[ 80 b3 1,8 s] pali bezpiecznik
[ 80 b3 1,8 s] pali bezpiecznik
Witam,mam taki problem,spalilo bezpiecznik ktory odpowiada za Zestaw wskaźników, oświetlenie przełączników,
światła cofania, regulator zasięgu świateł,automatyczny układ kontroli, układ regulacji prędkości (urządź, sterujące), ABS, komputer pokładowy, gniazdo zespołu pamięci (tylko urządź.
sterujące), układ zwiększający obroty biegu jafowego, układ ogrzewania kolektora ssącego nr12 zalozylem nowy po kilku minutach nowy sie spalil zalozylem mocniejszy dalej to samo,gdzie byś cie obstawiali zwarcie
światła cofania, regulator zasięgu świateł,automatyczny układ kontroli, układ regulacji prędkości (urządź, sterujące), ABS, komputer pokładowy, gniazdo zespołu pamięci (tylko urządź.
sterujące), układ zwiększający obroty biegu jafowego, układ ogrzewania kolektora ssącego nr12 zalozylem nowy po kilku minutach nowy sie spalil zalozylem mocniejszy dalej to samo,gdzie byś cie obstawiali zwarcie
Podłączę się pod temat. Dziś smarowalem przreguby i zmieniałem gumy w stabilizatorze i cały czas miałem włączone radio. Później pojechalem się przejechać i w pewnym momencie coś strzeliło (zdawalo mi się że za kierownicą albo za ta pólką pod kierownicą) i zgasło mi podświetlenie od liczników, tylko zegarek się świeci... (BTW, to normalne że jak przekręcę kluczyk na zapłon to podświetla się tylko zegarek? A czasem nawet jak się światła włączy to nie świeci, ale jak się stuknie po lewej od kierownicy to się zaświeca). Zdiagnozowałem że to bezpiecznik nr 14, powinien być 5A a był 30A spalony. Zmienilem na 5A i mam tak że jak chcę wlączyć światła (obojętnie czy jest na zapłonie czy nie) to pali ten bezpiecznik. Swiatła świecą, nie sprawdzałem jeszcze podświetlenia tablicy ale zdaje mi się że świeci, oświelenie nawiewów nie świeci a w schowku nie wiem dlaczego nie mam żarówki. (BTW jak by ktoś miał na zbyciu to chętnie kupię, razem z przyciskiem). Co może powodować to spięcie wg was? Wyczytałem że może być wiązka klapy, macie jeszcze jakieś inne pomysly?
Wracając jeszcze do zegarka (żeby nie zakładać nowego tematu) mam częściowo zdartą tą czarną powieszchnię na nim (jutro wrzucę foto), pytanie: jak to zapelnić żeby ładnie wyglądało.
Wracając jeszcze do zegarka (żeby nie zakładać nowego tematu) mam częściowo zdartą tą czarną powieszchnię na nim (jutro wrzucę foto), pytanie: jak to zapelnić żeby ładnie wyglądało.
Tak wygląda, że rzeczywiście gdzieś jest spięcie mi robiło bo przyciął się kabel od podświetlania schowka więc tam też sprawdź dla pewności. Jeżli chodzi o zegarek to z opisu wynika że wylał i nic z nim nie zrobisz trzeba nowy, ja mam na zbyciu ale od UN4 jeżli coś to pisz na PW to się dogadamy. <ok>
Matek, jesteś pewien że zegarek z UN4 będzie pasował do VDO? Wzięłem się za to i doszedłem do wniosku że to wiązka klapy tylnej. Rozprułem ją i okazalo się że przewody są nadpalone i nie połączone. Ma ktoś może schemat tych przewodów bo nie wiem co do czego podłączyć;-/ Tzn idzie po kolorach ale zostaje mi jeden przewód nie wiem od czego...
- michael80b3
- Forum Audi 80
- Posty: 573
- Rejestracja: 27 gru 2008, 12:04
- Lokalizacja: Lubelskie LKR
U mnie była wiązka od pokrywy bagażnika... Właśnie się za nią zabieram. BTW, znalazłem w niej jeszcze jedno zlącze takie jak do oświetlenia rejestracji. Od czego one jest bo tu było zaizolowane.
pufocek, sprawdź wiązkę klapy tylnej. Odłącz ją od kostki w bagażniku i wtedy sprawdź czy pali bezpiecznik, jeżeli tak to to wina wiązki i masz to samo do roboty co ja a jeżeli dalej będzie palić to nie wiem... Słabo znam się na elektryce...
pufocek, sprawdź wiązkę klapy tylnej. Odłącz ją od kostki w bagażniku i wtedy sprawdź czy pali bezpiecznik, jeżeli tak to to wina wiązki i masz to samo do roboty co ja a jeżeli dalej będzie palić to nie wiem... Słabo znam się na elektryce...
Dokładnie jak pisze michael80b3, nie będzie pasować. Jak kupowałem to koleś mnie zapewniał, że jest od VDO na 100%. No to ucieszony po otrzymaniu przesyłki do auto po zegary, rozebrałem z myślą w końcu piękny i czarniutki zegareczek a tu zonk :evil: Za telefon i do kolesia, a on że to jest VDO i koniec, może ja mam inne zegary, skończyło sie na tym, że usłyszał pare mądrych słów :evil: Chociaż może jest jakiś sposób żeby go zaadoptowac do VDO niestety ja go nie znam
tak jak pisal eMDe wiązka bagaznika na zgieciu byla uwalona i tam przewody sie zwieraly,troche dziwne bylo bo wydawalo sie mi ze bezpiecznik wywalalo jak nic nie robilam tylko silnik chodzil ,wsteczny wbijalem kilka razy i bylo ok ale za ktoryms razem gdy wbilem wsteczny to palilo bezpiecznik czyli juz wiadome bylo ze to wina zasilania wstecznego