[B3 1.8 S] ustawianie zbieżności
[B3 1.8 S] ustawianie zbieżności
Koledzy otoz mam taka sprawe , powiedzie mi w jaki sposob ustawia sie zbieznosc garazowym sposobem w audi 80 B3 , pytam bo nie mam zbytnio funduszy na ustawianie zbieznosci za 100 zl . .pomocy
Re: [B3 1.8 S] ustawianie zbieżności
Garazowym sposobem nie zrobisz tego dobrze, pozniej bedziesz musial i tak jechac na zbierznosc bo okaze sie ze sciaga albo drze opony. I na koncu bedziesz musial kupic opony i ustawic zbierznosc. A co do ceny co podales to jest troche wygorowana umnie sie wacha w miescie do 60-80zl kompletna geometria koł. moze sie rozejrzyj za innym specem jak masz w okolicy mozliwosc. pozdro
koledzy ale tak na jakis czas napewno by mi pomoglo to bo mysle zmienic audiczke a chcialem zeby na sprzedaz bylo to w miare zrobione , wyglada to tak skrecam kierownica i robie przy tym 3 i 1/4 obrotu w lewo a w prawo robie niecale 3 obroty krecac kierownica na maxa a jak jade na wprost to samochod mi sciaga w prawo , i teraz chcce abyscie mi powiedzieli ktora koncowka drazka trzeba krecic i w ktorym kierunku zeby to zrobic . prosze o pomoc .
[ Dodano: 2009-06-24, 13:35 ]
POMOCY
[ Dodano: 2009-06-24, 13:35 ]
POMOCY
Szczerze to nie ma takiej możliwości aby "garażowym" sposobem ustawić zbieżność.djandres pisze:w jaki sposob ustawia sie zbieznosc garazowym sposobem w audi 80 B3
Bez przyrządów i wiedzy Know How się nie obejdzie.
Jeśli zaczniesz kręcić srubami rzymskimi od koncówek drążka kierowniczego to na 101% będzie cię dalej sciągać i będzie ścinać opony.
Pozatym przy ustawieniu zbierzności ustawia się kąt pochylenia koła którego nie da się bez przyrządów ustawić prawidłowo.
To tak jakbyś chciał ustawić kąt wtrysku w TDI na "oko" gdzie tolerancja wynosci np 0,05mm :mrgreen: :lol:
Jeśli nie chcesz mieć "nikogo" na sumieniu zrób to tak jak ASO przykazało czyli ustaw zbieżność w zakładzie który się tym zajmuje.djandres pisze:a chcialem zeby na sprzedaz bylo to w miare zrobione
Koszt wg. mnie niewielki bo tak jak pisze myster, wacha sie w krakowie w granicach 60zł zbieżność + 20zł kąt pochylenia koła.
A jazda na rozjechanej geometrii skutkuje tym że:
- auto nie reaguje na ruchy kierownicą
- przy gwałtownym przyśpieszaniu rzuca samochodem w prawo lub lewo
- scina opony
- na zakrętach jest podstrowne lub nadsterowne
Pozatym jeśli zawieszenie jest wybite (koncówki drążka lub koncówki wachacza, ewentualnie simerbloki wachacza) nikt nawet najlepszy warsztat nie ustawi Ci zbieżnosci poprawnie.