Korzystajac z okazji i wymiany nagrzewnicy w aucie kolegi ( Audi B3) postanowiłem zrobic foto story bo juz było tyle tematów, jak to sie robi ,ze wypadało wkońcu to pokazac. Nie bede opisywał jak zdjąc tunel srodkowy czy jak sie wyjmuje liczniki bo było to ju wiele razy. Cała zabawe zaczynamy od zdjecia pokręteł z panelu ogrzewania i wykrecenia 2 srubek aby zdjąc przedni panel. Po tej operacji ukaża nam sie 2 sruby mocujace popielniczke, po wyjęciu jej musimy wysunac popielniczke aby dostac sie do sruby mocujacej zapalniczke
Po wyjeciu zaplaniczki wypinamay przewody elektryczne i cała popielniczke mozemy odłozyc na bok. W dalszej kolejnosci odkręcamy 4 sruby mocujace cały panel z linkami i wciskami go wgłab zeby nie przeszkadzał. Teraz zabieramy sie za cały panel srodkowy konsoli w tym celu wyjmujemy 2 boczne kratki nawiewu i ukaża sie nam 2 sruby
oraz na dole (schowane w otworkach) po wykręceniu których bedziemy mogli wyjąc cały panel ale to nie koniec, musismy jeszcze odkręcic 1 srubke w półeczce nad radiem( jezeli taka wystepuje zalezy od wersji wyposażenia) i wyjmujemy ja wraz z przyciskami aby wypiąc kostki elektryczne. Gdy juz to zrobimy mozemy wyjąc panel trzeba troszke szarpnac zeby wyszedł poniewaz trzyma go nawiew ale jest tylka na wcisk wiec nic nie urwiemy i ukaże sie nam taki oto widok .
Teraz pora wziac sie za deske rozdzielczą, na poczatek zdejmujemy z boku zaslepki i wykrecamy 2 sruby z prawej i lewej strony deski
Teraz musimy odkręcic pułeczke nad nogami kierowcy zeby miec dostęp do srub mocujących listwe elektryczna deski jest ich 6 jak dobrze pamietam. Musimy odkręcic jeszcze 2 nakretki przy nagrzewnicy od nawiewu srodkowego oraz 1 srubke (schowana za nawiewem na kratki srodkowe, jest widoczna i dostepna od strony półeczki nad nogami kierowcy) od nawiewu na szybe , musismy w dalszej kolejnosci wyjac i odłaczyc głosniki w desce rozdzielczej. Ostatnią rzecza zostało zdjąc kierownice,przełaczniki zespolone oraz wyjąc zegary. Teraz mozemy pomału wyjmowac deske ciagnac ja do siebie, zejdzie ona z nawiewami na kratki boczne oraz z nawiewem na szybe, powinien ukazac sie taki widok
Teraz bierzemy sie za odkręcenie nagrzewnicy czyli otwieramy maske i sa tam 2 nakretki niestety nie zaznaczyłem ale widac i tak jedna u góry przy cewce a druga na dole ,odrazu zdejmujemy przewody z króćców nagrzewnicy. Skoro jestesmy juz z przodu to zdejmujemy wycieraczke od pasażera oraz podszybie plastikowe. Bedziemy widzieli wlot powietrza do nagrzewnicy, gdzie z boku sa 2 srubu które nalezy odkręcic aby mozna było odsunąc cała nagrzewnice. Po odsunieciu całej nagrzewnicy od góry sa 2 srubki oraz 2 zatrzaski trzymajace wkład nagrzewnicy. Jak juz wyjmiemy stara warto wyczyscic kanały oraz sprawdzic w jakim stanie sa gabki na klapkach. Teraz pozostało poskładac to w odwrotnej kolejnosci i cieszyc sie z zaoszdzędzonych pieniedzy, mi to zajeło około 4,5godz z zalaniem i odpowietrzeniem układu. :mrgreen:
Własnie jak decha bo czeka mnie to samo u ojca w samochodzie ale sie troche krzywi ze deska bedzie mu skrzypieć Na szczescie u mnie jak do tej pory sucho <ok>
PeEs
Nawet jak deska nie wejdzie w zaczepy to nie powinno skrzypieć - ja tak miałem jak kupiłem auto i nic nie skrzypiało, jedynie szpara wkurzała i wszystkie kartki wpadały... Po ząłożeniu na uchwyty nic nie skrzypi.
Pytałem w sklepie jakie mogą mieć i mi powiedzieli:
1) Valeo - 60 zł i mają na miejscu
2) Nissens (nie wiem, czy nie przekręciłem nazwy) - prawie 120 zł i na zamówienie
2) Febi - na zamówienie
Gratki za robotę i czas. Sam męczyłem się z nagrzewnicą (niestety w środku zimy) przy temperaturze poniżej zera w moim warsztacie pod chmurką. Z pomocą przyszła poczciwa farelka. Mnie wymiana zajęła ponad 5 godzin i korzystałem z fotostory zamieszczonego w centrum.
Dobro robota kolego <ok> wiem że chyba w dziale centrum jest już wymiana nagrzewnicy ale dobrze że pokazałeś to po swojemu ja wymieniałem parę lat temu zimą fajna sprawa i to jest dobre w audi że jak wszystko złożysz tak jak ma być to nic nie skrzypi powodzenia
ja wymienialem u siebie nagrzewnice w sumie 2 dni....1 dnia rozbebeszylem wszystko w 2 godziny 2 dnia mialo byc juz z gorki mialo byc i musialem poczekac na kumpla bo samemu ciezko jest wrzucic deche na podszybie dobrze ale po 10 godzinnej walce grzeje jak ta lala
samo zdiecie to jest pryszcz i wymiana nagrzewnicy u mnie wiecej czasu poswiecilem na skladaniu samo zamocowanie deski na swoim miejscu troszke potrwało poniewaz zakladalem sam
ze starości rozleciała sie gąbka i sterowanie mam ale na wszystkie nawiewy a ze nagrzewnica pomału sie rozlatuje to wymienię je obrazu.
Czy pianka która sie kładzie pod panele nada sie ? Czy wytrzyma dość wysoką temperaturę ?
dzięki za odpowiedz