Witam
Kupiłem od gościa na allegro, (który sprzedał B4) chipy na 110 KM. Wymieniłem je w moim aucie i przyspieszenie jest dużo lepsze. Jedynie coś się dzieje przy około 3000. Na chwile się zamuli i potem dalej "idzie" ale już jak by nie miał tego ciągu. Błąd jaki mi się pokazuje to 00519 intake manifold pressure sensor (g71); 17-10 Control difference - intermettent. W załączniku obraz z hamowni ale wykonany na samochodzie od gościa który mi sprzedał te chipy. Widać na nim, że w okolicach 3000 nie przybywa KM. Czyżby program był tak zrobiony (w chipach) że podaje za dużą moc na turbawke, albo może na pietburgu by sie to nie działo. Czy N75 powinien przeładowanie zatrzymać.
Jeszcze jedno zauważyłem że między 2000 a 3000 gdy delikatnie przyspieszam słychać świst turbo, przed wymianą chipów tak mocno nie gwizdała.
[B4 1,9 TDI 1Z bosch] Przeładowanie 00519
-
- Forum Audi 80
- Posty: 74
- Rejestracja: 20 kwie 2007, 12:45
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Bład 00519 jest pewnie pochadną niestabilnego cisnienia w sprezarce.
Poniewaz nie wykonałes logów wiec mozemy sie tylko opierac na Twoi opisie ale tak to jest z gotowcami.
Pewnie w pomiedzy 2000 a 3000 jest solidnie dowalone luftu, a pozniej w okolicach 3000 jest lag na ktory reaguje przeplywomierz.
Niewiele mozna z tym zrobic... no chyba ze wywalisz gotowca i zrobisz profi czipsa dostosowanego do TWOJEGO auta.
Pozdrawiam
Poniewaz nie wykonałes logów wiec mozemy sie tylko opierac na Twoi opisie ale tak to jest z gotowcami.
Pewnie w pomiedzy 2000 a 3000 jest solidnie dowalone luftu, a pozniej w okolicach 3000 jest lag na ktory reaguje przeplywomierz.
Niewiele mozna z tym zrobic... no chyba ze wywalisz gotowca i zrobisz profi czipsa dostosowanego do TWOJEGO auta.
Pozdrawiam
- tokarka606
- Forum Audi 80
- Posty: 606
- Rejestracja: 07 mar 2009, 09:21
- Lokalizacja: ZKO
Możesz jeszcze sprawdzić czy cięgno gruszki się porusza.Najlepiej śrubokrętem.Mój szwagier miał notlaufa w Zafirze i nikt nie potrafił mu pomóc,okazało się ,że po wymianie turbo ,która miała miejsce u poprzedniego właściciela,nikt nie wyregulował sztangi i zawór upustowy nie otwierał sie w ogóle.Jak miałeś wcześniej serie to mogło to nie mieć większego lub żadnego znaczenia,ale teraz doładowanie masz większe.
Pozdro
Pozdro
-
- Forum Audi 80
- Posty: 74
- Rejestracja: 20 kwie 2007, 12:45
- Lokalizacja: Ruda Śląska
kolego, jak sprawdzisz sztangę turbiny (na zimnym silniku łapiesz palcami i pchasz w stronę części, powinna się ruszyć ok 2cm) i zrobisz logi dynamiczne to podepnij sobie manometr (chyba że chce Ci się przeliczać wartości VAG 0-255 na bary) i będziesz widział co się dzieje, jeżeli sztanga jest ok to obstawiam N75 lub uszkodzone wężyki nadciśnieniowe, jak nie masz manometra to podepnij wężyk z turbo bezpośrednio na gruszkę i zobacz czy wtedy nie wywala notlaufa <ok>
po chipie masz większą dawkę (więcej spalin) i jak już jest ledwo żywy (lub padnięty) N75 to nie utrzyma prawidłowego ciśnienia i wywali notlaufa, przed chipem dawka mogła być na tyle mała że mimo braku sterowania turbiną nie było tyle spalin żeby wywalić błąd <ok>
po chipie masz większą dawkę (więcej spalin) i jak już jest ledwo żywy (lub padnięty) N75 to nie utrzyma prawidłowego ciśnienia i wywali notlaufa, przed chipem dawka mogła być na tyle mała że mimo braku sterowania turbiną nie było tyle spalin żeby wywalić błąd <ok>
-
- Forum Audi 80
- Posty: 74
- Rejestracja: 20 kwie 2007, 12:45
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Może masz racje bo niekiedy zdarzy mu się że przyspieszać bez problemów.
[ Dodano: 2009-07-05, 23:15 ]
Wrzuca test dynamiczny grupy 0, niestety nie wiem dlaczego ale bardzo rzadko odczytuje mi dane. na kolorowo zaznaczylem biegi, kolejno 3, 4, 5.
[ Dodano: 2009-07-06, 11:13 ]
Wysyłam jeszcze raz bo coś nie poszło.
[ Dodano: 2009-07-05, 23:15 ]
Wrzuca test dynamiczny grupy 0, niestety nie wiem dlaczego ale bardzo rzadko odczytuje mi dane. na kolorowo zaznaczylem biegi, kolejno 3, 4, 5.
[ Dodano: 2009-07-06, 11:13 ]
Wysyłam jeszcze raz bo coś nie poszło.