Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.3 NG] Ubytki oleju ...

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
loco_grchw
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 53
Rejestracja: 27 lis 2008, 18:21
Lokalizacja: Warszawa

[B4 2.3 NG] Ubytki oleju ...

Post autor: loco_grchw » 13 lip 2009, 08:34

Witam koledzy. Szukam porady, moja Andzia posmakowala ostatnio oleju...mam widoczne ubytki oleju ,ale zaznaczam że nie wycieka nigdzie wszystko szczelne itp.
Przez 6 miesiecy zrobiłem 10tys km samochod polknal jakies 1,5L/2 oleju :cry: .
Obecnie autko jezdzi na oleju Castrol GTX 5w40.
Mam pytanie czy moze pomoc przeskok na minerał? Czy lepiej nie kombinowac ?
Pozdrawiam i licze na jakas pomoc

Awatar użytkownika
Easyrider
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 240
Rejestracja: 12 mar 2007, 23:10
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: Easyrider » 13 lip 2009, 09:42

Po pierwsze:
Czy ten olej jest odpowiedni do tego typu silnika? Nie miałem nigdy NG, ale do PM czy ABK nie lejemy 5W40 bo producent nie zaleca. 15W40 minerlany lub semisyntetyk 10W40, zwłaszcza na zimę.

Po drugie:
Ubytek oleju 0,2l / 1000 km to tyle co nic. Wg książki Dietera Korpa norma to max 1,5l/1000 km. Mój stary PM 1,8 brał 0,4-0,5l/1000km, z tym że on go raczej gubił (był mokry od dołu).

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 13 lip 2009, 10:08

Easyrider pisze:15W40 minerlany lub semisyntetyk 10W40, zwłaszcza na zimę.
Minerał to nie jest dobre rozwiązanie na zimę, a właściwie to tragedia. Przy dużych mrozach zrobi się gęsty jak kisiel.
loco_grchw pisze:Przez 6 miesiecy zrobiłem 10tys km samochod polknal jakies 1,5L/2 oleju :cry:
To nie jest aż tak dużo. Jeśli przy okazji trochę mu deptałeś to mógł tyle wziąć, zwłaszcza że pewnie uszczelniacze zaworowe nie co już puszczają.

Czy auto kopci?

Awatar użytkownika
loco_grchw
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 53
Rejestracja: 27 lis 2008, 18:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: loco_grchw » 13 lip 2009, 10:34

Nie wlaśnie nie kopci :evil: a fakt ze troche deptalem (ale nigdy na zimnym silniku)
Hm chyba zmienie teraz olej na polsyntetyk poprostu

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 13 lip 2009, 10:42

loco_grchw pisze:Nie wlaśnie nie kopci :evil:
To ja bym się aż tak bardzo nie przejmował. Gdyby brał 1,5/2l na 1000 km to była by tragedia, ale 0,15/0,2 na 1000 km to jeszcze nie tak źle.

Awatar użytkownika
loco_grchw
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 53
Rejestracja: 27 lis 2008, 18:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: loco_grchw » 13 lip 2009, 11:01

Ok dziekuje za odpowiedz. Czeka mnie teraz wymiana oleju. Zmienie na 10w40 pojezdze i zobacze czy nadal bedzie ubywalo.
Pozdrawiam. Temat mozna zamknac

Awatar użytkownika
luk_OP_Q89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1288
Rejestracja: 11 lip 2008, 14:45
Lokalizacja: OPOLE

Post autor: luk_OP_Q89 » 13 lip 2009, 11:14

loco_grchw, ubytek o którym wspominasz nie jest jakąś tragedią i świadczy o dobrej kondycji silnika,można go spokojnie uznać za zwyczajne zużycie eksploatacyjne.Też mam NG.
Na twoim miejscu przeszedł bym na 10w40 i tyle.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl