[B3 ] Wymiana uszczelniaczy i uszczelki pod głowicą
[B3 ] Wymiana uszczelniaczy i uszczelki pod głowicą
Mam problem a chodzi mi o jakas instrukcje jak mniej wiecej krok po kroku zmienic w mojej pieknej niunce uszczelniacze zaworów i uszczelke pod głowicą bo moja audi zaczela cos pic olej . a dolewac 1 litr na 1000 km to mi sie nie widzi , czy ma ktos jakies informacje jak to wszystko zrobic , prosze o pomoc i mam nadzieje ze moderatorzy nie usuna tego posta bo juz pisze poraz kolejny , a nikt mi nie zdazyl dobrze powiedziec a juz admin wypierdziela mi temat do kosza za co bardzo dziekuje .
Dziekuje z gory za pomoc
Dziekuje z gory za pomoc
- luk_OP_Q89
- Forum Audi 80
- Posty: 1288
- Rejestracja: 11 lip 2008, 14:45
- Lokalizacja: OPOLE
djandres, Wszystkiego sam nie zrobisz choćby nie wiem co.Głowice musisz oddać do szlifu.Kiedyś brałeś głowice,papier szybe i heja(potem przykładałeś głowice do szyby żeby sprawdzić czy jest ok :mrgreen: )sam tak w Fso robiłem.Dziś już się nie odstawia takiego średniowiecza
Zeby zamontować/wymontować głowice już musisz mieć jakąś wiedze mechaniczną i klucz dynamometryczny.Bo nawet tak podstawowa czynność zle wykonana może się skończyć powtarzaniem tej naprawy za ok.1000km.
Jeśli się uprzesz to poszukaj w szukajce znajdziesz wszystkie informacje odnośnie wymiany uszczelki pod głowicą bez problemu.
Nie chce cię zniechęcać ale nawet jak ktoś jest 100% obcykany teoretycznie i zna wszystkie fora na pamięć,to lepiej żeby pierwszą głowice robił z kimś kto ma o tym pojęcie.
Zeby zamontować/wymontować głowice już musisz mieć jakąś wiedze mechaniczną i klucz dynamometryczny.Bo nawet tak podstawowa czynność zle wykonana może się skończyć powtarzaniem tej naprawy za ok.1000km.
Jeśli się uprzesz to poszukaj w szukajce znajdziesz wszystkie informacje odnośnie wymiany uszczelki pod głowicą bez problemu.
Nie chce cię zniechęcać ale nawet jak ktoś jest 100% obcykany teoretycznie i zna wszystkie fora na pamięć,to lepiej żeby pierwszą głowice robił z kimś kto ma o tym pojęcie.
koledzy ale powiedzcie mi (szczególnie kolego luk_OP_Q89 ) czy zeby zmienic uszczelke pod glowica i uszczelniacze zaworów to musowo jest planowac glowice i docierac zawory . Silnik w mojej B3 jest brzytwa 10,5 na kazdym tloku tylko ze bierze olej a moze macie jakies pomysly jak takie branie oleju wyeliminowac . POMOCY
BO ja chyba ZBANKRUTUJE JAK MI KTOS NIE POMOZE
BO ja chyba ZBANKRUTUJE JAK MI KTOS NIE POMOZE
- goldi j51
- Forum Audi 80
- Posty: 3625
- Rejestracja: 01 kwie 2007, 19:01
- Imię: Robert
- Model: Audi A6
- Nadwozie: Sedan
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Jeżeli oddasz głowice do zrobienie a jest prosta to nie trzeba jej planować ja robiłem w swojej b3 głowice to koszt wyniósł 850 zł z tym że głowice sam wyjąłem i włożyłem z tego co piszesz ciśnienie masz dobre na cylindrach. Fakt troszkę duże tego oleju ci łyka jeszcze jedno nie dymi na niebiesko :?: .Ja bym na twoim miejscu wymienił same uszczelniacze to jest koszt około 350 zł zrobią ci to bez zdejmowania głowicy jak się znają i zobaczysz jaki będzie efekt.Dlaczego chcesz zmieniać uszczelkę pod głowicą cieknie :?: i jeszcze przeszedł bym na olej castrol mineralny z przebiegiem powyżej 100 tyś
jeżeli głowica jest szczelna, to nie ma sensu jej planować przy wymianie uszczelki pod głowicą. wystarczy dotrzeć zawory specjalną pastą.
Ja u siebie wymieniałem uszczelniacze zaworowe bez zdejmowania głowicy i mechanik za robotę wziął 150 zł + koszt uszczelniaczy, simeringu wałka rozrządu oraz uszczelki pod dekiel zaworów.
Ps.
nie pisz wielkimi literami, bo jest to traktowane jako krzyk i niezgodne z regulaminem
Ja u siebie wymieniałem uszczelniacze zaworowe bez zdejmowania głowicy i mechanik za robotę wziął 150 zł + koszt uszczelniaczy, simeringu wałka rozrządu oraz uszczelki pod dekiel zaworów.
Ps.
nie pisz wielkimi literami, bo jest to traktowane jako krzyk i niezgodne z regulaminem
koledzy lecz jest taka sprawa ze no wlasnie bylem u znajomego mechanika i zmierzyl mi cisnienie na cylindrach bo balem sie ze pierscienie sa dojechane ale po zmierzeniu cisnienia wyszlo po 10,5 na kazdym cylindrze . Mechanik powiedzial ze musze zmienic uszczelke pod glowica i uszczelniacze i nic nie bedzie bral oleju . a chce zrobic samochod zeby oleju nie bral tak duzo jak teraz a wyszlo to w miare tanich pieniadzach .
[ Dodano: 2009-06-09, 13:33 ]
a co do kopcenia to wlasnie nie kopci na niebiesko tylko rano jak zimny taki dymek puszcza ale tak to nie widac zeby kopcil . jezdze na gazie i trudno jest dopatrzyc
[ Dodano: 2009-06-09, 13:33 ]
a co do kopcenia to wlasnie nie kopci na niebiesko tylko rano jak zimny taki dymek puszcza ale tak to nie widac zeby kopcil . jezdze na gazie i trudno jest dopatrzyc
jakbym to już gdzieś słyszałdjandres pisze:mechanior ze skoro bierze tyle oleju to musi widocznie byc uszczelka gdzies walnieta
mnie też straszyli pierścieniami i cudami niewidami. auto spalało 0,5L oleju / 1000 km
po wymianie uszczelniaczy zaworowych nie wcina oleju wcale
mechanicy bardzo lubią zwalać głowicę, bo wtedy zawsze jeszcze można coś znaleźć i wydoić klienta na te parę stów zamiast skasować te marne grosze za wymianę uszczelniaczy bez zdejmowania głowicy. poza tym poczytaj sobie na forum ile klubowicze mieli problemów z silnikami po takim zdejmowaniu głowicy przez mechaniorów, którzy potem nie potrafili im silnika poskładać do kupy.
sprawdź czy Ci czasem nie kapie w to miejsce olej np. spod uszczelki dekla zaworów albo spod mocowania filtra oleju.djandres pisze:przy swiecach lekko sie silnik poci przy uszczelce
Kolego grze czyli co radzisz zeby tylko zmienic uszczelniacze zaworów a uszczelki nie ruszać . A silnik mi sie dokladnie poci pomiedzy połączeniem głowicy i bloku silnika . ale nie jest to jakies zalewanie silnika olejem tylko małe pocenie się . a oleju mi bierz 1 l Mobila Mineralnego i dolewanie go co tysiąc km słono kosztuje a sporo jezdze moja niunką ,
[ Dodano: 2009-06-09, 14:18 ]
no ok , czytalem na naszym forum ze mozna te uszczelniacze zmienic w audi bez zdjemowania głowicy ale jak powiedzialem to mojemu staruszkowi to zaczal sie smiac i powiedzial ze to nie mozliwe . a jak to faktycznie wyglada moze by ktos mi podpowiedzial jak zmienic te uszczelniacze , bo czytalem i czytalem tych postow na temat zmiany uszczrlniaczy a kazdy pisze tak po łebkach a jakies szczegoly
prosze o pomoc ...
[ Dodano: 2009-06-09, 14:18 ]
no ok , czytalem na naszym forum ze mozna te uszczelniacze zmienic w audi bez zdjemowania głowicy ale jak powiedzialem to mojemu staruszkowi to zaczal sie smiac i powiedzial ze to nie mozliwe . a jak to faktycznie wyglada moze by ktos mi podpowiedzial jak zmienic te uszczelniacze , bo czytalem i czytalem tych postow na temat zmiany uszczrlniaczy a kazdy pisze tak po łebkach a jakies szczegoly
prosze o pomoc ...
ja bym ze zdejmowaniem głowicy zwlekał do ostatniej chwili. zużywanie 1L oleju /1000 km mieści się w normie i można wg książki uznać za rzecz normalną.
Skoro poci Ci się uszczelka od głowicy, to bym ją dokładnie powycierał i zmył te resztki oleju np. zmywaczem do hamulców Normfest (beztłuszczowym) i pojeździł jakiś czas aby zobaczyć czy znów zacznie się pocić. Być może np. przy wymianie filtra oleju kapnęło Ci tam trochę oleju i stąd ta plama. Musisz wyeliminować wszystkie przypadki, żeby na darmo głowicy nie zwalać.
Jeśli szkoda Ci kasy na olej, to zmieć go np. na Lotosa też mineralnego, który jest tańszy i dolewki mniej Cię będą kosztowały.
Rozważałbym zatem dwie opcje: dolewanie koleju lub wymianę uszczelniaczy bez zdejmowania głowicy (ale z tym bym Ci proponował się na razie wstrzymać dopóki nie będziesz miał większej pewności w jakim stanie jest uszczelka pod głowicą, żeby i tak jej za pół roku nie zwalać). Ale niech jeszcze wypowiedzą się inni.
Sprawdziłbym również czy nie dostaje Ci się olej do płynu chłodniczego, oraz czy nie ubywa Ci płynu chłodniczego.
Gdzieś na forum był dokładny opis jak zmienić uszczelniacze zaworów bez zdejmowania głowicy - musisz poszukać.
Skoro poci Ci się uszczelka od głowicy, to bym ją dokładnie powycierał i zmył te resztki oleju np. zmywaczem do hamulców Normfest (beztłuszczowym) i pojeździł jakiś czas aby zobaczyć czy znów zacznie się pocić. Być może np. przy wymianie filtra oleju kapnęło Ci tam trochę oleju i stąd ta plama. Musisz wyeliminować wszystkie przypadki, żeby na darmo głowicy nie zwalać.
Jeśli szkoda Ci kasy na olej, to zmieć go np. na Lotosa też mineralnego, który jest tańszy i dolewki mniej Cię będą kosztowały.
Rozważałbym zatem dwie opcje: dolewanie koleju lub wymianę uszczelniaczy bez zdejmowania głowicy (ale z tym bym Ci proponował się na razie wstrzymać dopóki nie będziesz miał większej pewności w jakim stanie jest uszczelka pod głowicą, żeby i tak jej za pół roku nie zwalać). Ale niech jeszcze wypowiedzą się inni.
Sprawdziłbym również czy nie dostaje Ci się olej do płynu chłodniczego, oraz czy nie ubywa Ci płynu chłodniczego.
możliwe, tylko większość mechaników wmawia klientom, że to "nie możliwe" czytaj: nieopłacalne dla mechanika, który nie lubi się bawić, a lubi pieniądze.djandres pisze:jak powiedzialem to mojemu staruszkowi to zaczal sie smiac i powiedzial ze to nie mozliwe
Gdzieś na forum był dokładny opis jak zmienić uszczelniacze zaworów bez zdejmowania głowicy - musisz poszukać.
jak ci się uszczelka pod głowicą poci to bym wyciągnął głowice zmienił uszczelke + planowanie. Do twego zmienił uszczelniacze oraz simering na wałku. To naprawdę nie duży koszt. Planowanie głowicy około 80zł + uszczelniacze 30zł + simering 35ł + uszczelka pod pokrywę zaworów 45 zł (nie korkowa).
Robocizna około 200zł
Robocizna około 200zł
wiec w jaki sposób grze moze ty wiesz co zrobic zeby ta moja audiola w koncu pila tylko LPG a nie LPG + MOBIL
a dokladnie juz mowie : płynu chłodniczego ubywa mi na 2000 tys km gdzies moze z kieliszek ( setka)
co mniej wiecej powinienem zrobic zeby wymienic te uszczelniacze zaworów bez zdejmowania głowicy . Mam nadzije ze ktos mi pomoze bo naprawde dzieki takim osobom jak grze na tym forum mozemy dowiedziec sie duzo rzeczy i zaoszczedzic pieniadze
[ Dodano: 2009-06-09, 14:39 ]
kolego misiek440 a moge wiedziec po co ta glowice trzeba planowac do wymiany uszczelki pod glowica
a dokladnie juz mowie : płynu chłodniczego ubywa mi na 2000 tys km gdzies moze z kieliszek ( setka)
co mniej wiecej powinienem zrobic zeby wymienic te uszczelniacze zaworów bez zdejmowania głowicy . Mam nadzije ze ktos mi pomoze bo naprawde dzieki takim osobom jak grze na tym forum mozemy dowiedziec sie duzo rzeczy i zaoszczedzic pieniadze
[ Dodano: 2009-06-09, 14:39 ]
kolego misiek440 a moge wiedziec po co ta glowice trzeba planowac do wymiany uszczelki pod glowica