Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 ABK 2.0 115]Pomoc w doborze parownika

Wszystko co związane z LPG
ODPOWIEDZ
jjanek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 63
Rejestracja: 28 lip 2007, 10:07
Lokalizacja: świętokrzyskie

[B4 ABK 2.0 115]Pomoc w doborze parownika

Post autor: jjanek » 28 maja 2009, 21:35

Witam posiadam silnik ABK 2.0 115 Z INSTALACJĄ GAZOWĄ.Obecnie komputerek, który obsługuje ją to, stag 150. Kiedy zakładałem instalacje zostałem oszukany i został zamontowany reduktor do gazu LAVATO. Niestety przejechałem już 40tyś i instalacja nie dawała się wyregulować zakupiłem zestaw naprawczy od tomaseto nadał się.Wymieniłem wszystko bezproblemowo, Lecz niestety parownik dalej nie daje się wyregulować. Niestety Bendę musiał kupić nowy dla tego prosiłbym was abyście weszli na tą aukcję jest to zakład gdzie mi założono ten sam parownik, lecz ja nie chcę już kupować podróby tylko jakiś parownik przyzwoity zależałoby mi by był taki abym mógł sam go wkręcić bez zbędnego przerabiania dodam, że parownik, który widać na zdjęciu jest ten sam, co mam ja i jest on zintegrowany z filtrem lpg. Bardzo bym prosił o podanie mi, jaki byłby odpowiedni model do mego samochodziku dziękuje za każdą pomoc.

http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=641373479

Awatar użytkownika
meir
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 927
Rejestracja: 17 lis 2008, 22:48
Lokalizacja: Tychy

Post autor: meir » 28 maja 2009, 21:44

mam ten sam problem z tym parownikiem ostatnio byłem u gazownika i tez stwierdził ze ten parownik to g.... :D i że nie da się go wyregulować teraz czekam na przypływ kasy i będzie mi montował reduktor firmy LANDI podobno bezawaryjny prosty w regulacji.

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 28 maja 2009, 22:46

Macie panowie rację, większość parowników Lovato jest ciężka w regulacji dla wolnych obrotów. Niestety inne czasami bywają gorsze np. AT90.
Ten ma ta zaletę że jest w miarę oszczędny i do minimum ogranicza ryzyko strzałów. Cuda wianki z nim wyczyniam i ani razu nie było bum.
Nie silcie się na dostrojenie instalacji według wskazań sondy bo wam bedzie palił minimum 12 l gazu. Silniki o dużym stopniu sprężania (ABK) prawidłowo pracują na cześciowo zubożonej mieszance.

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 28 maja 2009, 23:10

jjanek pisze:instalacja nie dawała się wyregulować zakupiłem zestaw naprawczy od tomaseto nadał się.
:shock: Nie no, bez jaj. Jeśli wkładasz do Lovato zetaw od Tomasetto to się nie dziw, że nie możesz tego wyregulować. Dziwne, że dało Ci się to w ogóle włożyć. Zestaw naprawczy należy kupować tylko i wyłącznie przeznaczony do danego typu i modelu reduktora. W przeciwnym razie nie można oczekiwać poprawnego działania. To po pierwsze. Po drugie nie sądzę by Ci ten reduktor po 40 tys. km już siadł. Lovato są znane ze swojej ogromnej wytrzymałości. Potrafią przehulać bez regeneracji nawet 300 tys. km. No chyba, że to była rzeczywiście jakaś totalna podróba ale na zdjęciu na to nie wygląda.
Jak chcesz wymienić go na jakiś inny to możesz wstawić sobie Tomasetto do 140 KM ze zintegrowanym filtrem. W tym przypadku nie będziesz musiał robić żadnych przeróbek. Ale Tomasetto choć łatwy w regulacji to nie jest już tak wytrzymały jak Lovato. Tomasetto pochodzi Ci coś ok. 80 tys. i trzeba go będzie regenerować. Na allegro jest sprzedawca Pasieka, ma dobre i sprawdzone oryginalne części.

jjanek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 63
Rejestracja: 28 lip 2007, 10:07
Lokalizacja: świętokrzyskie

Post autor: jjanek » 29 maja 2009, 06:53

jjanek pisze:Nie no, bez jaj. Jeśli wkładasz do Lovato zetaw od Tomasetto to się nie dziw, że nie możesz tego wyregulować. Dziwne, że dało Ci się to w ogóle włożyć. .
Danku gdy byłby to zestaw LOVATO to bardzo bym się cieszył niestety jest to nędzna podróba nazywająca się lavato i zestaw naprawczy nadaje się z TOMASEtTO . Dla tego mnie oszukano byłem pewny że posiadam LOVATO nawet na fakturze tak pisało zaś na parowniku widnieje napis LAVATO.
Ostatnio zmieniony 29 maja 2009, 10:13 przez jjanek, łącznie zmieniany 3 razy.

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 29 maja 2009, 09:20

jjanek pisze:byłem pewny że posiadam LOVATO nawet na fakturze tak pisało zaś na parowniku widnieje napis LAVATO.
No to faktycznie niezły bigos. Współczuję.
PS. zmień ten czerwony kolor na jakiś inny, czerwony jest zarezerwowany tylko dla modów.

Awatar użytkownika
Kornel
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1106
Rejestracja: 01 mar 2007, 18:02
Lokalizacja: k/Łukowa

Post autor: Kornel » 29 maja 2009, 13:41

Eeeee, coś mi tu nie pasuje, moim zdaniem jakbyś miał prawdziwe Lovato to powinien się wyregulować bez problemu. Lovato ustawiają się duuuuużo łatwiej niż Tomasetto i są bardziej stabilne.

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 29 maja 2009, 13:56

Kornel pisze:jakbyś miał prawdziwe Lovato
Ale przecież napisał, że to jakieś Lavato, czyli podróba.
Kornel pisze:Lovato ustawiają się duuuuużo łatwiej niż Tomasetto...
Tu akurat nie mogę się zgodzić. Moim zdaniem są nieco trudniejsze do ustawienia na wolnych obrotach, czasem trzeba się niestety posiłkować bypasem (co prawda nie w ABT czy PM-ie ale jednak). Co do stabilności ustawień to i owszem, zresztą to idzie w parze z ich żywotnością.

jjanek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 63
Rejestracja: 28 lip 2007, 10:07
Lokalizacja: świętokrzyskie

Post autor: jjanek » 30 maja 2009, 01:59

Chłopaki czy ten parownik będzie odpowiedni mocą do moje furki ABK 115 silnik 2.0 e
zastanawiam się nad nim , choć ogólnie chciałem coś lepszego ale tylko tomasetto jest razem z filtrem więc raczej wezmę go
http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=648024375

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 30 maja 2009, 13:52

jjanek pisze:czy ten parownik będzie odpowiedni mocą do moje furki ABK 115
Oczywiście w zupełności Ci wystarczy.

Awatar użytkownika
Kornel
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1106
Rejestracja: 01 mar 2007, 18:02
Lokalizacja: k/Łukowa

Post autor: Kornel » 31 maja 2009, 14:58

jjanek pisze:Chłopaki czy ten parownik będzie odpowiedni mocą do moje furki ABK 115 silnik 2.0 e
zastanawiam się nad nim , choć ogólnie chciałem coś lepszego ale tylko tomasetto jest razem z filtrem więc raczej wezmę go
http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=648024375
Drugi raz nie popełnię błędu i nie kupię nigdy tomasetto, jak już coś to tylko Lovato.

Jakiś czas temu regulowałem ABK, bo kolega regenerował sobie parownik Lovato, poszło znakomicie i szybko, nie pamiętam czy używałem bypasa.

jjanek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 63
Rejestracja: 28 lip 2007, 10:07
Lokalizacja: świętokrzyskie

Post autor: jjanek » 31 maja 2009, 21:22

Witam na początku również zastanawiałem się nad markowym produktem LOVATO, ale przeraża mnie to, że dodatkowo muszę dokupić filtr oraz rurki miedziane do niego a potem to poskładać, nie miałem nigdy z tym styczności i nawet nie wiem czy rurki miedziane do filtra powinno się zarabiać jakimiś zacisk arkami czy są gotowe elementy zakładane na rurkę. Dodam, że lubię sam majsterkować, ale nie chcę wydawać za przełożenie parownika u gazownika 120 zł. Proszę was jeszcze o poradę czy parownik LOVTEC to tez jakaś tania podróbka czy byłby lepszy od tego tooaseto, bo ten LOVTEK WYGLADA IDENTYCZNIE, CO MÓJ
http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=644175809

Awatar użytkownika
Kornel
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1106
Rejestracja: 01 mar 2007, 18:02
Lokalizacja: k/Łukowa

Post autor: Kornel » 31 maja 2009, 22:41

Lepiej kup Lovato, tutaj masz taki zestaw z elektrozaworem.

http://allegro.pl/item642156292_mini_ki ... 20pln.html

Będziesz jeszcze potrzebował kawałek miedzi 6mm, rurki się nie zaciska żadnym przyrządem, zakładasz na nią baryłkę, wsuwasz w reduktor i zakręcasz. Tak samo postępujesz z elektrozaworem.

jjanek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 63
Rejestracja: 28 lip 2007, 10:07
Lokalizacja: świętokrzyskie

Post autor: jjanek » 01 cze 2009, 05:06

Dziękuje w takim razie biorę LOVATO .Najbardziej bałem się że potrzeba zacisk arki do przewodów dziś zadzwonię do sprzedawcy i pogadam z nim korzystałem już z usług tej firmy i goście są w porządku na pewno wytłumaczą jak coś nie będę wiedział przy zakupie, wielkie dzięki pozdrawiam

[ Dodano: 2009-06-03, 18:38 ]
Witam wszystkich chciałem podziękować za pomoc dotyczącą doboru parownika. Parownik dotarł i już go zamontowałem, zakup padł na parownik oryginalny LOVATO RGE090. Chciałem tylko powiedzieć osobom, które też mają w planie wymianę parownika a posiadają parownik zintegrowany z filtrem to ten model nadaje się bezproblemowo, ponieważ w komplecie jest wszystko i jest możliwość wkręcenia od góry filtra z elektrozaworem i wtedy wygląda tak jakby był razem zintegrowany z parownikiem i nic dodatkowo nie trzeba dorabiać tylko pociągnąć zasilanie do elektrozaworu. Regulacja przebiegła bezproblemowo reduktor reaguje poprawnie.

[ Dodano: 2009-06-05, 10:10 ]
Panowie możecie zerknąć czy mam prawidłowo poustawiane?
Obrazek
Obrazek
By jjjanek1 at 2009-06-05

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zasilanie LPG”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl