Radio - podlaczenie - piny itd
Witam ponowie temacik bo do dzis problemu nie rozwiazalem
Otóz probowalem zrobic jak w poscie powyzej tj pomaranczowy kabel z kostki ISO polaczylem z białym kablem z kostki AUDI i nic;)
Dwie rzeczy jakie w podłączeniu radia zmienilem to podłączyłem zasilanie bezposrednio z akumulatora razem z pamiecia , oraz mase podpiałem pod "bude" i na tym sie skonczyło.
Teraz moje pytania który kabel odpowiada za zasilanie wzmaka antenowego ?
bo możliwe ze jest uszkodzony gdzies po drodze sam kabel ?
Chociaz radio kiedys na trasie lapalo normalnie sygnal radiowy tylko cokilka sekund było takie głuche pip i radio leciało dalej i tak w kółko.Teraz nie wiem bo juz nigdy wiecej nie probowalem.
W radiu napewno wszystko jest ok bo jak wsadze kawałek kabla to stacje odbiera normalnie wiec jest kilka przyczyn zasilanie wzmaka,kabel antenowy ? Ew która strona idzie kabel antenowy srodkiem czy moze gdzies bokiem ?
ktos może wie jak sie go sprawdza ? M óglby ktos mi napisac do czego sa te wszystkie wtyczki w tym wzmaku ? tu foto pogladowe
Otóz probowalem zrobic jak w poscie powyzej tj pomaranczowy kabel z kostki ISO polaczylem z białym kablem z kostki AUDI i nic;)
Dwie rzeczy jakie w podłączeniu radia zmienilem to podłączyłem zasilanie bezposrednio z akumulatora razem z pamiecia , oraz mase podpiałem pod "bude" i na tym sie skonczyło.
Teraz moje pytania który kabel odpowiada za zasilanie wzmaka antenowego ?
bo możliwe ze jest uszkodzony gdzies po drodze sam kabel ?
Chociaz radio kiedys na trasie lapalo normalnie sygnal radiowy tylko cokilka sekund było takie głuche pip i radio leciało dalej i tak w kółko.Teraz nie wiem bo juz nigdy wiecej nie probowalem.
W radiu napewno wszystko jest ok bo jak wsadze kawałek kabla to stacje odbiera normalnie wiec jest kilka przyczyn zasilanie wzmaka,kabel antenowy ? Ew która strona idzie kabel antenowy srodkiem czy moze gdzies bokiem ?
ktos może wie jak sie go sprawdza ? M óglby ktos mi napisac do czego sa te wszystkie wtyczki w tym wzmaku ? tu foto pogladowe
Wzmacniacz antenowy zasila biały przewód, jeżeli masz głośniki aktywne, (ze wzmacniaczami) przewód ten włącza też wzmacniacze w głośnikach. Omawiany przewód powinien dochodzić na lewy słupek więc sprawdź czy masz w nim napięcie po załączeniu radia.Canibal pisze:Teraz moje pytania który kabel odpowiada za zasilanie wzmaka antenowego ?
bo możliwe ze jest uszkodzony gdzies po drodze sam kabel ?
W moim przypadku przewód antenowy idzie przymocowany do środkowego tunelu od lewej strony.Canibal pisze:Ew która strona idzie kabel antenowy srodkiem czy moze gdzies bokiem ?
1. Końcówka gwintowana wiadomo przewód antenowyCanibal pisze:M óglby ktos mi napisac do czego sa te wszystkie wtyczki w tym wzmaku
2. Miejsce (pin) obok końcówki gwintowanej - przewód dochodzący od wyłącznika podgrzewanej szyby
3. Przewód wychodzący ze środka wzmaka (czarny) do dolnej końcówki wychodzącej z szyby
4. Przewód czerwono-biały do górnej końcówki wychodzącej z szyby
5. Pin zaznaczony na czerwono do białego przewodu zasilającego
hmm wymieniłem wtyczke kabla antenowego bo sie okazało ze jest przerwany w srodku i radio działa tylko mam nadal problem jak podlacze wzmaka anteny do radia to przy otwartych drzwiach nadal mi brzeczyk dzwoni i moje pytanko
Aby pociagnac nowy kabel zasilajacy z aku do wzmacniacza antenowego to jaki musze dac bezpiecznik ?
Aby pociagnac nowy kabel zasilajacy z aku do wzmacniacza antenowego to jaki musze dac bezpiecznik ?
Bo tak ma być, przewód zasilający wzmaka podaje również prąd do brzęczyka.Canibal pisze:jak podlacze wzmaka anteny do radia to przy otwartych drzwiach nadal mi brzeczyk dzwoni i
Wystarczy 5A najmniejszy ze stosowanych w samochodzie.Canibal pisze:Aby pociagnac nowy kabel zasilajacy z aku do wzmacniacza antenowego to jaki musze dac bezpiecznik ?
wiem ze tak ma byc tak samo jest z podlaczeniem radia ale w tym wypadku nie jest mi to porzebne tak samo jak podlaczenie pod radio dlatego zmienialem isntalacje zasilania radia;) tu widze czeka mnie to samoMobilek pisze:Bo tak ma być, przewód zasilający wzmaka podaje również prąd do brzęczyka.
Dzieki za odpowiedz
Witam,
Ja dzisiaj podlaczalem u siebie radio LG LAC5800RU, wszystko dziala bez problemu, radio gra po wyjeciu kluczyka, brzeczyk dzwoni. Mam tylko pytanie dotyczace kabli pradowych w kostce ISO. Wczesniej mialem jakiegos starego kaseciaka JVC, porownalem kable w kostce ze schemat tamtego radia i nie za bardzo sie to zgadzalo, niemniej jednak radio gralo bez problemu. Poniewaz jest to juz kolejne radio ktore sam podlaczam (drugie LG) wiec wiedzialem co i jak, niemniej jednak mam pytanie dotyczace oryginalnych kabelkow pradowych w kostce ISO. U mnie wyglada to tak:
brazowy (auto) >>> czarny (radio)
niebiesko-czerwony (auto) >>> czerwony + zolty /2 kable zmostkowane (radio)
bialy (auto) >>> niebieski 'antena' (radio)
niebiesko-szary (auto) >>> pusty - brak podlaczenia
Rozumiem ze bialy mial isc do kabla 'antena' w radiu, czyli w tym przypadku na wzmacniacz anteny (tylny lewy slupek). A do czego jest ten niebiesko-szary? Podlaczalem go (niby mial 12V) ale radio nie wlaczalo sie.
Aha ... jesli ktos szuka fajnego radia MP3/USB/AUX/PILOT IR to do 05.07.2009 jest promocja w sieci sklepow Saturn, maja te LG po 261PLN z USB 2GB za free
Ja dzisiaj podlaczalem u siebie radio LG LAC5800RU, wszystko dziala bez problemu, radio gra po wyjeciu kluczyka, brzeczyk dzwoni. Mam tylko pytanie dotyczace kabli pradowych w kostce ISO. Wczesniej mialem jakiegos starego kaseciaka JVC, porownalem kable w kostce ze schemat tamtego radia i nie za bardzo sie to zgadzalo, niemniej jednak radio gralo bez problemu. Poniewaz jest to juz kolejne radio ktore sam podlaczam (drugie LG) wiec wiedzialem co i jak, niemniej jednak mam pytanie dotyczace oryginalnych kabelkow pradowych w kostce ISO. U mnie wyglada to tak:
brazowy (auto) >>> czarny (radio)
niebiesko-czerwony (auto) >>> czerwony + zolty /2 kable zmostkowane (radio)
bialy (auto) >>> niebieski 'antena' (radio)
niebiesko-szary (auto) >>> pusty - brak podlaczenia
Rozumiem ze bialy mial isc do kabla 'antena' w radiu, czyli w tym przypadku na wzmacniacz anteny (tylny lewy slupek). A do czego jest ten niebiesko-szary? Podlaczalem go (niby mial 12V) ale radio nie wlaczalo sie.
Aha ... jesli ktos szuka fajnego radia MP3/USB/AUX/PILOT IR to do 05.07.2009 jest promocja w sieci sklepow Saturn, maja te LG po 261PLN z USB 2GB za free
- Piotr_Audi
- Forum Audi 80
- Posty: 217
- Rejestracja: 10 maja 2009, 10:15
- Lokalizacja: Wejherowo
Piotr_Audi, jest w miarę cienki. Dla pewności weź woltomierz i sprawdź czy jest na tym kablu jakieś napięcie lub masa. Jeżeli nic nie będzie, to podłącz 12v z jakiegoś źródła (np zasilanie radia) do tego kabelka. Przy wyjętym kluczyku i otwartych drzwiach powinien się włączyć brzęczyk (ten sam co daje sygnał przy włączonych światłach). Jeżeli się włączy, to jest to kabelek od wzmacniacza.
Może kogoś denerwowało brzęczenie przy włączonym radiu i otwartych drzwiach i odciął ten kabelek z kostki.
Może kogoś denerwowało brzęczenie przy włączonym radiu i otwartych drzwiach i odciął ten kabelek z kostki.
- Piotr_Audi
- Forum Audi 80
- Posty: 217
- Rejestracja: 10 maja 2009, 10:15
- Lokalizacja: Wejherowo
yawor, zrobiłem tak jak mówiłeś, i to napewno jest wzmak antenowy , mieszkam na wsi i rmf maxxx ledwo co mi odbierało, al teraz nie ma szumów tylko czysty dzwięk <ok> możliwe że aż tak pomógł?
I jeszcze jedno, z jednego pancerza wychodzą 4 przewody:
niebiesko-czerwony (zasilanie)
brązowy (masa)
biały (wzmak antenowy)
i szary z niebieskim paskiem - co to jest za kabel? myślę że to sterowanie dimmerem, i moje pytanie, czy zamiast tego można pociągnąć kabel od potencjometra z licznika? Fajnie by było też pociągnąć wtedy kabel pod włączniki na konsoli, żeby wszystko sie ściemniało, a nie tylko licznik- ale czy potencjometr da rade?
I jeszcze jedno, z jednego pancerza wychodzą 4 przewody:
niebiesko-czerwony (zasilanie)
brązowy (masa)
biały (wzmak antenowy)
i szary z niebieskim paskiem - co to jest za kabel? myślę że to sterowanie dimmerem, i moje pytanie, czy zamiast tego można pociągnąć kabel od potencjometra z licznika? Fajnie by było też pociągnąć wtedy kabel pod włączniki na konsoli, żeby wszystko sie ściemniało, a nie tylko licznik- ale czy potencjometr da rade?
Piotr_Audi, tak, to jest dimmer. Sprawdź, czy ten kabelek już teraz nie jest regulowany z potencjometru (w niektórych samochodach tak właśnie jest, nie wiem jak w Audi, bo ja to mam odłączone przez przepis jazdy na światłach, cały czas radio musiałoby być przyciemnione). Weź woltomierz i zobacz czy się zmienia na nim napięcie.
Ogólnie żarówki w przełącznikach nie ciągną tak dużo prądu, ale czy potencjometr to wytrzyma to ciężko powiedzieć.
Ogólnie żarówki w przełącznikach nie ciągną tak dużo prądu, ale czy potencjometr to wytrzyma to ciężko powiedzieć.
Widzieliscie ten temat?
https://audi80.pl/b4-wzmacniacz-ante ... 78081a9721
Zapytam tutaj poniewaz tamten jest juz zamkniety.
Czy jest to mozliwe ze do podlaczenia niefabrycznego radia wystarcza tylko dwa kabelki:
brazowy (auto) >>> czarny (radio)
niebiesko-czerwony (auto) >>> czerwony + zolty (radio)
niebiesko-szary (auto) oraz bialy (auto) zostaja puste, niepodlaczone.
Do anteny podlaczamy 'separator antenowy' a jego kabelek podlaczamy do niebieskiego przewodu wychodzacego z radia.
Wychodziloby wtedy ze ten bialy wcale nie idzie na wzmacniacz, tylko na 'buzzer' sygnalizujacy pozostawienie wlaczonego radia przy otwartych drzwiach.
https://audi80.pl/b4-wzmacniacz-ante ... 78081a9721
Zapytam tutaj poniewaz tamten jest juz zamkniety.
Czy jest to mozliwe ze do podlaczenia niefabrycznego radia wystarcza tylko dwa kabelki:
brazowy (auto) >>> czarny (radio)
niebiesko-czerwony (auto) >>> czerwony + zolty (radio)
niebiesko-szary (auto) oraz bialy (auto) zostaja puste, niepodlaczone.
Do anteny podlaczamy 'separator antenowy' a jego kabelek podlaczamy do niebieskiego przewodu wychodzacego z radia.
Wychodziloby wtedy ze ten bialy wcale nie idzie na wzmacniacz, tylko na 'buzzer' sygnalizujacy pozostawienie wlaczonego radia przy otwartych drzwiach.
monkahead, właśnie się sam już nad tym zastanawiałem. U mnie alpinka odbiera tak samo czy jest podłączona antena, czy nie (w terenie miejskim) i tak samo nie zmienia się jakość odbioru kiedy jest podłączony (lub nie) ten biały kabelek. Jest to bardzo możliwe, że jest to tak jak piszesz, czyli, że biały kabelek jest tylko od buzzera.
Noszę się z zamiarem zakupu separatora antenowego już od jakiegoś czasu i w końcu muszę to zrobić. Jak już go będę miał to dam znać czy będzie jakaś różnica. Jutro zobaczę rano przed pracą jakiego typu mam wtyk antenowy, bo nie pamiętam już i może w pracy zakupię na allegro.
Noszę się z zamiarem zakupu separatora antenowego już od jakiegoś czasu i w końcu muszę to zrobić. Jak już go będę miał to dam znać czy będzie jakaś różnica. Jutro zobaczę rano przed pracą jakiego typu mam wtyk antenowy, bo nie pamiętam już i może w pracy zakupię na allegro.
No ja wlasnie tez sie przymierzam do zakupu, znalazlem cos takiego:
http://allegro.pl/item685723985_wzmacni ... _audi.html
Powinno pasowac, w aucie mam przejsciowke z oryginalnego kabla (fajka) na ten do radio, chyba wlasnie taka 'wtyczke/przejsciowke' DIN-ISO, zreszta daja to teraz praktycznie do kazdego radia. Sprawdze jeszcze dzisiaj jak to faktycznie wyglada w aucie i prawdopodobnie zdecyduje sie na zakup.
Zainteresowalem sie tematem poniewaz radyjko delikatnie szumi nawet na RMF FM ... co jest dosyc nietypowe ze wzgledu na silny sygnal tej stacji
http://allegro.pl/item685723985_wzmacni ... _audi.html
Powinno pasowac, w aucie mam przejsciowke z oryginalnego kabla (fajka) na ten do radio, chyba wlasnie taka 'wtyczke/przejsciowke' DIN-ISO, zreszta daja to teraz praktycznie do kazdego radia. Sprawdze jeszcze dzisiaj jak to faktycznie wyglada w aucie i prawdopodobnie zdecyduje sie na zakup.
Zainteresowalem sie tematem poniewaz radyjko delikatnie szumi nawet na RMF FM ... co jest dosyc nietypowe ze wzgledu na silny sygnal tej stacji