[B4 ABK + LPG] Wzrastające obroty
Witam temat trochę odgrzeję. Moje audtko ostanio dostało już całkiem szajby. Niedawno wymieniałem krokowiec, dzisiaj również do wymiany poszedł czujnik od temperatury odpowiedzialny za wolne obroty na orginał bosha i nic. Auto dalej samoczynnie podnosi obroty na biegu jałowym, natomiast jak jadę to samo dodaje gazu. Sprawdziłem już chyba wszystkie możliwe rzeczy, które najczęściej pojawiają się na forum, zresztą większość jest nowa. Duży problem i jeżeli możecie coś doradzić będę wdzięczny za każdą radę.
a sprawdziłeś kolego wtyczkę od niebieskiego czujnika temperatury i przewody od niej? to bym sprawdził w pierwszej kolejności skoro czujnik jest nowy. czujnik też właściwie mógłbyś sprawdzić, bo to, że jest on nowy, to wcale nie świadczy o tym czy sprawnyMatek pisze:Witam temat trochę odgrzeję. Moje audtko ostanio dostało już całkiem szajby. Niedawno wymieniałem krokowiec, dzisiaj również do wymiany poszedł czujnik od temperatury odpowiedzialny za wolne obroty na orginał bosha i nic. Auto dalej samoczynnie podnosi obroty na biegu jałowym, natomiast jak jadę to samo dodaje gazu. Sprawdziłem już chyba wszystkie możliwe rzeczy, które najczęściej pojawiają się na forum, zresztą większość jest nowa. Duży problem i jeżeli możecie coś doradzić będę wdzięczny za każdą radę.
Więc posprawdzałem wtyczki i wszystko inne, rzeczywiście możliwe, że coś nie tak jest z przepustnicą. Kiedyś gdy miałem kłopoty z obrotami mechanik powiedział, że może być coś nie tak z modułem wtrysku, jak dobrze pamiętam nie chcę wprowadzać w błąd ale coś nie tak z scieżkami w nim. Nie wiem ile w tym prawdy i jak to się ma do mojego problemu aż tak się nie znam ale pytam może ktoś z was wie coś na ten temat. Decyzja jest krótka musi iść do mechanika i niech szuka, może coś nie tak z komputerem, taka sugestia też się gdzieś pojawiała. Ręce opadają ponieważ akuratnie teraz auto bardzo jest potrzebne ale co zrobić. Serdecznie dziękuje za wszelkie rady i za zinteresowanie problemem. Na was zawsze można liczyć dzięki wielkie koledzy
Matek, z doświadczenia wiem że najczęściej psują się rzeczy podstawowe i często je pomijamy zabierając się za skomplikowane naprawy i wpędzamy się w koszty, zanim pozwolisz jakiemuś magikowi grzebać przy module wtrysku sprawdź tą przepustnicę, a jeśli to nie pomoże to dopiero jedź do sprawdzonego i polecanego elektronika, w naszych starych autkach jest prosta elektronika i jeśli nikt przy niej nie grzebie to się sama raczej nie psuje :-|
Widzisz ja już wiele w tym autku sam rozbierałem i wymieniałem ale przepustnicy nie ruszałem jeszcze wcale. Ewentualnie jeżeli możesz to napisz jakieś rady co wolno a czego nie, na co należy zwrócić uwagę. Jeżeli chodzi o benzynę to rozumiem, że ekstrakcyjna będzie ok. Poniżej wklejam link do aukcji z allegro tak wyglądam mój monowtrysk. Bedę wdzieczyny za wszelkie rady i instrukcje bo jestem w tym temacie zupełnie zielony:
http://allegro.pl/item646972996_monowtr ... 3016c.html
Z tą róznicą, że mój krokowiec ma 4 piny ten z aukcji ma 6. Pozdrawiam i dziekuję za zainteresowanie tematem <ok>
http://allegro.pl/item646972996_monowtr ... 3016c.html
Z tą róznicą, że mój krokowiec ma 4 piny ten z aukcji ma 6. Pozdrawiam i dziekuję za zainteresowanie tematem <ok>
z tym bym się raczej zgodził.akagi80b4 pisze:Matek, z doświadczenia wiem że najczęściej psują się rzeczy podstawowe i często je pomijamy zabierając się za skomplikowane naprawy i wpędzamy się w koszty, zanim pozwolisz jakiemuś magikowi grzebać przy module wtrysku sprawdź tą przepustnicę, a jeśli to nie pomoże to dopiero jedź do sprawdzonego i polecanego elektronika, w naszych starych autkach jest prosta elektronika i jeśli nikt przy niej nie grzebie to się sama raczej nie psuje
Matek, podłącz auto do VAG'a i sczytaj błędy zanim zaczniesz ruszać przepustnicę.
jeśli masz 4-pinowy, to 6-pinowego nie podłączysz.Matek pisze:Z tą róznicą, że mój krokowiec ma 4 piny ten z aukcji ma 6
Znalazłem trochę czasu i posprawdzałm kilka wartości multimetrem, oto one może ktoś zauważy coś ciekawego, dla mnie wygląda wszystko ok.
Potencjometr przepustnicy - Styki:
4 3 _ 2 1, tak wyglądają jak patrze na nie z góry: wartości oporu pomiędzy nimi: 1-4 - 1084, 1-2 - 1, 4-3 - 1746, 4-2 - 1190.
Czujnik temperatury, ten na spodzie króca, wartość pomiędzy stykami była 2740 co mniej więcej odpowiada temperaturze otoczenia odczytanej z wykresu.
Nastawnik przepustnicy wartość pomiędzy górnymi stykami wynosi 20.
Wartości poprawne pobrałem z ksiązki i wygląda przynajmniej dla mnie, że są właściwe. Natomiast jeżeli ktoś widzi coś nie takiego jak powino być proszę o podpowiedź.
[ Dodano: 2009-06-16, 16:35 ]
Dziękuję wszystkim za pomoc. Mechanik stwierdził, że za wszystkie problemy odpowiada potencjometr przepustnicy i moja decyzja jest taka żby wymienić cały dół z potencjometrem na nowy. Niestety nie obyło się bez problemów ponieważ w miejscu gdzie powinien znadować się numer z Bosh'a nie ma nic. Znalazłem sklep internetowy i tam właśnie takiego numeru potrzebują, ja mam tylko nr. z audi 0 50 133 028 F i numer podstawy 3 435 201 534. Mam prośbę do kogoś z kolegów z takim silniekiem 1.8 s kod PM rocznik: '89 skrzynia manual o sprawdzenie i spisanie numeru z bosh'a powinien się znajdować między krokowcem a platikiem gdzie zakłada się linkę od gazu. Za wszelką pomoc będę bardzo wdzięczny i przy okazji spotkania odwdzięczę się
Potencjometr przepustnicy - Styki:
4 3 _ 2 1, tak wyglądają jak patrze na nie z góry: wartości oporu pomiędzy nimi: 1-4 - 1084, 1-2 - 1, 4-3 - 1746, 4-2 - 1190.
Czujnik temperatury, ten na spodzie króca, wartość pomiędzy stykami była 2740 co mniej więcej odpowiada temperaturze otoczenia odczytanej z wykresu.
Nastawnik przepustnicy wartość pomiędzy górnymi stykami wynosi 20.
Wartości poprawne pobrałem z ksiązki i wygląda przynajmniej dla mnie, że są właściwe. Natomiast jeżeli ktoś widzi coś nie takiego jak powino być proszę o podpowiedź.
[ Dodano: 2009-06-16, 16:35 ]
Dziękuję wszystkim za pomoc. Mechanik stwierdził, że za wszystkie problemy odpowiada potencjometr przepustnicy i moja decyzja jest taka żby wymienić cały dół z potencjometrem na nowy. Niestety nie obyło się bez problemów ponieważ w miejscu gdzie powinien znadować się numer z Bosh'a nie ma nic. Znalazłem sklep internetowy i tam właśnie takiego numeru potrzebują, ja mam tylko nr. z audi 0 50 133 028 F i numer podstawy 3 435 201 534. Mam prośbę do kogoś z kolegów z takim silniekiem 1.8 s kod PM rocznik: '89 skrzynia manual o sprawdzenie i spisanie numeru z bosh'a powinien się znajdować między krokowcem a platikiem gdzie zakłada się linkę od gazu. Za wszelką pomoc będę bardzo wdzięczny i przy okazji spotkania odwdzięczę się
Chłopaki ja mam silnik 3A i miałem również podnoszące sie obroty,stawały na 4000 i nic po przegazowaniu opadały. Byłem w trasie i miałem korkowca podmianka nic nie dala jedyne co zauważyłem to ze zawieszają sie sprężyny przy przepustnicy i tu pies pogrzebany. w Skwierzynie jest stacja z orłem i maja myjnie wiec pod ciśnieniem wypłukałem 20 letni syf z tych sprężyn i wszystkiego co jest wokół i do dzisiaj mam spokój(tylko wodą była szansa przeczyscic ,kompresor jak to na stacjach był zepsuty). wiec popatrzcie jak jest u was
pozdrawiam
pozdrawiam