[1.9TD AAZ] Duzo pali.
nie straszcie kolegi lepiej zrób tak tylko pamiętaj żeby też IC od TDI założyć oraz silnik ze skrzynią jeżeli są inne przełożenia <ok>
i żadna elektronika nie jest Ci potrzebna i pedału gazu nie musisz wtedy zmieniać
i żadna elektronika nie jest Ci potrzebna i pedału gazu nie musisz wtedy zmieniać
zrobienie mtdi to nie taka prosta sprawa jak sie wydaje, trzeba kombinowac z pompa, fala, jest tez pare troche innych podlaczen itp. Bez odpowiedniej wiedzy lepiej sie za to nei zabierac. . .UKI_XX pisze:nie straszcie kolegi lepiej zrób tak tylko pamiętaj żeby też IC od TDI założyć oraz silnik ze skrzynią jeżeli są inne przełożenia <ok>
i żadna elektronika nie jest Ci potrzebna i pedału gazu nie musisz wtedy zmieniać
przyłączę sie do pytania...
Moje AAZ pali "TAM TARA TAAAAAM" ~10+ litrów... (max to było 13 litrów na cieknącej pompie)
teraz tak - nie ukrywam ze poprzestawiałem tam parę rzeczy:
-turbo na 1.5 (KKK K14, standardowo na 0.86)
-boostpin na agresywną stronę (+ spreparowane podkładki do pina i działa teraz w pełnym zakresie)
-dawka zwiększona (brakło regulacji na śrubie i musiałem zdjąć tą metalową plombę)
po tych zmianach nie dymi
a doładowanie zwyke dochodzi do 1.2 (1.5 to przy maksymalnym pałowaniu, ale pochwale się ze uzyskałem 1.85 przy przesadzonej dawce i temp. wody ~110 - wymiana węża do chłodnicy )
pompę regenerowałem rok temu bo ciekła ciurkiem ale teraz już w 100% sucha. Węzyki zwrotne paliwa na wtryskach są wymienione na nowe.
temperatura po podkręceniu dawki wskakuje na 90 stopni i rośnie do 100-105 jak pałuje...
dolot od turbo do kolektora jest GORĄCY...
kupiłem INTERCOOLER od TDI z ori. kierownicą powietrza ale bez orurowania - promocyjnie za 70zł z przesyłką .
Można obrócić zimna strone turbo bez zdejmowania całości (zdaje się są 4 śruby)??
Jest tam jakaś uszczelka/silikon do uszczelnienia? zrobie to sam czy zepsuję 8-) <czapa> ??
kupiłem gumową rurkę od BIZONA(taki kombajn) za 23zł, na której sa 2 kolanka i mysle, że z 2-3 takich rurek łączonych kwasówką da się do poskładać dolot z IC ale rurki te mają fi=4.5cm. Nadadzą się??
do tego słyszę przy wtryskach takie dziwne "syk syk syk" chyba na jednym wtrysku...
Planowałem wymienić wtryski na te od silnika 1.6SB. DAŁO by się wymienić same końcówki(jakiej firmy)?? Wydaje mi się że wymiana jest nieunikniona (czy to na ori czy tez na te od SB)...
I NA KONIEC najgorsze...
CIEKNIE MI OLEJ!!! do tego stopnia, że zostawiam PLAMĘ (po nocy ma średnicę 10-15cm)
Nie ubywa go jakoś strasznie... na 1000km dolewam 0.5-1 litr...
olej cieknie na pewno spod pokrywy zaworów, a dokładnie ze środkowej śrubki i z tej bliżej chłodnicy.
Przed zmianą doładowania z 0.85 na 1.5BAR silnik też był oblany na czarno od strony turbo i na alternatorze...
cieknie mi po bloku silnika od strony turbo... kolektor dolotowy jest non-stop ubrudzony z zewnątrz, tak samo zimna strona turbo... chociaż rurki dolotu są dobrze dociśnięte... możliwe ze olej cieknący z pokrywy zaworów brudzi osłonę maski a po niej jakieś "kropelki" spadają na turbo i okolice...
wężyki olejowe do turbo nie ciekną...
czy to cieknięcie po tej stronie silnika z okolic pokrywy zaworów to jakaś generalna przypadłość starych AAZów?? wystarczy moze polać to jakąś dużą ilością odpowiedniego silikonu??
EGR nie zaślepiony, a czytalem, ze od tego moze się tak ślinić ropą. rurki dolotu i wylot z turbiny maja czarne smugi ropy/spalin...
W którym miejscu najlepiej zaślepić egr: wylot spalin<->rurka z giętka harmonijką, rurka z harmonijką<->zawór egr, czy moze egr<->kolektor dolotowy.
podsumowując
CHCIAŁBYM ZEJŚĆ PONIŻEJ 10 litrów , może 9...
pytanie1: co z wymianą wtrysków(same końcówki-jaka firma, czy całe)
pytanie2: czy cieknięcie oleju spod pokrywy na strone od turbo to jakaś generalna przypadłość AAZ...
pytanie3: czy jest ktoś z łodzi kto zna się i chciałby pomóc/zarobić
Z góry dzięki za pomoc... <ok> <ok>
Moje AAZ pali "TAM TARA TAAAAAM" ~10+ litrów... (max to było 13 litrów na cieknącej pompie)
teraz tak - nie ukrywam ze poprzestawiałem tam parę rzeczy:
-turbo na 1.5 (KKK K14, standardowo na 0.86)
-boostpin na agresywną stronę (+ spreparowane podkładki do pina i działa teraz w pełnym zakresie)
-dawka zwiększona (brakło regulacji na śrubie i musiałem zdjąć tą metalową plombę)
po tych zmianach nie dymi
a doładowanie zwyke dochodzi do 1.2 (1.5 to przy maksymalnym pałowaniu, ale pochwale się ze uzyskałem 1.85 przy przesadzonej dawce i temp. wody ~110 - wymiana węża do chłodnicy )
pompę regenerowałem rok temu bo ciekła ciurkiem ale teraz już w 100% sucha. Węzyki zwrotne paliwa na wtryskach są wymienione na nowe.
temperatura po podkręceniu dawki wskakuje na 90 stopni i rośnie do 100-105 jak pałuje...
dolot od turbo do kolektora jest GORĄCY...
kupiłem INTERCOOLER od TDI z ori. kierownicą powietrza ale bez orurowania - promocyjnie za 70zł z przesyłką .
Można obrócić zimna strone turbo bez zdejmowania całości (zdaje się są 4 śruby)??
Jest tam jakaś uszczelka/silikon do uszczelnienia? zrobie to sam czy zepsuję 8-) <czapa> ??
kupiłem gumową rurkę od BIZONA(taki kombajn) za 23zł, na której sa 2 kolanka i mysle, że z 2-3 takich rurek łączonych kwasówką da się do poskładać dolot z IC ale rurki te mają fi=4.5cm. Nadadzą się??
do tego słyszę przy wtryskach takie dziwne "syk syk syk" chyba na jednym wtrysku...
Planowałem wymienić wtryski na te od silnika 1.6SB. DAŁO by się wymienić same końcówki(jakiej firmy)?? Wydaje mi się że wymiana jest nieunikniona (czy to na ori czy tez na te od SB)...
I NA KONIEC najgorsze...
CIEKNIE MI OLEJ!!! do tego stopnia, że zostawiam PLAMĘ (po nocy ma średnicę 10-15cm)
Nie ubywa go jakoś strasznie... na 1000km dolewam 0.5-1 litr...
olej cieknie na pewno spod pokrywy zaworów, a dokładnie ze środkowej śrubki i z tej bliżej chłodnicy.
Przed zmianą doładowania z 0.85 na 1.5BAR silnik też był oblany na czarno od strony turbo i na alternatorze...
cieknie mi po bloku silnika od strony turbo... kolektor dolotowy jest non-stop ubrudzony z zewnątrz, tak samo zimna strona turbo... chociaż rurki dolotu są dobrze dociśnięte... możliwe ze olej cieknący z pokrywy zaworów brudzi osłonę maski a po niej jakieś "kropelki" spadają na turbo i okolice...
wężyki olejowe do turbo nie ciekną...
czy to cieknięcie po tej stronie silnika z okolic pokrywy zaworów to jakaś generalna przypadłość starych AAZów?? wystarczy moze polać to jakąś dużą ilością odpowiedniego silikonu??
EGR nie zaślepiony, a czytalem, ze od tego moze się tak ślinić ropą. rurki dolotu i wylot z turbiny maja czarne smugi ropy/spalin...
W którym miejscu najlepiej zaślepić egr: wylot spalin<->rurka z giętka harmonijką, rurka z harmonijką<->zawór egr, czy moze egr<->kolektor dolotowy.
podsumowując
CHCIAŁBYM ZEJŚĆ PONIŻEJ 10 litrów , może 9...
pytanie1: co z wymianą wtrysków(same końcówki-jaka firma, czy całe)
pytanie2: czy cieknięcie oleju spod pokrywy na strone od turbo to jakaś generalna przypadłość AAZ...
pytanie3: czy jest ktoś z łodzi kto zna się i chciałby pomóc/zarobić
Z góry dzięki za pomoc... <ok> <ok>