[B4] Pisk tarczy hamulcowych w czasie jazdy
[B4] Pisk tarczy hamulcowych w czasie jazdy
Mam już trochę zużyte tarcze i klocki hamulcowe i od pewnego czasu gdy ruszam autem słychać pisk najprawdopodobniej tarczy hamulcowych. Wydaje mnie się to trochę dziwne bo w czasie hamowania wszystko jest ok nic nie piszczy - tylko w czasie jazdy gdy nie używam hamulca. Tarcze i klocki planuję i tak wymienić ale czy to wystarczy?
- melomarcin
- Forum Audi 80
- Posty: 80
- Rejestracja: 11 maja 2008, 20:44
- Lokalizacja: Lublin
Moga popiskiwac przypalone klocki co przy zuzytych tarczach bardzo prawdopodobne.
A i jak bedziesz zmienial to oprocz gumek na tloczku sprawdz te no jak to sie nazywa, te prowadnice ktore przesuwaja zacisk jak sie zuzywa klocek, odkreca sie te sruby w nich jak sie klocki wymienia, zobacz czy luzno i swobodnie sie przesuwaja, przeczysc nasmaruj.
A i jak bedziesz zmienial to oprocz gumek na tloczku sprawdz te no jak to sie nazywa, te prowadnice ktore przesuwaja zacisk jak sie zuzywa klocek, odkreca sie te sruby w nich jak sie klocki wymienia, zobacz czy luzno i swobodnie sie przesuwaja, przeczysc nasmaruj.
Podpisuję się obiema rękamimelomarcin pisze:witam. jak będziesz wymieniał tarcze i klocki sprawdź czy gumka tłoczka w zacisku hamulcowym nie jest czasem porwana. jak dostaje się tam bród to początek końca zacisku, - tłoczek nie cofa się po zwolnieniu pedału i stąd piski.
pozdro
Jeśli kolega melomarcin, ma rację to może nie wystarczyć.Seyv pisze:Tarcze i klocki planuję i tak wymienić ale czy to wystarczy?
Ale bądź dobrej myśli
Pozdrawiam
- Niki20
- Forum Audi 80
- Posty: 6758
- Rejestracja: 03 gru 2008, 17:47
- Imię: Dominik
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Harta/Rzeszów
- Kontakt:
Dokładnie to może być przyczyną albo zły stan klocków i tarcz... Lecz moim zdaniem jeżeli podczas hamowania nie piszczy tylko podczas normalnej jazdy to będzie cosik z zaciskiem...melomarcin pisze:witam. jak będziesz wymieniał tarcze i klocki sprawdź czy gumka tłoczka w zacisku hamulcowym nie jest czasem porwana. jak dostaje się tam bród to początek końca zacisku, - tłoczek nie cofa się po zwolnieniu pedału i stąd piski.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 364
- Rejestracja: 11 kwie 2009, 11:05
- Lokalizacja: Chełm
Słonik pisze:Moga popiskiwac przypalone klocki co przy zuzytych tarczach bardzo prawdopodobne.
A i jak bedziesz zmienial to oprocz gumek na tloczku sprawdz te no jak to sie nazywa, te prowadnice ktore przesuwaja zacisk jak sie zuzywa klocek, odkreca sie te sruby w nich jak sie klocki wymienia, zobacz czy luzno i swobodnie sie przesuwaja, przeczysc nasmaruj.
tak jak Slonik prawi
W następnym tygodniu wybiorę się wymienić tarcze i klocki. Piski wydobywają się tylko z prawej strony i to zarówno z przodu jak i z tyłu. Przy okazji wymiany sprawdzę tłoczek - tym bardziej, że auto czasem trochę ciągnie w prawo.
[ Dodano: 2009-06-23, 20:39 ]
Wymieniłem tarcze i klocki. Okazało się, że również jeden z popychaczy był zastany i blokował klocki na tarczy co powodowało piszczenie. Po wymianie wszystko jest ok.
[ Dodano: 2009-06-23, 20:39 ]
Wymieniłem tarcze i klocki. Okazało się, że również jeden z popychaczy był zastany i blokował klocki na tarczy co powodowało piszczenie. Po wymianie wszystko jest ok.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 27
- Rejestracja: 12 maja 2009, 22:20
Koledzy mam taki sam problem jak Seyv. Podczas jazdy piszczą mi klocki z tyłu z tym że diagnosta mi powiedział na przeglądzie że z tyłu bardzo słabo mi hamują. Nie zblokował kół na rolkach i słabo hamował. Do tego wszystkiego mam wyczuwalny luz na łożyskach z tyłu ale jeszcze nie huczą. Co mam zrobić przy klockach (jeszcze nie wymieniam bo są dobre), a co z tymi łożyskami?
- luk_OP_Q89
- Forum Audi 80
- Posty: 1288
- Rejestracja: 11 lip 2008, 14:45
- Lokalizacja: OPOLE
miki878787, Na skuteczność hamulców mają wpływ nie tylko klocki lecz kondycja samego zacisku że o starym płynie z dużą ilością wilgoci nie wspomnę(pan diagnosta powinien był wypowiedzieć się nieco szerzej).Jednym z powodów piszczenia(prócz nie odbijającego klocka/klocków)są mocno zużyte tarcze z wyraznymi rantami.To na nich często klocki popiskują w czasie jazdy.Tarcze można przetoczyć,ale moim zdaniem nie warto,bo rant wiąże się z mocnym zużyciem tarczy i balansowaniem na krawędzi grubości minimalnej tarczy.
Ja mam podobny problem, z tym że mi popiskują hamulce z przodu po wymianie klocków i tarcz (firmy TRW). Podczas jazdy jest taki jakby pisk-szuranie, a gdy lekko nacisną hamulec to się ucisza, aby za chwile znowu się odezwać. Dzieję się tak głównie jak hamulce są zagrzane. Czasami też samo przestaje piszczeć w trakcie jazdy, ale na dość krótko. Hamulce wymieniałem w warsztacie i podobno wszystko było ok (uszczelki, zaciski). Dodam jeszcze że koła są bardzo ciepłe, momentami nie da się ich dotknąć. Co może być przyczyną? Docieranie się klocków i tarcz? Przejechałem już tak ok 1000 km. I raczej wydaje mi się to mało prawdopodobne
Witam,podepnę się pod temat . lecz u mnie jest troszkę na odwrót. Gdy hamulce się rozgrzeją i chce zahamować to strasznie piszczą. Nawet przy małej prędkości.Co może być nie tak,klocki sprawdzałem to są w miarę ok . Chętnie bym to zrobił żeby nie piszczało bo jest to strasznie wkurzające , a już nie mowie o ludziach jak się patrzą co to za padło jedzie Jest możliwe że klocki są źle dobrane do tarczy ?
- IC69
- Przyjaciele
- Posty: 4800
- Rejestracja: 05 sty 2007, 22:48
- Imię: Irek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Warszawa
No właśnie, "podobno".zarius pisze:Hamulce wymieniałem w warsztacie i podobno wszystko było ok
Wygląda mi to na zaśniedziałe tłoczki.zarius pisze:Dodam jeszcze że koła są bardzo ciepłe, momentami nie da się ich dotknąć.
Złej jakości okładziny?zakwapl pisze:Gdy hamulce się rozgrzeją i chce zahamować to strasznie piszczą.
Osobiście, wymieniłbym na inne.zakwapl pisze:Chętnie bym to zrobił żeby nie piszczało