[B4 ABK] Problem z rozruchem
[B4 ABK] Problem z rozruchem
Witam mam problem z rozruchem silnika mianowicie ciezko kreci przy pierwszym rozruchu z rana i w ciagu dnia jesli postoi z 2 godz .Przez pierwsze sekundy po odpaleniu chodzi nierowno tak jakby go przelewalo paliwo i sie stabilizuje.Akumulator zostal sprawdzony pod wzgledem ladowania przez alternator i przy uzyciu urzadzenia do sprawdzania pod obciazeniem z taka spirala i jest w dobrej kondycji.Zastanawiam sie czy to moze byc wina rozrusznika ktory moze byc przytarty na tulejkach.Drugi problem to taki ze po przejechaniu ok 2 km temperatura plynu chlodniczego osiaga 95 st zegarowe i po zgaszeniu auta zalaczaja sie wentylatory nawet na 5 min.Znalazlem w szukajce ze to normalne przy wysokich temperaturach ale chlodzenie takie trwa kilka sekund a nie 5 min. Dzieki wszystkim za udzielenie pomocy.
- Darecki3037
- Audi 80 Klub
- Posty: 975
- Rejestracja: 09 kwie 2007, 17:46
- Lokalizacja: Krk
- Grzegorzbielsko
- Forum Audi 80
- Posty: 647
- Rejestracja: 16 sty 2008, 22:18
- Lokalizacja: bielsko-biała
Pompa jest dobra uszczelka pod glowica tez .Gdyby bylo inaczej to w zbiorniczku pojawil by sie olej a na korku od oleju byla by biala maz.Czujnik od temp cieczy jest sprawny wentylatory zalaczaja sie przy 95 st .W poniedzialek odstawie mojemu mechanikowi autko wymieni mi termostat i czujnik w chlodnicy ktory chyba jest odpowiedzialny za zalaczanie wentylatorow gdy silnik nie pracuje.Zastanaiam sie czy na tak szybko rosnaca temperature moze miec wplyw przestawiony zaplon ktory byl przestawiany przy usuwaniu nadmiernie plywajacych obrotow co wyeliminowalo calkowicie ten problem przy zastosowaniu techniki podanej przez czarka.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 57
- Rejestracja: 02 cze 2009, 11:43
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Witam ... Ciężka sprawa... ;
Po 1 ; To nie mógł być Akumulator
Po 2 ; Jeśli rozrusznik kręci to jest ok ( chyba ze zgrzyty jakie słychać )
Po 3 ; Szczerze szkoda kasy na termostat bo jest git (jesli ci oczywiscie otwiera, ale nie pisałes że ci płyn wyrzuca itd itp...)
Po 4 ; Nie przejmoj sie taką temperaturą ja w swoim B3/NG 2.3 mam standardowo 98-102 stopnie po przejechaniu ok 4-7 km 8-)
Po 5 ; A tak pozatym to z rana tez mam taki problem z odpalaniem kręci kręci i na raz nie daje rady następnie po drógim kręceniu go dławi, na obrotu pojawia sie ok 2000-2200 i po 10 sek wszystko dochodzi do normy dziwna sprawa ... Ale ci powiem ze to jest coś z kompem przestawione ... ja musze jechac na stacje niech mi jakiego wiruska wgrają dobrego i problemu nie będzie ... Takie sprawdzenie kosztuje w granicach 100 zł ... Pozdrawiam
Po 1 ; To nie mógł być Akumulator
Po 2 ; Jeśli rozrusznik kręci to jest ok ( chyba ze zgrzyty jakie słychać )
Po 3 ; Szczerze szkoda kasy na termostat bo jest git (jesli ci oczywiscie otwiera, ale nie pisałes że ci płyn wyrzuca itd itp...)
Po 4 ; Nie przejmoj sie taką temperaturą ja w swoim B3/NG 2.3 mam standardowo 98-102 stopnie po przejechaniu ok 4-7 km 8-)
Po 5 ; A tak pozatym to z rana tez mam taki problem z odpalaniem kręci kręci i na raz nie daje rady następnie po drógim kręceniu go dławi, na obrotu pojawia sie ok 2000-2200 i po 10 sek wszystko dochodzi do normy dziwna sprawa ... Ale ci powiem ze to jest coś z kompem przestawione ... ja musze jechac na stacje niech mi jakiego wiruska wgrają dobrego i problemu nie będzie ... Takie sprawdzenie kosztuje w granicach 100 zł ... Pozdrawiam
W takim razie sprawdź miernikiem oporność niebieskiego czujnika w króćcu przy głowicy na zimnym silniku ok. 2000Ohm przy 90st ok 200Ohm, no i ostatecznie czy wtrysk rozruchowy nie przylewa skoro problem z odpalaniem jest tylko na zimnym silniku.Sam czujnik w chłodnicy gdyby był padnięty to nie załączałby wcale lub tak jak było u mnie wentylatory chodziłyby cały czas.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 5
- Rejestracja: 09 cze 2009, 13:08
- Lokalizacja: Gliwice
Dr Klauf, jeśli masz silnik ABK to w tym silniku jest zainstalowany wtryskiwacz rozruchowy, jest on zamontowany w kolektorze ssącym za obudową przepustnicy na wysokości przepływomierza, uruchamia go niebieski czujnik temperatury, dochodzi do niego wiązka przewodów (2) i często któryś z przewodów urywa się, więc sprawdź czy przypadkiem przewody nie są przerwane przy samej wtyczce lub w wiązce, ja miałem taki sam problem z zapalaniem, po rozebraniu wtyczki, polutowaniu przewodów silnik pali na zimnym od razu.
- IC69
- Przyjaciele
- Posty: 4800
- Rejestracja: 05 sty 2007, 22:48
- Imię: Irek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Warszawa
W ABK jest takie coś jak schładzanie kolektora ssącego/wtrysków. Gdy po wyłączeniu silnika pod maską panuje zbyt duża temperatura, czujnik za to odpowiedzialny (umieszczony z przodu kolektora) załącza wentylatory i w ten sposób schładza silnik (czyli wsio ok ).Dr Klauf pisze:po zgaszeniu auta zalaczaja sie wentylatory nawet na 5 min
Co do problemów z odpalaniem to tak jak napisali moi poprzednicy, sprawdź:
- regulator ciśnienia https://audi80.pl/b4-abk-wymiana-reg ... t14225.htm
- wtryskiwacz rozruchowy.
Ps: Rozumiem, że sławetny przekaźnik nr.30 masz 100% sprawny? https://audi80.pl/b4-abk-przekaznik- ... t22250.htm