi tematu.

łapa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 73
Rejestracja: 05 lis 2008, 20:14
Lokalizacja: Gorzów wielkopolski

Post autor: łapa » 23 maja 2009, 11:16

Tak tylko co jest do wymiany czy wystarczy ten malutki oporniczek czy wszystko trzeba wymienic. Byłem w sklepie to gosć mi powiedział że nie wie bo nie jest elektrykiem a całość kosztuje 110 zł troche dużo jak na moje obecne fundusze.

Awatar użytkownika
ivaszko
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 290
Rejestracja: 25 maja 2008, 00:17
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: ivaszko » 23 maja 2009, 13:07

Na allegro idzie znaleźć uzywke sprawną za 30-40zł

assai
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 340
Rejestracja: 15 maja 2007, 12:00

Post autor: assai » 23 maja 2009, 20:00

U mnie brak nawiewu na 1 i 2 biegu był spowodowany uszkodzeniem styków włącznika,a nie opornicy,więc lepiej przed wymianą opornicy to sprawdzić.Demontaż opornicy trwa kilka minut -sprawdzenie następne minuty,więc warto się upewnić.

łapa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 73
Rejestracja: 05 lis 2008, 20:14
Lokalizacja: Gorzów wielkopolski

Post autor: łapa » 24 maja 2009, 12:43

A o które styki tobie chodzi te co przewody do niej dochodzą czy styki po odłączeniu te przy samej opornicy

Awatar użytkownika
dardaw2
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 691
Rejestracja: 11 lis 2008, 15:38
Lokalizacja: Lubelskie\Poznań
Kontakt:

Post autor: dardaw2 » 24 maja 2009, 21:02

Łapa ja wymieniałem sam opornik termiczny i nic to nie dało. Dałem ci ofertę sprzedania na PW w pełni sprawnej opornicy. Jak chcesz to się zastanów i sprawdzaj ;-)

assai
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 340
Rejestracja: 15 maja 2007, 12:00

Post autor: assai » 24 maja 2009, 22:28

łapa pisze:o które styki tobie chodzi
U mnie brak nawiewu na 1 i 2 biegu był spowodowany uszkodzeniem styków włącznika-j/w-czyli to co za pokrętłem

łapa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 73
Rejestracja: 05 lis 2008, 20:14
Lokalizacja: Gorzów wielkopolski

Post autor: łapa » 25 maja 2009, 16:22

Aha czyli styki za pokrętłem ok a jeszcze mam pytanko czy jak nawiew zostanie zrobiony to dmuchawa lepiej wieje czy tak samo na 3 i 4 biegu

assai
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 340
Rejestracja: 15 maja 2007, 12:00

Post autor: assai » 25 maja 2009, 22:25

łapa pisze:styki za pokrętłem
trzeba roznitować włącznik i potem skręcić na długie śrubki 2,5 lub 3 mm(po minimalnym rozwierceniu) po wyczyszczeniu styków itd.Na 4 biegu chodzi na maxa,na trzecim trochę wolniej,jest różnica,ale i tak najczęściej używa się chyba 1 biegu-zwłaszcza zimą,jesienią

łapa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 73
Rejestracja: 05 lis 2008, 20:14
Lokalizacja: Gorzów wielkopolski

Post autor: łapa » 25 maja 2009, 22:30

A jak wymontowac ten panel

Awatar użytkownika
widmo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1267
Rejestracja: 18 sie 2007, 11:57
Lokalizacja: Kraków

Post autor: widmo » 25 maja 2009, 23:24

jesli chodzi o panel sterowania nadmuchem:

przez szamtkę sciągasz pokrętła za pomocą kombinerek lub szcypiec.
pod leym i prawym pokretłem są srubki które odkrecasz.

wtedy zejdzie czarny panel zaslepiający.

nastepnie odkręcasz srubki od bialego panelu i wszystko pieknie odchodzi.

łapa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 73
Rejestracja: 05 lis 2008, 20:14
Lokalizacja: Gorzów wielkopolski

Post autor: łapa » 26 maja 2009, 11:28

Aha dzisiaj bedę patrzał bo zbytnio czasu nie miałem.
Aha zapomniałem dodac że czasami mam tak jak mam na 2 biegu włącza mi się to może byc faktycznie przy stykach

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nawiew, klimatyzacja, ogrzewanie.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga