Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.9TD AAZ] Pompa Wtryskowa.

Awatar użytkownika
mrozoo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1003
Rejestracja: 28 lut 2008, 18:17
Lokalizacja: Dąbrowa Białostocka

Post autor: mrozoo » 18 cze 2009, 09:35

UKI_XX pisze:
mrozoo pisze:stycznik nie zalaczony = egr otworzony i daje spaliny do ssacego, stycznik zalaczony = egr zamkniety
coś chyba namieszałeś bo jest odwrotnie jak piszesz bo po podaniu napięcia na cewkę N18 następuje otwarcie zaworu (podanie podciśnienia na EGR i puszczenie spalin na dolot) a przy braku napięcia N18 się zamyka i następuje napełnienie EGR powietrzem (z obudowy filtra) i zamknięcie go

czyli dotykając blachą od linki do styku zamykasz obwód a więc otwierasz EGR

ale to nie zmienia faktu żeby zaślepić dziada i mieć święty spokój z słabnięciem silnika <ok>
nie no dobrze, ja napisalem od strony praktycznej o co chodzi. A ty w szczegole <ok>
Najlepiej te cale ustrojstwo wraz z harmonijka wywalic i jest spokoj :mrgreen:

murano
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 75
Rejestracja: 04 cze 2009, 16:50

Post autor: murano » 18 cze 2009, 10:05

kostrz pisze:też miałem pompę eco podstawą aby robić mody w AAZ trzeba kupić IC od 1.6td lub od 1.9TDi od 50zł do 150zł potem dokupić przewody pomiędzy turbo IC i kolektorem ja jak miałem AAZ założyłem przewody od renault espace 2.1td czy 2.5td nie pamiętam bo do takich miałem dostęp potem zwiększyłem ciśnienie na turbinie do ok 1.2bara przez wyregulowanie zaworu upustowego tego pod turbina takiego żebrowanego w nowszych AAZ jest regulacja przez sztangę i następnie ze śruby regulacyjnej dawki paliwa wyjąłem podkładkę założyłem bardzo cienka i wkręciłem ja tak że silnik na wolnych obrotach miał ok 1300obrotów i wyregulowałem obroty ta śrubka że sprężynka od strony wtrysków jeszcze ustawiłem ten stycznik na pompie w sposób agresywny co jest nad linka. Po tych modach AAZ przyśpieszał do setki w około 10 sek i jeździł coś ok 200km/h i przy spokojnej jeździe w trasie tak do 100 palił ok 4,8 litra.
Niezle osiagi miales pogratulowac mi tez sie takie cos marzy :-D
Czyli pierwsze musze kupic ic od 1,6 td lub od 1,9 tdi przewody, a zeby podkrecic turbine to nie potrzebuje tego manuala boost control? a co do pompy to wymiana podkładki w srubie regulacyjnej oraz regulacja oraz ustawienie tego stycznika w sposob agresywny badzie odpowidac temu jakbym wymienil pina w pompie ? ma ktos jakie schematy albo cos co mozna na tym sie wzorowac i robic te mody ? z góry dzieki moze to dla was banalne pytania ale ja jestem lajikiem w tej dziedzinie ale mam nadzieje nie dlugo sie to zmieni

Awatar użytkownika
junglist
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 241
Rejestracja: 01 paź 2007, 03:06
Lokalizacja: Łódź

Post autor: junglist » 18 cze 2009, 11:04

kostrz pisze:1.1-1.2 bara wystarczy w zupełności
chyba tobie :D
ja mam 1.5 :shock: :shock:

murano pisze:a zeby podkrecic turbine to nie potrzebuje tego manuala boost control? a co do pompy to wymiana podkładki w srubie regulacyjnej oraz regulacja oraz ustawienie tego stycznika w sposob agresywny badzie odpowidac temu jakbym wymienil pina w pompie ?
EGR (stycznik):
tym sie jakoś nie prejmuj. Trzeba poprostu zaślepić rurę jakąś dorobioną płytką( https://audi80.pl/b4-1z-rezanie-zasl ... t16684.htm )...
do testów możesz odpiąć ten kabelek na górze (dociśnij tą metalową sprzączkę i zdejmij wtyczkę :-D)
Obrazek
zawór jest po lewej str silnika...

turbina:
przy zmianie parametrów doładowania przydałby ci się manometr - wskaźnik doładowania
(ja kupiłem taki: https://audi80.pl/80-b4-1z-turbina-v ... htm#179784)
zmienić ciśnienie maksymalnie można bez MBC(manual boost controler) ale wiąże się to z odkręceniem 2 śrub przy turbinie...
MBC pozwala regulowac to ciśnienie za pomocą takiego pokrętełka :-D - jest poprostu wygodniej(do tego charakterystyka pompowania turbo jest ciut lepsza ale raczej marginalnie)
Zwiększenie ciśnienia: jeśli przy turbo masz żebrowana gruszkę pod spodem to znaczy ze masz turbinę firmy KKK
bierzesz nasadową 10ątkę i odkręcasz w gruszce nakrętkę kontrującą.
Następnie bierzesz imbusa (nie wiem jaki ale dość mały) i wkręcasz tą śrubkę w gruszce (LICZ OBROTY bo ciężko oznaczyć ustawienie fabryczne baz wskaźnika)
Kontrujesz spowrotem 10tką.

pompa:
Obrazek
podkładki nie trzeba wymieniać...
śruba od dawki - czerwona strzałka - ma (od strony pompy) podkładkę, nakrętkę i blaszkę.
Blaszka to takie "gówno", które nie pozwala ci na szaleństwa z dużą ilością paliwa :-D (DO ZDJĘCIA)
podkładka musi być bo wiadomo jak jest z dokręcaniem takich śrub...
Na CIEPŁYM ale WYŁĄCZONYM odkręcasz nakrętkę (klucz 13) i później wkręcasz śrubę o 1/4 obrotu (ja robie to kluczem 5) i dokręcasz nakrętkę...
żeby wiedzieć jakie były wyjściowe parametry oznacz sobie położenie "fabryczne" śruby markerem czy lakierem...
1/4 obrotu to sporo... więc nie przekręcaj za bardzo...
po takiej operacji bedziesz mial wysokie obroty, więc na włączonym silniku bierzesz śrubokręt i wykręcasz trochę śrubę ze spręzynką -zielona strzałka - na pompie od strony wtrysków (uważaj zeby nei wykręcić do końca)...
teraz auto pali więcej -> WIĘCEJ MOCY !!!! :D
jak więcej paliwa to musisz dać więcej powietrza -> turbina (opis wyżej)


jeśli auto kopci na początku (ale nie przesadnie) -niskie obroty albo gaz decha to luz :D
jeśli kopci ciągle to:
-albo mniej paliwa (WYKRĘCASZ śrubę na pompie)
-albo więcej na turbo (ale ostrożnie - nie przesadzaj bez wskaźnika bo ci USZCZELKE WYDMUCHA)


taka zmiana paliwa na pompie jest statyczna czyli pompa leje zawsze więcej paliwa...

BOOSTPIN:

Ten dodatek zmienia ilość paliwa względem doładowania i nie da sie tego zastąpić...
Obrazując działa to tak, że jeśli TURBO pompuje i masz większe ciśnienie czyli więcej tlenu to BOOSTPIN jakby "wkręca ci troche" tą śrubkę od dawki, jak ciśnienie maleje to "zmniejsza" dawkę na pompie...

Działa to oczywiście troche inaczej ale efekt właśnie taki...

Reasumując:
Bez zmiany GÓRY pompy i baz BOOSTPINa, po zmianie dawki, spalanie ci wzrośnie i auto bedzie nieekonomiczne ale SZYBKIE :-D :-D :-D

z BOOSTPINEM auto bedzie szybkie i ekonomiczne
Jak bedziesz deptał to paliwka bedzie więcej lecieć = MOC...
Jak bedziesz jeździł spokojnie to paliwka bedzie lał normalnie czyli bedzie EKONOMICZNIE



i na koniec... więcej paliwa i więcej mocy to żyłowanie silnika... wzrasta temperatura wody(sprawdzaj!!!) i może być tak że nawet wąż od wody ci popuści od cisnienia jak ci sie zagotuje woda (sprawdzone z autopsji :-D )
Tak samo z TURBO - więcej ciśnienia to więcej mocy(tlenu) ale i większe obciążenie dla silnika. Duże ciśnienie to większa temperatura... Dlatego pomyśl o tym IC (przy duzym ciśnieniu z turbiny powietrze bedzie chłodzone i silnik bedzie miał lżej!!! )

jeśli auto za wolno schodzi z obrotów to też niszczysz silnik więc nie przesadzaj z tą śrubą od dawki...

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 18 cze 2009, 13:37

junglist, dobrze piszesz tylko dla ścisłości odnośnie więcej ciśnienia to więcej mocy(tlenu) jest nie do końca prawdą bo więcej tlenu to nie tyle więcej ciśnienia co większa masa powietrza a masa powietrza zależy jednocześnie od dwóch parametrów (pomijając przepływ) a mianowicie ciśnienia i co ważniejsze temperatury także wyższe ciśnienie wcale nie oznacza większej ilości (masy) powietrza (bo podczas sprężania rośnie temperatura i następuje rozrzedzenie powietrza) więc głównie dlatego stosuje się IC aby nastąpiło zagęszczenie powietrza i to właśnie dzięki temu efekt jest piorunujący <ok>

no i potwierdzam to że lepiej założyć Boost Pina ja podkręcać dawkę <ok>

MBC jest bardzo wygodne ale to dość droga zabawka, także lepiej podkręcić zawór upustowy/skrócić sztangę

Awatar użytkownika
junglist
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 241
Rejestracja: 01 paź 2007, 03:06
Lokalizacja: Łódź

Post autor: junglist » 18 cze 2009, 14:12

UKI_XX, nie miałem już weny zęby opisywać wszystko dokładnie...

ilość tlenu(powietrza-dolotu) zalezy z grubsza tak:
TLEN = CIŚNIENIE/TEMPERATURĘ(powietrza-dolotu);

wieksze ciśnienie = wiecej tlenu
wieksza temperatura(powietrza-dolotu) = mniej tlenu :D
Ostatnio zmieniony 18 cze 2009, 15:31 przez junglist, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
mrozoo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1003
Rejestracja: 28 lut 2008, 18:17
Lokalizacja: Dąbrowa Białostocka

Post autor: mrozoo » 18 cze 2009, 15:01

p.s powietrza panowie <piwo>

murano
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 75
Rejestracja: 04 cze 2009, 16:50

Post autor: murano » 18 cze 2009, 15:46

Wielkie dzieki panowie za wytłumaczenie. Zorientuje sie kto zajmuje sie w mojej okolicy pompami i sie wybiore na przeszczep grzybka od pompy :-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Pompy wtryskowe i wtryskiwacze”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga