[B4 ABT] Nieszczęsna uszczelka kapy zaworów pomocy...
[B4 ABT] Nieszczęsna uszczelka kapy zaworów pomocy...
Patrzcie na dole.... post mój... zaraz dostane kur****
Siema kupiłem uszczelkę bo kiedyś musiałem z poprzedniej wybijać podkładki te metalowe co są w miejscu gdzie wchodzi szpilka.
Dziś kupiłem i nie zwróciłem uwagi 2gą i chyba taka samą... mam rocznik auta 91 i szpilki są z takim "kołnierzem " i jak zakłada się uszczelkę na jej właściwe miejsce to nie przylega odpowiednio bo przeszkadzają jej te podkładki...
moje pytanie ... czy ja coś źle robie czy ta uszczelka nie jest do mojego silnika?
Siema kupiłem uszczelkę bo kiedyś musiałem z poprzedniej wybijać podkładki te metalowe co są w miejscu gdzie wchodzi szpilka.
Dziś kupiłem i nie zwróciłem uwagi 2gą i chyba taka samą... mam rocznik auta 91 i szpilki są z takim "kołnierzem " i jak zakłada się uszczelkę na jej właściwe miejsce to nie przylega odpowiednio bo przeszkadzają jej te podkładki...
moje pytanie ... czy ja coś źle robie czy ta uszczelka nie jest do mojego silnika?
Ostatnio zmieniony 13 cze 2009, 17:13 przez MaXuS, łącznie zmieniany 1 raz.
- Darecki3037
- Audi 80 Klub
- Posty: 975
- Rejestracja: 09 kwie 2007, 17:46
- Lokalizacja: Krk
Ja tez kupiłem taka i kłopot bo niedziela a na urlop jechać trzeba korkowa zniszczona i klops. Można wydłubać z uszczelki te tulejki jedyne co musisz mięć to śrubokręt, wsadzasz w dziurkę i kręcisz wychodzą ok. Żadnego wycieku oleju przez rok nie było tyle ze zmieniałem uszczelniacze to i ja wymieniłem na dobra . Trzeba dobrze ułożyć ja później bo pewnie się pognie lekko i dobrze patrz jak się układa.
to jak poprawnie założyć korkową? aby się szybko nie zużyła...
Tą gumowa już raz tak zakładałem wydłubałem te podkładki .... ale przez to że jest cała uszczelka wyższa zerwałem gwint na jednej szpilce ;/
Podjadę wymieni ceną się różnią o 25 zł prawie... gumowa droższa..
[ Dodano: 2009-06-13, 17:12 ]
Słuchajcie kupiłem odpowiednią uszczelkę - korkową całe 9 zł... wymieniłem ją złożyłem dodatkowo na silikon czerwony i co leje się jeszcze bardziej ciurkiem zaraz z przodu obok wlewu oleju.... z jednej i 2giej strony wali ostro, skręcone już teraz na maxa i nie mam pojęcia co robić... na olej nie zarobie.
Całość była umyta benzyną ekstrakcyjną dokładnie pokrywa i głowica... Może olej mam za rzadki heh już nie wiem co ...
Tą gumowa już raz tak zakładałem wydłubałem te podkładki .... ale przez to że jest cała uszczelka wyższa zerwałem gwint na jednej szpilce ;/
Podjadę wymieni ceną się różnią o 25 zł prawie... gumowa droższa..
[ Dodano: 2009-06-13, 17:12 ]
Słuchajcie kupiłem odpowiednią uszczelkę - korkową całe 9 zł... wymieniłem ją złożyłem dodatkowo na silikon czerwony i co leje się jeszcze bardziej ciurkiem zaraz z przodu obok wlewu oleju.... z jednej i 2giej strony wali ostro, skręcone już teraz na maxa i nie mam pojęcia co robić... na olej nie zarobie.
Całość była umyta benzyną ekstrakcyjną dokładnie pokrywa i głowica... Może olej mam za rzadki heh już nie wiem co ...
- Darecki3037
- Audi 80 Klub
- Posty: 975
- Rejestracja: 09 kwie 2007, 17:46
- Lokalizacja: Krk
skrzywiłeś pokrywę ( naciągłeś jej uszy ) stąd nie dociska uszczelki do głowicy i wyciek. Musisz ściągnąć pokrywę i wyprostować, znajdź coś idealnie prostego na czym można położyć pokrywę żeby zlokalizować gdzie jest wygięta i nie dolega. fachowo takie rzeczy robi się na płycie traserskiej ale z braku laku dobry kit. Może być kawałek laminatu meblowego (jakaś półka, drzwi czy coś podobnego byle gładkiego i prostego). Połóż na nim pokrywę i zobacz gdzie są szpary na płaszczyźnie przylegania, potem to już sam musisz określić gdzie trzeba młoteczkiem poklepać żeby szpary znikły. Dopiero jak wyprostujesz pokrywę załóż nową uszczelkę (jeśli korek to posmaruj cienką warstwę silikonu do silników z obu stron) i dokręć tak żeby nie zgnieść uszczelki !) Sprawdź jeszcze czy kawałek gumowy który uszczelnia pokrywę nad simeringiem wałka rozrządu dobrze jest spasowany z całością ( czy nie jest aby za gruby i twardy przez co odpycha pokrywę)
Bardzo możliwe że pokrzywiłem ją... w sumie nie ja kuzyn kiedyś mi dociągał śruby... i przesadził sporo... myślałem że nic się nie stało i nowa uszczelka załatwi problem...
Wszystko rozumiem tylko jak mam patrzeć jak układa się uszczelka i sprawdzić czy ta uszczelka nad wałkiem rozrządu nie jest za gruba skoro mam na pokrywie kołnierz i nic tam nie widać...
Wszystko rozumiem tylko jak mam patrzeć jak układa się uszczelka i sprawdzić czy ta uszczelka nad wałkiem rozrządu nie jest za gruba skoro mam na pokrywie kołnierz i nic tam nie widać...
- Darecki3037
- Audi 80 Klub
- Posty: 975
- Rejestracja: 09 kwie 2007, 17:46
- Lokalizacja: Krk
przecież grubość korka i gumy powinna być podobna, gumowa część jak jest twarda to różnica 2mm powoduje że odpycha pokrywę. porównaj grubości. korkową część uszczelki na silikonie przyklej sobie do pokrywy przy zakładaniu na głowicę (pokrywa oczywiście ma być odtłuszczona benzyną, rozpuszczalnikiem itp wcześniej bo silikon do oleju się nie klei).