[80 b4] Kontrolka swiateł mijania
[80 b4] Kontrolka swiateł mijania
Witam mam pytanie nie swieci kontrolka swiateł mijania na tablicy rozdzielczej.W którym polu ona śię znajduje???Czy sterowanie lusterek tez ma podswietlenie??
Ostatnio zmieniony 27 kwie 2007, 19:59 przez rczopik2, łącznie zmieniany 2 razy.
Hahaha to się wycfaniłem 8-) 8-) 8-)
od dziś mam oryginalną kontrolkę świateł mijania, ale ino jeszcze tylko muszę podłączyć 1 kabel pod 12V po światłach mijania, stąd moje pytanie...
gdzie mogę znaleźć +12V po światłach mijania, tak by było jak najbliżej zegarów... nie chcę ciagnąć kabla od lamp... bo byłoby to bez sensu
Wiem, że mogę wpiąć się pod przekaźnik, albo pod "pająka" ale ktoś się orientuje który to jest dokładnie pin? Nie chce mi się szukać i lub specjalnie rozbierać
od dziś mam oryginalną kontrolkę świateł mijania, ale ino jeszcze tylko muszę podłączyć 1 kabel pod 12V po światłach mijania, stąd moje pytanie...
gdzie mogę znaleźć +12V po światłach mijania, tak by było jak najbliżej zegarów... nie chcę ciagnąć kabla od lamp... bo byłoby to bez sensu
Wiem, że mogę wpiąć się pod przekaźnik, albo pod "pająka" ale ktoś się orientuje który to jest dokładnie pin? Nie chce mi się szukać i lub specjalnie rozbierać
- IC69
- Przyjaciele
- Posty: 4800
- Rejestracja: 05 sty 2007, 22:48
- Imię: Irek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Warszawa
cobra...pociąg spod skrzynki bezpiecznikowej,zółty kabel z czarnym paskiem. Wystarczy odkręcić tą półke pod kierownicą
Ostatnio zmieniony 29 kwie 2007, 22:47 przez IC69, łącznie zmieniany 1 raz.
dobra, dociągnąłem ten przewód, ale się jaja robią teraz...
po włączeniu stacyjki świeci się kontrolka, po zapaleniu świateł gaśnie...
chyba pomyliłem masy na płycie bo na tym czarno-żółtym przewodzie pojawia się +12V po odpaleniu świateł mijania i włączeniu stacyjki (bo idzie on ze skrzynki bezp. do lewej lampy) i pojawia się także na nim minus, gdy przekręce stacyjkę a nie odpalę świateł :-|
a powiedzcie mi, który pin odpowiada za włączenie świateł mijania w pająku??? Czy włączenie pająka powoduje włączenie masy czy +12v??
po włączeniu stacyjki świeci się kontrolka, po zapaleniu świateł gaśnie...
chyba pomyliłem masy na płycie bo na tym czarno-żółtym przewodzie pojawia się +12V po odpaleniu świateł mijania i włączeniu stacyjki (bo idzie on ze skrzynki bezp. do lewej lampy) i pojawia się także na nim minus, gdy przekręce stacyjkę a nie odpalę świateł :-|
a powiedzcie mi, który pin odpowiada za włączenie świateł mijania w pająku??? Czy włączenie pająka powoduje włączenie masy czy +12v??
kontrolka świateł mijania wykonana, a cała operacja zajmuje nie dużo czasu :mrgreen:
Najpierw rozebrałem zegary, i dostałem się do kolorowej płytki z ikonkami. Wyciąłem z niej 1 kontrolkę (u mnie akurat była to kontrolka CAT, która była nieaktywna - zaślepiona, bez żarówki). Na jej miejsce wkleiłem wyciętą ikonkę świateł mijania z podobnej płytki, w której był symbol świateł mijania. Wszystko skleiłem bezbarwną taśmą (od wewnętrznej strony)
Ponieważ wiele razy przyszło mi wyciągać zegary, postanowiłem zdjąć kierownicę - to znacznie ułatwiło mi wyjmowanie i montowanie zegarów w kokpicie - nie jest to jednak warunkiem koniecznym. Ale klucz nasadowy 24mm był pod ręką, więc nie było problemu z jej demontażem.
Najpierw zająłem się znalezieniem odpowiednich przewodów, do których mógłbym podłączyć żarówkę od kontrolki. Idąc od wybranej żarówki (pierwsza od lewej, na samym dole), a dokładniej od górnego miejsca styku żarówki) na płycie głównej doszedłem do 3 pinu od góry z prawej strony wtyczki żółtej. Jest tam akurat pin nie podpięty do żadnego kabla. Podłączyłem do niego cienki przewód, a jego drugi koniec podłączyłem do grubego kabla żółtego (może też być żółty z czarnym paskiem) wychodzącego ze skrzynki bezpiecznikowej (zielone złącze w okolicach bezpiecznika 10-11 - ściślej powiedziawszy to pod pod nimi) - jest to przewód po bezpieczniku zasilający żarówki w lampach (żółty odpowiada za prawą stronę, żółty z czarnym paskiem za lewą stronę). Miałem już + po załączonych światłach mijania i załączonej stacyjce.
Brakowało mi jeszcze - , gdyż 2 złącze do żarówki bezpośrednio po przekręceniu stacyjki zasilane jest także +. Postanowiłem więc ostrym narzędziem odciąć ścieżkę do gniazda stykowego z żarówką (dolny styk) i poprowadzić tam niezależną masę. masę podłączyłem z sąsiedniej żarówki podświetlającej licznik. Dodatkowo na wszelki wypadek zdecydowałem się dać diodę prostowniczą, która zezwala na przepływ prądu (w tym wypadku to jest masa) tylko w 1 stronę.
Teraz zostało tylko wszystko polutować, czego wczesniej nie polutowałem, złożyć i zamontować na swoim miejscu.
Dodam jeszcze tylko, że na dolnym styku w wybranej żarówce w normalnych warunkach po zapłonie pojawia się +, więc wystarczyłoby znaleźć - który pojawiałby się po włączonych światłach mijania. Szukałem go w przełączniku od świateł (pająk) ale tam zamiast minusa pojawia się chyba +, nie mogłem w każdym bądź razie go zlokalizować. Oto końcowy efekt, kontrolka zaświeca się dokładnie wtedy, gdy świecą światła mijania (krótkie). Gdy zapalam światła drogowe (długie), kontrolka gaśnie. Kontrolka nie gaśnie, gdy załączam chwilowe światła drogowe (tzw błyski).
Najpierw rozebrałem zegary, i dostałem się do kolorowej płytki z ikonkami. Wyciąłem z niej 1 kontrolkę (u mnie akurat była to kontrolka CAT, która była nieaktywna - zaślepiona, bez żarówki). Na jej miejsce wkleiłem wyciętą ikonkę świateł mijania z podobnej płytki, w której był symbol świateł mijania. Wszystko skleiłem bezbarwną taśmą (od wewnętrznej strony)
Ponieważ wiele razy przyszło mi wyciągać zegary, postanowiłem zdjąć kierownicę - to znacznie ułatwiło mi wyjmowanie i montowanie zegarów w kokpicie - nie jest to jednak warunkiem koniecznym. Ale klucz nasadowy 24mm był pod ręką, więc nie było problemu z jej demontażem.
Najpierw zająłem się znalezieniem odpowiednich przewodów, do których mógłbym podłączyć żarówkę od kontrolki. Idąc od wybranej żarówki (pierwsza od lewej, na samym dole), a dokładniej od górnego miejsca styku żarówki) na płycie głównej doszedłem do 3 pinu od góry z prawej strony wtyczki żółtej. Jest tam akurat pin nie podpięty do żadnego kabla. Podłączyłem do niego cienki przewód, a jego drugi koniec podłączyłem do grubego kabla żółtego (może też być żółty z czarnym paskiem) wychodzącego ze skrzynki bezpiecznikowej (zielone złącze w okolicach bezpiecznika 10-11 - ściślej powiedziawszy to pod pod nimi) - jest to przewód po bezpieczniku zasilający żarówki w lampach (żółty odpowiada za prawą stronę, żółty z czarnym paskiem za lewą stronę). Miałem już + po załączonych światłach mijania i załączonej stacyjce.
Brakowało mi jeszcze - , gdyż 2 złącze do żarówki bezpośrednio po przekręceniu stacyjki zasilane jest także +. Postanowiłem więc ostrym narzędziem odciąć ścieżkę do gniazda stykowego z żarówką (dolny styk) i poprowadzić tam niezależną masę. masę podłączyłem z sąsiedniej żarówki podświetlającej licznik. Dodatkowo na wszelki wypadek zdecydowałem się dać diodę prostowniczą, która zezwala na przepływ prądu (w tym wypadku to jest masa) tylko w 1 stronę.
Teraz zostało tylko wszystko polutować, czego wczesniej nie polutowałem, złożyć i zamontować na swoim miejscu.
Dodam jeszcze tylko, że na dolnym styku w wybranej żarówce w normalnych warunkach po zapłonie pojawia się +, więc wystarczyłoby znaleźć - który pojawiałby się po włączonych światłach mijania. Szukałem go w przełączniku od świateł (pająk) ale tam zamiast minusa pojawia się chyba +, nie mogłem w każdym bądź razie go zlokalizować. Oto końcowy efekt, kontrolka zaświeca się dokładnie wtedy, gdy świecą światła mijania (krótkie). Gdy zapalam światła drogowe (długie), kontrolka gaśnie. Kontrolka nie gaśnie, gdy załączam chwilowe światła drogowe (tzw błyski).
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Świetnie to kolega opisał. Gratuluje. Sam teraz zastanawiam sie czy nie zrobić czegoś takiego. Tylko nie wiem czy nie wkurzała by mnie trochę ta kontrolka, bo trzeba teraz cały czas jeździc na światłach wiec też ta kontrolka będzie świecić sie cały czas. Przyszedł mi do głowy jednak taki pomysł, żeby zrobić taką kontrolkę z tymi światłami mijania, ale w taki sposób, zeby świeciła ona na czerwono w przypadku go nie będą właczone światła mijania ani światłą drogowe. Taka kontrolka ostrzegająca o nie właczeniu światłe. Takie coś według mnie było by czymś fajnym, tylko że i o wiele trudniejszym do zrobienia. Myślał ktoś nad takim czymś :?:
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Jarmi, to chyba zależy jak kto sam sobie zrobił. W twoim przypadku, jeśli ta kontrolka świeci przy wyłaczonym silniku a zaświeconych światłach to moim zdaniem jest całkowicie nie potrzebna. Bo w tej chwili spełnia ona funkcję ostrzegawczą, że nie wyłączyłeś światł, a przecież w audi seryjnie montowany jest brzęczek który przed tym ostrzega. Wiec moim zdaniem taka kontrolka nie jest potrzebna.