[2.3 NG LPG] Problemy z uruchomieniem
[2.3 NG LPG] Problemy z uruchomieniem
Witam wszystkich!
Jestem tu nowy i w ogóle "nowy"- mam auto od tygodnia i niestety także problemy.
Po zakupie w samochodzie została zainstalowana używana instalacja gazowa Romano Ris ( wcześniej była w Audi 100 2,3 ). Zacząłem nim już jeździć z ta instalacja, nie było wszystko dobrze poustawiane, np. nie było możliwości przełączania w trakcie jazdy z benzyny na lpg i na zimnym silniku obroty spadały, aż gasł -(wg. gazownika kwestia oprogramowania, którego nie miał). Przejechalemm nim ok 500 km i zaczęły się problemy: zawieszał się na obrotach 2000, szarpał, nie chciał kilka razy zapalić na benzynie. Czytałem trochę na tym i innych forach i przeczysciłem silnik krokowy- po tym zabiegu wczoraj wykonałem jazde próbna i było wszystko git. Dziś jednak odpalił, od razu na 1 zaczął szarpać, aż zgasł. Odpalił dopiero po kilkunastu próbach kiedy wcisnąłem gaz do podłogi, wróciłem na parking.
Sam sobie raczej z tym problemem nie poradzę, nie wiem tylko czy powinienem udać się do mechanika czy do gazownika (o ile moje Audi zapali)?
Proszę o jakieś porady gdzie najlepiej się wybrać- mieszkam w Warszawie.
Jestem tu nowy i w ogóle "nowy"- mam auto od tygodnia i niestety także problemy.
Po zakupie w samochodzie została zainstalowana używana instalacja gazowa Romano Ris ( wcześniej była w Audi 100 2,3 ). Zacząłem nim już jeździć z ta instalacja, nie było wszystko dobrze poustawiane, np. nie było możliwości przełączania w trakcie jazdy z benzyny na lpg i na zimnym silniku obroty spadały, aż gasł -(wg. gazownika kwestia oprogramowania, którego nie miał). Przejechalemm nim ok 500 km i zaczęły się problemy: zawieszał się na obrotach 2000, szarpał, nie chciał kilka razy zapalić na benzynie. Czytałem trochę na tym i innych forach i przeczysciłem silnik krokowy- po tym zabiegu wczoraj wykonałem jazde próbna i było wszystko git. Dziś jednak odpalił, od razu na 1 zaczął szarpać, aż zgasł. Odpalił dopiero po kilkunastu próbach kiedy wcisnąłem gaz do podłogi, wróciłem na parking.
Sam sobie raczej z tym problemem nie poradzę, nie wiem tylko czy powinienem udać się do mechanika czy do gazownika (o ile moje Audi zapali)?
Proszę o jakieś porady gdzie najlepiej się wybrać- mieszkam w Warszawie.
- luk_OP_Q89
- Forum Audi 80
- Posty: 1288
- Rejestracja: 11 lip 2008, 14:45
- Lokalizacja: OPOLE
fabriano, Jeżeli cokolwiek chcesz robić w tym aucie sam poczytaj jeszcze forum.
Poczytaj na temat problemów jakie występują w NG z lpg i na temat samego silnika NG.
Poczytaj na temat problemów jakie występują w NG z lpg i na temat samego silnika NG.
...to jest średni pomysł zeby montować używaną inst.gazową.fabriano pisze:używana instalacja gazowa Romano Ris
Jeżeli na benzynie pracuje bez zastrzeżeń to zostaje ci tylko gazownik,w co wątpie wnioskując z twojego opisu.fabriano pisze:Sam sobie raczej z tym problemem nie poradzę, nie wiem tylko czy powinienem udać się do mechanika czy do gazownika (o ile moje Audi zapali)?
zmień gaziarza.fabriano pisze:Zacząłem nim już jeździć z ta instalacja, nie było wszystko dobrze poustawiane, np. nie było możliwości przełączania w trakcie jazdy z benzyny na lpg i na zimnym silniku obroty spadały, aż gasł -(wg. gazownika kwestia oprogramowania, którego nie miał).
Witam , posprawdzaj czy nie masz do wymiany kabli,świec,kopułki,palca,filtrów itp. Co do tej używanej instalacji to chyba nie był dobry pomysł,też nie wiadomo ile tamten audi na nim przejechał i czy była całkiem sprawna.To jest I czy II generacja ? U mnie na przykład spadają obroty czasami do zera i może to być spowodowane krokowcem od gazu , lub uszkodzonym kompem od gazu. Pozdrawiam
- shellah
- Forum Audi 80
- Posty: 3081
- Rejestracja: 08 wrz 2007, 09:08
- Imię: Artur
- Model: Inny
- Nadwozie: Coupe
- Silnik: 2.8 AAH+lpg
- Lokalizacja: Reading UK
jeśli masz złe oprogramowanie to wnioskuje że gaz II generacji-dziwię się że gazownik ci wogóle założył go w całośni nie wymieniając podstawowych rzeczy
Po pierwsze tego pseudokompa-należałoby go ustawić pod twoje auto a najlepiej wymienić
Po drugie chyba nie założył ci tego samego miksera :?:
Po trzecie źle założona instalacja do tej 5-cio cylindrówki to powolna śmierć dla jazdy na PB a pierwszy objaw strzały w przepływomierz.
Podjedź to lepszego gaziarza a on ci wszystko wyjaśni-najlepiej autoryzowany serwis np BRC <ok>
Po pierwsze tego pseudokompa-należałoby go ustawić pod twoje auto a najlepiej wymienić
Po drugie chyba nie założył ci tego samego miksera :?:
Po trzecie źle założona instalacja do tej 5-cio cylindrówki to powolna śmierć dla jazdy na PB a pierwszy objaw strzały w przepływomierz.
Podjedź to lepszego gaziarza a on ci wszystko wyjaśni-najlepiej autoryzowany serwis np BRC <ok>
Dziękuję za odpowiedzi.
Z tym Audi to było tak, że kupił je mój stryj i to on się zajmował wszelkimi wymianami podzespołów i zlecił założenie gazu. Niestety on mieszka na Pomorzu, ja tutaj muszę sobie radzić sam.
Według niego:
- kable były dobre, sprawdzane, nic nie iskrzyło
-świece też miały być w porządku
-kopułka i palec zostały wyczyszczone
-filtry zostały zmienione
Mikser chyba został ten sam.
Byłem dziś u znajomego mechanika, z tym, że on zajmuje się tylko silnikami diesla, ale sprawdzał i nic nie wypatrzył. Umówiłem się z nim na jutro, może znajdzie silnik krokowy do podmiany.
Z tym Audi to było tak, że kupił je mój stryj i to on się zajmował wszelkimi wymianami podzespołów i zlecił założenie gazu. Niestety on mieszka na Pomorzu, ja tutaj muszę sobie radzić sam.
Według niego:
- kable były dobre, sprawdzane, nic nie iskrzyło
-świece też miały być w porządku
-kopułka i palec zostały wyczyszczone
-filtry zostały zmienione
Moje Audi ma te same problemy na gazie i na benzyniezakwapl pisze: U mnie na przykład spadają obroty czasami do zera i może to być spowodowane krokowcem od gazu , lub uszkodzonym kompem od gazu
Z tego co znalazłem to jest to gaz IV generacji, tu jest artykuł: http://admoto.pl/pub/art.asp?g=GS&n=0814&f=kg_144.xmlshellah pisze:jeśli masz złe oprogramowanie to wnioskuje że gaz II generacji-dziwię się że gazownik ci wogóle założył go w całości nie wymieniając podstawowych rzeczy
Po pierwsze tego pseudokompa-należałoby go ustawić pod twoje auto a najlepiej wymienić
Po drugie chyba nie założył ci tego samego miksera :?:
Mikser chyba został ten sam.
Byłem dziś u znajomego mechanika, z tym, że on zajmuje się tylko silnikami diesla, ale sprawdzał i nic nie wypatrzył. Umówiłem się z nim na jutro, może znajdzie silnik krokowy do podmiany.
- luk_OP_Q89
- Forum Audi 80
- Posty: 1288
- Rejestracja: 11 lip 2008, 14:45
- Lokalizacja: OPOLE
fabriano, no ciekawa ta twoja instalacja parownik+wtryskiwacze...
Generalnie instalacja ma pobierać parametry dotyczące dawek z info dla wtrysku benzyny.
Skoro auto nie chodzi dobrze na gazie i benzynie to musisz najpierw naprawić usterke w samochodzie(kuleje na benzynie)a potem brać się za regulacje/programowanie gazu.
Jak auto będzie sprawne to do serwisu "Romano Agostino" i niech to ustawiają,programują ten gaz.
Zacznij od naprawy usterki przez którą auto nie pracuje sprawnie na benzynie.
Generalnie instalacja ma pobierać parametry dotyczące dawek z info dla wtrysku benzyny.
Skoro auto nie chodzi dobrze na gazie i benzynie to musisz najpierw naprawić usterke w samochodzie(kuleje na benzynie)a potem brać się za regulacje/programowanie gazu.
Jak auto będzie sprawne to do serwisu "Romano Agostino" i niech to ustawiają,programują ten gaz.
Zacznij od naprawy usterki przez którą auto nie pracuje sprawnie na benzynie.
Koledzy nie piszcie o LPG skoro nie wiecie o czym piszecie. Po pierwsze jezeli masz juz LPG i to wtrysk to zapewne III generacji "ciagły wtrysk gazu" i dlatego gazownik nie mógl wyregulowac instalacji. Skoro nie mógl jest ustawic to zapewne komputer nałapał błedów i stad problemy na PB, odłacz aku na jakies 10min i podłacz na nowo i zobacz jak bedzie sie zachowywał na PB. Sprawdź czy nie łapie lewego powietrza szczególnie przy wtryskiwaczach LPG oraz czy wszystkie podcisnienia sa OK, odłacz wogóle sonde Lambda od instalacji LPG bo tez moze podawac zły sygnał.
Taki mam zamiar, dzis znów jade do znajomego mechanika. Powtórze mu wszystkie sugestie. Dzięki.luk_OP_Q89 pisze: Zacznij od naprawy usterki przez którą auto nie pracuje sprawnie na benzynie.
Czyli nie ma takiej możliwości, że to jest IV generacja? Z tego co pamietam gazownik używał określenia "sekwencyjno-mechaniczna"...albo mi się coś pomieszało. Czy coś takiego istnieje?WOJTEK26 pisze:Koledzy nie piszcie o LPG skoro nie wiecie o czym piszecie. Po pierwsze jezeli masz juz LPG i to wtrysk to zapewne III generacji "ciagły wtrysk gazu" i dlatego gazownik nie mógl wyregulowac instalacji.
Jeśli ktoś chce zobaczyć co jest porobione pod maska to tu jest mini galeria:
http://sztk.org/ext/audi
Pozdr