[1.6 td sb]Jak podłączyć moduł zastępczy przekażnika świec
[1.6 td sb]Jak podłączyć moduł zastępczy przekażnika świec
Witam! Ostatnimi czasy zaczął wysiadać mi przekażnik (wykonawczy chyba tak dokładniej się nazywa) świec żarowych w mojej audi. Na początku zaczęło coś brzęczeć przy zapalonym silniku myślałem że jakaś śróbka się obluzowała pod zegarami bo wydawało się że z tego właśnie miejsca dobiega brzęczenie i pomyślałem że zajmę sie tym w weekend. I tak przyszła sobota odpalam autko i nasłuchuje okazuje się żę dźwięk nie dobiega od strony zygarów tylko z pod maski otwieram maskę i "wysłuchałem" ze to co na zdjęciu poniżej (to nie jest akurat zdjęcie mojego przekażnika ale jest identyczny to zdjęcie znalałem na tym forum). Poszedłem do domu wstukałem w google numer części okazuje się że to owy przekaźnik. Tego samego dnia upewniłem się że to to ponieważ pojawił się nowy symptom niedomagania układu grzania świec nie gasnąca kontrolka grzania świec, gasła dopiero po odpaleniu silnika. Niby nie problem pójść do sklepu kupić i zamontować ale okazuje się że nie można już dostać takiego przekażnika jeżeli już to za astronomiczną cenę 300zł w zwyż lub poszukać na szrocie. Niestety nie moge znaleźć takiego przekażnika a autko stoi na podwórku z odłączonym akumulatorem z obawy przed zapłonem mojego autka. Szukałem na tym forum i znalazłem pare odpowiedzi ale interesuje mnie czy mogę zastosować w tym miejscu zamiast tego przekażnika taki moduł zastępczy
http://www.demm.mironet.pl/demm_1s4u.pdf
jeżeli tak to jak mam to uczynić ponieważ ja w tym miejscu mam kable w następujących kolorach
gruby czerwony, gruby czerwono-biały, cieńki brązowy, cienki zielono-żółty, cienki zielono-biały te trzy ostatnie są połączone w jedniej "kosce" do podłączenia w jedno gniazdo.
Prosze doradzcie mi bo nie wiem jak to zrobić a myśle że jak co to innym też może się przydać. Z góry dzięki
http://www.demm.mironet.pl/demm_1s4u.pdf
jeżeli tak to jak mam to uczynić ponieważ ja w tym miejscu mam kable w następujących kolorach
gruby czerwony, gruby czerwono-biały, cieńki brązowy, cienki zielono-żółty, cienki zielono-biały te trzy ostatnie są połączone w jedniej "kosce" do podłączenia w jedno gniazdo.
Prosze doradzcie mi bo nie wiem jak to zrobić a myśle że jak co to innym też może się przydać. Z góry dzięki
Tak możeszRadian pisze:czy mogę zastosować w tym miejscu zamiast tego przekażnika taki moduł zastępczy
Przewód czerwony modułu do zacisku bezpiecznika (gruby czerwony przewód zostaje, czerwono-biały odkręcasz i na jego miejsce przykręcasz gruby czerwony z modułu)Radian pisze:jak mam to uczynić
Przewód czerwono-biały odkręcasz do mocowania bezpiecznika i dołączasz do niego przewód niebieski od modułu.
Kkostkę z trzema cienkimi przewodami wypinasz z przekaźnika, przewód brązowy (-) podłączasz do czarnego przewodu modułu, przewodem zielono-żółtym możesz podać do modułu plus po zapłonie (czyli podłączmy go do czerwonego cieńkiego wychodzącego z modułu) jednocześnie trzeba zmostkować piny 2 i 4 gniazda starego przekaźnika pod kierownica ( nr 46), i pozostaje man do podłączenia kontrolka grzania świec którą podłączamy łącząc przewód zielono-biały z żółtym wychodzącym z modułu, mostkując jednocześnie gniazda 8 i 3 starego przekaźnika pod kierownicą.
Do zmostkowania pinów możesz zastosować "męskie" piny z kawałkami przewodów lub można uciąć przewody od podstawy przekaźnika i połączyć je na stałe.
Czyli będę musiał też kombinować coś z tym przekaźnikiem w wewnątrz auta nie wiem czy to nie przerośnie moich umiejętności z zakresu elektryki. A przypadkiem nie masz gdzieś tego na jakimś zdjęciu ładnie opisane było by wtedy zdecydowanie łatwiej to wykonać.
P.S. Liczyłem że akurat Ty odpiszesz bo to dzięki tobie znalazłem ten moduł zastępczy na tym forum bo ty do tego link podałeś więc myśle że się na tym znasz ale to tylko tak na marginesie <ok>
P.S. Liczyłem że akurat Ty odpiszesz bo to dzięki tobie znalazłem ten moduł zastępczy na tym forum bo ty do tego link podałeś więc myśle że się na tym znasz ale to tylko tak na marginesie <ok>
Twoje działanie polegać będzie na wyciągnięciu starego przekaźnika i zastąpieniem go dwoma mostkami zgodnie z podanymi oznaczeniami. Każda podstawa przekaźnika jest numerowana, więc zadanie wydaje się dość proste powodzenia <ok> .Radian pisze:Czyli będę musiał też kombinować coś z tym przekaźnikiem w wewnątrz auta nie wiem czy to nie przerośnie moich umiejętności z zakresu elektryki.
Widze że nic tylko brać się do roboty poczekam jeszcze troche z tym bo znajomy miał mi poszukać tej części na szrocie w swojej okolicy. A może znasz jeszcze jakiś sposób na zastąpienie tego przekaźnika czymś innym?
Dorzucam zdjęcia przekaźnika sorry że troche nie wyraźne ale na szybko je robiłem i nawet nie zwróciłem uwagi na to że tak wyszły, postaram się dorzucić jakieś wyrażniejsze w naj bliższym czasie może się komuś przydadzą.
Oczywiście jeżeli maiałbyś ochotę mógłyś oznaczyć na tych zdjęciach co i jak ale to zależy tylko od Ciebie
I jeszcze taki małe pytanko czy przekaźnik od silnika 1.9 bedzie pasował bo znajomy znalazł coś takiego na szrocie i nie wiem czy będzie pasował? Orientujesz się w tym?
[ Dodano: 2009-04-28, 20:40 ]
Wielkie sorry że tak post pod postem ale chciałem zauważyć Mobilek że chcesz chyba abym ten moduł podłaczył za pomocą tego przekaźnika wykonawczego znajdującego się na podszybiu który jest osłonięty daszkiem, niemyle się? A właśnie ten przekażnik mam uszkodzony i chciałbym go za pomocą tego modułu wyeliminować go z mojego auta czyli kable idące do tego przekażnika podłączyć bezpośrednio do modułu zastępczego bez jakiego kolwiek wykorzystania tego przekaźnika z podszybia.
Sorrki że nie zwróciłem na to uwagi wcześniej ale dopiero teraz zaczęłem głębiej to analizować, mój błąd :oops:
Jakbyś mógł opisać to tak jasno jak poprzedni opis to było by super!!
Dorzucam zdjęcia przekaźnika sorry że troche nie wyraźne ale na szybko je robiłem i nawet nie zwróciłem uwagi na to że tak wyszły, postaram się dorzucić jakieś wyrażniejsze w naj bliższym czasie może się komuś przydadzą.
Oczywiście jeżeli maiałbyś ochotę mógłyś oznaczyć na tych zdjęciach co i jak ale to zależy tylko od Ciebie
I jeszcze taki małe pytanko czy przekaźnik od silnika 1.9 bedzie pasował bo znajomy znalazł coś takiego na szrocie i nie wiem czy będzie pasował? Orientujesz się w tym?
[ Dodano: 2009-04-28, 20:40 ]
Wielkie sorry że tak post pod postem ale chciałem zauważyć Mobilek że chcesz chyba abym ten moduł podłaczył za pomocą tego przekaźnika wykonawczego znajdującego się na podszybiu który jest osłonięty daszkiem, niemyle się? A właśnie ten przekażnik mam uszkodzony i chciałbym go za pomocą tego modułu wyeliminować go z mojego auta czyli kable idące do tego przekażnika podłączyć bezpośrednio do modułu zastępczego bez jakiego kolwiek wykorzystania tego przekaźnika z podszybia.
Sorrki że nie zwróciłem na to uwagi wcześniej ale dopiero teraz zaczęłem głębiej to analizować, mój błąd :oops:
Jakbyś mógł opisać to tak jasno jak poprzedni opis to było by super!!
Nie ma problemu, więc do czerwonego przewodu który odkręciłeś od jednej strony bezpiecznika dołącz gruby czerwony przewód wychodzący z nowego modułu, a przewód czerwono-biały odkręcony z drugiej strony bezpiecznika dołącz do niebieskiego przewodu wychodzącego z nowego modułu, cała reszta podłączeń pozostaje tak jak napisałem we wcześniejszym poście.Radian pisze:A właśnie ten przekażnik mam uszkodzony i chciałbym go za pomocą tego modułu wyeliminować go z mojego auta czyli kable idące do tego przekażnika podłączyć bezpośrednio do modułu zastępczego bez jakiego kolwiek wykorzystania tego przekaźnika z podszybia.
Ok wypróbuje narazie zrobiłem sobie grzanie świeć na przełącznik i to ja decyduje kiedy ma grzać świece ale taka opcja mi nie pasuje, nie wygodnie jest za każdym razem trzymać włącznik i czekać bo kontrolka też sama gaśnie po pewnym czasie kiedy świece już się zagrzeją tylko nie mam w takim układzie dogrzewania świec.
Dzięki za pomoc <ok>
Dzięki za pomoc <ok>
Radian, poruszyłeś problem który mnie też dotyczy od 1,5roku. Ja u siebie mam jakiś francuski przekaźnik (ale zawsze grzało mi 30sek), więc zrobiłem sobie włącznik i grzeje ile chce (jak silnik pochodzi z 5 minut to wogóle nie grzeje, bo pali bez problemu)-silnik 4miechy po remoncie. A co do dogrzewania to też nie mam ale w lecie nie jest źle. Jednak postanowiłem zorientować jak to poprawić. Poczytałem na stronce tej firmy i lukłen na aukcje ich na allegro i nie ma tam Uniwersalny sterownik świec żarowych dla czterocylindrowego silnika diesla DEMM 1S4U więc napisałem do nie e-mail i dostałem odpowiedź:
Cena troche duża. Pewnie lepiej znaleźć gdzieś ten przekaźnik z podszybia. Bo ten pod kierownice 46 udało mi się dopaść.Obecnie oferujemy sterownik DEMM 1P4U w cenie
145,00 zł. Zamówienie poprzez e-mail.
Oczywiście jest 2-letnia gwarancja.
Schemat połączenia identyczny jak w DEMM 1S4U i DEMM 1C4U (do
ceramików), z tym, że elementem wykonawczym jest przekaźnik
i na nim realizowana jest procedura grzania i dogrzewania świec żarowych
sterowana mikroprocesorem.
One wysiadają bo dostaje się do nich woda. Rozbierałem swój.M@rcus pisze:Dzwoniłem i staniał przekaźnik teraz cena 129zł i sobie chyba sprawię bo dziś mi wysiadł
Jaki masz objaw tego że siadł przekaźnik?
Zanim kupisz upewnij się że jest do świec żarowych, bo mają tańszy do świec ceramicznych ale wtedy trzeba świece też wymieniać.
- M@rcus
- Forum Audi 80
- Posty: 1037
- Rejestracja: 18 sty 2007, 11:22
- Lokalizacja: Lublin-Zakrzówek
- Kontakt:
Tak wiem, dzwoniłem do gościa i tłumaczył różnice, gość wydaje się rzeczowy i konkretnie odpowiada na pytanie, co do sterownika to jakiś czas temu jakiś dziwny dźwięk z niego się wydobywał, ale działał nadal aż tu nagle nie podaje napięcia na świece, cyka w nim coś ale żadnego napięcia nie podaje, po wyjęciu go słychać jak coś w nim lata, jakby jakiś element, a na krótko zrobiłem ale się strasznie kable grzeją(może trochę za cienkie) ale wole to porządnie zrobić niż martwić się że może mi się niunia zapalić, a odkąd sprowadziłem autoto jakiś holender już coś kombinował bo i tak grzanie było przez guzik ale z udziałem przekaźnika, lecz lampka od świec się nie paliła. I tu moje pytanie, czy ktoś się orientuje który to kabel w kostkach idzie od kontrolki świec tak aby nie zbunować pół auta w znalezieniu tego?
Jak zamontuje dam znać jak działa <ok>
Pozdrawiam
Jak zamontuje dam znać jak działa <ok>
Pozdrawiam
Kabelek do kontrolki świec żarowych podpięty jest do pinu nr 3 w kostce połączeniowej przekaźnika sterującego. Przewód jest koloru brązowo-zielonego (podaje masę), przekaźnik sterujący jest pod kierownicą, umnie nr 46 u Ciebie może mieć inny nr.M@rcus pisze:czy ktoś się orientuje który to kabel w kostkach idzie od kontrolki świec tak aby nie zbunować pół auta w znalezieniu tego?
- M@rcus
- Forum Audi 80
- Posty: 1037
- Rejestracja: 18 sty 2007, 11:22
- Lokalizacja: Lublin-Zakrzówek
- Kontakt:
Pojawił się problem przy podłączaniu, na zielono-białym kablu mam napięcie 12V napięcie po stacyjce nie wychodzi po przekręceniu, zmostkowałem kable na przekaźniku w skrzynce, i nic nie daje, poprowadziłem + po stacyjce oddzielnym kabelkiem ale nie wiem jak zrobić z tą kontrolką od świec jak to podłączyć...