[80 b3 1.8S JN+LPG] schemat rozrządu
-
- Forum Audi 80
- Posty: 10
- Rejestracja: 20 paź 2008, 20:19
[80 b3 1.8S JN+LPG] schemat rozrządu
witam wszystkich.Potrzebuje schemat rozrządu ustawienie znaków.Wymieniałem pasek+rolkę i przeskoczył mi pasek tylko na kole od zapłonu o 2 zęby.Niunia chodzi lecz nie daje mi to spokoju czy coś z tego nie wyniknie.Proszę o pomoc i przepraszam za zawiłe przedstawienie problemu.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 10
- Rejestracja: 20 paź 2008, 20:19
-
- Forum Audi 80
- Posty: 10
- Rejestracja: 20 paź 2008, 20:19
To ja sie podepnę z podobnym przypadkiem żeby nie robić nowych tematów. Byłem u mechanika na zmianie paska i stwierdził że górne koło nie jest w zerze. punkt na kole nie pokrywał sie z zerem, jest przesunięty . Powiedział ze czasami tak bywa ze jest przesunięte bo inaczej nie chce chodzić. Założył pasek nowy z położeniem kół takim jak były wcześniej, żeby nie ryzykować potencjalnego problemu po przestawieniu. Ustawiłmi aparat tak jak powinien być , ale fura sie strasznie muliła i ledwie 140 sie bujneła, Przyśpieszyłem troche zapłon i teraz jeździ lepiej, tak jak przed zmiana i nowym ustawieniem zapłonu. Moje pytanie jest takie czy tak powinno rzeczywiście być,czy lepiej ustawić wszystkie punkty w zerach tak jak powinno byc? Doradźcie bo nurtuje mnie ten problem i ciekawy jestem czy przy prawidłowym ustawieniu nie będzie lepiej śmigał. Moim zdaniem jak na silnik 1.8 LPG to troszke lepiej powienien sie zbierac. Tylko że nie mam porównania. Prosze o radę jeśli ktoś może jej udzielić. :roll:
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Znak na kole głowicy (kropka z drugiej strony koła pasowego stojąc przed samochodem) ma być równo z górną krawędzią głowicy po jej prawej stronie.
Tak jak po lewej stronie tego obrazka:
Lub jeśli masz pionowe nacięcie z przodu koła i odpowiednią osłonkę ze strzałką na górze (zwykle jedno i drugie oznaczone o.t.) to na nią możesz ustawić. Jak po lewej stronie tego obrazka:
Znak na kole pasowym ma pokrywać się ze znakiem na wałku pośrednim (jak po prawej stronie dwóch poprzednich obrazków). Ale jeśli założyłeś już dolną osłonę paska rozrządu to na nim powinna być strzałka, z którą ma być na równo z wcięciem na kole pasowym wału jak na tym foto:
Tylko jeśli założona jest ta osłona to nie ustawi się koła wałka pośredniego co utrudni ustawienie aparatu zapłonowego według procedury:
Jak ustawione są już wszystkie koła na znaki to można wetknąć aparat zapłonowy.
Wypust napędzający pompę oleju ustawiasz równolegle do bloku silnika jak na foto:
Aparat wkładasz jak wcześniej wspominałeś palcem i wcięciem w kierunku bloku silnika (czyli w lewo stojąc przed autem). W ten sposób został wstępnie ustawiony zapłon, zostaje korekta na słuch a najlepiej użyć lampy stroboskopowej.
Mój opis z tematu: https://audi80.pl/b3-18-jak-poprawni ... htm#314221
Tak jak po lewej stronie tego obrazka:
Lub jeśli masz pionowe nacięcie z przodu koła i odpowiednią osłonkę ze strzałką na górze (zwykle jedno i drugie oznaczone o.t.) to na nią możesz ustawić. Jak po lewej stronie tego obrazka:
Znak na kole pasowym ma pokrywać się ze znakiem na wałku pośrednim (jak po prawej stronie dwóch poprzednich obrazków). Ale jeśli założyłeś już dolną osłonę paska rozrządu to na nim powinna być strzałka, z którą ma być na równo z wcięciem na kole pasowym wału jak na tym foto:
Tylko jeśli założona jest ta osłona to nie ustawi się koła wałka pośredniego co utrudni ustawienie aparatu zapłonowego według procedury:
Jak ustawione są już wszystkie koła na znaki to można wetknąć aparat zapłonowy.
Wypust napędzający pompę oleju ustawiasz równolegle do bloku silnika jak na foto:
Aparat wkładasz jak wcześniej wspominałeś palcem i wcięciem w kierunku bloku silnika (czyli w lewo stojąc przed autem). W ten sposób został wstępnie ustawiony zapłon, zostaje korekta na słuch a najlepiej użyć lampy stroboskopowej.
Mój opis z tematu: https://audi80.pl/b3-18-jak-poprawni ... htm#314221
czerwcu, o kolizyjności silników masz tu: https://audi80.pl/16-pp-16-czy-jest- ... ezkolizyjn*