[AUDI 80 B3 1.8 JN] przerywa, brak mocy PILNE
[AUDI 80 B3 1.8 JN] przerywa, brak mocy PILNE
Hej.
Mam taki problem. Auto w ogole nie chce przyśpieszac (przerywa) dławi się. Problem występuje za równo na zimnym jak i ciepłym silniku. Przewody zapłonowe,świece, palec, kopułka wszystko jest nowe i dalej nic... Auto po odpaleniu po całym dniu postoju przez ok 5 min chodzi dobrze a potem spadek obrotów o 200 i zaczyna się cyrk, brak mocy i powolne wkręcanie sie silnika na obroty.Gdy włącze i wyłącze silnik to jest dobrze na 5 sekund. Mam mechaniczny wtrysk. Gazu nie ma. Co ciekawe od czasu do czasu dostaje obroty takie jak ma miec, przyśpiesza elegancko i nic się nie dzieje. Auto potrzebuje do pracy i nie mam pomysłu co to....czujnik temperatury silnika??( gdzie się on znajduje u mnie w silniku??bo za głowicą od grodzi go tam nie ma, za to koło króćca od wody są jakeś 4 czujniki) Czy to może zapłon?? no ale przecież sam by sie nie rozregulował i sam nastawiał na te momenty gdy silnik pracuje ok... Jakieś pomysły?? no i gdzie jest u mnie w silniku czujnik temp silnika
Mam taki problem. Auto w ogole nie chce przyśpieszac (przerywa) dławi się. Problem występuje za równo na zimnym jak i ciepłym silniku. Przewody zapłonowe,świece, palec, kopułka wszystko jest nowe i dalej nic... Auto po odpaleniu po całym dniu postoju przez ok 5 min chodzi dobrze a potem spadek obrotów o 200 i zaczyna się cyrk, brak mocy i powolne wkręcanie sie silnika na obroty.Gdy włącze i wyłącze silnik to jest dobrze na 5 sekund. Mam mechaniczny wtrysk. Gazu nie ma. Co ciekawe od czasu do czasu dostaje obroty takie jak ma miec, przyśpiesza elegancko i nic się nie dzieje. Auto potrzebuje do pracy i nie mam pomysłu co to....czujnik temperatury silnika??( gdzie się on znajduje u mnie w silniku??bo za głowicą od grodzi go tam nie ma, za to koło króćca od wody są jakeś 4 czujniki) Czy to może zapłon?? no ale przecież sam by sie nie rozregulował i sam nastawiał na te momenty gdy silnik pracuje ok... Jakieś pomysły?? no i gdzie jest u mnie w silniku czujnik temp silnika
sprawdzałem teraz silnicxzek krokowy, WD-40 przemyłm pare razy, później benzyna ekstrakcyjna, świece przeczyściłem papierem lekko, auto troszke inaczej przyspiesza ale dalej obroty szaleją u mnie, w poniedziałek jade podłączyć pod komputer, może czujnik Halla przy aparacie zapłonowym, może cewka zapłonowa, jak nie to będzie filtr paliwa zasyfiony lub pompka sie wiesza
gmitek, co ty chcesz podłączac pod komputer?? u nas tylko i wyłącznie kody błyskowe o ile się ktoś zna a to rzadkośc. Czy wydech z tyłu masz okopcony?? czarny?? bo ja tak i myśle jeszcze o czujniku halla bo o tym też ktoś mi wspomniał no i czujnik temperatury silnika bo u mnie auto ewidentnie sie zalewa i pali chyba z 16 litrów
Witam.Czujnik temperatury w tym silniku znajduje się w tym króćcu po prawej stronie głowicy Jest to ten od spodu 2 pinowy.Choć nie wydaje mi się żeby to była jego wina .gdyby tak było nie było by cyrku co jakiś czas tylko jak by był ciepły.sprawdził bym na początek stan filtrów wydech czy jest drożny oraz stan sondy.
powiem tak....o czujniku halla słyszałem już od paru osób, pompa paliwa też mi daje do myślenia. Tylko najdziwniejsze jest to że gdy auto jest zimne i do momentu rozgrzania (jakieś 5 min pracy na wolnych obrotach) jest wszystko idealnie.(wcześniej własnie gdy było wszystko ok po tych 5 min obroty spadają o 200 i auto pracowała ok a teraz jak spadną to się zaczynają schody.
lukkrak25, a gdzie znajduje?
[ Dodano: 2009-06-08, 08:53 ]
[ Dodano: 8 Czerwiec 2009, 07:50 ]
http://img196.imageshack.us/gal.php?g=lpic1572.jpg
Proszę o to zdjęcia silnika. Pól nocy studiowałem ksiązke sam naprawiam i reguluje audi 80\90 i co ciekawe wszystkie wtyczki mające jaki kolwiek układ z ke jetronickiem są z takim metalowym drucikiem zatrzaskującym.
Przy króccu wodnym mam taki dwa czujniki i po wypięciu dolnego czujnika (bialego) dwupinowego silnik spada z obrotów ale po jego wpieciu obroty rosna i silnik zaczyna dobrze pracowac przez 5\10 sekund.(mowa o czujniku nr 3 na zdjęciu co wkleiłem powyzej)
Co myślicie o tym?
Gdzie znajduje sie czujnik biegu jałowego?
[ Dodano: 2009-06-08, 10:17 ]
lukkrak25, bezpiecznik juz sprawdzałem. Sprawny i reaguje na niego.
[ Dodano: 2009-06-08, 08:53 ]
[ Dodano: 8 Czerwiec 2009, 07:50 ]
http://img196.imageshack.us/gal.php?g=lpic1572.jpg
Proszę o to zdjęcia silnika. Pól nocy studiowałem ksiązke sam naprawiam i reguluje audi 80\90 i co ciekawe wszystkie wtyczki mające jaki kolwiek układ z ke jetronickiem są z takim metalowym drucikiem zatrzaskującym.
Przy króccu wodnym mam taki dwa czujniki i po wypięciu dolnego czujnika (bialego) dwupinowego silnik spada z obrotów ale po jego wpieciu obroty rosna i silnik zaczyna dobrze pracowac przez 5\10 sekund.(mowa o czujniku nr 3 na zdjęciu co wkleiłem powyzej)
Co myślicie o tym?
Gdzie znajduje sie czujnik biegu jałowego?
[ Dodano: 2009-06-08, 10:17 ]
lukkrak25, bezpiecznik juz sprawdzałem. Sprawny i reaguje na niego.
Może to banalne ale ja miałem podobny problem-do kolektora dolotowego dostawała się obfita ilość lewego powietrza (z tym że ja mam monowtrysk) przez pęknięcie podstawy łączącej układ wtryskowy z dolotowym.nie wiem jak u was to wygląda ale może warto sprawdzić czy wszystko jest szczelne.Dodam że nie zawsze auto traciło moc i szarpało-zależy jak układała się ta pęknięta gumowa podstawka..
Wiec tak....czujnik temp(nr 3 ze zdjęcia wymieniony i bez zmian) byłem u mechanika. Sprawdzony cały zapłon, wszystko w idealnym porządku łacznie z czujnikiem halla itd. Na analizatorze mieszanka wyszła zbyt uboga a nie zbyt bogata. Zaraz idę wymieniac filtr paliwa bo od min 3 lat nie był wymieniany. Jak to nie pomorze to pompa paliwa bo odkad pojawiły się objawy wydaje mi się ze "ciesze" pracuje. Szczelnosc układzie jest.Jak to nie pomorze to odpuszczam temat i montuje lpg i tyle:(
To samo stwierdził mój mechanik. że podstawa gumowa jest wyjechana... stąd przerywania.. no ale to trzeba mieć patelniegandii2 pisze:Może to banalne ale ja miałem podobny problem-do kolektora dolotowego dostawała się obfita ilość lewego powietrza (z tym że ja mam monowtrysk) przez pęknięcie podstawy łączącej układ wtryskowy z dolotowym.nie wiem jak u was to wygląda ale może warto sprawdzić czy wszystko jest szczelne.Dodam że nie zawsze auto traciło moc i szarpało-zależy jak układała się ta pęknięta gumowa podstawka..
znalazłem nieszczelnośc na gumie od ke jeta, posklejałem to wszystko, obroty wracały, chodził idealnie ale po 5 min jazdy dalej to samo....nadal myśle o pompie paliwa i sondzie..... Filtr paliwa wymieniony i był bardzooooooo zanieczyszczony. Sama woda brudna itd
jakie beda objawy po odpieciu sondy i w jakim stopniiu brac pompe paliwa pod uwage?? a wydaję mi sie ze na 90% ona ciszej chodzi....tylko ze jak auto tyle pali to sonda musi podawac dobrze....moze regulator cisnienia?
po woli trace cierpliwosc i nadzieje...
o 7 wstane i rozbiore ke jeta jeszcze raz o dokladnie obejrze gume...
[ Dodano: 2009-06-09, 10:10 ]
Wypiołem sonde i auto zaczeło normalnie pracowac....pracuje idealnie, bez najmniejszego szarpnięcia:D Mocy witaj z powrotem to przez sonde tyle palił i się dławił? co dokładnie robi sonda?
jakie beda objawy po odpieciu sondy i w jakim stopniiu brac pompe paliwa pod uwage?? a wydaję mi sie ze na 90% ona ciszej chodzi....tylko ze jak auto tyle pali to sonda musi podawac dobrze....moze regulator cisnienia?
po woli trace cierpliwosc i nadzieje...
o 7 wstane i rozbiore ke jeta jeszcze raz o dokladnie obejrze gume...
[ Dodano: 2009-06-09, 10:10 ]
Wypiołem sonde i auto zaczeło normalnie pracowac....pracuje idealnie, bez najmniejszego szarpnięcia:D Mocy witaj z powrotem to przez sonde tyle palił i się dławił? co dokładnie robi sonda?