[80 B3 1.8 PM LPG] skąd bezpiecznik w schowku? oraz inne
[80 B3 1.8 PM LPG] skąd bezpiecznik w schowku? oraz inne
witam
jestem laikiem więc proszę się nie śmiać jak będe głupoty pisał
potrzebuję pomocy "wiedzących" :]
miałem wycieczkę parenaście kilometrów po dośc nieciekawej drodze, otwieram schowek przed pasażerem a tam leży sobie bezpiecznik (taki okrągły walec, szkalny z metalowymi końcówkami) razem z taką małą metalową kopułką i platikową zaslepką wykręcaną, wszystko do siebie ładnie pasuje więc wyleciało z tego samego miejsca......tylko skąd?
co to za cudo i gdzie to spowrotem wkręcić? przegrzebałem za schowkiem dokładnie ale nie mogę namierzyć gdzie tam czegos brakuje.
miałem przelamaną całą wiązkę biegnącą do klapy bagażnika (po lewej stronie), poskładałem to do kupy. teraz niby wszystko ok .... ale.... przy włączonych swiatłach trzecia lampa stopu pali sie ciągle i rozjaśnia się przy hamowaniu. dlaczego pali się ciągle? pewnie jakoś źle podpiete ale nie wiem jakim cudem skoro do niej są tylko dwa kabelki?
kolejna rzecz, nie palą się światła na kalpie, te za czerwonymi kloszami, żarówki są ok. czy może mieć to związek właśnie z tą trzecią lampą stopu? do czego w ogóle są te czerwone na klapie, pozycyjne, stopy?
teraz o lpg :] mam jakąś taką starą prostą instalację "bingo" (reduktor i takie tam) jakiś czas temu wyciagałem na dłużej akumulator. mam wrażenie że samochód więcej gazu pali. czy podczas zaniku zasilania sterownik gazu mógł się zresetować do defaultu?
z góry wielkie dzieki za każdą pomoc
ps. chciałem dodać zdjęcie tego bezpiecznika ale jakoś nie chce mi ładować, a waży mniej niż 400KB
jestem laikiem więc proszę się nie śmiać jak będe głupoty pisał
potrzebuję pomocy "wiedzących" :]
miałem wycieczkę parenaście kilometrów po dośc nieciekawej drodze, otwieram schowek przed pasażerem a tam leży sobie bezpiecznik (taki okrągły walec, szkalny z metalowymi końcówkami) razem z taką małą metalową kopułką i platikową zaslepką wykręcaną, wszystko do siebie ładnie pasuje więc wyleciało z tego samego miejsca......tylko skąd?
co to za cudo i gdzie to spowrotem wkręcić? przegrzebałem za schowkiem dokładnie ale nie mogę namierzyć gdzie tam czegos brakuje.
miałem przelamaną całą wiązkę biegnącą do klapy bagażnika (po lewej stronie), poskładałem to do kupy. teraz niby wszystko ok .... ale.... przy włączonych swiatłach trzecia lampa stopu pali sie ciągle i rozjaśnia się przy hamowaniu. dlaczego pali się ciągle? pewnie jakoś źle podpiete ale nie wiem jakim cudem skoro do niej są tylko dwa kabelki?
kolejna rzecz, nie palą się światła na kalpie, te za czerwonymi kloszami, żarówki są ok. czy może mieć to związek właśnie z tą trzecią lampą stopu? do czego w ogóle są te czerwone na klapie, pozycyjne, stopy?
teraz o lpg :] mam jakąś taką starą prostą instalację "bingo" (reduktor i takie tam) jakiś czas temu wyciagałem na dłużej akumulator. mam wrażenie że samochód więcej gazu pali. czy podczas zaniku zasilania sterownik gazu mógł się zresetować do defaultu?
z góry wielkie dzieki za każdą pomoc
ps. chciałem dodać zdjęcie tego bezpiecznika ale jakoś nie chce mi ładować, a waży mniej niż 400KB
- Grzegorzbielsko
- Forum Audi 80
- Posty: 647
- Rejestracja: 16 sty 2008, 22:18
- Lokalizacja: bielsko-biała
ooooooo że halogen to na to nie wpadłem, później sprawdzę czy działa, przycisk na kokpicie jest ale czy sprawny to się zobaczy.
to nie żaróweczka, bezpiecznik na 100%, chyba że to żarówka co wygląda dokładnie jak bezpiecznik.....poza tym światełko w schowku działa ;]
szukałem na obudowie od dmuchawy i w ogóle jakoś starałem sie zajrzeć od spodu po zdjęciu schowka, nie widać żeby tam czegoś gdzieś brakowało, tylko że to coś nie wyczarowało się z nikąd, poza tym wyraźnie było gdzieś wkrecone. na razie nie zauważyłem żeby coś nie działało ale wiadomo, ale kto wie za co ten bezpiecznik odpowiada.
da się w ogóle zdjęcia wrzucić? bo mi jakoś nie chce...
to nie żaróweczka, bezpiecznik na 100%, chyba że to żarówka co wygląda dokładnie jak bezpiecznik.....poza tym światełko w schowku działa ;]
szukałem na obudowie od dmuchawy i w ogóle jakoś starałem sie zajrzeć od spodu po zdjęciu schowka, nie widać żeby tam czegoś gdzieś brakowało, tylko że to coś nie wyczarowało się z nikąd, poza tym wyraźnie było gdzieś wkrecone. na razie nie zauważyłem żeby coś nie działało ale wiadomo, ale kto wie za co ten bezpiecznik odpowiada.
da się w ogóle zdjęcia wrzucić? bo mi jakoś nie chce...
- Danek
- Forum Audi 80
- Posty: 3410
- Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
- Imię: Damian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.2 KK
- Lokalizacja: Mazowsze
- Kontakt:
Bingo nie resetuje ustawień po zaniku zasilania. Być może instalacja wymaga przejrzenia, regulacji, reduktor do regeneracji, może sonda mówi papa, a może czujnik temperatury do ECU padł, przyczyn może być od metra. Trzeba się podpiąć z lapkiem do Bingo i sprawdzić co jest grane. Zdjęcia najłatwiej wrzucać z zewnętrznych hostingów (imageshack, fotosik)barney_81 pisze:teraz o lpg :] mam jakąś taką starą prostą instalację "bingo" (reduktor i takie tam) jakiś czas temu wyciagałem na dłużej akumulator. mam wrażenie że samochód więcej gazu pali. czy podczas zaniku zasilania sterownik gazu mógł się zresetować do defaultu?
no szklane to to jest ale na końcówkach ma metalowe okówki, w srodku widać jakiś dość gruby pręcik który jest jakby taki poskręcany, jakby był na tym czymś gruby gwint.
pokazał bym zdjęcie ale nie chce mi dodawać.
wiem że bezpieczniki są plastikowe to dlatego wydaje mi się co najmniej nietypowe.
wszystkie bezpieczki zresztą siedzą w skrzynce chyba.
a może to bezpiecznik od zapalniczki? istnieje w ogóle takowy?
a jeśli nawet żarówka to skąd? podświetlenie schowka jest, podswietlenia nawiewów też.
jest oznaczenie na tym czymś: 250VP i jakieś znaczki
na samodzieło jakieś śmieszne mi to nie wygląda, za dobrze wykonane.
tak sobie myślę....a może jest to jakiś element grzejny do zapalniczki co? wie ktoś jak ta zapalniczka od srodka wygląda? tylko jesli to z zapalniczki to jak to wpadło do schowka? poziomy chyba ciut nie pasują....
jeszcze jedno pytanko elektryczne: radio mi słabo odbiera, czy rzeczywiście anteną jest ogrzewanie tylnej szyby czy coś takiego? tak kiedyś coś zapamiętałem takiego.
i jeśli tak to czy uszkodzona tak z połowa scieżek poziomych może mieć taki znaczący wpływ na jakość odbioru?
dzieki panowie za odzew :]
[ Dodano: 2009-06-03, 13:33 ]
a jednak dodało zdjątko :]
pokazał bym zdjęcie ale nie chce mi dodawać.
wiem że bezpieczniki są plastikowe to dlatego wydaje mi się co najmniej nietypowe.
wszystkie bezpieczki zresztą siedzą w skrzynce chyba.
a może to bezpiecznik od zapalniczki? istnieje w ogóle takowy?
a jeśli nawet żarówka to skąd? podświetlenie schowka jest, podswietlenia nawiewów też.
jest oznaczenie na tym czymś: 250VP i jakieś znaczki
na samodzieło jakieś śmieszne mi to nie wygląda, za dobrze wykonane.
tak sobie myślę....a może jest to jakiś element grzejny do zapalniczki co? wie ktoś jak ta zapalniczka od srodka wygląda? tylko jesli to z zapalniczki to jak to wpadło do schowka? poziomy chyba ciut nie pasują....
jeszcze jedno pytanko elektryczne: radio mi słabo odbiera, czy rzeczywiście anteną jest ogrzewanie tylnej szyby czy coś takiego? tak kiedyś coś zapamiętałem takiego.
i jeśli tak to czy uszkodzona tak z połowa scieżek poziomych może mieć taki znaczący wpływ na jakość odbioru?
dzieki panowie za odzew :]
[ Dodano: 2009-06-03, 13:33 ]
a jednak dodało zdjątko :]
- Danek
- Forum Audi 80
- Posty: 3410
- Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
- Imię: Damian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.2 KK
- Lokalizacja: Mazowsze
- Kontakt:
To rzeczywiście bezpiecznik i to o sporym amperażu. Nie jest to typowy bezp. stosowany w Audi więc na 99% pochodzi z jakiejś doróbki. Może po prostu ktoś kiedyś coś zrezał i zdemontował przed sprzedażą autka a ten bezp. zostawił albo mu gdzieś wpadł i teraz się "wyłonił"
Antena to tylko trzy górne paski, jeśli one są całe to antena jest ok. Może coś padło we wzmacniaczu antenowym albo nie łączy przy podłączeniu anteny. Poza tym są też takie radia, które słabo sobie radzą z odbiorem przy tej antenie (np. jeden z modeli Panasonica).barney_81 pisze:i jeśli tak to czy uszkodzona tak z połowa scieżek poziomych może mieć taki znaczący wpływ na jakość odbioru?
no mi to wygląda na jakies cudo fabryczne ale mogę się mylić, w sumie zastanawia mnie najbardziej że to razem wszystko wpadło do schowka, czyli się skądś wykręciło przy wstrząsach, taka moja hipoteza ;]
sprawdzę jeszcze dokładniej tą zapalniczkę nieszczęsną czy działa.
kwestia bingo rozwiązana, dzieki :] gazownikowi się przypomnę
lampy przeciwmgielne działaja.
kwestia tej dodatkowej lampy stopu, jak to się dzieje że świeci ciągle? chyba raczej tak nie powinno być?
co do odbioru radia to sprzęt chyba ok, jedno sobie jako tako radzi z sygnałem radiowym drugie natomiast słabiej (lub wcale) odbiera bardziej lokalne stacje.
czym te sciezki można zregenerować i gdzie coś takiego dostać?
sprawdzę jeszcze dokładniej tą zapalniczkę nieszczęsną czy działa.
kwestia bingo rozwiązana, dzieki :] gazownikowi się przypomnę
lampy przeciwmgielne działaja.
kwestia tej dodatkowej lampy stopu, jak to się dzieje że świeci ciągle? chyba raczej tak nie powinno być?
co do odbioru radia to sprzęt chyba ok, jedno sobie jako tako radzi z sygnałem radiowym drugie natomiast słabiej (lub wcale) odbiera bardziej lokalne stacje.
czym te sciezki można zregenerować i gdzie coś takiego dostać?
- Danek
- Forum Audi 80
- Posty: 3410
- Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
- Imię: Damian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.2 KK
- Lokalizacja: Mazowsze
- Kontakt:
Bezpiecznik od zapalniczki masz w skrzynce na podszybiu, żadnego dodatkowego bezp. zapalniczka nie ma. Może gość miał w schowku CB radio albo wzmacniacz dodatkowy i mu się ten bezpiecznik tam zapodział.barney_81 pisze:sprawdzę jeszcze dokładniej tą zapalniczkę nieszczęsną czy działa.
Może źle coś podpiąłeś w wiązce. Wygląda na to, że skądś/przez jakiś inny aparat ta dodatkowa lampa dostaje masę poza normalnym torem, hmm może się wpiąłeś w wiązkę oświetlenia bagażnika?barney_81 pisze:kwestia tej dodatkowej lampy stopu, jak to się dzieje że świeci ciągle?
Można kupić w motoryzacyjnym albo elektronicznym sklepie tzw. lakier przewodzący i po zlokalizowaniu przerwy maluje się ją tym lakierem (jak najcieniej i jak najkrócej).barney_81 pisze:zym te sciezki można zregenerować i gdzie coś takiego dostać?
no to w takim razie nie zapalniczka, element grzejny też nie bo ten plastik przecież by nie wytrzymał a wyraźnie to jedna całość.
w wiązce na pewno nie podpialem źle, dokładnie patrzyłem na kolory kabelków, no i zaizolowałem kazdy oddzielnie, a gdzie ta trzecia lampa stopu jest podpieta nie mam pojęcia bo kabel gdzieś znika.
jak to jest z lampami stopu, są dwie żarówki w tej lampie, ta druga włącza się tylko przy hamowaniu? czy może jest tylko jedna która przy hamowaniu dostaje większy prąd?
co do przeróbek poprzednich właścicieli to nie mam pojecia co tam mogło być robione. no i jak takie trzy elementy wyraźnie do siebie pasujące mogły się uchować w całości i wskoczyć akurat do schowka w jednym monencie, wcześniej na bank ich tam nie było.
jedno mnie zastanawia, otóż jest coś co nie wiem do czego służy. jest takie cos co wygląda jek metalowe pudełko, użebrowane, wielkości pudełka na cd i grubości około 4cm. znajduje się to za schowkiem pasażera obok nadkola, częściowo zasłonięte jest to wykładziną, częściowo chowa się za rurą od wentylacji. co to jest jeśli to jest cos fabrycznego? a może to jakieś coś dodatkowe o czym nie wiem.
jeśli chodzi o antenę to właśnie znalazłem że dwie górne ściezki to odpowiadają za fale srednie a pozostałe za UKF czyli chyba krótkie. czyli musze się tym zająć konkretnie :]
w wiązce na pewno nie podpialem źle, dokładnie patrzyłem na kolory kabelków, no i zaizolowałem kazdy oddzielnie, a gdzie ta trzecia lampa stopu jest podpieta nie mam pojęcia bo kabel gdzieś znika.
jak to jest z lampami stopu, są dwie żarówki w tej lampie, ta druga włącza się tylko przy hamowaniu? czy może jest tylko jedna która przy hamowaniu dostaje większy prąd?
co do przeróbek poprzednich właścicieli to nie mam pojecia co tam mogło być robione. no i jak takie trzy elementy wyraźnie do siebie pasujące mogły się uchować w całości i wskoczyć akurat do schowka w jednym monencie, wcześniej na bank ich tam nie było.
jedno mnie zastanawia, otóż jest coś co nie wiem do czego służy. jest takie cos co wygląda jek metalowe pudełko, użebrowane, wielkości pudełka na cd i grubości około 4cm. znajduje się to za schowkiem pasażera obok nadkola, częściowo zasłonięte jest to wykładziną, częściowo chowa się za rurą od wentylacji. co to jest jeśli to jest cos fabrycznego? a może to jakieś coś dodatkowe o czym nie wiem.
jeśli chodzi o antenę to właśnie znalazłem że dwie górne ściezki to odpowiadają za fale srednie a pozostałe za UKF czyli chyba krótkie. czyli musze się tym zająć konkretnie :]
- Danek
- Forum Audi 80
- Posty: 3410
- Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
- Imię: Damian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.2 KK
- Lokalizacja: Mazowsze
- Kontakt:
Hehe znalazłeś ECU czyli komputer sterujący pracą silnika. Ale o ile dobrze pamiętam to na nim też nie było żadnych dodatkowych bezpieczników.barney_81 pisze:jest takie cos co wygląda jek metalowe pudełko, użebrowane, wielkości pudełka na cd i grubości około 4cm. znajduje się to za schowkiem pasażera obok nadkola, częściowo zasłonięte jest to wykładziną,
No właśnie może ten znikający kabelek został zwarty do masy albo źle podpięty. W PM-ach chyba nie było fabrycznego dodatkowego światła stopu.barney_81 pisze:a gdzie ta trzecia lampa stopu jest podpieta nie mam pojęcia bo kabel gdzieś znika.
Pytasz o tą dodatkową, czy oryginalną?barney_81 pisze:jak to jest z lampami stopu, są dwie żarówki w tej lampie, ta druga włącza się tylko przy hamowaniu?
aaaaaaaa ECU :] a prawie myślałem że mam gratisowy wzmacniacz jakiś
fabrycznego dodatkowego światła stopu chyba nie było ale gdzieś mi się obiło o oczy że jest gdzieś jakaś specjalna złączka do podpięcia trzeciego stopu.
a z tymi żarówkami to mam na mysli fabryczne i na wyczucie myslę że są dwie tak?
fabrycznego dodatkowego światła stopu chyba nie było ale gdzieś mi się obiło o oczy że jest gdzieś jakaś specjalna złączka do podpięcia trzeciego stopu.
a z tymi żarówkami to mam na mysli fabryczne i na wyczucie myslę że są dwie tak?
- Danek
- Forum Audi 80
- Posty: 3410
- Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
- Imię: Damian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.2 KK
- Lokalizacja: Mazowsze
- Kontakt:
Nie do końca, fabrycznie w kloszu masz żarówkę dwuwłóknową o różnej mocy włóknach. Słabsze jest jako postojowe, a mocniejsze jako stop.barney_81 pisze:a z tymi żarówkami to mam na mysli fabryczne i na wyczucie myslę że są dwie tak?
Ja nic takiego nie słyszałem. O instalacji do przyczepy to i owszem, może to o to chodzi z tą dodatkową złączką.barney_81 pisze:fabrycznego dodatkowego światła stopu chyba nie było ale gdzieś mi się obiło o oczy że jest gdzieś jakaś specjalna złączka do podpięcia trzeciego stopu.
problem z ciągle świecącym się trzecim stopem się rozwiązał, nie wiem jak ale się rozwiązał. próbowałem coś grzebać przy światełkach od tablicy rejestracyjnej i przestało się palić ciągle i teraz tak jak należy pali się tylko przy hamowaniu, okazało się że kabelek był ładnie ukryty pod wykładzinami i wchodził w lampę stopu po prostu.
a jeszcze przy okazji wtedy razem z ciągle palącym się trzecim stopem to przy naciskaniu hamulca nawet przy zgaszonym samochodzie zapalały mi się zegary. i to też się teraz rozwiązało w końcu jest chyba jak nalaży.
tylko że teraz oświetlenia tabl rej nie mam, a za to chyba mandacik grozi
nie wiem co jest z tymi światełkami, jedno się nie paliło, a drugie tylko przy otwartym w odpowiedniej pozycji albo zamkniętym bagażniku, w ogóle loteria, kabelkami też poruszałem trochę i nic. na dodatek ciężko tam cokolwiek zrobić bo kable lecą w konstrukcji klapy. do każdej tej lampki podczepione są po trzy kabelki. czy tak być powinno?
kwestia ścieżek na tylnej szybie, połatałem to co dałem radę od 4 ścieżki w dół i tylko jedna nie grzeje (mam nadzieję że odbiór radia też się poprawi). natomiast pierwsze trzy od góry w ogóle nie grzeją i nie widzę żadnych uszkodzeń. po zdjęciu osłony prawego słupka zauważyłem że te trzy ścieżki są odcięte od reszty i podłączone kablem ze wzmacniacza tylko po lewej stronie auta. zmierzyłem też napięcie na jedynym kablu do tych trzech ścieżek i prąd jest ale tylko jeśli będę mierzył z kablem który znajduje się poniżej a nie po drugiej stronie szyby. czy tak być powinno? jeśli tak to jak one grzeją? a może one nie grzeją i spełniają jedynie funkcję anteny fal średnich.
[ Dodano: 2009-06-06, 11:05 ]
no i nie koniec ciekawostek
tak jak wcześniej napisałem wyglądało wszystko w miarę ok oprócz podświetlenia tablicy rej ale potem odpalam samochód a tu klops, zniknęlo mi podświetlenie zegarów i regulacji nawiewów, zapalają się tylko podczas hamowania
o co chodzi? pomóżcie, czego mam szukać i jakim to cudem światełka nad rejestracją mogą mieć wpływ na podświetlenie zegarów?
coś mi się zdaje że ktoś kiedyś ładnie namieszał w tej instalacji
a jeszcze przy okazji wtedy razem z ciągle palącym się trzecim stopem to przy naciskaniu hamulca nawet przy zgaszonym samochodzie zapalały mi się zegary. i to też się teraz rozwiązało w końcu jest chyba jak nalaży.
tylko że teraz oświetlenia tabl rej nie mam, a za to chyba mandacik grozi
nie wiem co jest z tymi światełkami, jedno się nie paliło, a drugie tylko przy otwartym w odpowiedniej pozycji albo zamkniętym bagażniku, w ogóle loteria, kabelkami też poruszałem trochę i nic. na dodatek ciężko tam cokolwiek zrobić bo kable lecą w konstrukcji klapy. do każdej tej lampki podczepione są po trzy kabelki. czy tak być powinno?
kwestia ścieżek na tylnej szybie, połatałem to co dałem radę od 4 ścieżki w dół i tylko jedna nie grzeje (mam nadzieję że odbiór radia też się poprawi). natomiast pierwsze trzy od góry w ogóle nie grzeją i nie widzę żadnych uszkodzeń. po zdjęciu osłony prawego słupka zauważyłem że te trzy ścieżki są odcięte od reszty i podłączone kablem ze wzmacniacza tylko po lewej stronie auta. zmierzyłem też napięcie na jedynym kablu do tych trzech ścieżek i prąd jest ale tylko jeśli będę mierzył z kablem który znajduje się poniżej a nie po drugiej stronie szyby. czy tak być powinno? jeśli tak to jak one grzeją? a może one nie grzeją i spełniają jedynie funkcję anteny fal średnich.
[ Dodano: 2009-06-06, 11:05 ]
no i nie koniec ciekawostek
tak jak wcześniej napisałem wyglądało wszystko w miarę ok oprócz podświetlenia tablicy rej ale potem odpalam samochód a tu klops, zniknęlo mi podświetlenie zegarów i regulacji nawiewów, zapalają się tylko podczas hamowania
o co chodzi? pomóżcie, czego mam szukać i jakim to cudem światełka nad rejestracją mogą mieć wpływ na podświetlenie zegarów?
coś mi się zdaje że ktoś kiedyś ładnie namieszał w tej instalacji
-
- Forum Audi 80
- Posty: 10
- Rejestracja: 22 mar 2009, 18:49