[B4 2.0 ABK +LPG] Problem po wymianie aparatu zapłonowego
[B4 2.0 ABK +LPG] Problem po wymianie aparatu zapłonowego
Witam koledzy mam do Was pytanko... Wczoraj wymieniłem u siebie w audi aparat zapłonowy ( tydzien temu cewke) i po podłączeniu i odpaleniu zaczął stukać jakby jeden zawór(wczoraj dosyć głośno a dziś jakby sporo ciszej). Zapłonu ustawić nie mogę bo mam ABK i po odpięciu niebieskiego czujnika samochód gaśnie... Kreska na kole zamachowym nadal pływa raz w lewo raz w prawo( tak jak w poprzednim aparacie) mocy jak nie było tak nie ma i silnik nie chodzi zbyt równo. Po odpaleniu czasem zafaluje między 1500 a 800 rpm Jedyna poprawa jest taka że już nie strzela w tłumiku na gazie przy opadaniu obrotów z około 3000. Ma ktoś może rade jak pomóc? Z góry dziękuje...
- Danek
- Forum Audi 80
- Posty: 3410
- Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
- Imię: Damian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.2 KK
- Lokalizacja: Mazowsze
- Kontakt:
Poszukaj na forum opisu CzarkaJ odnośnie prawidłowego ustawienia aparatu. Ja nie bardzo pamiętam tej procedury więc nie chcę Cię wprowadzać w błąd. Generalnie chodzi o to, żeby przy położeniu tłoka I cylindra w ZZ (punkt zapłonu - wtedy znak na kole zębatym wałka rozrządu powinien pokrywać się ze znakiem na obudowie rozrządu), palec rozdzielacza był skierowany w lewo nieco do góry stojąc przodem do auta. Niedawno wklejałem schematyczny rysunek jak wygląda kolejność zapłonu bo ktoś pomylił kolejność przewodów przy wymianie kopułki. Będziesz widział na nim o co mi chodzi z tym palcem.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 1
- Rejestracja: 11 cze 2009, 12:44
- Lokalizacja: BRODNICA
Kolego jak ustawisz rozrząd na znaki to i aparat ma znak[jak zdejmiesz kopułkę to na rancie jest kreska i palec powinien na nią trafiać] i wtedy jest to na pierwszy gar zapłon.Jeśli dobrze pamiętam to 1,3,4,2 kolejność zapłonu.Powinno pisać na głowicyDanek pisze:Poszukaj na forum opisu CzarkaJ odnośnie prawidłowego ustawienia aparatu. Ja nie bardzo pamiętam tej procedury więc nie chcę Cię wprowadzać w błąd. Generalnie chodzi o to, żeby przy położeniu tłoka I cylindra w ZZ (punkt zapłonu - wtedy znak na kole zębatym wałka rozrządu powinien pokrywać się ze znakiem na obudowie rozrządu), palec rozdzielacza był skierowany w lewo nieco do góry stojąc przodem do auta. Niedawno wklejałem schematyczny rysunek jak wygląda kolejność zapłonu bo ktoś pomylił kolejność przewodów przy wymianie kopułki. Będziesz widział na nim o co mi chodzi z tym palcem.
aha no to troche rozjaśniliście mi sprawe bo wczoraj ustawiłem 1 tłok w najwyższym położeniu a palec skierowałem w kirunku silnika i nic z tego musiałem kombinować 3 godziny żeby odpalić wogóle auto :evil: dziś spróbuje w kierunku znaku na aparacie ustawić ten palec' dzięki koledzy...
[ Dodano: 2009-06-18, 09:59 ]
a mam jeszcze jedno pytanko' jaki numer ma aparat zapłonowy?
[ Dodano: 2009-06-18, 17:17 ]
witam' ustawienie aparatu wedłud opisu dostepnego na forum nie dało pożądanego efektu jednak po paru próbach udało mi się ustawić zapłon tak że teraz na PB chodzi bardzo dobrze ( niestety nie idealnie:( ) i nie ma stukania zaworu... Na gazie jest gorzej nie chodzi zbyt równo ale jest dużo lepiej niż przed wymianą aparatu' nie ma strzałów w tłumiku i mam nadzieje że nie będzie w kolektor ssący. Przynajmniej da się jeździć na gazie. Dzięki za odpowiedzi' pozdrowienia...
[ Dodano: 2009-06-18, 09:59 ]
a mam jeszcze jedno pytanko' jaki numer ma aparat zapłonowy?
[ Dodano: 2009-06-18, 17:17 ]
witam' ustawienie aparatu wedłud opisu dostepnego na forum nie dało pożądanego efektu jednak po paru próbach udało mi się ustawić zapłon tak że teraz na PB chodzi bardzo dobrze ( niestety nie idealnie:( ) i nie ma stukania zaworu... Na gazie jest gorzej nie chodzi zbyt równo ale jest dużo lepiej niż przed wymianą aparatu' nie ma strzałów w tłumiku i mam nadzieje że nie będzie w kolektor ssący. Przynajmniej da się jeździć na gazie. Dzięki za odpowiedzi' pozdrowienia...
Ja też tak mam ustawiony aparat. Z racji tego, że wirujący dysk w aparacie jest symetryczny aparat teoretycznie może byc ustawiony w 4 róznych pozycjach i wszystko będzie działać prawidłowo.rychu87 pisze:Możliwe że przestawił się o kilka ząbków teraz apat jest tak ustawiony że kostka jest skierowana w strone zbiorniczka wyrównawczego a nie koła zamachowego tak to jest jak amator za coś się bierze :oops:
Ustaw prawidłowo zapłon i będzie OK.
Zapłon ustawiony na Pb jest prawie idealnie jednak na gazie troche trzesie przy wolnych obrotach ale podejrzewam że to już nie wina zapłonu... Przeczyszcze dziś "krokowca" i rozbiore cały układ którym wędróje powietrze mam nadzieje że jest to wina tylko lewego powietrza gdzieś o zaczął tak świrować po strzale( na szczęście już nie powinno ich być;)... Pozdrowienia