Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1Z] Pytanie o amortyzatory

Jelly
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 538
Rejestracja: 15 sty 2007, 10:09

[B4 1Z] Pytanie o amortyzatory

Post autor: Jelly » 16 cze 2009, 11:56

Witam
Niedlugo czeka mnie wymiana wkladów amortyzatora na przedniej osi. Obecnie mam amortyzatory olejowe z przodu i z tyłu. Jednak nowe z przodu chce zalozyc gazowe. I tutaj moje [ytanie - czy mogę mieć gazowe z przodu a olejowe z tyłu? czy bedzie to jakos negatywnie wpływało na prowadzenia auta czy nie ma to znaczenia?
Ostatnio zmieniony 16 cze 2009, 22:46 przez Jelly, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
misiek440
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 917
Rejestracja: 03 cze 2007, 12:05
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: misiek440 » 16 cze 2009, 12:00

możesz tyle że gazowe trochę podnoszą auto

Jelly
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 538
Rejestracja: 15 sty 2007, 10:09

Post autor: Jelly » 16 cze 2009, 12:33

A mozesz mi kolego wyjaśnić, dlaczego amortyzatory gazowe podnoszą auto??
A tak w ogole to obiektywnie które sa lepsze? Chcę gazowe, bo teraz przy gwałtownym przyspieszaniu dzwiga mi przód jak w pontonie. Mysle ze przy gazowych nie bedzie juz tak odczuwalnego tego zjawiska...??

Awatar użytkownika
Niki20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6758
Rejestracja: 03 gru 2008, 17:47
Imię: Dominik
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Harta/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Niki20 » 16 cze 2009, 13:04

Gazowe nie są za dobrą inwestycją na nasze dziurawe drogi... :-/

Jelly
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 538
Rejestracja: 15 sty 2007, 10:09

Post autor: Jelly » 16 cze 2009, 13:13

A kolega jeździ na olejowych? Ja jednak wole mieć bardziej sztywne zawieszenie. Kumpel tez w B4 ma amory gazowe i moim zdaniem auto jest bardziej przewidywalne a mimo dziurawych dróg nie ma problemow z amorami...

Awatar użytkownika
Niki20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6758
Rejestracja: 03 gru 2008, 17:47
Imię: Dominik
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Harta/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Niki20 » 16 cze 2009, 13:19

Ja jeżdżę na olejowych KYB i nie narzekam. I one należą do jednych ze sztywniejszych i twardszych olejowych....

Awatar użytkownika
misiek440
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 917
Rejestracja: 03 cze 2007, 12:05
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: misiek440 » 16 cze 2009, 13:29

A mozesz mi kolego wyjaśnić, dlaczego amortyzatory gazowe podnoszą auto??
A tak w ogole to obiektywnie które sa lepsze? Chcę gazowe, bo teraz przy gwałtownym przyspieszaniu dzwiga mi przód jak w pontonie. Mysle ze przy gazowych nie bedzie juz tak odczuwalnego tego zjawiska...??
Jak wciśniesz tłok amora gazowego to prawie natychmiast zostanie wypchany do góry , Olejowy działa w jedną stronę.

KYB faktycznie są sztywne np w porównaniu do sacha. Ja mam olejowe i nie narzekam.
Przód Sachs tył KYB na obniżony na -40 zawieszeniu.

Gazowe mają mniejszą żywotność niż olejowe ale i są zazwyczaj twardsze cop nie znaczy że gorsze

Powiem ci tak czy kupisz gazowe czy olejowe to i tak będziesz zadowolony byle porządnej fimy Bilstein, Sachs, Kyb

Jelly
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 538
Rejestracja: 15 sty 2007, 10:09

Post autor: Jelly » 16 cze 2009, 14:04

jeszcze jedno pytanie dot. "podnoszenia auta" chodzi o to ze nadwozie bedzie wyzej umieszczone czy bedzie podnosilo ptzód podczas przyspieszania, szczególnie jak dołączy sie turbo?

Awatar użytkownika
misiek440
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 917
Rejestracja: 03 cze 2007, 12:05
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: misiek440 » 16 cze 2009, 14:08

buda sie może deczko podnieść ale nie jakoś kosmicznie :D , czyli zwiększy sie prześwit miedzy kołem a nadkolem ;-)

Awatar użytkownika
drajwer
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 126
Rejestracja: 05 gru 2007, 19:20
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: drajwer » 16 cze 2009, 14:36

Jelly, ale w każdej Audi-olce podnosi przód przy ruszaniu tego nie unikniesz, chyba że dasz sobie przód niżej na sprężynach i w tedy nie odczujesz tego do takiego stopnia żeby przeszkadzało, a tak na marginesie to każdy Avant na ori sprężynach ma tolerancje dupka niżej niż przód <ok>

Jelly
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 538
Rejestracja: 15 sty 2007, 10:09

Post autor: Jelly » 16 cze 2009, 14:53

No ale na gazowych amorach auto mniej sie wychyli podczas przyspieszania i na zakretach niz na olejowych....a jakby nie patrzec to tez jest wazne. Chodzi mi tez o to czy nie musi byc tak ze na obu osiach sa te same rodzaje amorow...

Awatar użytkownika
misiek440
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 917
Rejestracja: 03 cze 2007, 12:05
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: misiek440 » 16 cze 2009, 15:17

nie! niejednokrotnie zakłada się np kombinacje przód olejowe tył gaz , np jak ktoś ma butle LPG z tyłu aby samochód się lekko podniósł

Awatar użytkownika
trevor
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 186
Rejestracja: 16 cze 2008, 19:01

Post autor: trevor » 17 cze 2009, 11:58

a jakie montowała fabryka? olej czy gaz?

Awatar użytkownika
misiek440
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 917
Rejestracja: 03 cze 2007, 12:05
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: misiek440 » 17 cze 2009, 12:04

w b3 olej w b4 nie wiem

Awatar użytkownika
trevor
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 186
Rejestracja: 16 cze 2008, 19:01

Post autor: trevor » 17 cze 2009, 12:08

a jak z cabrio to pewnie znowu nie wiadomo, bo tam tył od B3 przód od B4.. a sportowe amortyzatory są zawsze gazowe?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Amortyzatory i sprężyny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl