Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[2.0E ABK LPG] Niska temperatuta i niskie obroty...

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
Tomi1989
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 40
Rejestracja: 14 maja 2009, 18:53
Lokalizacja: Łuków

[2.0E ABK LPG] Niska temperatuta i niskie obroty...

Post autor: Tomi1989 » 26 cze 2009, 10:44

Witam!
Na forum znalazłem, że wskaźnik nie pokazuje temp. wody to uszkodzony jest termostat. Wymieniłem go na nowy, i przez jakiś czas było dobrze. Od czasu do czasu potrafi wskaźnik opaść na krótką chwilę. Co lepiej, podczas jazdy temp wraz spada...
Mam też problem z obrotami, są niskie po nagrzaniu autka. Gdy odpalę są w normie. Pojeżdżę trochę, to spadają do około 700. Gdy przeciągnę go po obrotach do 5000 to przez jakiś czas się stabilizują. Wyczytałem na forum, że to może być wina regulatora biegu jałowego(silniczek krokowy?). Gdy go odłączam to obroty się trzymają prawidłowo. Jeżeli to on, to jak go przeczyścić? Wykręcić go i co dalej?
Pomocy...

@Edit
Zapomniałem dodać. Czasami obroty w ogóle spadną, pokazują zero ale silnik nadal chodzi. Dodam gazu to obroty podskakują.
Na "luzie" silnikiem trochę trzęsie

Awatar użytkownika
Easyrider
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 240
Rejestracja: 12 mar 2007, 23:10
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: Easyrider » 26 cze 2009, 11:21

Zaraz zaraz...

Termostat termostatem - reguluje temperaturę silnika.

Od wskazań temperatury na desce rozdzielczej jest specjalny czujnik, na kroćcu płynu chłodzącego przy bloku silnika. Taki niebieski.

Co do "padających" obrotów to obstawiałbym zimne luty w obrotomierzu.

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 26 cze 2009, 12:03

Easyrider pisze: Od wskazań temperatury na desce rozdzielczej jest specjalny czujnik, na kroćcu płynu chłodzącego przy bloku silnika. Taki niebieski.
Kolego od wskaźnika jest czujnik 3-pionowy szary do ECU jest niebieski ;-) Skoro czasem opada wskaźnik i zaraz sie podnosi to winne sa zimne luty lub brak styku wskaźnika.

Awatar użytkownika
Tomi1989
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 40
Rejestracja: 14 maja 2009, 18:53
Lokalizacja: Łuków

Post autor: Tomi1989 » 26 cze 2009, 13:14

A jak z tym regulatorem obrotów?

Awatar użytkownika
Easyrider
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 240
Rejestracja: 12 mar 2007, 23:10
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: Easyrider » 26 cze 2009, 14:32

WOJTEK26 pisze:
Easyrider pisze: Od wskazań temperatury na desce rozdzielczej jest specjalny czujnik, na kroćcu płynu chłodzącego przy bloku silnika. Taki niebieski.
Kolego od wskaźnika jest czujnik 3-pionowy szary do ECU jest niebieski ;-) Skoro czasem opada wskaźnik i zaraz sie podnosi to winne sa zimne luty lub brak styku wskaźnika.
Hmmm, to dziwne. Jak odłączę niebieski to nie pokazuje mi temperatury...

Inna sprawa, że to faktycznie może być cała tablica wskaźników do przelutowania i tyle.

Awatar użytkownika
Tomi1989
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 40
Rejestracja: 14 maja 2009, 18:53
Lokalizacja: Łuków

Post autor: Tomi1989 » 27 cze 2009, 12:03

Wyczyściłem silniczek. Wyjąłem go, przemyłem benzyną a potem WD40. Na noc zostawiłem go w benzynie a z rana ponownie przemyłem WD40. WYdmuchałem ciecze sprężarką i zostawiłem go na 30min na słońcu. Zamontowałem go spowrotem i o dziwo. Nic nie dało... Znów to samo. No może, teraz wskaźniki częściej opadają i strasznie długo wskaźnik temp się podnosi...

akagi80b4

Post autor: akagi80b4 » 30 cze 2009, 14:00

Tomi1989, wymontuj zegary i popraw luty w miejscach gdzie masz przykręcone do płytki z ścieżkami wskaźniki paliwa i temperatury, następnie sprawdź styki na stabilizatorze napięcia (taka mała, kwadratowa pestka z 3 wyprowadzonymi złączami) on często jest odpowiedzialny za złe działanie wskaźnika temperatury i paliwa np powolne podnoszenie się wskazówek lub przekłamania wskazań, jeśli chodzi o regulator wolnych obrotów to jak czyszczenie nie pomogło to sprawdź jeszcze przewody, wtyczkę może jest przyśniedziała ale to mało prawdopodobne, ja wymieniłem na nowy z VDO Siemens z linii zamienników (taki czarny w obudowie z tworzywa, około 350zł :-( ) i pomogło :-D

Awatar użytkownika
HeavenQueen
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 526
Rejestracja: 14 sty 2009, 18:51
Lokalizacja: Trzebinia

Post autor: HeavenQueen » 04 lip 2009, 03:35

Tomi1989 pisze:Wyczyściłem silniczek
Miałem przeprawę z obrotami, z czyszczeniem silniczków też już mam doświadczenie, osobiścię mogę powiedzieć że nic nie daje. Silniczki są nie rozbieralne z załóżenia, a wszystkie 3 używki jakie miałem w rękach były sprawne, chodziły ładnie i nie można im było nic zarzucić, chociaż uparcie brnąłem w ten temat.
Winny okazał się potencjometr przepustnicy...

Awatar użytkownika
krisss
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 304
Rejestracja: 17 cze 2009, 20:13
Lokalizacja: Świdnica DSW

Post autor: krisss » 06 lip 2009, 11:42

Tomi1989 pisze:Mam też problem z obrotami, są niskie po nagrzaniu autka. Gdy odpalę są w normie. Pojeżdżę trochę, to spadają do około 700.
u mnie wolne obroty to 750...850...tzn wskazowka najczesciej lezy nieco ponizej ostatniej kreski pod jedynką na obrotomierzu
Tomi1989 pisze:Wyczytałem na forum, że to może być wina regulatora biegu jałowego(silniczek krokowy?). Gdy go odłączam to obroty się trzymają prawidłowo.
gdy ja odpinam wtyczkę od regulatora obrotów biegu jałowego to silnik odrazu gaśnie. hmm teraz pytanie - czy ja mam coś źle czy kolega? moze ktos sprawdzic co sie dzieje w jego ABK po odpieciu regulatora wolnych obrotów??

w.a.n.t.e.d
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 364
Rejestracja: 11 kwie 2009, 11:05
Lokalizacja: Chełm

Post autor: w.a.n.t.e.d » 06 lip 2009, 13:02

Kolego trzeba było zacząć od tego czy tobie się to dzieje na Pb czy LPG :?: :!:

Awatar użytkownika
Tomi1989
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 40
Rejestracja: 14 maja 2009, 18:53
Lokalizacja: Łuków

Post autor: Tomi1989 » 06 lip 2009, 13:23

To samo było na PB i LPG. Wyczyściłem silniczek, wymieniłem oba czujniki od temperatury i jest na razie dobrze.
Dziękuje za wszelką pomoc :->

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl