[ B3 NG ] Jak podpiąć taką centralke
[ B3 NG ] Jak podpiąć taką centralke
witam nie mam doświadczenia z elektronika i staram się w prądzie nie grzebać zakupiłem centralkę ale nie ma zielonego pojęcia jak ją podpiąć w aucie była kiedyś centralka typ RC 100 Ale się wyautowała (spaliła)jak by ktoś mógł prze tłumaczyć mi ten schemat który kabel do czego i drugie pytanie jak mają by ustawione te mostki zaznaczyłem strzałkom i czy któryś z kabli tam można podpiąć do modułu komfortu bo za tydzień i to zakupie
Z góry dzięki
[ Dodano: 2009-07-13, 11:43 ]
dodam że na starej kostce od rc100 znalazłem dwa kable do migaczy dwa kable zasilające z tym że jeden jest z bezpiecznik dwa kable na masę a pozostałe lipa nie wiem gdzie idą
Z góry dzięki
[ Dodano: 2009-07-13, 11:43 ]
dodam że na starej kostce od rc100 znalazłem dwa kable do migaczy dwa kable zasilające z tym że jeden jest z bezpiecznik dwa kable na masę a pozostałe lipa nie wiem gdzie idą
Ostatnio zmieniony 13 lip 2009, 13:41 przez BAX, łącznie zmieniany 1 raz.
przewody po lewej na dolnym obrazku:
parking light - do migaczy lub postojówek pod + (możesz uzyc starych przewodów)
trunk release output - do siłownika otwierania bagażnika
window roll up - pod moduł komfortu (podnoszenie szyb)
gnd - masa (w aucie brązowe przewody, pod kiera masz nakretka 10 do karoserii przykręcone)
+12V power - pod + spod aku, np. takie grube czerwone przewody pod skrzynka bezpieczników (możesz wsunąć przewód razem z jedna z wsówek )
- zworka u góry (na pierwszym zdjęciu) w pozycji lewej (czas impulsu 3,5sek)
- zworka u dołu - otwarcie klapy bagażnika sterowane + lub masą - potrzebny ci będzie dodatkowy elektryczny siłownik żeby to działało i ewentualnie przekaźnik do niego.
- co do podłączenia pompki to zależy jakie wyjścia ma centralka (nie są opisane na schemacie) napisz czy steruje otwarciem drzwi za pomocą masy, + lub sygnałem przemiennym +/-
parking light - do migaczy lub postojówek pod + (możesz uzyc starych przewodów)
trunk release output - do siłownika otwierania bagażnika
window roll up - pod moduł komfortu (podnoszenie szyb)
gnd - masa (w aucie brązowe przewody, pod kiera masz nakretka 10 do karoserii przykręcone)
+12V power - pod + spod aku, np. takie grube czerwone przewody pod skrzynka bezpieczników (możesz wsunąć przewód razem z jedna z wsówek )
- zworka u góry (na pierwszym zdjęciu) w pozycji lewej (czas impulsu 3,5sek)
- zworka u dołu - otwarcie klapy bagażnika sterowane + lub masą - potrzebny ci będzie dodatkowy elektryczny siłownik żeby to działało i ewentualnie przekaźnik do niego.
- co do podłączenia pompki to zależy jakie wyjścia ma centralka (nie są opisane na schemacie) napisz czy steruje otwarciem drzwi za pomocą masy, + lub sygnałem przemiennym +/-
co do ostatniego pytania to mogę tyle pomóc że w przepuście do drzwi idą 3 kable do siłownika jednym jest cały czas( - ) w drugim cały czas ( + ) a w 3 też plus tyko jak zamykam z kluczyka to robi się minus i rurka z powietrzem
a jeszcze znalazłem dwa przewody ze starej kostki w jednym minus a w drugim plus
[ Dodano: 2009-07-13, 13:30 ]
a dolna zworka w której pozycji :?:
[ Dodano: 2009-07-13, 13:33 ]
czyli zostało jeszcze 6 kabli nie wiadomo gdzie z tym że na dwóch są bezpieczniki
a jeszcze znalazłem dwa przewody ze starej kostki w jednym minus a w drugim plus
[ Dodano: 2009-07-13, 13:30 ]
a dolna zworka w której pozycji :?:
[ Dodano: 2009-07-13, 13:33 ]
czyli zostało jeszcze 6 kabli nie wiadomo gdzie z tym że na dwóch są bezpieczniki
przewód, w którym zmienia się z +12V na masę to przewód sygnału sterującego pompki (o ile dobrze pamiętam to zielono-niebieski lub zielono-czerwony).
Ten nowy schemat bardzo pomoże.
Jeśli zamykanie kluczykiem działa, to bez problemu możesz podłączyć się na nowo do sygnału sterującego nie patrząc na stare przewody.
Według twojego schematu żeby to działało musisz:
- zmostkować przewód czarno-biały z pomarańczowym
- pod żółty podłączyć masę
- pod żółto-czarny podłączyć +12V
- rozciąć przewód sterowania pompką i podłączyć biały od strony pompki a pomarańczowo-czarny od strony drzwi (tak mi się wydaje - zdjęcie jest w tym miejscu niewyraźne. Jeśli nie zadziała w tę stronę to spróbuj podłączyć odwrotnie)
Dolna zworka zależy jak podłączysz dodatkowy siłownik klapy (czy będzie wyzwalany + czy - ).
Ten nowy schemat bardzo pomoże.
Jeśli zamykanie kluczykiem działa, to bez problemu możesz podłączyć się na nowo do sygnału sterującego nie patrząc na stare przewody.
Według twojego schematu żeby to działało musisz:
- zmostkować przewód czarno-biały z pomarańczowym
- pod żółty podłączyć masę
- pod żółto-czarny podłączyć +12V
- rozciąć przewód sterowania pompką i podłączyć biały od strony pompki a pomarańczowo-czarny od strony drzwi (tak mi się wydaje - zdjęcie jest w tym miejscu niewyraźne. Jeśli nie zadziała w tę stronę to spróbuj podłączyć odwrotnie)
Dolna zworka zależy jak podłączysz dodatkowy siłownik klapy (czy będzie wyzwalany + czy - ).
podpiłem tak jak napiłeś Artur zamknął z pilota i na mostku był (-) otwarł na mostku był (+) I to tyle z jego działania sporadycznie jak go ma rygiel ku otwarłem to zamknął ale nie chciał otworzyć zamieniałem też kable na kablu sterującym i nic obawiam się że zanim się zwróciłem się o pomoc to żle zacząłem ją podpinać i jej żywotność dobiegła końca :evil: trudno mam nauczkę ale próbuje dalej <ok>
masz jakąś koncepcje co dalej :?:
[ Dodano: 2009-07-14, 19:33 ]
i zauważył jak zamknę na rygiel ku to pilot otworzy i zamknie i nic więcej wypnę kostkę centralki znowu otworzy i zamknie jednorazowo po wypięciu kostki
masz jakąś koncepcje co dalej :?:
[ Dodano: 2009-07-14, 19:33 ]
i zauważył jak zamknę na rygiel ku to pilot otworzy i zamknie i nic więcej wypnę kostkę centralki znowu otworzy i zamknie jednorazowo po wypięciu kostki
fotka centralki
foty o które prosiłeś ale zbyteczny trud nawet jeden pilot przestał działać nie wiem co za fajans kupiłem a dałem 85 zł
[ Dodano: 2009-07-15, 17:48 ]
zdjęcie na dole strzałką znaczyłem ten pstryczek
[ Dodano: 2009-07-15, 17:48 ]
zdjęcie na dole strzałką znaczyłem ten pstryczek