Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ABT 2.0+LPG] Problem z wentylatorem chłodnicy

Wszystko co znajduje się w komorze silnika.
maro_a
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 21
Rejestracja: 20 lis 2008, 23:01

Post autor: maro_a » 24 maja 2009, 18:48

AUDI_A6 pisze:U mnie 214, wyżej było pisane gdzie jest dokładnie umieszczony.
Czy w jakiś sposób można sprawdzić ten przekaźnik bo u mnie niestety też wygląda jakby coś z nim było nie tak! :(

[ Dodano: 2009-05-25, 19:37 ]
Dziś trochę po sprawdzałem i proszę o pomoc bo już oszaleje normalnie:
A więc myślałem, że mam problem jak koledzy jednak sytuacja jest taka, że wentylator włącza się na pierwszy bieg jak wskazówka jest mniej więcej tak:
Obrazek
I czasem ta wskazówka już tak zostaje a czasem jeszcze potrafi wzrosnąć jak duży korek.
Czujnik w chłodnicy wymieniony. Wcześniej jeździłem 100tką to wentylatory włączały się jak lekko mi 90C przekroczyło. I nie wiem czy mam się tym przejmować czy nie bardzo...
Jeśli mam to co może być przyczyną? Bo normalnie aż boję się tym autem jeździć, żeby coś się nie stało...Albo może jakiś dobry zakład na terenie krakowa może ktoś polecić gdzie mi zdiagnozują co to?

p!otr@$
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 29 mar 2009, 14:11

Post autor: p!otr@$ » 26 maja 2009, 18:08

jerry84 pisze:
p!otr@$ pisze:u mnie znowu jest problem przekręce kluczyk w stacyjce i wentylatory pracują non stop, może to być czujnik w chłodnicy? gdy wyciągne wtyczke jest ok termostat pracuje ok silnik się nagrzewa dobrze wskaznik też dobry, ten wyłącznik w chłodnicy zwiera obieg napięcia na wentyle?.
Trzeba go wymienić czy może coś podeszło sprawdzić?
Masz uszkodzony włącznik wentylatora chłodnicy, czyli ten "czujnik w chłodnicy", wymień i będzie OK, miałem ten sam problem. Przed pójściem do sklepu sprawdź jaki to czujnik, tzn. ile ma pinów na wyjściu, jeśli masz jeden wentylator to powinny być 2 piny, jeśli 2 wentylatory, to 3 piny.
kupiłem czujnik esp wymieniłem 5 min roboty <piwo> , ale teraz znowu wskazówka na desce ani drgnie, wymieniałem tylko ten w chłodnicy nic niegrzebałem przecierz on nic niema wspólnego ze wskazaniem temp, co sie schrzaniło znowu?

Awatar użytkownika
mantix
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 129
Rejestracja: 27 sie 2008, 21:49

Post autor: mantix » 27 maja 2009, 14:32

Witam,podepnę się do tematu mam ten sam problem co kolega MARO_a wentylator startuje dopiero właśnie przy 99 i nie wiem właśnie czy to normalne.Dodam tylko, że do mojego czujnika idą tylko 2 kable a do wentylatora mam 3.Pozdrawiam.

[ Dodano: 2009-05-27, 19:46 ]
Problem z wysoką temperaturą rozwiązałem.Miałem założony nieodpowiedni czujnik załączający.Był trzypinowy a kable dochodziły tylko dwa.Kupiłem z EPS za 37 zeta i śmiga wentylator już przy 93cz 94 stopniach. Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
LOQ
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 119
Rejestracja: 07 paź 2008, 14:30
Lokalizacja: Głogów

Post autor: LOQ » 07 cze 2009, 21:06

Panowie ja też próbuje rozwiązać ten temat z wentylatorami. U mnie wygląda to tak: Czujnik na wyjściu ma dwa kable, dochodzą do niego 3, z tym, że nie wiem czy jeden to nie jest jakiś inny kabel przerwany w tym miejscu. Wentylator nie załącza mi się na 1 bieg jak mam włączony silnik, jak uruchomię klime też się nie włącza. Natomiast jak zostawię rozgrzany samochód w wylączonym silnikiem i wyciągnięte kluczyki ze stacyjki to po chwili załączają się wentylatory na 1 bieg i tak chodzą aż schłodzą układ. Nic z tego nie rozumiem :-?

Wie ktoś może co to jest za sprężyna z taką blaszaną obudową zamontowana za wentylatorem na górze chłodnicy. To jest jakaś opornica czy co bo do tego też idą kable z wentylatorów.

maro_a
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 21
Rejestracja: 20 lis 2008, 23:01

Post autor: maro_a » 07 cze 2009, 21:45

Witam, ja swój problem rozwiązałem, napisze o co chodziło bo może komuś się przyda. Podpinałem swoją ABK do VAG-a i dlugo testowałem okazało się, że po przylutowaniu stabilzatora i wyczyszczeniu styków na desce temperatura jest dokładnie ta sama co pokazuje VAG. czyli 102C gdy załącza się na 1 bieg! Ale już pisze w czym problem. W autach z klimatyzacą (a przynajmniej moim) czujnik temp. jest przy wylocie z chłodnicy a nie przy wlocie jak normalnych autach. Z tego względu czujnik ma pracować na takie temp. 85-80/93-88 po zmianie czujnika cały czas mam 90C.
A w sklepie nikt oczywiście mnie nie pytał o to czy mam auto z klimą czy nie i dawali mi standardowe czujki na 95C z tad zanim na wylocie z chłodnicy miałem 95 to na wyjściu z silnika 102C.
5 ciu krakowskich mechaników też niestety tego szczegółu nie zauważyło.
Ale po 2 miesiącach nerwów autko chodzi jak trzeba :)

Awatar użytkownika
radziobiker
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 346
Rejestracja: 09 gru 2007, 14:29
Lokalizacja: Bożepole Małe

Post autor: radziobiker » 08 cze 2009, 09:54

maro_a Gdzie dokładnie znajduje się Twój czujnik? Na samym dole chłodnicy? Bo mam ten sam problem i już szału dostaje. Wymieniłem nawet uszczelkę pod głowicą i dalej nic. I jaki czujnik kupiłeś? Pozdrawiam

maro_a
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 21
Rejestracja: 20 lis 2008, 23:01

Post autor: maro_a » 08 cze 2009, 10:14

Dokładnie znajduje sie na dole chłodnicy:
a czujnik kupiłem:TOPRAN HP102 975 tylko tej firmy był na takie temp.
kosztował mnie 37zł :) i korki mi już nie straszne :)

Awatar użytkownika
radziobiker
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 346
Rejestracja: 09 gru 2007, 14:29
Lokalizacja: Bożepole Małe

Post autor: radziobiker » 08 cze 2009, 10:18

Dzięki. Zaraz zakupię i sprawdzę.

maro_a
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 21
Rejestracja: 20 lis 2008, 23:01

Post autor: maro_a » 08 cze 2009, 16:38

radziobiker pisze:Dzięki. Zaraz zakupię i sprawdzę.
Daj znać jak poszło ?

Awatar użytkownika
Niki20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6758
Rejestracja: 03 gru 2008, 17:47
Imię: Dominik
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Harta/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Niki20 » 15 cze 2009, 15:50

Witam panowie. Podepnę się pod temat. Kilka razy temperatura podskoczyła mi do około 100 stopni i nie usłyszałem żeby wentylatory chodziły :-/ Stojąc w korku temperatura od około 92-100 dość szybko rosła... Sądzę, że po prostu one nie chodzą... Czy to może być wina czujnika?? czy co innego?? poradźcie proszę. pozdrawiam

w.a.n.t.e.d
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 364
Rejestracja: 11 kwie 2009, 11:05
Lokalizacja: Chełm

Post autor: w.a.n.t.e.d » 15 cze 2009, 16:00

Może silniczek się spalił. Podłącz go bezpośrednio pod aku i się okaże.

Awatar użytkownika
Niki20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6758
Rejestracja: 03 gru 2008, 17:47
Imię: Dominik
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Harta/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Niki20 » 15 cze 2009, 20:06

Nie wiem sam, mnie jakoś się wydaje, że czujnik poszedł... :-P 50 zeta oryginał kosztuje. Może ktoś miał podobny przypadek i mi pomoże...?

maro_a
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 21
Rejestracja: 20 lis 2008, 23:01

Post autor: maro_a » 15 cze 2009, 20:46

Zewrzyj kawałkiem kabla styki we tyczce do czujnik! Włącz zapłon jak się wentylatory włączą tzn. że czujnik jak się nie włączą trzeba szukać przyczyny gdzie indziej

Awatar użytkownika
spiczi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2453
Rejestracja: 02 sty 2008, 14:48
Lokalizacja: RBR/RZ
Kontakt:

Post autor: spiczi » 15 cze 2009, 21:07

Te 100st odczytujesz z deski rozdzielczej? Dawniej było ok? Może to czujnik od wskazań temp oszukuje. A wentylator najlepiej sprawdzić tak jak kolega wyżej napisał. Sciągasz wtyczke z czyjnika wkręconego w chłodnice i bierzesz kawałek kabelka i zwierasz styki. Jak się wentylator włączy to znaczy że prąd jest i usterka może leżeć w czujnik, a jak się nie włączy to zaczynasz od bezpieczników i przekaźnika (nie wiem który numer, ale gdzieś na forum było), może nawet w tym temacie <ok>

ps. niki trzeba było się wczoraj an spocie chwalic, byśmy rozebrali :-P

Awatar użytkownika
Mobilek
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 829
Rejestracja: 12 lis 2007, 13:54
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: Mobilek » 15 cze 2009, 21:11

Niki20 pisze:Może ktoś miał podobny przypadek i mi pomoże...?
Na początek sprawdź przekaźnik (214) w skrzynce bezpieczników w gnieździe nr 11. Wyciągnij go i zewrzyj gniazda 54 i 56 na krótko, jeżeli wentylatory będą pracowały włóż przekaźnik na miejsce i przejdź do sprawdzenia czujnika w dole chłodnicy, wyciągnij wtyczkę z czujnika, włącz zapłon, zewrzyj końcówkę przewodu niebiesko-czerwonego (na tym przewodzie powinien być plus) z drugą końcówką przewodu zielono-czarnego, efektem tego podłączenia powinno być tyknięcie przekaźnika i praca wentylatorów. Jeżeli jest tylko tyknięcie przekaźnika, to powodem niesprawności jest brak przejścia między przekaźnikiem a opornicą lub między opornicą a silnikiem. Na początek sprawdź tyle, napisz jakie są efekty i objawy a później będziemy myśleć co dalej

ODPOWIEDZ

Wróć do „Komora silnika”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl