Witam panowie mam mały wyciek spod głowicy od strony kolektora. moje pytanie brzmi czy mogę sam coś zrobić czy od razu dać do mechanika i, wymieniać?
Jak to wygląda czasowo i cenowo?
Stosuj prawidłowe tagi i nie pisz tytułów WIELKIMI LITERAMI regulamin.
[B4 ABT+lpg] Wyciek oleju spod głowicy
-
- Forum Audi 80
- Posty: 55
- Rejestracja: 29 mar 2009, 11:25
[B4 ABT+lpg] Wyciek oleju spod głowicy
Ostatnio zmieniony 01 lip 2009, 21:18 przez tomasz1367, łącznie zmieniany 1 raz.
po co od razu głowicę planować? :shock: Przed tym, to warto chociaż kompresję zmierzyć.Hawker pisze:100zł szlif/planowanie głowicy
Dobra uszczelka to Elring lub ta z ASO.Hawker pisze:dobra uszczelka od 65zł (np. Gates'a)
Nie ma szans żeby się to zamknęło w 250 zł (chyba, że wymieniłbyś sam). Mechanik za samą wymianę uszczelki zawoła pewnie ok. 300 zł + ewentualne planowanie ok 60 zł, a do tego uszczelka albo lepiej komplet uszczelnień. Przy zwalaniu głowicy warto od razy wszystkie uszczelki powymieniać, a w tym uszczelniacze zaworów. Warto też dotrzeć zawory. Najlepiej jakbyś kupił komplet uszczelek Elringa specjalny do tego silnika.Hawker pisze:Całośc w 250zł powinna się zamknąć.
Poza tym, było już wiele razy na forum o podobnych problemach więc zanim cokolwiek zrobisz, to użyj szukajki. Przeczytaj np. ten temat: https://audi80.pl/b4-abt-wyciek-olej ... t29583.htm
ale po co odrazu wszystko wymieniac?
Nie wiemy w jakim stanie sa pozostale elementy uszczelniajace
Moj mechanik robil mi to rok temu i tyle skasował, widać inne województwo o_O
i jest zdania ze zawsze trzeba glowice planowac po kazdorazowym jej zdejmowaniu. I ja sie z nim zgadzam w 100% (przyklad mam w rodzinie jak to poszli na skróty)
Jeżdże na uszczelce Gates'a i wszystko smiga aż miło. Firma dobra a w ASO przepłacisz tylko za wyrób podobnej jakości jak nie identycznej.
Nie wiemy w jakim stanie sa pozostale elementy uszczelniajace
Moj mechanik robil mi to rok temu i tyle skasował, widać inne województwo o_O
i jest zdania ze zawsze trzeba glowice planowac po kazdorazowym jej zdejmowaniu. I ja sie z nim zgadzam w 100% (przyklad mam w rodzinie jak to poszli na skróty)
Jeżdże na uszczelce Gates'a i wszystko smiga aż miło. Firma dobra a w ASO przepłacisz tylko za wyrób podobnej jakości jak nie identycznej.
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Dodam tylko że fabryka w ogóle nie przewidziała takiego zabiegu. Sprawdzić głowicę pod względem szczelności i czy jest prosta to i owszem. Ale jeśli jest prosta to po kij ją planować? Tak na wszelki wypadek?Hawker pisze:jest zdania ze zawsze trzeba glowice planowac po kazdorazowym jej zdejmowaniu. I ja sie z nim zgadzam w 100%
Jeśli chodzi o cenę to wszystko zależy od województwa i gdzie mieszkasz (duże miasto, czy PGRy :mrgreen: ) Mieszkam w zachodniopomorskich PGRach i tak:
zwalenie głowicy mojej R5 + uszczelka + planowanie + wymiana uszczelniaczy = 300 pln i jeden dzień czekania <ok> Wszystko działa jak ta lala (było to 3 mies i 6000 km temu)
W Twojej sytuacji jedyne sensowne działanie to wymiana uszczelki. Pozdrawiam.
zwalenie głowicy mojej R5 + uszczelka + planowanie + wymiana uszczelniaczy = 300 pln i jeden dzień czekania <ok> Wszystko działa jak ta lala (było to 3 mies i 6000 km temu)
W Twojej sytuacji jedyne sensowne działanie to wymiana uszczelki. Pozdrawiam.
Podziwiam Twoją wiarę w to co mówią mechanicy :lol: Poczytaj forum, a się dowiesz, że planowanie głowicy, to ostateczność, a nie zalecenie.Hawker pisze:Moj mechanik robil mi to rok temu i tyle skasował, widać inne województwo o_O
i jest zdania ze zawsze trzeba glowice planowac po kazdorazowym jej zdejmowaniu. I ja sie z nim zgadzam w 100% (przyklad mam w rodzinie jak to poszli na skróty)
Pisałem o uszczelce Elring, która wcale nie jest taka droga jak piszesz i można ją kupić w każdym motoryzacyjnym.Hawker pisze:Jeżdże na uszczelce Gates'a i wszystko smiga aż miło. Firma dobra a w ASO przepłacisz tylko za wyrób podobnej jakości jak nie identycznej.
żeby za pół roku kolega nie pytał np. jak wymienić uszczelniacze zaworowe bez zwalania głowicy (koszt kompletu uszczelniaczy zaworowych Elring to ok. 10 zł).Hawker pisze:ale po co odrazu wszystko wymieniac?