Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3/90/NG] Porada dotycząca załorzenia gazu

Wszystko co związane z LPG
Awatar użytkownika
misiek440
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 917
Rejestracja: 03 cze 2007, 12:05
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: misiek440 » 23 cze 2009, 15:35

To i ja się wypowiem ponieważ tez mam mechaniczny wtrysk.

Jeździłem na I generacji, obecnie niedługi czas na blosie. _Problemem gazu w silnikach 3A,NG,AAD i tym podobnych jest przede wszystkim rozdzielacz paliwa wraz z przepływomierzem, oraz zapiekanie wtrysków. Oczywiście są na to rady i trzeba się ich bez względnie stosować:

-Idelana instalcja WN (kopułka,palec,świece, kable) ---firmy NGK Bosh Beru
-Częsta regulacja gazu u gazowników, co 10000km wraz wymianą filtra powietrza i gazu
-Odpalanie i jazda na benzynie do czasu lekkiego zagrzania silnika
-Od czasu do czasu warto sobie pojeździć na PB
-Jeżeli druga generacja to pilnować czy sonda działa prawidłowo

Są to moje rady jak jeździć na gazie na mech wtrysku

A co do instalacji:

-To najlepiej wypada sekwencja ciągła (niestety brak specjalistów, części drogie i wogule jest z tym ciężko)

-I generacja + Blos - plusem tego jest brak zwężki na mixerze (a raczej sporo mniejsza)
przez co auto nie traci tak wiele mocy na PB jak i na LPG. Ogólnie za mało jeżdżę na tej instalacji aby się wypowiedzieć. Ale obecnie jestem bardzo zadowolony auto się zbiera nie muli i jest ok. Drugim plusem jest zmniejszenie ryzyka wystrzału do minimum. A nawet jakby był strzał to z moich obserwacji wynika że nie poleci to w przepływomierz <ok>

-I lub II generacja - zasadniczo obiżą Ci znacząco moc silnika, Ale przy poprawnym założeniu (odpowiedni mixex, reduktor + regulacja) powinno jeździć. Tylko pamiętaj dbaj o te elementy co wyżej napisałem


Osobiście jeżeli znajdziesz i masz trochę kasy (oscyluje że koło 3tyś) to załóż sekwencje, jeżeli masz bardziej skromny budżet to załóż pierwsza generację + blosa
Będziesz zadowlony pod warunkiem dbania o autko

[ Dodano: 2009-06-23, 15:38 ]
ps
Ardsheal o blosie za 300 to zapomnij za nówkę trzeba dać przynajmniej 350zł, ja osobiście zapłaciłem 400zł (ale za to mam jedno strojenie w serwisie BRC gratis)
niestety ceny poszły w górę bo jest ich mało a zwolenników coraz więcej


Jak wygląda montaż blosa możesz podpatrzeć na linka w moim podpisie lub poszukać tematów Kornela

[ Dodano: 2009-06-23, 16:01 ]
niech cie też nie straszą że 2500zł za blosa ludzie skąd wy takie ceny bieżecie. Jak dobrze poszukasz to za 1500zł-1800 z blosem założysz od razu ,a może nawet i trochę taniej

Ardsheal

Post autor: Ardsheal » 23 cze 2009, 16:15

I tu Cię zaskoczę... Na allegro najtańszy blos to owszem 350... ale jest tam koleś co zakłada instalacje BRC i jak dzwoniłem do niego to okazało się że akurat ma blosy i zgodził się mi go wysłać, cena 300 + przesyłka oczywiście ;p

link z namiarami na osobę:
http://allegro.pl/item659209686_przejsc ... los_a.html
Tu jest przejściówka- tak jak pisałem, osoba ta blosów nie wystawia na allegro, ale zwykle mają na stanie :) Zawsze 50zł do przodu.
Wkrótce i ja zamieszczę przewodnik po BLOS-owaniu NG, tyle że pewnie podłącze się pod jakiś istniejący temat.
Przy okazji: czy ktoś może zagrzać silnik na mechanicznym wtrysku i sprawdzić czy bardzo twarde są przewody po nagrzaniu i opisać wrażenia na PM? Do momentu zagrzania mam węże miękkie, na dużym obiegu troszkę puchną. Boję się o uszczelkę ;(

Do zobaczenia na spocie :)
Ostatnio zmieniony 23 cze 2009, 16:19 przez Ardsheal, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
misiek440
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 917
Rejestracja: 03 cze 2007, 12:05
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: misiek440 » 23 cze 2009, 16:17

Ardsheal, Dziwne że BRC ma różne ceny. Bo ja kupowałem w serwisie BRC (pare dni temu) i cena to 350zł jeżeli montuje go u nich.
No ale nie spamujmy koledze w topicu. Ogólnie dostać tanio Blosa bardzo cięzko ale do 400zł to spokojnie kupisz.

W twoim wypadku Najlepszą instalacją jest wtrysk gazu (ciągły) lub z najlepszym współczynnikiem cena/jakość I gen+Blos. Jak chcesz coś więcej wiedzieć to pytaj

Ardsheal

Post autor: Ardsheal » 23 cze 2009, 16:25

Serio, zadzwoń i spytaj. BLOS-a mam od 2-3 tygodni, albo koleś miał dobry humor, albo tańsza dostawa. Montowałem sam. Możesz zadzwonić i się upewnić. Linka podałem bo wiem że zapłaciłem mniej niż na allegro, a przesyłkę miałem następnego dnia. kolega chce zakładać, a jeszcze potrzebuje paru dodatkowych rurek itp- chyba że to komuś zleci, wtedy oczywiście koszty są spore. Gaz I generacji + BLOS mógłby być tani jeśli zakłada się samemu, wtedy koszt to około 700-800(na używanej butli i regenerowanym parowniku ;p )

Awatar użytkownika
misiek440
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 917
Rejestracja: 03 cze 2007, 12:05
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: misiek440 » 23 cze 2009, 16:29

o ile butle to bym wsadził używaną w razie czego (bo homolagacja na 10 lat) to reduktor zakupiłbym nowy (koszt 230zł) do tego rurki o przekroju 0,8 a nie jak wszędzie 0,6.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zasilanie LPG”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl