Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 NG+LPG] Gaśnie na lpg przy hamowaniu biegiem.

Wszystko co związane z LPG
tom74
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 18
Rejestracja: 10 cze 2009, 22:55

Post autor: tom74 » 21 cze 2009, 13:47

Niestety ,wystąpił problem. Po moim ustawieniu ninia śmigała, ale po ustawieniach na przyrządach u mechanika (stwierdził że chodzi jak na ssaniu) silnik nie ma wcale wolnych obrotów gdy nie jest rozgrzany tj. gdzies do 85 stopni. Coto moze być za przyczyna?

Awatar użytkownika
luk_OP_Q89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1288
Rejestracja: 11 lip 2008, 14:45
Lokalizacja: OPOLE

Post autor: luk_OP_Q89 » 21 cze 2009, 21:58

tom74, niestety instalacja oparta na mieszalniku czyli podciścienówka jest niedokładna.Teoretycznie powinieneś włączać gaz gdy silnik jest rozgrzany.
Mechanik ustawił ci mieszankę optymalnie,optymalnie do pracy na rozgrzanym motorze(o ile zrobił to dobrze).Ja mam taki system że jeśli użytkuje auto na stosunkowo niedużych odcinkach lub w niższych temperaturach to "odkręcam" gaz.Dostaje bogatszą mieszanke i jest cacy.

Wiem doskonale że użytkowanie auta na gazie przy nierozgrzanym silniku skraca życie parownika ale zestaw naprawczy jest tani i tyle.
Druga sprawa(zostanie to uznane przez część osób za bluznierstwo ale trudno)Nie reguluje instalacji podciśnienowej na analizatorze tylko dostosowuje regulacje do eksploatacji a nadewszystko temperatury/pory roku.
Gaz mi nie strzela,bo nie jeżdze na zbyt ubogiej mieszance.
Moja rada:Wyreguluj gaz tak aby miał wolne obroty a jak mieszanka będzie bogata to niech sobie będzie(mnie osobiście podoba się redukcja przed skrzyżowaniem na bogatej mieszance ;-))najważniejsze aby nie była zbyt uboga bo wtedy strzela,i żebyś nie musiał hamować lewą nogą ;-)przed krzyżówką.
Gdyby to nie była 1-sza generacja nie radził bym w ten sposób.

tom74
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 18
Rejestracja: 10 cze 2009, 22:55

Post autor: tom74 » 22 cze 2009, 07:28

Tak też myślałem luk_OP_Q89 , wyreguluje po swojemu (a było dobrze i trzeba było nic nie ruszać). W sumie ,jak miałem inne autka na lpg to też regulowałem samemu. Jeszcze mam jedno pytanko, chodzi o zawór na wężu który idzie do miksera. Wydaje mi się, że on też ma wpływ na wolne obroty (a może się myle), bo mechanik powiedział ,że on tylko jest od mocy.A tak z twojego doświadczenia-ile obrotów mniej więcej trzeba go wykręcić, bo u mnie są 2 obr. czy aby to nie za mało :?: [/b]

Awatar użytkownika
luk_OP_Q89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1288
Rejestracja: 11 lip 2008, 14:45
Lokalizacja: OPOLE

Post autor: luk_OP_Q89 » 22 cze 2009, 22:26

Od miksera idą 2 węże z gazem do miksera zamontowanego przed zespołem 2 przepustnic.Ten od ściany grodziowej silnika (ma zawór/regulacje,wspomniana śruba)wchodzi w mikser od strony większej przepustnicy.Ten drugi ma regulacje na parowniku(tzw.regulacja wolnych obr.) i wchodzi w mikser od strony mniejszej z przepustnic(czy jak kto woli od strony przodu auta).W zasadzie regulacji wolnych obrotów dokonujesz tym małym pokrętłem na parowniku a dużym ilość gazu w trakcie pracy silnika na wyższych prędkościach obrotowych niż bieg jałowy(duża przepustnica otwiera się po odpowiednio głębokim wciśnięciu pedału przyspieszenia).W praktyce jednak przesadnie skręcony gaz na pokrętle( na wspomnianym przez ciebie przewodzie gazowym) powoduje załamanie obrotów biegu jałowego.Ogólnie zbyt mocno"skręcony gaz na przewodzie"(doprowadzającym) strzela,powoduje zbyt wysoką temp.w komorach spalania(wypalone gniazda zaworowe,uszczelka głowicy,deformacje głowicy,przegrzewanie się silnika).
Jeśli chodzi o regulacje to nie jest to taki prosty temat.W tych instalacjach montowane są parowniki o różnych wydajnościach w jednej instalacji np.5 obrotów w innej 7 itp(bez sensu podawać ilość obrotów śruby).Gdybym miał wtrysk to mogę sobie regulować skład mieszanki przy pomocy urządzeń diagnostycznych i jezdzić,jezdzić.Ale mając podciśnienówke w której powtarzalność czyli dokładność jest niewielka muszę "czuć" prace silnika i reagować/regulowć.
Potraktuj regulacje przeprowadzoną przez mechanika(podejrzewam że ustawił stosunkowo ubogą/ekonomiczną mieszanke na rozgrzanym silniku)jako wyjściową odkręć trochę(180stopni czyli pół obrotu eksploatuj auto 24h:rano zimny,miasto,przyspieszenia itp.zmienne warunki) i zobaczysz jak będzie mało to znowu to samo.Sprawdz regulacje na wspomnianej małej śrubie w dolnej części parownika prawdopodobnie tam też jest rezerwa(wolne obroty).
W tej chwili na tyle znam swój gaz że regulacja trwa ok.20-30min i 10-15km.


Eksploatując NG z podciśnienówką pamiętaj o tym że dolot i ukł.zapłonowy muszą być w nienagannym stanie.
Pomału przekonuje się do tezy że wszystkie miksery należało by wywalić i zamontować blos.Jeśli nie sprzedam mojego 90Quattro to chyba zamontuje takowy.

tom74
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 18
Rejestracja: 10 cze 2009, 22:55

Post autor: tom74 » 22 cze 2009, 22:58

Niestety! Po wielu opcjach regulacji jest tak: mieszanka bogata- wolne obroty są na zimnym, ale gdy się dogrzeje gasnie podczas jazdy i motor pracuje nierównomiernie. Mieszanka uboga - nie ma wcale wolnych obrotów póki się nie dogrzeje do ok. 85 stopni :-( Albo cos skopsałem , albo mechanior coś namieszał?(chociaż przy nim stałem jak regulował),A moze ten zestaw naprawczy był do bani(a kupiłem orginal za 80zeta) . W sumie teraz jest gorzej jak było przed regeneracją :cry: Nie wiem już co robić, ale chyba trzeba zajrzeć do tego parowniczka. Na benzynie caly czas jest ok. ale drożej .

Awatar użytkownika
luk_OP_Q89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1288
Rejestracja: 11 lip 2008, 14:45
Lokalizacja: OPOLE

Post autor: luk_OP_Q89 » 23 cze 2009, 09:23

tom74, wszysko jest kwestią regulacji(zakładam że parownik sprawny i filtr nowy)jak sobie nie poradzisz zmień gaziarza.

[ Dodano: 2009-06-23, 22:56 ]
tom74 pisze:mieszanka bogata- wolne obroty są na zimnym, ale gdy się dogrzeje gasnie podczas jazdy i motor pracuje nierównomiernie.
Przy bogatej mieszance nie gaśnie ale jak się nagrzeje to trzyma ok. 1300obr/min.Nie powinien gasnąć.

tom74
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 18
Rejestracja: 10 cze 2009, 22:55

Post autor: tom74 » 23 cze 2009, 23:52

jakie 1300 obr. :?: chyba ze przytrzymam pedał gazu. Ale od poczatku: dzisiaj wyciąglem parownik , rozebralem i nic nie znalazłem w nim niepokojącego, więc zmontowałem i zamontowałem. NOO i jest poprawa,zakres regulacji małą śrubą przy parowniku wynosi ok. 1.5 obr. czy silnik ciepły czy zimny, a poprzednio mozna było kręcić dosyć sporo ok 4obr. teraz można cos wyregulowac :-D . Wydaje mi się ,że problem tkwił w źle odpowietrzonym układzie chłodzącym, ale do końca nie jestem pewien grunt że jest poprawa.A co do weży wychodzących z miksera to u mnie są trzy. od ściany grodziowej wchodzi wąż od silnika krokowego, z góry ten od mocy z dużą śrubą ,aod przodu auta ten od wolnych obr, czy to jest prawidłowe podłączenie bo z twojego opisu jest ciut inaczej? Aczy ten blos rozwiązuje problem?, bo jeezeli tak to ile to kosztuje, jak wygląda i jak i gdzie się go montuje?I jeszcze jedno pytanko (przepraszam ,że tak marudzę ) jak odłącze krokowy na gazie to obr. wzrastają, czy to dobry objaw, czy coś jest nie tak? <ok> [/quote]

Awatar użytkownika
luk_OP_Q89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1288
Rejestracja: 11 lip 2008, 14:45
Lokalizacja: OPOLE

Post autor: luk_OP_Q89 » 24 cze 2009, 06:43

Masz wszystko ok.Opis skupiłem na przewodach idących przed przepustnice bo to one są istotne w przypadku regulacji.Krokowiec ma być zapięty,możesz go najwyżej zdemontowć i wyczyścić benzyną ekstrakcyjną.
tom74 pisze:NOO i jest poprawa,zakres regulacji małą śrubą przy parowniku wynosi ok. 1.5 obr. czy silnik ciepły czy zimny, a poprzednio mozna było kręcić dosyć sporo ok 4obr. teraz można cos wyregulowac :-D . Wydaje mi się ,że problem tkwił w źle odpowietrzonym układzie chłodzącym, ale do końca nie jestem pewien grunt że jest poprawa
Tak już jest.Wystarczy że coś cokolwiek będzie nie do końca spasowane,odpowietrzone,szczelne i będzie kuleć.Jak pisałem wszysko kwestia regulacji.Trzeba na spokojnie sprawdzać i być dokładnym.
Blos rozwiązuje problem zróżnicowanego(wysokie na wys.obrotach niskie na jałowym)zapotrzebowania na gaz.W podciśnienówkach standartowym problemem jest ten brak elastyczności instalacji,albo są wolne obroty i nie ma mocnej góry albo na odwrót.Nie będe się rozpisywał na temat blosa,wpisz w szukajke.Na forum są auta które śmigają z blosem na NG.Wszysko masz ładnie opisane + foto jak zamontować.

tom74
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 18
Rejestracja: 10 cze 2009, 22:55

Post autor: tom74 » 24 cze 2009, 21:31

Dzięki luk_OP_Q89 za wyjaśnienia. Teraz wszystko jest ok. i mam nadzieje że tak zostanie. Myslę,że temat można zamknąć. <ok>

Awatar użytkownika
luk_OP_Q89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1288
Rejestracja: 11 lip 2008, 14:45
Lokalizacja: OPOLE

Post autor: luk_OP_Q89 » 25 cze 2009, 07:26

tom74, tą oto kwestią
tom74 pisze:Dzięki luk_OP_Q89 za wyjaśnienia. Teraz wszystko jest ok. i mam nadzieje że tak zostanie
zakończyłeś temat,problem rozwiązany.A temat zostanie na forum i jak ktoś będzie szukał info to przeczyta że sprawa miała pozytywny finał.Najważniejsze aby temat kończył się czytelną info od założyciela że podpowiedzi pomogły i auto śmiga,lub nie <ok>

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zasilanie LPG”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl