Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ABT+LPG 2.0] Stukanie w silniku i problemy z benzyną.

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
korian
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 07 lis 2008, 18:08
Lokalizacja: Kołobrzeg

[ABT+LPG 2.0] Stukanie w silniku i problemy z benzyną.

Post autor: korian » 07 cze 2009, 21:28

Witam. Po pierwsze problem mam z klepaniem w silniku. Zaczyna się ono przy jakiś 3000tys. obr/min(orientacyjnie brak obrotka). Czy to już panewki? Dodam, że pojawiło się to po regulacjach zapłonu. Podczas regulacji zapłonu gdy ruszaliśmy aparatem dało się usłyszeć to stukanie dużo wyraźniej i przy mniejszej ilości obrotów. Podczas jazdy nasila się przy obciążeniu np. pod górkę.
Drugi problem to problemu na benzynie. Czasem się tak zdarza, że na benzynie jak odpalę to obroty są bardzo nierówne i na wolnych obrotach gaśnie na gazie tego nie ma. Najbardziej zastanawia mnie fakt, że czasem jest zupełnie dobrze i pali bez problemów. Czy macie koledzy jakieś propozycje. Wiem, że jest to trudne przez forum zdiagnozować, ale może jakaś koncepcja się sprawdzi.

Awatar użytkownika
krisiun1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 999
Rejestracja: 17 lip 2007, 10:28
Lokalizacja: Iłowo

Post autor: krisiun1 » 07 cze 2009, 21:47

Sprawdź jeszcze raz zapłon, objawy które opisujesz wskazują właśnie na źle ustawiony zapłon.Skoro stukanie pojawia się przy 3000 obr/min to moim zdaniem zbyt wyprzedzony.

Awatar użytkownika
Katana_6
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 181
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:43

Post autor: Katana_6 » 07 cze 2009, 21:50

Dużo było na forum o stukaniu w silniku ABT. Użyj szukajki.
Ale czy te stuki dochodzą z góry silnika tzn. spod pokrywy zaworów czy raczej z dolnej części silnika.
Za bardzo się na tym nie znam, ale jeśli grzebane było przy zapłonie, to może coś żle jest ustawione i dochodzi do spalania stukowego.

Co do Twojego drugiego problemu miałem podobne zmartwienie, na początek radzę przy odpalonym silniku odłączyć na chwilę niebieską czujkę, która odpowiada za włączanie ssania, ale i nie tylko. Zobacz czy po odłączeniu obroty wzrosną.
U mnie wymiana tej czujki nie pomogła, okazało się że silniczek krokowy padł, po wymianie wszystko jest tak jak należy.
Może u Ciebie jest ta sama przyczyna musisz sprawdzić czy silniczek krokowy jest ok itp.
Niech fachowcy się jeszcze wypowiedzą i Ci doradzą co może być jeszcze nie tak.
Pozdrawiam

korian
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 07 lis 2008, 18:08
Lokalizacja: Kołobrzeg

Post autor: korian » 07 cze 2009, 21:55

Szukajka niestety nie pomogła jak na razie, zauważyłem, że najczęściej był przyczyną niebieski czujnik. Wymieniłem i nadal to samo. Czasem odpala normalnie czasem jest problem. A co do zapłonu to na lampie sprawdzaliśmy i niby dobrze 6 stopni przed ZZ. A to stukanie raczej dół... Silnik krokowy a gdzie ja go znajdę?

Awatar użytkownika
Katana_6
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 181
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:43

Post autor: Katana_6 » 07 cze 2009, 22:09

O silniczku krokowym tez było bardzo dużo, wiem, bo jak sam miałem z nim problemy to używałem szukajki. Odpowiada on za utrzymanie odpowiednich obrotów silnika, steruje
on przepustnicą. Znajduje się pod okrągłym filtrem powietrza. Może podaj na PW swój meil, to wyśle Ci fotki jak on wygląda i gdzie dokładnie się znajduje.

korian
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 07 lis 2008, 18:08
Lokalizacja: Kołobrzeg

Post autor: korian » 09 cze 2009, 21:46

Dobra silnik krokowy obczajony, ale nic z tego niby wykazuje się dobrą pracą. Najgorsze jest to, że czasem wszystko jest dobrze odpala normalnie, a czasami odpala i strasznie kuleje jak go przegazuje to załączy się gaz i wszystko jest ok na gazie. Nie występuje tutaj żadna zależność czy zimny czy ciepły czy wilgoć itp.

[ Dodano: 2009-07-22, 20:51 ]
Temat odświeżam po długiej przerwie. Jak narazie problem z odpalaniem ustał, ale na gazie szału nie ma dosyć dużo pali i jest słaby. Przy prędkości około 100km/h najmocniej daje się odczuć delikatne szarpanie przy przyspieszaniu. I ogólnie jest duży brak mocy.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl