[wszystkie] przeróbka z wtrysku na gaźnik
[wszystkie] przeróbka z wtrysku na gaźnik
Koledzy czy można przerobić w silniku 1.8 z wtryskiem wielopunktowym z roku 88 zasilanie na kolektor z gaźnikiem zeby wsadzić później gaz?? i co musiał bym wymienić??
Ostatnio zmieniony 14 cze 2009, 14:06 przez deufso, łącznie zmieniany 1 raz.
tak miałem tak w MK2 GTI , kolektor ssący z gaźnikiem , filtr , pompka paliwadeufso pisze:Koledzy czy można przerobić w silniku 1.8 z wtryskiem wielopunktowym z roku 88 zasilanie na kolektor z gaźnikiem zeby wsadzić później gaz?? i co musiał bym wymienić??
Ostatnio zmieniony 14 cze 2009, 14:14 przez Vision, łącznie zmieniany 1 raz.
kolego a co potrzebne do przepotworzenia?? kolektor z gaźnikiem, pompa paliwa montowana w miejsce zaślepki w bloku koło filtra oleju, obódowa filtra powietrza, ssanie reczne i czy coś jeszcze?? bo wiesz do tego co mam teraz to gaz mi powiedzieli 2200 pln a do gaźnika okolo 1000-1100 pln wiec gra warta świeczki tym bardziej że jestem mechanikiem i mam warsztat ale chcem się upewnić żeby babola nie machnąć a to chcem przerobić u kolegi bo ja w swojej mam gaźnik i gaz i spala okolo 6,4 litra na 100 km pod warunkiem że śruba na wężu od gazu jest wykręcona 2 obroty hihi
tak , potrzebujesz układ paliwowy na gaźnik jakiś najprostszy a w sumie nawet tego nie podłączasz ja tak miałem i tylko na gazie hulałodeufso pisze:kolektor z gaźnikiem, pompa paliwa montowana w miejsce zaślepki w bloku koło filtra oleju,
Ostatnio zmieniony 14 cze 2009, 14:32 przez Vision, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Na forum VW Golfa jest trochę o takich przeróbkach w tym temacie: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=50360 co prawda temat o zmianie gaźnika Pierburg 2e2 na tani gaźnik z Poloneza/126p, ale wypowiedziało się kilka osób, które zmieniły wtrysk na gaźnik. Ostrzegam lektura trochę długa bo temat ma 96 stron.
Jak kolega potrzebuje to mam do sprzedania kolektor ssący pod gaźniki Keihina.
Jak kolega potrzebuje to mam do sprzedania kolektor ssący pod gaźniki Keihina.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Posiadam tylko rzeczy które są w linku moim podpisie. Nie mam gaźnika, pompy paliwa ani obudowy filtra powietrza. Co do gaźnika to gaźniki Keihina (montowane do silników 1.8) są trudne do zdobycia a jak się jakiś konkretny pojawi na allegro to w kosmicznej cenie. Można szukać tańszych na szrotach gdzie nie znają ich wartości. Można też zakupić Pierburg’a 2E (nie mylić z 2EE <nono> ) który jest łatwiejszy do znalezienia i tańszy (tylko bez przeróbek nie podejdzie do mojego kolektora). Lub też dać gaźnik z Poloneza/Fiata 125p tylko tu dochodzi kombinowanie z umocowaniem do kolektora i filtra powietrza, założenie gazu też jest utrudnione bo ten gaźnik jest wyższy.
Druga sprawa to upewnienie się że pod tą „dziurą” na pompkę paliwa jest wałek z odpowiednią krzywką bo czasem dają „łysy wałek pośredni. Ale zawsze można wykorzystać elektryczną pompkę paliwa. Do układu paliwowego jeszcze jest potrzebny akumulator paliwa (mam do sprzedania). Takie coś przykręcane do głowicy:
Druga sprawa to upewnienie się że pod tą „dziurą” na pompkę paliwa jest wałek z odpowiednią krzywką bo czasem dają „łysy wałek pośredni. Ale zawsze można wykorzystać elektryczną pompkę paliwa. Do układu paliwowego jeszcze jest potrzebny akumulator paliwa (mam do sprzedania). Takie coś przykręcane do głowicy:
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Radzę Ci zmień gazownika bo do tego silnika nie założysz sekwencji. Masz mechaniczny wtrysk, ilość podawanego paliwa jest sterowana niemal w całości mechanicznie a do sekwencji potrzebny jest wtrysk sterowany w 100% elektronicznie.
Druga sprawa że wtrysk mechaniczny nie lubi gazu pierwszej i drugiej generacji. Co nie znaczy że nie da się założyć popularnej II generacji którą można założyć za około 1500zł.
[ Dodano: 2009-06-14, 20:17 ]
I popraw oznaczenie silnika w profilu, bo nie było w B3 silnika ACE, chyba że miałeś jakiegoś swapa.
Druga sprawa że wtrysk mechaniczny nie lubi gazu pierwszej i drugiej generacji. Co nie znaczy że nie da się założyć popularnej II generacji którą można założyć za około 1500zł.
[ Dodano: 2009-06-14, 20:17 ]
I popraw oznaczenie silnika w profilu, bo nie było w B3 silnika ACE, chyba że miałeś jakiegoś swapa.
Ostatnio zmieniony 14 cze 2009, 22:22 przez Audi 80 Polska, łącznie zmieniany 2 razy.
hmm, a gdyby odłączyć całkiem paliwo i założyć gaz do tego co jest to nie pojedzie normalnie?? to nie musi jeździć na paliwie, ja w swojej audi z gaźnikiem od 6 lat nie mam śladu paliwa w zbiorniku i czy zima -20 czy lato +30 pali na gazie po włączeniu ręcznego ssania :-> i zrobiłem już łącznie na tej instalacji ponad 180 tyś km i raz tylko parownik był w serwisie za kwote 210 pln coś tam robili i śmiga dalej... nawet sie zastanawiałem czy nie wykręcić i dać na sprzedaż zbiornik paliwa zwiekszając tym samym "przestrzeń bagażową"
może przydadzą Ci się jakieś informacje z tego tematu: https://audi80.pl/b3-all-zmiana-siln ... t30217.htm
witam . uwaga kolektor od wielpunktu różni sie wlotami przy głowicy :otwory są owalne natomiast w kolektorach do gaznika otwory są okrągłe .a jesli chodzi o instalacje LPG to II generacja i do tego tzw. otwieraczka klapy przepływomierza. kiedys mozna było kupic w firmie czakram. nie daj sie namowic na mikser z tzw.kmpensacja...(miałem takie cos u siebie i regulacje mieszanki na srubie nigdy nie wiedziałem kiedy auto zgasnie po puszczeniu pedalu gazu ) po zamntowaniu 'otwieracza' + nikolaus 2004 jazda bez stresu
.koszt takiej instalacji to 1700- 2000 zl ale pomysl klektor + gaznik + pompa itp... tego tez za darmo nie dostaniesz ..... a i jeszcze jedno :stosujac otwieraczke auto bedzie jezdzic na paliwie poniewaz przepływomierz nie pracuje "na sucho "powodzenia
.koszt takiej instalacji to 1700- 2000 zl ale pomysl klektor + gaznik + pompa itp... tego tez za darmo nie dostaniesz ..... a i jeszcze jedno :stosujac otwieraczke auto bedzie jezdzic na paliwie poniewaz przepływomierz nie pracuje "na sucho "powodzenia
hej, jeśli chodzi o przeróbke na gaźnik to mam na myśli właśnie bezawaryjną najprostrzą instalację gazową, bez silników krokowych, bez sondy lambda i oszukiwania wtrysków itd itp, a te części które zostały by mi po przemianie czyli kolektor na 4 wtryski i pompa i wtrysk i wszystko też powinno znaleźć nowego właściciela pozdrawiam i temat można zamknąć bo co do skrzyni biegów to juz inny dział... pozdrawiam
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Elektroniczny sterownik do LPG z silniczkiem krokowym regulujący dawkowanie gazu każdy instalator LPG musi założyć, nakazuje mu to obecne polskie prawo, jeśli w samochodzie jest (był) katalizator i sonda lambda. Ciekawi mnie jak to się ma do takich przeróbek jak kolega ma zamiar przeprowadzić. Instalator zobaczy przy jakimś prymitywnym „analogowym” gaźniku sondę lambda i katalizator czy wtedy zechce wsadzić elektronikę do LPG. Czy sprawdzi w dowodzie czy jest wpisane „KAT”?deufso pisze:mam na myśli właśnie bezawaryjną najprostrzą instalację gazową, bez silników krokowych, bez sondy lambda i oszukiwania wtrysków itd itp,