Witam panowie czy w ABT na pojedyńczym wtrysku da rede zamontować blosa? Jeżeli tak to jak rozwiazaliście ten problem? Filtr patelnia chyba uniemozliwia zamontowanie tegoż uzadzenia.
Druga sprawa panowie i panie sprawa dotyczy tez ABT, poniewaz w układzie dolotowym jest klapka sterowana podcisnieniowo taki wezykiem podłaczonym do patelni i zamyka jezeli odpale silnik to klapka zamyka dopływ zimnego powietrza a ciagnie powietrze od kolektora wydechowego gdzie jest zabrane przez co samochód traci na mocy. Na ciepłym silniku jezeli sciagne wezyk z tego gówienka słychać jak klapka klapnie o co chodzi czy powinna brac ciepłe powietrze?
[80 B4 ABT B+G] montarz blosa
- karolas123
- Forum Audi 80
- Posty: 1616
- Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
- Lokalizacja: Białystok
Na forum AKP jest szeroko opisany temat montażu BLOS'a http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=27393 , także w silniku ABT, ale będziesz musiał się trochę naczytać (44 strony), tam koledzy dali radę, ale z tego co pamiętam padły opinie, iż w silnikach z jednopunktowym wtryskiem paliwa nie ma to sensu, seryjna obudowa filtra powietrza się nie nadaje, musisz nabyć obudowę na zespół wtryskiwacza od jakiegoś Volkswagena z monowtryskiem i do tego stożek. Klapka jest po to aby zimny silnik mógł szybciej się rozgrzać, później powinna być otwarta, aby silnik dostawał chłodne powietrze.
- karolas123
- Forum Audi 80
- Posty: 1616
- Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
- Lokalizacja: Białystok
Położenie klapki we wlocie powietrza jest uzależnione od temperatury zasysanego powietrza (jest tam czujnik temperatury) i jest ono sterowane regulatorem temperatury podłączonym podciśnienieniowo do klapki. Jeżeli temperatura powietrza, które zasysa silnik jest niższa od 35 stopni regulator poprzez podciśnienie zamknie klapkę tym samym zamykając dopływ zimnego, a otwierając dopływ ciepłego powietrza, natomiast gdy temperatura w okolicach czujnika wzrośnie ponad 45 stopni, regulator zamknie dopływ ciepłego powietrza znad kolektora i wtedy do silnika będzie zasysane tylko chłodne powietrze. Odłączyć owo podciśnienie możesz, ale auto będzie dłużej się nagrzewało do temperatury roboczej, a co za tym idzie zwiększy się spalanie, dynamiki większej i tak nie będzie więc nie ma sensu poprawiać niemieckich inżynierów, bo jednak czasami coś modrego wymyślili.
- karolas123
- Forum Audi 80
- Posty: 1616
- Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
- Lokalizacja: Białystok
Jak ściągniesz górną obudowę filtru powietrza to takie czerwone owalne to właśnie regulator temperatury. Poprawność działania całego układu sprawdza się przy nierozgrzanym silniku, czyli temperatura zasysanego powietrza powinna być niższa niż 35 stopni. Na początku ręką sprawdź czy klapka porusza się swobodnie (przy wyłączonym silniku), po uruchomieniu silnika dopływ zimnego powietrza powinien być zamknięty (czyli zasysa ciepłe z nad kolektora), jeżeli nie jest odłącz oba przewody podciśnieniowe od regulatora i połącz ze sobą, pomijamy wtedy regulator temperatury i symulujemy nierozgrzanie silnika, jeżeli wlot zimnego powietrza nadal będzie otwarty to do wymiany będzie siłownik podciśnieniowy przy klapce, jeżeli ten test zakończy się pomyślnie i siłownik jest sprawny, a po rozgrzaniu silnika klapka nie otworzy wlotu zimnego powietrza to do wymiany będzie regulator temperatury, czyli to czerwone owalne ustrojstwo. Tak na marginesie ludzie, którzy zakładali w ABT BLOS'a pozbyli się tego patentu i też jeżdżą.
- karolas123
- Forum Audi 80
- Posty: 1616
- Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
- Lokalizacja: Białystok
Musiałbyś spróbować czy otwarcie klapki w dolocie tak aby silnik zasysał tylko zimne powietrze da jakiś odczuwalny przyrost dynamiki auta. Silniki Hondy zostały zaprojektowane do innego stylu jazdy niż silniki w Audi i w związku z tym taka zmiana w Hondzie dała wzrost dynamiki, a w Audi może ale nie musi. Sprawdź jak będzie się zachowywał silnik gdy dostanie tylko zimne powietrze i zobacz czy dłużej się rozgrzewa, zwróć uwagę na spalanie. Jeżeli interesuje Cię zwiększenie mocy w ABT poszukaj informacji na temat silnika AAE montowanego w Audi 100/A6 C6, tam też był jednopunktowy wytrysk ale moc 100KM także z 2 litrów pojemności, więc warto było by się dowiedzieć w czym pomiędzy tymi silnikami tkwi różnica.