Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 1.6 + LPG] problem z silnikiem

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
damianek1234561
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 605
Rejestracja: 27 maja 2009, 18:35
Lokalizacja: Gdynia

[B3 1.6 + LPG] problem z silnikiem

Post autor: damianek1234561 » 27 maja 2009, 21:42

Witam! problem polega na tym ze kupilem sobie audi koles od ktorego go kupilem powiedzial ze od kiedy zamontowal LPG z rury wydostaje sie bialy wilgotny dym z poczatku to olałem ale teraz kiedy silnik rozgrzeje sie do 60 - 70 stopni podczas jazdy na LPG dymi na niebiesko i to dosc mocno dodam ze instalacja gazu ma 2 lata na benzynie jest tak samo tylko ze jak odpalam na benzynie gdy silnik jest zimny to nie trzyma obrotow na biegu jalowym i gasnie i przez jakis czas kiedy na 1 biegu przekraczam 6tys obr to silnik sie dlawi prosze o pomoc co to moze byc i jakie koszta naprawy z gory wielkie dzieki Pozdro

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 27 maja 2009, 21:55

damianek1234561 pisze:i przez jakis czas kiedy na 1 biegu przekraczam 6tys obr to silnik sie dlawi
Gratuluję "zdrowego" podejścia do eksploatacji zimnego silnika. Sory ale nie mogłem się powstrzymać. Dopóki silnik nie osiągnie nominalnej temp. pracy, a przynajmniej tych 50-60 *C to należy się z nim obchodzić bardzo delikatnie. Wygląda na to, że silnik łyka i pali sporo oleju, niewykluczone, że z powodu katowania go na zimno. Zrób pomiar kompresji i analizę spalin to będzie wiadomo coś więcej. Jak kompresja wyjdzie ok. to być może wystarczy wymienić uszczelniacze zaworowe.

Awatar użytkownika
damianek1234561
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 605
Rejestracja: 27 maja 2009, 18:35
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: damianek1234561 » 27 maja 2009, 22:00

no i wlasnie tu jest problem tego typu ze znajomy mechanik nie wie co jest bo suto nie bierze ani kropelki oleju zaczal tak dymic 2 tyg. temu i od tamtego czasu co dzien sprawdzam poziom oleju i nic nie ubywa

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 27 maja 2009, 22:20

damianek1234561 pisze:bo suto nie bierze ani kropelki oleju zaczal tak dymic 2 tyg. temu i od tamtego czasu co dzien sprawdzam poziom oleju i nic nie ubywa
Może być tak, że jak masz wyjechane pierścienie to spływająca z gładzi benzynka "uzupełnia" stan oleju. Niebieski dym wyraźnie wskazuje na spalanie oleju.

Awatar użytkownika
damianek1234561
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 605
Rejestracja: 27 maja 2009, 18:35
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: damianek1234561 » 27 maja 2009, 22:40

czyli moje obawy sie potwierdzily niestety, a zna ktos moze koszt naprawy uszczelniaczy i pierscieni ?

Nie używaj wielu pisanych po sobie znaków interpunkcyjnych, gdyż jest to niezgodne z regulaminem forum.
Ostatnio zmieniony 27 maja 2009, 22:43 przez damianek1234561, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
grze
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3198
Rejestracja: 09 lip 2008, 17:57
Lokalizacja: południe

Post autor: grze » 27 maja 2009, 22:41

Pozwolę sobie tylko dodać, że powinieneś sprawdzić jak zmienia się sytuacja po przejechaniu 1000 km
Sprawdzanie poziomu oleju co kilkadziesiąt km nie ma większego sensu.

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 27 maja 2009, 22:42

grze pisze:Sprawdzanie poziomu oleju co kilkadziesiąt km nie ma większego sensu.
A to już zupełnie inna bajka. Założyłem, że to jest oczywiste.

Awatar użytkownika
damianek1234561
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 605
Rejestracja: 27 maja 2009, 18:35
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: damianek1234561 » 27 maja 2009, 22:47

to wiem:) ja jezdze dosc sporo bo taka mam prace dziennie robie ok 250 km wiec po 4 dniach powinienem cos zauwazyc w poziomie oleju a tu nic

[ Dodano: 2009-05-28, 11:29 ]
Witam znalazłem przyczyne dymienia na niebiesko mojego autka byla to błachostka po prostu swieca byla przepalona ale teraz powrocil do stanu poprzedniego czyli znowu dymi ale na bialo wie ktos moze dlaczego??

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 28 maja 2009, 13:16

damianek1234561 pisze:znowu dymi ale na bialo wie ktos moze dlaczego??
Ten biały dym to może być para wodna. Czy silnik chodzi równo na wszystkie cylindry, nie ubywa płynu chłodniczego albo nie idą banki w zbiorniczku wyrównawczym tegoż płynu, jak postoi to przy zapalaniu nie blokuje silnika (woda w cylindrze). Takie objawy wskazują na uszkodzoną uszczelkę pod głowicą, oczywiście przy zimnym silniku lekki biały dym to normalne zjawisko szczególnie na LPG i chłodniejsze dni.

Awatar użytkownika
damianek1234561
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 605
Rejestracja: 27 maja 2009, 18:35
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: damianek1234561 » 28 maja 2009, 14:33

banki sie nie tworza ani nic nie blokuje fakt ze plynu ubywa ale bardzo malo a dym zarowno jest przy zimnym jak i przy cieplym silniku

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 28 maja 2009, 14:40

aldi pisze:Takie objawy wskazują na uszkodzoną uszczelkę pod głowicą,
Nie, no nie straszcie od razu Kolegi uszczelką :-) . Produktem spalania LPG oraz pracy katalizatora jest woda, ponieważ układ wydechowy jest gorący to woda zamienia się w parę i stąd biały "dym". Jeśli nie ubywa Ci płynu w układzie chłodzenia (oczywiście pod warunkiem, że nie ma nigdzie innych wycieków) to nie ma strachu. Dla wszystkiego podjechałbym jeszcze na analizę spalin w czasie pracy na LPG gdyż źle wyregulowana instalacja może zwiększać efekt "dymienia". Tym bardziej, że miałeś "przepaloną" - jak to napisałeś - świecę, a to mogło być efektem zbyt ubogiej mieszanki. Na Twoim miejscu wymieniłbym wszystkie świece, kopułkę i palec jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś bo to bardzo ważne, a niezbyt drogie elementy autka.

Awatar użytkownika
damianek1234561
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 605
Rejestracja: 27 maja 2009, 18:35
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: damianek1234561 » 03 cze 2009, 20:14

wtam ponownie wymienilem wszystkie swiece kopulke i palec oraz filtr paliwa filtr oleju i olej zmienilem z mineralnego na polsyntetyk 10w/40 i jezdze na benzynie autko nadal dymi chociaz mniej ale dymi wiec jak napisal kolega pewnie bedzie to uszczelka dzieki wszystkim za wypowiedzi pozdro4all

[ Dodano: 2009-06-11, 21:46 ]
Temat do zamkniecia wina lezala w pierscieniach olejowych dzieki wszystkim za wypowiedzi

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl