[B4 ABT] Wymiana amortyzatorów - Tył.
ja dzis wymieniłem dzieki temu tematowi:) wielki szacun za niego:)!!!! tylko tak sie astanawiam bo odboje miałem inne niz te co były(a były takie same jak na zdjęciu). Przez to nie za specjalnie pasowała ta metalowa nakładka ale jakoś połączyłem to i tu pojawia sie pytanie czy ona jest potrzebna? czy te nowe odboje ja zastępują? wygladaja podobnie do tych: http://allegro.pl/item685918197_oslony_ ... mocja.html
[ Dodano: 2009-08-10, 18:10 ]
???
[ Dodano: 2009-08-10, 18:10 ]
???
Witam serdecznie wszystkich!
Podłączę się do tematu ponieważ mam problem ze zmianą sprężyn z mojej B3 z 1989r i chodzi mi tu wyłącznie o tył. Z przodem się uporał nasz kolega Glenio. Natomiast z tyłu w żaden sposób nie możemy odkręcić górnej śruby (ta od wnętrza bagażnika). Przy próbie odkręcenia kręci się razem z nią cały amortyzator i nie możemy w żaden sposób zrobić kontry (chwycić amorek - się nie da, chwycić gwint - raczej nie wypada)Może macie na to jakiś sposób?
Podłączę się do tematu ponieważ mam problem ze zmianą sprężyn z mojej B3 z 1989r i chodzi mi tu wyłącznie o tył. Z przodem się uporał nasz kolega Glenio. Natomiast z tyłu w żaden sposób nie możemy odkręcić górnej śruby (ta od wnętrza bagażnika). Przy próbie odkręcenia kręci się razem z nią cały amortyzator i nie możemy w żaden sposób zrobić kontry (chwycić amorek - się nie da, chwycić gwint - raczej nie wypada)Może macie na to jakiś sposób?
Już przez to przeszliśmy łapaliśmy nawet dwiema żabkami i dalej całość się obracała wraz ze śrubą...Znajomy zasugerował nam:
a) przeciąć śrubę na pół
b) przyspawać inną śrubę do końcówki aby móc za co złapać - ale wtedy ta pierwsza nie zejdzie przecież :mrgreen:
c) oddać to do jakiegoś mechanika i niech on się męczy....Chociaż jak się zapytałem u siebie o cenę zmiany sprężyny to mi zaśpiewali od 100 do 200zł. Także ta opcja odpada. Jeszcze będę próbował tym kluczem 6tką, ma ktoś inne pomysły?
a) przeciąć śrubę na pół
b) przyspawać inną śrubę do końcówki aby móc za co złapać - ale wtedy ta pierwsza nie zejdzie przecież :mrgreen:
c) oddać to do jakiegoś mechanika i niech on się męczy....Chociaż jak się zapytałem u siebie o cenę zmiany sprężyny to mi zaśpiewali od 100 do 200zł. Także ta opcja odpada. Jeszcze będę próbował tym kluczem 6tką, ma ktoś inne pomysły?
zrobił bym przymiarkę boszem, czy nie da sie coś podciąć z nakrętki...
drugie rozwiązanie to dospawac coś do nakrętki, np klucz imbusowy, płaski, inna nakrętkę...zależy jakie tam dojście jest...
oczywiście nie zaszkodzi popsikac WD40, az dziwne że dwie żabki i dalej sie obkręca... chyba ori sruba... <osohozi>
drugie rozwiązanie to dospawac coś do nakrętki, np klucz imbusowy, płaski, inna nakrętkę...zależy jakie tam dojście jest...
oczywiście nie zaszkodzi popsikac WD40, az dziwne że dwie żabki i dalej sie obkręca... chyba ori sruba... <osohozi>