[80 B3 1.8S PM] Silnik się nie kręci na 4 biegu powyżej 4tys
[80 B3 1.8S PM] Silnik się nie kręci na 4 biegu powyżej 4tys
Witajcie.
Otóż mam taki problem, silnik na 4 biegu kręci mi się tylko do 4 tys. obrotów(na 5 nie wiem nie miałem jeszcze gdzie sprawdzic). Na niższych biegach jest dobrze(na 3 leci 140). Czego może to być przyczyna? a może te silniki tak mają?
Pozdrawiam
Spetsnaz
Otóż mam taki problem, silnik na 4 biegu kręci mi się tylko do 4 tys. obrotów(na 5 nie wiem nie miałem jeszcze gdzie sprawdzic). Na niższych biegach jest dobrze(na 3 leci 140). Czego może to być przyczyna? a może te silniki tak mają?
Pozdrawiam
Spetsnaz
Ostatnio zmieniony 24 cze 2009, 01:33 przez Spetsnaz, łącznie zmieniany 1 raz.
Kolego nazwij porządnie temat bo nie jest on jednznaczny z tym to jest w nim napisane...
Dlaczego na 3 biegu męczysz auto do 140? przecież możesz zajechać auto w ten sposób
może praktykowałeś to wcześniej stąd teraz piszesz że nie chce się wkręcać na obroty na 4 biegu
I na pewno te silniki tak nie mają.....
Dlaczego na 3 biegu męczysz auto do 140? przecież możesz zajechać auto w ten sposób
może praktykowałeś to wcześniej stąd teraz piszesz że nie chce się wkręcać na obroty na 4 biegu
I na pewno te silniki tak nie mają.....
A masz dobrze naciągniętą linkę gazu? :mrgreen: :mrgreen:
Skoro nie chce iść, znaczy że silnik nie ma siły.
Czemu nie ma siły?
Nie ma siły wtedy, gdy np. dostaje za mało mieszanki albo w niewłaściwym składzie (za ubogą).
Nie widzę tu jaki wpływ mogą mieć kable WN. Podobnie - gdyby zapłon był źle ustawiony, auto źle by przyspieszało, miało niestabilne wolne obroty, dostawałoby samozapłonu (przy opóźnionym). A tego nie masz.
Zdejmij filtr powietrza i poobserwuj jak zachowuje się przepustnica przy dodawaniu gazu.
Ja obstawiam wtrysk (może przepustnica lub sam wtryskiwacz) lub któryś z czujników.
Jeśli rozrząd nie był wymieniany to ja bym to zrobił, ale wątpię żeby to akurat na to pomogło (chyba że się na ząbkach przestawił, ale wtedy byś raczej nie ruszył z miejsca).
Miałem kiedyś PMa, na 4-ce ciągnął do końca (inna sprawa, że przy 5 tys obr już na liczniku było chyba ze 170, bo tam bardzo długie biegi były). Rozumiem, że na 5-ce też nie ciągnie więcej niż 4k obr/min?
Skoro nie chce iść, znaczy że silnik nie ma siły.
Czemu nie ma siły?
Nie ma siły wtedy, gdy np. dostaje za mało mieszanki albo w niewłaściwym składzie (za ubogą).
Nie widzę tu jaki wpływ mogą mieć kable WN. Podobnie - gdyby zapłon był źle ustawiony, auto źle by przyspieszało, miało niestabilne wolne obroty, dostawałoby samozapłonu (przy opóźnionym). A tego nie masz.
Zdejmij filtr powietrza i poobserwuj jak zachowuje się przepustnica przy dodawaniu gazu.
Ja obstawiam wtrysk (może przepustnica lub sam wtryskiwacz) lub któryś z czujników.
Jeśli rozrząd nie był wymieniany to ja bym to zrobił, ale wątpię żeby to akurat na to pomogło (chyba że się na ząbkach przestawił, ale wtedy byś raczej nie ruszył z miejsca).
Miałem kiedyś PMa, na 4-ce ciągnął do końca (inna sprawa, że przy 5 tys obr już na liczniku było chyba ze 170, bo tam bardzo długie biegi były). Rozumiem, że na 5-ce też nie ciągnie więcej niż 4k obr/min?
Ja na 4 przy 4 tys. obrotów mam ok. 155(?), a na 5 nie sprawdzałem(ale myślę że też nie), jak już mówiłem nie było gdzie, poza tym leciałem na 5-tce 175km/h ale to przyszło mi w wielkimi trudami, bo jeszcze dodam że samochód się w ogóle nie zbiera na 4 i 5-tce.Easyrider pisze: Miałem kiedyś PMa, na 4-ce ciągnął do końca (inna sprawa, że przy 5 tys obr już na liczniku było chyba ze 170, bo tam bardzo długie biegi były). Rozumiem, że na 5-ce też nie ciągnie więcej niż 4k obr/min?
AA no i linke gazu ostatnio naciągałem ale to nic nie dało
I czujniki też są nowe bo na początku to obstawiałem
Wtrysk i przepustnice też zmieniałem i nic ;/
A może sonda lambda?
No to miałeś zapewne tę samą skrzynię co ja.
155 km/h przy 4000 obr, to ok. 170 przy 5000 obr.
No, skoro wszystko sprawdzone, to mi się skończyły pomysły.
Może po prostu silnik ma już słabą kompresję i obniżoną moc maksymalną?
Inna sprawa - czy na pewno potrzebujesz jeździć na 4-tym biegu powyżej 155 km/h?
Na piątce będzie taniej
W ogóle moim zdaniem B3 to tak do 140-150 km jest bezpieczne. Potem się robi trochę niestabilne na wietrze i zakrętach.
155 km/h przy 4000 obr, to ok. 170 przy 5000 obr.
No, skoro wszystko sprawdzone, to mi się skończyły pomysły.
Może po prostu silnik ma już słabą kompresję i obniżoną moc maksymalną?
Inna sprawa - czy na pewno potrzebujesz jeździć na 4-tym biegu powyżej 155 km/h?
Na piątce będzie taniej
W ogóle moim zdaniem B3 to tak do 140-150 km jest bezpieczne. Potem się robi trochę niestabilne na wietrze i zakrętach.
Istotnie nie tak dużo - mój w momencie sprzedaży miał 266 Kkm na sumarycznym, a spokojnie śmigał na 4-ce do 180.
Moim zdaniem żywotność tych silników to ok. 500 kkm. Gadałem kiedyś z taksiarzem, który miał 470 kkm przebiegu w B3 1,8 - mówił, że już czas na remont.
Na twoim miejscu teraz sprawdziłbym kompresję.
Moim zdaniem żywotność tych silników to ok. 500 kkm. Gadałem kiedyś z taksiarzem, który miał 470 kkm przebiegu w B3 1,8 - mówił, że już czas na remont.
Na twoim miejscu teraz sprawdziłbym kompresję.