[B4 All] podłączanie kierunków do ster. centralnego zamka
[B4 All] podłączanie kierunków do ster. centralnego zamka
Witam. Niedawno zakupiłem centralny zamek Carprotect typu Scorpio, a wraz z nim sterowanie zamka centralnego z pilota, typu BX20. Przestudiowałem podłączanie z działu download a tam pisze, że kabelek di kierunków z centralki ma być rozgałęziony i mają być w nim jakieś diody, żeby nic sie nie popsuło, i żeby nie świeciły wszystkie naraz kiedy nie powinny. Ja w swojej centralce mam natomiast jeden kabelek i nic sie w nim nie rozgałezia. Poniżej znajduje się schemak. Proszę o poradę ponieważ, z elektryką nie mam za wiele wspólnego. Pozdrawiam
[ Dodano: 2009-06-15, 10:33 ]
Tak to wygląda w artykule na forum. Tylko tutaj wygląda na to, że podpina się je pod +, natomiast na schemacie od centralki wygląda to na minus
[ Dodano: 2009-06-15, 10:33 ]
Tak to wygląda w artykule na forum. Tylko tutaj wygląda na to, że podpina się je pod +, natomiast na schemacie od centralki wygląda to na minus
Mylnie interpretujesz schemat, na schemacie pokazana jest jedna żarówka, od strony sterownika dochodzi do niej plus a z drugiej strony podłączona jest do masy (w innym przypadku nie będzie świecić). Przewód wychodzący ze sterownika (brązowy) podpinasz zgodnie ze schematem poprzez diody ( zwróć uwagę na biegunowość, paski na diodach mają być od strony zsilania kierunków, diody kup o amperażu około 10A) do przewodów zasilających kierunki (najlepiej pod kierownicą żółta kostka 10-stykowa, prawa strona przewód czarno-zielony, lewa przewód czarno-biały) i będzie ok.940NW pisze:natomiast na schemacie od centralki wygląda to na minus
Rozumiem. Wielkie dzięki. Jak podłącze napisze wrażenia.
[ Dodano: 2009-06-15, 15:43 ]
Jako, że się na elementach elektronicznych nie znam, to czy ta dioda to coś takiego http://www.allegro.pl/item642009055_dio ... _9669.html ? Jeśli tak, to ma być tą stroną z tym jaśniejszym elementem przylutowana do kabla zielona-czarnego, a druga tak samo do biało-czarnego. Może pytam o banały ale wole być pewien na 100%. Przed rozgałęzieniem postanowiłem wstawić bezpiecznik.Jako, że diody 10A to i bezpiecznik chyba tyle samo?
[ Dodano: 2009-06-15, 15:43 ]
Jako, że się na elementach elektronicznych nie znam, to czy ta dioda to coś takiego http://www.allegro.pl/item642009055_dio ... _9669.html ? Jeśli tak, to ma być tą stroną z tym jaśniejszym elementem przylutowana do kabla zielona-czarnego, a druga tak samo do biało-czarnego. Może pytam o banały ale wole być pewien na 100%. Przed rozgałęzieniem postanowiłem wstawić bezpiecznik.Jako, że diody 10A to i bezpiecznik chyba tyle samo?
Tak, to jest taka dioda, jaśniejszym paskiem na obudowie do przewodów jw.940NW pisze:czy ta dioda to coś takiego http://www.allegro.pl/ite...1000v_9669.html ? Jeśli tak, to ma być tą stroną z tym jaśniejszym elementem przylutowana do kabla zielona-czarnego, a druga tak samo do biało-czarnego.
Jeże bezpiecznik ma chronić diodę to musi być mniejszej wartości np 8A. Najlepiej byłoby założyć dwa bezpieczniki (8A) osobno na prawą i lewą stronę, jeden założony centralnie może się grzać. Jeżeli zostaniesz przy jednym i podniesiesz jego wartość np do 15A, wtedy przy jakimkolwiek zwarciu poleci dioda, a nie o to tu chodzi.940NW pisze:Przed rozgałęzieniem postanowiłem wstawić bezpiecznik.Jako, że diody 10A to i bezpiecznik chyba tyle samo?
- michael80b3
- Forum Audi 80
- Posty: 573
- Rejestracja: 27 gru 2008, 12:04
- Lokalizacja: Lubelskie LKR
- michael80b3
- Forum Audi 80
- Posty: 573
- Rejestracja: 27 gru 2008, 12:04
- Lokalizacja: Lubelskie LKR
W instrukcji od centralnego powinieneś mieć objaśnione od czego jest dany kabel, jeśli masz specjalny przewód do syrenki to do niego podpinasz syrenke, jeśli nie masz przewodu to możesz podpiąć pod kierunki i też powinno działać. Pamiętaj tylko żeby sprawdzić jaki dźwięk "wydaje" syrenka przed montażem na stałe.
Są centralki w których jest wyjście przystosowane do tego celu, impuls na centralkę takiego wyjścia wynosi około 15 ms. Jeżeli podłączysz syrenkę do wyjścia na kierunki, syrenka będzie piszczeć przez tyle ile będą świecić kierunki czyli około sekundy.940NW pisze:czy do tego sterowania można podłączyć syrenkę taką jak w alarmach?
Właśnie podłączam ten zamek. Podłączyłem już centralny (zamieszczam schemat). Czy aby działało sterowanie z pilota to muszę podpiąć kabelek biały i biało-czarny z centralki pilota z kabelkiem zielonym a drugi z niebieskim ze schematu poniżej?
[ Dodano: 2009-06-21, 22:44 ]
Już podłączyłem. Nie z zielonym i niebieskim a z białym i brązowym. Pozdrawiam. Wszystko spoko działa
[ Dodano: 2009-06-29, 10:51 ]
Centralny zamek działa. Teraz zabieram się za podłączenie piątego siłownika do bagażnika. Tutaj mam pytanie. Siłownik tak jak wszystkie inne (z wyjątkiem mastera) ma dwa kabelki zielony i niebieski. W opisie sterowania (schemat na początku postu) jest informacja, że sterowanie posiada drugi kanał np na bagażnik i od sterowania wychodzi czerwono-czarny kabelek z oznaczeniem, że jest to minus. Czy mam po prostu podłączyć zielony bądź niebieski kabelek od siłownika do tego czerwono-czarnego, a drugi do dowolnego źródła 12V czy jakoś inaczej?
[ Dodano: 2009-06-21, 22:44 ]
Już podłączyłem. Nie z zielonym i niebieskim a z białym i brązowym. Pozdrawiam. Wszystko spoko działa
[ Dodano: 2009-06-29, 10:51 ]
Centralny zamek działa. Teraz zabieram się za podłączenie piątego siłownika do bagażnika. Tutaj mam pytanie. Siłownik tak jak wszystkie inne (z wyjątkiem mastera) ma dwa kabelki zielony i niebieski. W opisie sterowania (schemat na początku postu) jest informacja, że sterowanie posiada drugi kanał np na bagażnik i od sterowania wychodzi czerwono-czarny kabelek z oznaczeniem, że jest to minus. Czy mam po prostu podłączyć zielony bądź niebieski kabelek od siłownika do tego czerwono-czarnego, a drugi do dowolnego źródła 12V czy jakoś inaczej?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 1
- Rejestracja: 24 sie 2009, 19:17
panowie weżcie cos poradzcie chodzi mi o swiecące kierunki przy otwieraniu i przy zamykaniu.
z mojej centralki wychodzi niebieski kabelek i niby do kierunkowskazów .okej wpiołem się bezpośrednio w plus od tylniego kierunkowskazu bo tam mam zamontowaną centralkę przy samej pompce i działa otwiera i zamyka i tak jak należy impulsują kierunkowskazy ale tylko jedna strona czyli prawa więc na chlopski rozum pociagnolem ten sam plus do nastepnego kierunkowskazu tylniego i podpiolem tez tak samo bezpośrednio pod plus i holera kierunkowskazy są ale nie otwiera ani nie zamyka tylko mrygają jak naciskam na pilota.odlonczam lewą strone i dalej wszytko działa czyli otwiera i zamyka i pulsuja tylko prawe kierunki.oco tu chodzi bo ja nie elektryk ale centralny udalo mi sie polączyc.
z mojej centralki wychodzi niebieski kabelek i niby do kierunkowskazów .okej wpiołem się bezpośrednio w plus od tylniego kierunkowskazu bo tam mam zamontowaną centralkę przy samej pompce i działa otwiera i zamyka i tak jak należy impulsują kierunkowskazy ale tylko jedna strona czyli prawa więc na chlopski rozum pociagnolem ten sam plus do nastepnego kierunkowskazu tylniego i podpiolem tez tak samo bezpośrednio pod plus i holera kierunkowskazy są ale nie otwiera ani nie zamyka tylko mrygają jak naciskam na pilota.odlonczam lewą strone i dalej wszytko działa czyli otwiera i zamyka i pulsuja tylko prawe kierunki.oco tu chodzi bo ja nie elektryk ale centralny udalo mi sie polączyc.
Musisz rozdzielić kierunkowskazy za pomocą diód; dopiero wtedy będzie działać prawidłowoCEZARY81 pisze:panowie weżcie cos poradzcie chodzi mi o swiecące kierunki przy otwieraniu i przy zamykaniu.
z mojej centralki wychodzi niebieski kabelek i niby do kierunkowskazów
Więcej w poniższym temacie; miłej lektury
https://audi80.pl/b3-b4opis-instalac ... t36493.htm