[B4 1Z] Rezanie Dodatkowych Zegarów w Miejsce popielniczki:D
A w 1.6 TD [SB] gdzie zamontować dodatkowe czujniki od temperatury i ciśnienia oleju ? Czy na forum jest ktoś kto ma dodatkowe zegary w Audi z takim silnikiem ? Podstawa filtra oleju wygląda tak:
Jeszcze jedno pytanie:
Wg Etki występują dwa rodzaje czujników ciśnienia oleju:
035 919 561 0,5/0,3 bar 2 styki
035 919 561 A 0,5/1,8 bar 2 styki
Czym one się różnią? Czy obydwa będą poprawnie działały w moim motorze?
Jeszcze jedno pytanie:
Wg Etki występują dwa rodzaje czujników ciśnienia oleju:
035 919 561 0,5/0,3 bar 2 styki
035 919 561 A 0,5/1,8 bar 2 styki
Czym one się różnią? Czy obydwa będą poprawnie działały w moim motorze?
A może ten 0,3/0,5 jest do benzyny a ten drugi do diesla ? Ja na razie jeszcze nie mam ani czujników ani zegarów, ale po weekendzie będę je miał. FranoF1, ten czujnik z kablem czarno-niebieskim chyba nie jest od temperatury oleju tylko te obydwa które teraz mam są od ciśnienia oleju, wiem że jeden jest na jakieś małe ciśnienie cyba 0.3 a drugi jest na większe nie pamiętam ile, ten drugi na większe chyba jest od dynamicznej kontroli ciśnienia oleju i brzęczy w zegarach jak coś jest nie tak ze smarowaniem. Tak więc teraz mam 2 czujniki od oleju, i dwa dodatkowe trzeba założyć tylko pytanie gdzie borować dziury. Na drugim zdjęciu jest zaślepka na imbus, tam jest jakiś zaworek co puszcza olej na chłodnicę oleju, tak przynajmniej etka pokazuje, więc tam nie wkręcę czujnika... Zresztą zaraz idę zobaczę jakie one mają numery te moje czujki to się okaże co jest co.
Dodane:
Jednak jeden czujnik jest czarny 1.4 bar a drugi 1.8 bar (one nie są od dodatkowych zegarów) i obydwa są od ciśnienia oleju a nie temperatury.
Zauważyłem że z tyłu głowicy jest jakiś korek/zaślepka na imbus 6 chyba, może tam da się wkręcić jakiś czujnik może ten od temperatury oleju?
Dodane:
Jednak jeden czujnik jest czarny 1.4 bar a drugi 1.8 bar (one nie są od dodatkowych zegarów) i obydwa są od ciśnienia oleju a nie temperatury.
Zauważyłem że z tyłu głowicy jest jakiś korek/zaślepka na imbus 6 chyba, może tam da się wkręcić jakiś czujnik może ten od temperatury oleju?
Ostatnio zmieniony 11 cze 2009, 14:52 przez kikut104, łącznie zmieniany 2 razy.
Z tego co widzę na fotkach, to możesz wykorzystać miejsca w które wkręcone masz zaślepki. Z tyłu głowicy czujnik ciśnienia Ci nie wejdzie (za mało miejsca) więc możesz spokojnie zamontować tam czujnik temperatury oleju. Natomiast na czujnik ciśnienia oleju masz miejsce w pokrywie termostatu olejowego. Możesz oczywiście czujnik ciśnienia założyć w miejsce czujnika oleju (od kontrolki oleju) ale trzeba się zaopatrzyć w kruciec i śrubę drążoną do kompletu aby wyjście na czujnik było pod kątem do podstawy filtra oleju, bo inaczej nie zmieści Ci się czujnik ciśnienia.kikut104 pisze:A w 1.6 TD [SB] gdzie zamontować dodatkowe czujniki od temperatury i ciśnienia oleju ?
Ja mam.kikut104 pisze:Czy na forum jest ktoś kto ma dodatkowe zegary w Audi z takim silnikiem ?
Miałem tak zrobione jak napisałeś, w chwili obecnej bańkę mam w miejscu starego czujnika oleju (tylko że do tego zastosowałem kruciec ze śrubą ) mam do niej podłączone przewody jeden do kontrolki a drugi do czujnika ciśnienia. Czujnik temperatury mam wkręcony w dekielek obudowy termostatu olejowego, po zamianie miejsc wskazania ciśnienia jak i temperatury nie zmieniły się także czujniki mogą być wkręcone obojętnie gdzie. Nie wiem jak będzie u Ciebie ale przygotuj się na to że gdy odpalisz zimny silnik ciśnienie oleju będzie na maksa, dopiero po osiągnięciu przez silnik mnormalnej temperatury ciśnienie spadnie.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 108
- Rejestracja: 22 paź 2008, 20:19
- Imię: Irek
- Model: Audi 80 B3
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.8 PM
- Lokalizacja: Częstochowa
Koledzy czy ten czujnik 035 919 561 A 0,5/1,8 bar 2 styki - cisnienia oleju podejdzie pod dodatkowe zegary bo co kogo pytam to słysze co innego i już zgłupiałem i nie wiem czy szukać tego drugiego czy zostać przy tym a jeśli tak to zamienić go z tą czujką do której dochodzi niebiesko czarny przewód i bedzie git czy nie bardzo ?
Dokładnie, skoro czujniki 0,5/1,8 Bar były montowane do 92r, a Ty założyłeś nowy typ zegarów, to powinny one współpracować z czujnikiem występującym w katalogu po 92r, czyli 0,5-0,3 Bara. Swoją drogą ciekawy jestem jak współpracowałyby ze sobą "stary" czujnik i nowe zegary.irecki76 pisze:Czyli jak mam rownież zegary od b4 to szukać czujki 0,5-0,3 bara ?