[B4 2.0 ABK] sekwencja vs IIgen +ewentualny blos
[B4 2.0 ABK] sekwencja vs IIgen +ewentualny blos
* pierwotnie miala byc to wiadomosc do pana o nicku Danek.. ale ze sie troszke rozrosla postanowilem zalozyc temat. pytanie ktore kierowalem do tego pana teraz kieruje do wszystkich (choc mam nadzieje ze pan Danek wypowie sie tutaj w pierwszej kolejnosci:) mam nadzieje ze uzyskane odpowiedzi przydadza sie rowniez innym
witam
od pewnego czasu zaczalem czytac w necie opinie i rady dot. instalacji gazowych, poniewaz chcialbym w niedalekiej przyszlosci kupic b3 coupe 2.0 i ja zgazowac lub kupic juz takie auto z instalacja (wiem, ze to najtanszy silnik, ale mimo wszystko nie stac mnie na benzyne, aby jezdzic autem tak jak bym tego chcial). w kazdym razie dotarlem do tego forum i wydaje mi sie ze jest pan jedna z bardziej zorientowanych osob w tej dziedzinie - stad kilka pytan ktore chcialbym panu zadac.
1) rozumiem ze najczesciej spotykany silnik w tym litrazu to abk 115KM. czy silnik 16V ACE to bialy kruk.. czy tylko mi sie tak wydaje?
2) jesli abk - znam pana zdanie na ten temat - oczywiscie sekwencja.. ale biorac pod uwage stan finansow nie koniecznie musze miec na to pieniadze. pisze "niekoniecznie" poniewaz nie znam dokladnej ceny. czy moze pan polecic jakis warsztat gdzie montuja instatacje gazowe solidnie i z glowa oraz w miare tanio oczywiscie w krakowie lub kielcach? chcialbym tam zadzwonic i zapytac sie ile to dokladnie bedzie kosztowac (chodzi mi tez o zaklad w ktorym nie rozlaza rak na haslo blos lub sekwencja)
3) z tego co przeczytalem, wynika ze jesli dba sie o kable WN, swiece itd oraz instalacja jest dobrze wyregulowana to nie powinno byc problemow ze strzalami - zgodzi sie pan? czy zamontowane klapy antywybuchowe sa wystarczajacym zabezpieczeniem w razie ewentualnego strzalu?
4) znam ludzi ktorzy jezdza innymi autami (z innymi silnikami) z lpg IIgen i mowia "nie widze praktycznie zadnej roznicy" (mechanik, zawodowy kierowca..jakby nie bylo chlopaki z glowa). czy jest mozliwe wyregulowanie takiej instalacji w tym modelu silnika tak zeby ewentualna strata mocy byla zwiazana tylko z kalorycznoscia paliwa? innymi slowy - czy da sie tak wyregulowac instalacje aby doprowadzala do silnika odpowiednia mieszanke oraz tak dobrac parownik i mixer zeby straty mocy byly wrecz niezauwazalne? mam na mysli nie tylko moc ale rowniez kulture pracy silnika tj. plywajace niskie obroty gasniecie dziury itp (pytajac "czy w sumie jestem ciekaw rowniez rowniez "gdzie"... gazownikow i monterow jak grzybow po deszczu ale gdyby kazdy wiedzial co robi to nie pisalibysmy tu takich postow..)
5) czy blos jest tu alternatywa dla sekwencji? zakladajac ze mam instalacje WN w bdb stanie oraz to, ze blos dostarcza lepiej dobrana mieszanke niz mixer oraz to ze koszt IIgen i blosa jest chyba nizszy niz sekwencji..
6) z roznych wypowiedzi wywnioskowalem ze IIgen nie jest wcale taka tania bo w gre wchodzi regulacja instalacji i czestsza zmiana kabli filtrow itd (nie liczac ewentualnych szkod spowodowanych strzalem.. albo generalnego remontu silnika:), a to podnosi ogolne koszta uzytkowania. czy sprawa z sekwencja ma sie podobnie? czy rownie czesto bede musial wymieniac te elementy i regulowac instalacje? nie chodzi mi tylko o zmniejszenie prawdopodobienstwa strzalu - po prostu lubie miec sprawne auto i jesli cos jest do wymiany to wymieniam a nie zostawiam na pozniej zeby w tym czasie posypalo sie przez to 10 innych rzeczy..
7) czy moglby pan zaproponowac konkretna instalacje pod ten model silnika? konkretna firma i podzespoly - mam na mysli sekwencje i IIgen. jesli chodzi o IIgen+blos to z tego co wiem blosy robi firma brc - wydaje mi sie w takim razie ze cala reszta tez powinna byc z brc..
ps. prosze wybaczyc popelnione bledy w rozumowaniu, poniewz jestem srednio doswiadczonym kerowca, a mechanikiem - zadnym. mam auto od roku i w tym czasie zrobilem ok 25tys km.. oplem kadett'em 1.6i. tak wiec inna bajka.
witam
od pewnego czasu zaczalem czytac w necie opinie i rady dot. instalacji gazowych, poniewaz chcialbym w niedalekiej przyszlosci kupic b3 coupe 2.0 i ja zgazowac lub kupic juz takie auto z instalacja (wiem, ze to najtanszy silnik, ale mimo wszystko nie stac mnie na benzyne, aby jezdzic autem tak jak bym tego chcial). w kazdym razie dotarlem do tego forum i wydaje mi sie ze jest pan jedna z bardziej zorientowanych osob w tej dziedzinie - stad kilka pytan ktore chcialbym panu zadac.
1) rozumiem ze najczesciej spotykany silnik w tym litrazu to abk 115KM. czy silnik 16V ACE to bialy kruk.. czy tylko mi sie tak wydaje?
2) jesli abk - znam pana zdanie na ten temat - oczywiscie sekwencja.. ale biorac pod uwage stan finansow nie koniecznie musze miec na to pieniadze. pisze "niekoniecznie" poniewaz nie znam dokladnej ceny. czy moze pan polecic jakis warsztat gdzie montuja instatacje gazowe solidnie i z glowa oraz w miare tanio oczywiscie w krakowie lub kielcach? chcialbym tam zadzwonic i zapytac sie ile to dokladnie bedzie kosztowac (chodzi mi tez o zaklad w ktorym nie rozlaza rak na haslo blos lub sekwencja)
3) z tego co przeczytalem, wynika ze jesli dba sie o kable WN, swiece itd oraz instalacja jest dobrze wyregulowana to nie powinno byc problemow ze strzalami - zgodzi sie pan? czy zamontowane klapy antywybuchowe sa wystarczajacym zabezpieczeniem w razie ewentualnego strzalu?
4) znam ludzi ktorzy jezdza innymi autami (z innymi silnikami) z lpg IIgen i mowia "nie widze praktycznie zadnej roznicy" (mechanik, zawodowy kierowca..jakby nie bylo chlopaki z glowa). czy jest mozliwe wyregulowanie takiej instalacji w tym modelu silnika tak zeby ewentualna strata mocy byla zwiazana tylko z kalorycznoscia paliwa? innymi slowy - czy da sie tak wyregulowac instalacje aby doprowadzala do silnika odpowiednia mieszanke oraz tak dobrac parownik i mixer zeby straty mocy byly wrecz niezauwazalne? mam na mysli nie tylko moc ale rowniez kulture pracy silnika tj. plywajace niskie obroty gasniecie dziury itp (pytajac "czy w sumie jestem ciekaw rowniez rowniez "gdzie"... gazownikow i monterow jak grzybow po deszczu ale gdyby kazdy wiedzial co robi to nie pisalibysmy tu takich postow..)
5) czy blos jest tu alternatywa dla sekwencji? zakladajac ze mam instalacje WN w bdb stanie oraz to, ze blos dostarcza lepiej dobrana mieszanke niz mixer oraz to ze koszt IIgen i blosa jest chyba nizszy niz sekwencji..
6) z roznych wypowiedzi wywnioskowalem ze IIgen nie jest wcale taka tania bo w gre wchodzi regulacja instalacji i czestsza zmiana kabli filtrow itd (nie liczac ewentualnych szkod spowodowanych strzalem.. albo generalnego remontu silnika:), a to podnosi ogolne koszta uzytkowania. czy sprawa z sekwencja ma sie podobnie? czy rownie czesto bede musial wymieniac te elementy i regulowac instalacje? nie chodzi mi tylko o zmniejszenie prawdopodobienstwa strzalu - po prostu lubie miec sprawne auto i jesli cos jest do wymiany to wymieniam a nie zostawiam na pozniej zeby w tym czasie posypalo sie przez to 10 innych rzeczy..
7) czy moglby pan zaproponowac konkretna instalacje pod ten model silnika? konkretna firma i podzespoly - mam na mysli sekwencje i IIgen. jesli chodzi o IIgen+blos to z tego co wiem blosy robi firma brc - wydaje mi sie w takim razie ze cala reszta tez powinna byc z brc..
ps. prosze wybaczyc popelnione bledy w rozumowaniu, poniewz jestem srednio doswiadczonym kerowca, a mechanikiem - zadnym. mam auto od roku i w tym czasie zrobilem ok 25tys km.. oplem kadett'em 1.6i. tak wiec inna bajka.
Ostatnio zmieniony 12 lip 2009, 23:24 przez kotton, łącznie zmieniany 1 raz.
Ad.1. W tym litrażu to najbardziej popularne ABT (90 km), ABK (115 km), ABC dość rzadki..
Ad.2. Czytając posty odnośnie sekwencji i ABK to musi to być dość szczegółowo dobrana instalacja sekwencyjna by uniknąć falowań itd. Osobiście posiadam instalację BRC II generacja i muszę stwierdzić ,że jestem zadowolony.
Ad.3. Dbając o kondycję układu WN możemy zminimalizować ryzyko wystąpienia strzałów. U mnie przy 3 letnim używaniu instalacji nie miałem ani jednego strzału. Co do klapy przeciwwybuchowej , może ona co najwyżej zminimalizować skutki wystrzału.
Ad.4. Przy instalacji II generacji zamontowana jest zwężka w dolocie, wiec jest założony kaganiec. Rożnica w mocy na pewno będzie , ale można ją zminimalizować poprzez odpowiednio dobrany mixer.
Ad.5 . Alternatywa jakaś tam jest.... , z tym ,że w/g przepisów powinien być zastosowany blos z attuatorem czyli elektroniczną regulacją za pomocą silnika krokowego. A to już w/g opinii jest do d..y. Zwykły mechaniczny blos daje brak zwężki w dolocie ale znów przepisy.....
Ad.6. W/g mnie wymiana elementów o ile są dobrej jakości przy normalnej eksploatacji wychodzi tak samo. Nie wiem za to jak wygląda trwałość wtrysków w sekwencji.
Ad.7. Osobiście posiadam instalacje BRC opartą o sterownik Blitz, ale są lepsze....
Tak jak kolega niżej wspomniał odnośnie silników w B3 to ABK w B4, wiec w/w wywód tyczy się B4.
Ad.2. Czytając posty odnośnie sekwencji i ABK to musi to być dość szczegółowo dobrana instalacja sekwencyjna by uniknąć falowań itd. Osobiście posiadam instalację BRC II generacja i muszę stwierdzić ,że jestem zadowolony.
Ad.3. Dbając o kondycję układu WN możemy zminimalizować ryzyko wystąpienia strzałów. U mnie przy 3 letnim używaniu instalacji nie miałem ani jednego strzału. Co do klapy przeciwwybuchowej , może ona co najwyżej zminimalizować skutki wystrzału.
Ad.4. Przy instalacji II generacji zamontowana jest zwężka w dolocie, wiec jest założony kaganiec. Rożnica w mocy na pewno będzie , ale można ją zminimalizować poprzez odpowiednio dobrany mixer.
Ad.5 . Alternatywa jakaś tam jest.... , z tym ,że w/g przepisów powinien być zastosowany blos z attuatorem czyli elektroniczną regulacją za pomocą silnika krokowego. A to już w/g opinii jest do d..y. Zwykły mechaniczny blos daje brak zwężki w dolocie ale znów przepisy.....
Ad.6. W/g mnie wymiana elementów o ile są dobrej jakości przy normalnej eksploatacji wychodzi tak samo. Nie wiem za to jak wygląda trwałość wtrysków w sekwencji.
Ad.7. Osobiście posiadam instalacje BRC opartą o sterownik Blitz, ale są lepsze....
Tak jak kolega niżej wspomniał odnośnie silników w B3 to ABK w B4, wiec w/w wywód tyczy się B4.
Ostatnio zmieniony 26 maja 2009, 09:50 przez szantis, łącznie zmieniany 1 raz.
Po 1 kolego w B3 nie ma silnika ABK tylko AAD lub 3A i sa to silnika na mechanicznym wtrysku gdzie sekwencji nie mozna zastosowac. Po drugie generalnie te silniki nie lubia gazu jak juz chcesz zakładac LPG to III generacje ( jest nie wiele warsztatów i sa drogie) ewentulanie II generacja i blos. Przy zasilaniu LPG najwazniejsze sa: prawidłowa regulacja oraz dbanie o cały układ WN.
- Danek
- Forum Audi 80
- Posty: 3410
- Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
- Imię: Damian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.2 KK
- Lokalizacja: Mazowsze
- Kontakt:
Otóż to. To jest podstawowa sprawa.WOJTEK26 pisze:Po 1 kolego w B3 nie ma silnika ABK tylko AAD lub 3A i sa to silnika na mechanicznym wtrysku gdzie sekwencji nie mozna zastosowac.
kotton, Jeśli w dalszym ciągu chcesz kupić B3 Coupe 2.0 to ja bym darował sobie gazowanie. Nie dość, że dobrych mechaników, znających się na mechanicznym wtrysku jest niewielu, to jeszcze takich co "nie boją się" zagazowanego mech. wtrysku można pewnie ze świeczką szukać (czyt. chcą tego dotykać).
Bez przesady, są lepiej i równie dobrze obeznani z tematem na tym forum. Zwłaszcza jeśli chodzi o Blosa i sekwencje.kotton pisze:wydaje mi sie ze jest pan jedna z bardziej zorientowanych osob w tej dziedzinie
Na to pytanie odpowiedź znajduje się wyżej. Ale uporządkujmy, w B3 coupe (jak już wspomniał Wojtek) z 2 litrowych jednostek były tylko AAD (115 KM), 3A (113 KM) (oba na mechanicznym wtrysku) oraz NM (160 KM) (ten ostatni rzadko spotykany u nas).kotton pisze:1) rozumiem ze najczesciej spotykany silnik w tym litrazu to abk 115KM. czy silnik 16V ACE to bialy kruk.. czy tylko mi sie tak wydaje?
Natomiast jeśli chodzi o ABK (115 KM, wtrysk elektroniczny w tzw. full group'ie) to był to silnik montowany w budzie B4 (czy były w coupe nie wiem) tu mógłby pomóc ktoś bardziej zorientowany w historii auta. Silnik ACE jest rzeczywiście dość rzadko spotykany (o ile się nie mylę również mechaniczny wtrysk tyle, że mocno rozbudowany). Na temat jednego z problemów z takim typem zasilania możesz sobie poczytać Tu: https://audi80.pl/ke-jetronic-ke-mot ... t24388.htm
Niestety nie znam tamtych okolic (nie jestem, że tak powiem, człowiekiem z branży).kotton pisze:2) jesli abk - znam pana zdanie na ten temat...
Owszem, pod warunkiem spokojnego użytkowania autka (bez ułańskiej fantazji).kotton pisze:jesli dba sie o kable WN, swiece itd oraz instalacja jest dobrze wyregulowana to nie powinno byc problemow ze strzalami - zgodzi sie pan?
One nie zabezpieczają przed strzałem tylko zmniejszają ewentualne skutki. Nigdy nie będzie idealnego zabezpieczenia. Blos również nie jest panaceum na ten problem.kotton pisze:czy zamontowane klapy antywybuchowe sa wystarczajacym zabezpieczeniem w razie ewentualnego strzalu?
Gwoli ścisłości przy drugiej generacji LPG moc silnika będzie zawsze ograniczona nie tylko przez mniejszą kaloryczność gazu w fazie lotnej ale też przez zdławienie dolotu mikserem. Mniej powietrza=mniej mieszanki=mniejsza moc. Ktoś kto twierdzi, że może instalację na mikserze wyregulować tak by moc była taka sama jak przed montażem LPG zwyczajnie kłamie albo nie wie co mówi. Natomiast jeśli porównywać osiągi benzyna/gaz już po montażu LPG to można tak wyregulować mieszankę, że osiągi będą rzeczywiście porównywalne (nie takie same ale niewiele gorsze). Jednak będzie to zrealizowane kosztem większego spalania LPG oraz najprawdopodobniej przekroczonych norm emisji spalin.kotton pisze:4) znam ludzi ...
Nie, Blos to zupełnie inny rodzaj zasilania. Opracowany dla silników bez sondy lambda i katalizatora. Dla silników z sondą zgodnie z przepisami (jak już wspomniał szantis ) musiałby być zamontowany Blos ze sterowaniem elektronicznym dawki, a te nie sprawują się już tak dobrze jak te zwykłe. Wynika to po prostu z konstrukcji blosa. Poza tym śmiem twierdzić, że regulacja blosa jest dużo trudniejsza niż I czy II generacji i wymaga dużego doświadczenia. Na ten temat mógłby wiele powiedzieć Kolega Kornel i KorNoLio.kotton pisze:5) czy blos jest tu alternatywa dla sekwencji?
Koszty eksploatacji II generacji są moim zdaniem niższe od sekwencji o ile nie nastąpi strzał. W sekwencji wymiana filtrów musi być prowadzona tak samo często, a nawet częściej (z powodu czystości "naszego" gazu) niż w II generacji. Poza tym jest ich więcej. Wtryskiwacze w sekwencji, w zależności od producenta, ulegają zużyciu i trzeba je co jakiś czas wymieniać. Co do przewodów WN i reszty układu to tak samo trzeba o niego dbać.
Jeśli chodzi o ABK to już podawałem na forum kilka razy moje typy. Sterownik Stag 300 lub 4, wtryski Magic-Jet lub Matrix, reduktor Lovato Fast lub Zavoli ZetaN. Równie ważne co montujemy, jest to, przez kogo będzie montowana instalacja. Wielokrotnie to podkreślam bo ABK to nie jest bułka z masłem. Natomiast jeśli chodzi o II generację to co najmniej Stag 150, Reduktor Lovato do 140 HP, Mikser od Rybackiego pod Digifanta. Blosa nie polecam bo ten elektroniczny nie sprawdza się, a zwykły jest niezgodny z przepisami. Poza tym mało który gazownik chce to montować i potem regulować.kotton pisze:7) czy moglby pan zaproponowac konkretna instalacje pod ten model silnika? konkretna firma i podzespoly - mam na mysli sekwencje i IIgen.
a jeżeli masz silnik 3A lub AAD to polecam I generacje gazu mimo że jesj się nie powinno zakładać wraz kompensacja(chyba tak się to się zwie) tzn dostajesz dodatkowy ąz do wyrównywania ciśnienia :-> . Jest to tylko moja sugestia bo mi się własnie ta instalacja dobrze sprawuje. Oczywiście blos jest lepszy (bez elektroniki) ale wyregulować to ustrojstow to trzeba nie lada fachowca <ok>
Jeżeli chodzi o silnik ABK to tylko i wyłączenie sekwencja moim zdaniem, i tak.
Kolektor bez warunkowo zdemontowany do zrobienia nawiertów, podejść można raczej tylko kontową wiertarką pneumatyczną. Wióry sypią się nieziemsko może nie przy samym wierceniu, ale przy gwintowaniu to na potęgę.
Graty:
Sterownik zdecydowanie STAG-4 z powodu funkcji pracy full grupa.
Reduktor Europegas 150kW- stabilne ciśnienie.
Wtryski Matrix HD344 z powodu obsługiwanych małych czasów wtrysku, i trwałości.
Butla pewnie w koło, miedź wystarczy 6mm.
Do tego dobry montaż.
Co do mechanicznego wtrysku, raczej należało by unikać w nim gazu a jeżeli już to można założyć blosa i dorzucić mu jakiś mały sterownik, np. Autronic AL-700, wtedy będzie zgodnie z przepisami.
W sobotę reanimowałem AAR-a w C4 właśnie z LPG, na PB nie chodził w ogóle, na LPG jak miał humor to jechał jak nie to nie odpalał. Teraz poprawnie pracuje na PB i jak narazie właściciel jeździ z dużym bananem na twarzy, bo nikt mu tego nie potrafił naprawić.
Na LPG jest tak sobie, przy hamowaniu obroty delikatnie spadają i na biegu jałowym są dosyć niskie, ale to za sprawą I generacji i zwężki w dolocie, wie co musi zrobić aby jeździło to poprawnie.
Kolektor bez warunkowo zdemontowany do zrobienia nawiertów, podejść można raczej tylko kontową wiertarką pneumatyczną. Wióry sypią się nieziemsko może nie przy samym wierceniu, ale przy gwintowaniu to na potęgę.
Graty:
Sterownik zdecydowanie STAG-4 z powodu funkcji pracy full grupa.
Reduktor Europegas 150kW- stabilne ciśnienie.
Wtryski Matrix HD344 z powodu obsługiwanych małych czasów wtrysku, i trwałości.
Butla pewnie w koło, miedź wystarczy 6mm.
Do tego dobry montaż.
Co do mechanicznego wtrysku, raczej należało by unikać w nim gazu a jeżeli już to można założyć blosa i dorzucić mu jakiś mały sterownik, np. Autronic AL-700, wtedy będzie zgodnie z przepisami.
W sobotę reanimowałem AAR-a w C4 właśnie z LPG, na PB nie chodził w ogóle, na LPG jak miał humor to jechał jak nie to nie odpalał. Teraz poprawnie pracuje na PB i jak narazie właściciel jeździ z dużym bananem na twarzy, bo nikt mu tego nie potrafił naprawić.
Na LPG jest tak sobie, przy hamowaniu obroty delikatnie spadają i na biegu jałowym są dosyć niskie, ale to za sprawą I generacji i zwężki w dolocie, wie co musi zrobić aby jeździło to poprawnie.
witam
wrocilem po przerwie bogatszy w wiedze (albo tak mi sie wydaje....). temat blosa poki co odpuszczam, mam jeszcze pare pytan... ale najpierw jedna rzecz:
- wciaz do konca nie kumam tego ze np. w ogloszeniach ludzie podaja nazwy modeli typu "audio 80 b3/b4 coupe" i "audio b3 90 coupe" wtf? czy chodzi tu o to ze z takiego modelu jest silnik? myslalem ze nazwa modelu to po prostu coupe..
- i druga rzecz - "R5 / wtrysk wielopunktowy mechaniczny KE-Jetronic" - myslalem ze KE-Jetronic to wtrysk sterowany elektronicznie (opis z zakladki "dane techniczne" na tej stronie dla silnika NG)
1) szukalem (byc moze nieudolnie ale na prawde szukalem) informacji na temat typow silnikow w audi coupe - interesowaly mnie pojemnosci 2.0/2.0 16V i 2.3 na elektronicznym wtrysku (z racji przewidzianej dla nich sekwencji) i rozumiem ze sa to odpowiednio silniki typu ABK/ACE i NG i zadne inne?
2)jak wyglada sprawa swapow z ABK na pozostale dwa (a w szczegolnosci na ACE)? ciezko u nas kupic 16V, a widzialem za to kilka rozbitych anglikow wlasnie z takimi silnikami do sprzedania na czesci.
3) czy przy ewentualnym swapie silnikow trzeba bedzie rowniez zmieniac elementy instalacji sekwencyjnej? (..czy w aucie oprocz skrzyni ida do wymiany rowniez inne czesci?)
pozdrawiam
wrocilem po przerwie bogatszy w wiedze (albo tak mi sie wydaje....). temat blosa poki co odpuszczam, mam jeszcze pare pytan... ale najpierw jedna rzecz:
- wciaz do konca nie kumam tego ze np. w ogloszeniach ludzie podaja nazwy modeli typu "audio 80 b3/b4 coupe" i "audio b3 90 coupe" wtf? czy chodzi tu o to ze z takiego modelu jest silnik? myslalem ze nazwa modelu to po prostu coupe..
- i druga rzecz - "R5 / wtrysk wielopunktowy mechaniczny KE-Jetronic" - myslalem ze KE-Jetronic to wtrysk sterowany elektronicznie (opis z zakladki "dane techniczne" na tej stronie dla silnika NG)
1) szukalem (byc moze nieudolnie ale na prawde szukalem) informacji na temat typow silnikow w audi coupe - interesowaly mnie pojemnosci 2.0/2.0 16V i 2.3 na elektronicznym wtrysku (z racji przewidzianej dla nich sekwencji) i rozumiem ze sa to odpowiednio silniki typu ABK/ACE i NG i zadne inne?
2)jak wyglada sprawa swapow z ABK na pozostale dwa (a w szczegolnosci na ACE)? ciezko u nas kupic 16V, a widzialem za to kilka rozbitych anglikow wlasnie z takimi silnikami do sprzedania na czesci.
3) czy przy ewentualnym swapie silnikow trzeba bedzie rowniez zmieniac elementy instalacji sekwencyjnej? (..czy w aucie oprocz skrzyni ida do wymiany rowniez inne czesci?)
pozdrawiam
Kolego z uporem maniaka mieszasz pojecia i silniki. Wszystkie silniki z układem K-Jetronik KE-Jetronik KE-Motronik to układy z mechanicznym wtryskiem paliwa (silniki 2.0 AAD, 3A, ACE oraz 2,3 NG maja mechaniczny wtrysk), silnik 2,0 ABK ma elektroniczny wtrysk na full grupie. Te silniki ABK wystepowały w coupe ale dopiero od 91roku. Co do swapa jest to wykonalne ale poco :?: jezeli miałbys dawce to mozesz to zrobic przekładajac cała wiązke elektryczna silnika i komputer.
tak wtreyk KE-Mototronik , K-jettronik są to wtryski mechaniczne podpierane elektroniką.
Dziwne masz podejście chcesz mieć więcej mocy i gaz nawet kosztem swapa - przecież to sie mija z celem. to juz lepiej znajdź silnik z oznaczaniem 7a będziesz miał sporo mocy, elektroniczny wtrysk i będziesz mógł założyć sekwencję. ABK ABT NG występowały w coupe b4, w b3 występowały 3A, AAD, NG ACE są one na mechanicznym wtrysku.
ACe chyba też wsytepowało w b4 ale nie pamiętam dokładnie.
Ogólnie jeśli chcesz zagazować mechaniczny wtrysk to tylklo blos lub kosmicznie droga sekwencja mechaniczna.
Jak kupisz ABK ABT to normalnie zakładasz sekwencje bo to silniki na EFI
Dziwne masz podejście chcesz mieć więcej mocy i gaz nawet kosztem swapa - przecież to sie mija z celem. to juz lepiej znajdź silnik z oznaczaniem 7a będziesz miał sporo mocy, elektroniczny wtrysk i będziesz mógł założyć sekwencję. ABK ABT NG występowały w coupe b4, w b3 występowały 3A, AAD, NG ACE są one na mechanicznym wtrysku.
ACe chyba też wsytepowało w b4 ale nie pamiętam dokładnie.
Ogólnie jeśli chcesz zagazować mechaniczny wtrysk to tylklo blos lub kosmicznie droga sekwencja mechaniczna.
Jak kupisz ABK ABT to normalnie zakładasz sekwencje bo to silniki na EFI
wiec moze zaczne inaczej.. widze juz ze popelnilem mase pomylek (jak to przeczytalem sam bylem zdziwiony, 4 rano to nie najlepszy czas na takie przemyslenia). sprawa wyglada tak: chce kupic audi coupe. chcialbym aby to auto bylo ekonomiczne wiec postanowilem ze bede szukal auta z silnikiem do ktorego bede mogl zamontowac sekwencje, czyli silniki na wtrysku elektronicznym (przy mojej jezdzie zwroci mi sie instalacja w mniej niz rok, a z kolei nie zamierzam auta po roku sprzedac). 2gen sobie darowalem z wiadomych przyczyn.. blos, bardzo chetnie, ale kto mi to zalozy? i jak zrobic zeby to bylo legalne? kolega wyzej pisal o mozliwosc zamontowanie elektronicznego ukladu sterujacego Autronic AL-700 ale nie mam bladego pojecia jak sie takie cos moze spisywac (o blosie z elektronika nie widzialem zadnej dobrej wypowiedzi). mialem okazje przejechac sie nissanem sunny coupe z blosem i niby wszystko ok ale pod maska wygladalo to wysoce prowizorycznie (nie bylo tam elektroniki... typ powiedzial ze martwil sie bedzie jak pojedzie na przeglad - mnie taka opcja nie interesuje). na cala operacje mam max 7,5tys. tak wiec albo znajde auto za ok 5tys w dobrym stanie i zaloze do niego sekwencje za ok 2,3tys (tyle mi powiedziano w jednym zakladzie w krakowie) albo bede szukal czegos za ok 7tys juz z taka instalacja.
jesli chodzi o swap to wcale nie chodzilo mi o to zeby to robic na sile pod lpg.. pytalem, poniewaz bylem ciekaw czy jesli bede chcial w przyszlosci taka operacje przeprowadzic to czy bedzie to wykonalne (jesli uda mi sie to auto kupic to bede w nie inwestowal i staral sie utrzymac w bdb stanie - jesli w przyszlosci bede chcial/bedzie mnie stac na mocniejsze auto to bardziej odpowiada mi opcja swapa silnika w aucie ktore znam i utrzymuje pare lat niz szukanie kupca a potem szukanie auta...)
reasumujac, rozumiem ze mam szukac auta z silnikiem abk? czy oprocz wyzej wymienionego 7A sa jeszcze inne silniki w coupe na elektronicznym wtrysku (2,0-2,3)?
ps. co to za silnik 7A?
jesli chodzi o swap to wcale nie chodzilo mi o to zeby to robic na sile pod lpg.. pytalem, poniewaz bylem ciekaw czy jesli bede chcial w przyszlosci taka operacje przeprowadzic to czy bedzie to wykonalne (jesli uda mi sie to auto kupic to bede w nie inwestowal i staral sie utrzymac w bdb stanie - jesli w przyszlosci bede chcial/bedzie mnie stac na mocniejsze auto to bardziej odpowiada mi opcja swapa silnika w aucie ktore znam i utrzymuje pare lat niz szukanie kupca a potem szukanie auta...)
reasumujac, rozumiem ze mam szukac auta z silnikiem abk? czy oprocz wyzej wymienionego 7A sa jeszcze inne silniki w coupe na elektronicznym wtrysku (2,0-2,3)?
ps. co to za silnik 7A?