[B3/3A]Zblosowany 3a montaż afr strojenie
[B3/3A]Zblosowany 3a montaż afr strojenie
Witam ostatnio buduje sobie diodowy wskaźnik sondy Lambda czyli składu mieszanki.
W przyszłości ma mi on pomóc w ustawianiu Blosa (jak odłożę na niego kasę). Będzie on zabudowany w tapicerce także będę miał stały(orientacyjny) podgląd jak sytuacja wygląda w danych warunkach :mrgreen:
I teraz mam pytanie czy za pomocą czegoś takiego idzie samemu wyregulować gaz I generacji lub blosa ?? jakie są optymalne wskazania sondy na gazie i czy skala takiej zabawki wystarczy od 0-1V??? Może ktoś takie cos praktykował i ma jakieś doświadczenie?
W przyszłości ma mi on pomóc w ustawianiu Blosa (jak odłożę na niego kasę). Będzie on zabudowany w tapicerce także będę miał stały(orientacyjny) podgląd jak sytuacja wygląda w danych warunkach :mrgreen:
I teraz mam pytanie czy za pomocą czegoś takiego idzie samemu wyregulować gaz I generacji lub blosa ?? jakie są optymalne wskazania sondy na gazie i czy skala takiej zabawki wystarczy od 0-1V??? Może ktoś takie cos praktykował i ma jakieś doświadczenie?
Ostatnio zmieniony 20 cze 2009, 20:18 przez misiek440, łącznie zmieniany 4 razy.
- Danek
- Forum Audi 80
- Posty: 3410
- Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
- Imię: Damian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.2 KK
- Lokalizacja: Mazowsze
- Kontakt:
1. Da się pod warunkiem 100% sprawności sondy i idealnej szczelności układu wydechowego.misiek440 pisze:czy za pomocą czegoś takiego idzie samemu wyregulować gaz I generacji lub blosa ?? jakie są optymalne wskazania sondy na gazie i czy skala takiej zabawki wystarczy od 0-1V?
2. Mieszanka stechiometryczna na sondzie cyrkonowej (1 woltowej) dla LPG daje napięcie ok. 0,42-0,46V. Dla benzyny jest to 0,56V. Jednak najlepiej byłoby wyskalować przyrząd za pomocą wskazań zewnętrznego analizatora spalin.
3. 0-1V wystarczy bo tylko do tej wartości sonda cyrkonowa jest w stanie wygenerować napięcie.
Kornel, Wielkie dzięki czytałem twoje posty jak i innych kolegów, jako że sprawa nabrała szybszych obrot (lewe gotowka za 2 tygodnie) studiuje info o LPG oraz o blosie.W związku z tym mam kilka pytań i korekty jeżeli coś źle zrozumiałem (będę wdzięczny za odpowiedź)
Co do montażu:
1.Blosa montuje zaraz przed dolotem puszczam nowego węża z reduktora(tego co obecnie jest regulacja) do kolanka na górze blosa które ma być ustawione pionowo lub z odchyleniem nie większym niż 40%.
2.W rurę łączącą blosa z kolektorem dolotowym wtapiam kolanko i podłączam ori silniczek krokowy(zawór biegu jałowego)
3.Co zrobić z wężem od kompensacji też go wkleić miedzy dolot a przeplywkę?
4.Czy coś jeszcze potrzebuje oprócz blosa do montażu (widziałem jakieś kolanka i inne cuda oraz czy warto od razu zakupić gwizdek (slit A)
5.Czy kojarzy ktoś jakiś inny wąż niż od XR3i to mało popularny silnik (powiedziałbym rarytas) i może być masakra z zdobyciem takiego czegoś
Co do regulacji.
Rozumiem że regulacja dawki gazu znika z węża i jest przeniesiona na blosa (dolna śruba)a co z ustawieniem parownika Śruba do wolnych obrotów(będzie jedna na parowniku druga na blosie) i do naprężenia membrany jak to pogodzić :?:
ps i zapomniałem.
Blos z obydwóch stron ma taki sam rozmiar?? i czy mogę wiedzieć jaki to jest?
Co do montażu:
1.Blosa montuje zaraz przed dolotem puszczam nowego węża z reduktora(tego co obecnie jest regulacja) do kolanka na górze blosa które ma być ustawione pionowo lub z odchyleniem nie większym niż 40%.
2.W rurę łączącą blosa z kolektorem dolotowym wtapiam kolanko i podłączam ori silniczek krokowy(zawór biegu jałowego)
3.Co zrobić z wężem od kompensacji też go wkleić miedzy dolot a przeplywkę?
4.Czy coś jeszcze potrzebuje oprócz blosa do montażu (widziałem jakieś kolanka i inne cuda oraz czy warto od razu zakupić gwizdek (slit A)
5.Czy kojarzy ktoś jakiś inny wąż niż od XR3i to mało popularny silnik (powiedziałbym rarytas) i może być masakra z zdobyciem takiego czegoś
Co do regulacji.
Rozumiem że regulacja dawki gazu znika z węża i jest przeniesiona na blosa (dolna śruba)a co z ustawieniem parownika Śruba do wolnych obrotów(będzie jedna na parowniku druga na blosie) i do naprężenia membrany jak to pogodzić :?:
ps i zapomniałem.
Blos z obydwóch stron ma taki sam rozmiar?? i czy mogę wiedzieć jaki to jest?
Tak.misiek440 pisze:1.Blosa montuje zaraz przed dolotem puszczam nowego węża z reduktora(tego co obecnie jest regulacja) do kolanka na górze blosa które ma być ustawione pionowo lub z odchyleniem nie większym niż 40%.
Może tak być, albo tak jak ja zrobiłem wywiercić otwór w blosie (jest do tego przeznaczone miejsce), nagwintować i wkręcić kolanko, pamiętając że silniczka krokowego musi dochodzić mieszanka powietrza z LPG.misiek440 pisze:2.W rurę łączącą blosa z kolektorem dolotowym wtapiam kolanko i podłączam ori silniczek krokowy(zawór biegu jałowego)
Niektórzy go wkręcali w gumę między przepływkę a blosa zależy to też od reduktora, niektórym to chodził, mi nie chciało dlatego odpiąłem całkowicie.3.Co zrobić z wężem od kompensacji też go wkleić miedzy dolot a przeplywkę?
Powinno ci jeździć na Orginalnym slicie, przeczytaj temat zobaczysz jak ja to zrobiłem i odnieś to do siebie.misiek440 pisze:4.Czy coś jeszcze potrzebuje oprócz blosa do montażu (widziałem jakieś kolanka i inne cuda oraz czy warto od razu zakupić gwizdek (slit A)
Szukałem tego na allegro i kupiłem na szrocie w Lublinie, poszedłem do dużej półki z takimi gumami i wybrałem sobie właściwą mi odpowiadającąmisiek440 pisze:5.Czy kojarzy ktoś jakiś inny wąż niż od XR3i to mało popularny silnik (powiedziałbym rarytas) i może być masakra z zdobyciem takiego czegoś
To już analizator i jazda, ewentualnie miernik pod sondę do późniejszej kontroli podczas jazdy, może być też hamownia.misiek440 pisze:Co do regulacji.
Rozumiem że regulacja dawki gazu znika z węża i jest przeniesiona na blosa (dolna śruba)a co z ustawieniem parownika Śruba do wolnych obrotów(będzie jedna na parowniku druga na blosie) i do naprężenia membrany jak to pogodzić :?:
Tak, ale jaki to nie pamiętam.misiek440 pisze:Blos z obydwóch stron ma taki sam rozmiar?? i czy mogę wiedzieć jaki to jest?
Fotkę jedną wrzuciłem na pozostałych było to samo.
Więc tak za przepustnicą blosa- masz zaznaczony kierunek przepływu. Jest takie jakby kółko, z naznaczonym miejscem po środku, wielkości około 10mm, wiercisz tam otwór i gwintujesz, wkręcasz kolanko. Na moich zdjęciach jakurat znajdowało się to z tyłu dlatego nie widać. Tam podpinasz wąż idący do silniczka krokowego, logicznie tak żeby dostawała się mieszanka powietrza z gazem. Jak dalej nie wiesz to powiedz pozaznaczam coś na fotkach.
Więc tak za przepustnicą blosa- masz zaznaczony kierunek przepływu. Jest takie jakby kółko, z naznaczonym miejscem po środku, wielkości około 10mm, wiercisz tam otwór i gwintujesz, wkręcasz kolanko. Na moich zdjęciach jakurat znajdowało się to z tyłu dlatego nie widać. Tam podpinasz wąż idący do silniczka krokowego, logicznie tak żeby dostawała się mieszanka powietrza z gazem. Jak dalej nie wiesz to powiedz pozaznaczam coś na fotkach.
Nie o tym wiedziałem tylko myślałem że jeszcze się jakiś patent robi , lepiej dopytać.
A więc mamy już mały postęp, dzisiaj w moje ręce wpadł blos. słyszałem że to proste urządzanie ale przeszło to moje najśmielsze zmysły. Naprawdę tak proste urządzenie a tak ciekawie przemyślane a i nie widziałem że ta śruba na dole tak ciężko chodzi bałem się że coś urwę . Najpóźniej do następnej soboty będę montował bo absolutny brak czasu . Rozmawiałem jeszcze z chłopakami skąd wytargałem blosa (autoryzowany punkt BRC) a powiem że odniosłem wrażenie że kumaci na temat. Odnośnie kompensacji mówili że można zaślepić ale radzą puścić wąż jednak w dolot między blosa a przepławkę.
I tu mam pytanie jak działa ta kompensacja w praktyce, może mi ktoś wytłumaczyć to zjawisko jak to dokładnie działa . Szukałem nawet na wikipaedi jednak artykuł jeszcze nie powstał i mam tylko opcje dopisania :shock:
[ Dodano: 2009-06-19, 22:43 ]
ps.
to naprawdę pali podobnie jak mixer bo jak widzę ten slit to otwór taki jak kran przynajmniej jakby z 30l zasysał na 100km :shock: .
[ Dodano: 2009-06-19, 23:16 ]
kurde czytam studiuje rożne fora i coraz więcej pytań, musimy skoczyć na piwo albo na coś mocniejszego . Rozumiem dlaczego wystrzał jest prawie niemożliwy na tym urządzeniu ale zastawia mnie jeszcze jedno. Jeżeli by nastąpił w kolektorze wystrzał to leci w blosa nie w przeplywkę, do tego blos ze względu na ta budowę) nie otworzy się w druga stronę, dlatego strzal sie zatrzyma na tej plastikowej przepustnicy i teraz mnie zastanawia czy on to wytrzyma?
[ Dodano: 2009-06-20, 19:17 ]
-----------------------Blos siedzi w niuni---------------------------------
No mamy chyba pierwszy zblosowany 3A na forum (chyba że jakiegoś nie dopatrzyłem ). lekko nie było te rozmiary w audi to masakra a do tego co jeszcze gorsze nie ma tam kompletnie miejsca . Dolot robili mi oczywiście chłopaki (kuzyni co tuninguja ople) i staraliśmy się zrobić jak najlepszy dopływ powietrza bez kwadratowych załamań itp itd. "power-capa" <ok> na przeplywke dorobiłyśmy z pokrywy filtra powietrza z jakiegoś merca, oczywiście okrojony boshem (szlifierką kontową) no i zrównany rant(jest to element metalowy). Na to poszła guma od czegoś tam - mocno naciągnięta , do tego w środku jest rura w miejscu drugiej opaski dla usztywnienia i kolanko gumowe. Druga strona docięta z ori gumy gdyż i tak miała tam pękniecie wiec mi nie zależało. Dalej zastanawiam sie gdzie wpiąć kompensacje aby bylo dobrze i bez zawirowań powietrza (mógłbym się wkręcić w tego "power-capa" lub w kolanko zastanawiam się gdzie lepiej).
Co do wrażeń to jak zaloze kompensacje to pojade na serwis BRC na regulacje. Osobiście mam dużą śrube wykręconą 3 obroty bo tak ma pokaźnego kopa .
Niestey braklo czasu na podpięcie AFR i dokladniejsze strojenie
---fotki mogą sie długo lądować full rozmiar---
No fotki po założeniu:
a tu jakby były problemy z wyświetleniem
http://www.l2fun.eu/~misiek440/blos/
No jak myślicie co z tą kompensacją gdzie ja wpiąć
A więc mamy już mały postęp, dzisiaj w moje ręce wpadł blos. słyszałem że to proste urządzanie ale przeszło to moje najśmielsze zmysły. Naprawdę tak proste urządzenie a tak ciekawie przemyślane a i nie widziałem że ta śruba na dole tak ciężko chodzi bałem się że coś urwę . Najpóźniej do następnej soboty będę montował bo absolutny brak czasu . Rozmawiałem jeszcze z chłopakami skąd wytargałem blosa (autoryzowany punkt BRC) a powiem że odniosłem wrażenie że kumaci na temat. Odnośnie kompensacji mówili że można zaślepić ale radzą puścić wąż jednak w dolot między blosa a przepławkę.
I tu mam pytanie jak działa ta kompensacja w praktyce, może mi ktoś wytłumaczyć to zjawisko jak to dokładnie działa . Szukałem nawet na wikipaedi jednak artykuł jeszcze nie powstał i mam tylko opcje dopisania :shock:
[ Dodano: 2009-06-19, 22:43 ]
ps.
to naprawdę pali podobnie jak mixer bo jak widzę ten slit to otwór taki jak kran przynajmniej jakby z 30l zasysał na 100km :shock: .
[ Dodano: 2009-06-19, 23:16 ]
kurde czytam studiuje rożne fora i coraz więcej pytań, musimy skoczyć na piwo albo na coś mocniejszego . Rozumiem dlaczego wystrzał jest prawie niemożliwy na tym urządzeniu ale zastawia mnie jeszcze jedno. Jeżeli by nastąpił w kolektorze wystrzał to leci w blosa nie w przeplywkę, do tego blos ze względu na ta budowę) nie otworzy się w druga stronę, dlatego strzal sie zatrzyma na tej plastikowej przepustnicy i teraz mnie zastanawia czy on to wytrzyma?
[ Dodano: 2009-06-20, 19:17 ]
-----------------------Blos siedzi w niuni---------------------------------
No mamy chyba pierwszy zblosowany 3A na forum (chyba że jakiegoś nie dopatrzyłem ). lekko nie było te rozmiary w audi to masakra a do tego co jeszcze gorsze nie ma tam kompletnie miejsca . Dolot robili mi oczywiście chłopaki (kuzyni co tuninguja ople) i staraliśmy się zrobić jak najlepszy dopływ powietrza bez kwadratowych załamań itp itd. "power-capa" <ok> na przeplywke dorobiłyśmy z pokrywy filtra powietrza z jakiegoś merca, oczywiście okrojony boshem (szlifierką kontową) no i zrównany rant(jest to element metalowy). Na to poszła guma od czegoś tam - mocno naciągnięta , do tego w środku jest rura w miejscu drugiej opaski dla usztywnienia i kolanko gumowe. Druga strona docięta z ori gumy gdyż i tak miała tam pękniecie wiec mi nie zależało. Dalej zastanawiam sie gdzie wpiąć kompensacje aby bylo dobrze i bez zawirowań powietrza (mógłbym się wkręcić w tego "power-capa" lub w kolanko zastanawiam się gdzie lepiej).
Co do wrażeń to jak zaloze kompensacje to pojade na serwis BRC na regulacje. Osobiście mam dużą śrube wykręconą 3 obroty bo tak ma pokaźnego kopa .
Niestey braklo czasu na podpięcie AFR i dokladniejsze strojenie
---fotki mogą sie długo lądować full rozmiar---
No fotki po założeniu:
a tu jakby były problemy z wyświetleniem
http://www.l2fun.eu/~misiek440/blos/
No jak myślicie co z tą kompensacją gdzie ja wpiąć
ja jak byłem ustawiac blosa to miałem kompensacje odpiętą i ni jak nie dało sie ustawić składu mieszanki, gazownik podpioł kompensacje i skład mieszanki elegancko ustawiony na Lambda -1.00
u mnie kompensacje podpieli miedzy przepływomierz a blosa, u Ciebie najrozsądniej byłoby to podpiąć przed tym niebieskim kolankiem
u mnie kompensacje podpieli miedzy przepływomierz a blosa, u Ciebie najrozsądniej byłoby to podpiąć przed tym niebieskim kolankiem
- czester-11
- Forum Audi 80
- Posty: 479
- Rejestracja: 15 mar 2007, 23:09
- Lokalizacja: Olsztyn/Gdańsk
Tzn na pewno lepiej od gazu na mikserze , od benzyny nie wiem, oolnie dopiero po dokładnych regulacjach będę mierzył czasy itp. Na razie na mim przejechałem 3km i do tego na mokrym bo cały czas leje, to nie mogłem sprawdzić jak się odkładnie zachowuje. Jedno co jest pewne na pewno wkręca się lepiej miedzy 5000-6500 na mikserze tu byl brak a tu juz nie jest źle . Zobaczymy jak to wyreguluje i podłącze kompensacje.
[ Dodano: 2009-06-21, 10:43 ]
dzisiaj jak znajdę chwile czasu to wprowadzę mojego afra na stale do środka auta, pojeżdżę i zobaczę jaka mieszanka jest przy jakim obciążeniu <ok>
[ Dodano: 2009-06-21, 10:43 ]
dzisiaj jak znajdę chwile czasu to wprowadzę mojego afra na stale do środka auta, pojeżdżę i zobaczę jaka mieszanka jest przy jakim obciążeniu <ok>
- czester-11
- Forum Audi 80
- Posty: 479
- Rejestracja: 15 mar 2007, 23:09
- Lokalizacja: Olsztyn/Gdańsk
niestety z jakiego merca ci nie powiem bo to element znaleziony na strychu, ale bodajże którejś beczki w benzynie, reszta tej gumy, to jakiś element calibry dowiem ci się ale najwcześniej w poniedziałek, to niebieskie kolanko to można kupić jest to podróba sanko (sanko za kolanko 60zl) ta kosztowała bodajże 25zl , a że nie ma tu turbo te nie ma co przeginać :mrgreen:, od kolektora do blosa to ori guma audi przecięta na żeberkach i dość mocno naciągnięta w miejscu tych żeberek ja tam mailem już i tak klejone wiec mi nie zależało i pociolem). Ale powiem ci że największym problemem jest właśnie zrobienie redukcji przeplywomierz-blos czyli jakieś 100mm - 70mm (ponieważ jest bardzo mało miejsca i musi to być krótkie, nie za wysokie a później musisz sie złamać prawie 90 stopni .
Do tego nawet jak znaleźliśmy taki gumowy element to przy zaginaniu blokowal klapkę przepływomierza dopiero ten metalowy element po obcinaniu boshem zdał egzamin. Na razie jest połączone kawałkiem gumy o rozmiarze 90 i mocno naciągnięte. Ale muszę znaleźć lub kupić kawałek gumowej rury na 100mm żeby można to było wazie czego łatwo zdemontować aby się dostać do przeplywki.
Na sam konie wszytko traktowałem spreyem do sprawdzania szczelności
[ Dodano: 2009-06-21, 15:15 ]
---------AFR------------
No i dzisiaj zagościł u mnie wskaźnik AFR o raz wykonana wstępna regulacja i jazda próbna
Rezultaty i pierwsze odczucia:
Mieszanka dla blosa ustawiona została przy 3000 obr/min i w tym zakresie jest lekko poniżej odpowiedniej dla benzyny czyli koło 0,48 V, Przy dodawaniu gazu mieszanka podnosi się i mieszanka jest lekko ponad normalnej czyli koło 0.6 V -0,7 V . W tygodniu po podłączaniu kompensacji będzie regulowana na analizatorze spalin <ok>
To teraz moje i brata odczucia.
Autko sporo zyskało, odżyło i na gazie i na benzynie, i to sporo. <ok> Wczoraj mieszanka była za bogata i nie mogłem tego jednoznacznie stwierdzić czy jest lepiej - teraz to wiem
Autko lepiej wkręca się na obroty , i w przeciwieństwie do mixera pracuje dobrze w każdym zakresie obrotów. Mixer u mnie pracował dobrze przy 3-4 tyś wyżej muliło ten efekt zniknął
No i oczywiście foty zrezania AFR
Afr jest na taśmie dwustronnej aby nic nie niszczyć gdyż w przyszłości jego miejsce zajmie zegar wskazówkowy AFR z Auto Gaga (jak się dorobię bo 180zeta to nie lada wyzwanie a są ważniejsze elementy)
AFR wykonany przez elektronika z allegro, pokazuje wartość aktualną i uśrednioną(koszt 40zł i do tego dostałem schemat)
Do tego nawet jak znaleźliśmy taki gumowy element to przy zaginaniu blokowal klapkę przepływomierza dopiero ten metalowy element po obcinaniu boshem zdał egzamin. Na razie jest połączone kawałkiem gumy o rozmiarze 90 i mocno naciągnięte. Ale muszę znaleźć lub kupić kawałek gumowej rury na 100mm żeby można to było wazie czego łatwo zdemontować aby się dostać do przeplywki.
Na sam konie wszytko traktowałem spreyem do sprawdzania szczelności
[ Dodano: 2009-06-21, 15:15 ]
---------AFR------------
No i dzisiaj zagościł u mnie wskaźnik AFR o raz wykonana wstępna regulacja i jazda próbna
Rezultaty i pierwsze odczucia:
Mieszanka dla blosa ustawiona została przy 3000 obr/min i w tym zakresie jest lekko poniżej odpowiedniej dla benzyny czyli koło 0,48 V, Przy dodawaniu gazu mieszanka podnosi się i mieszanka jest lekko ponad normalnej czyli koło 0.6 V -0,7 V . W tygodniu po podłączaniu kompensacji będzie regulowana na analizatorze spalin <ok>
To teraz moje i brata odczucia.
Autko sporo zyskało, odżyło i na gazie i na benzynie, i to sporo. <ok> Wczoraj mieszanka była za bogata i nie mogłem tego jednoznacznie stwierdzić czy jest lepiej - teraz to wiem
Autko lepiej wkręca się na obroty , i w przeciwieństwie do mixera pracuje dobrze w każdym zakresie obrotów. Mixer u mnie pracował dobrze przy 3-4 tyś wyżej muliło ten efekt zniknął
No i oczywiście foty zrezania AFR
Afr jest na taśmie dwustronnej aby nic nie niszczyć gdyż w przyszłości jego miejsce zajmie zegar wskazówkowy AFR z Auto Gaga (jak się dorobię bo 180zeta to nie lada wyzwanie a są ważniejsze elementy)
AFR wykonany przez elektronika z allegro, pokazuje wartość aktualną i uśrednioną(koszt 40zł i do tego dostałem schemat)